۹ کاری که نباید در دانمارک انجام دهید

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1398/2/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

دانمارک، یکی از دیدنی‌ترین کشورهای اسکاندیناوی به حساب می‌آید و مردم خوش‌برخوردی دارد. با این حال برای داشتن سفری بدون دردسر به این کشور می‌بایست از نبایدهای آن دوری کرده تا با مشکل مواجه نشوید.

تور اروپا

مردم دانمارک، بسیار خوش‌برخورد هستند و زندگی را چندان سخت نمی‌گیرند. در مجموع موارد معدودی را می‌توان پیدا کرد که توانایی به هم ریختن حال خوش و آرامش آن‌ها را داشته باشد. با این‌حال، چندین قانون نانوشته وجود دارد که بهتر است گردشگران این کشور از آن‌ها پیروی کنند تا هم خودشان در طول سفر راحت باشند و هم ناخواسته باعث رنجش مردم دانمارک نشوند.

۱. بدون توجه به چراغ راهنما از خط عابر پیاده رد نشوید

در سفر به دانمارک احتمالاً یکی از عادت‌های مردم که توجه شما را در خیابان به خود جلب می‌کند، این است که هنگام رد شدن از خیابان منتظر می‌مانند تا چراغ راهنمای عابر سبز شود. البته موارد استثنا نیز وجود دارد و برای مثال هنگامی که برف می‌بارد، اگر ساعت ۴ صبح است یا اگر هیچ ماشینی تا دوردست‌ها دیده نمی‌شود، لزومی ندارد برای سبز شدن چراغ صبر کنید و در واقع کمی هم عجیب است اگر این کار را انجام دهید! مردم دانمارک از کودکی می‌آموزند که نباید هنگام قرمز بودن چراغ عابر پیاده از خیابان رد شوند و در بزرگسالی نیز به این اصل پایبند می‌مانند. آن‌ها می‌دانند که در یکی از بهترین کشورهای دنیا زندگی می‌کنند و یکی از دلایل آن نیز به همین موضوع برمی‌گردد که همه‌ی مردم به قوانین احترام می‌گذارند. افراد متخلف حدود ۷۰۰ کرون دانمارک (۱۰۸ دلار) جریمه می‌شوند. بنابراین اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی اضافی به مخارجتان اضافه شود و مردم محلی نیز نگرش منفی نسبت به شما پیدا کنند، حواستان به سبز بودن یا نبودن چراغ عابر باشد.

سفر به دانمارک

۲. بدون اطلاعات کافی از اصول آن، در خیابان دوچرخه سواری نکنید

دوچرخه‌سواری در دانمارک، یکی از بهترین راه‌ها برای گشت و گذار در شهرهای آن و مکان‌های دیدنی پنهانشان به شمار می‌رود. اما فرهنگ دوچرخه‌سواری در این کشور، اصول مخصوص به خود را دارد تا از بروز حوادث ناخوشایند جلوگیری شود. مردم محلی از دوران کودکی برای رفت و آمد از دوچرخه استفاده می‌کنند و امروزه به خصوص در شهر کپنهاگ با مشکلات مربوط به ترافیک خط دوچرخه‌سوارها روبه‌رو شده‌اند. این موضوع به این معنی است که روزانه حدود هزاران دوچرخه در سطح شهر عبور و مرور دارند و گردشگران معمولاً اولین باری که به خط مخصوص دوچرخه می‌روند، از دیدن این تعداد دوچرخه در اطرافشان وحشت می‌کنند. بنابراین بهتر است ابتدا از خیابان‌های کوچک‌تر و خلوت‌تر شروع کنید تا با علامت‌ها و اشاره‌های دست بیشتر آشنا شوید و خودتان را برای ترافیک سنگین خط دوچرخه در مرکز شهر آماده کنید.

دوچرخه سواری در دانمارک

۳. قوانین مربوط به پوشر استریت را نادیده نگیرید

در بخش ورودی شهر آزاد کریستیانا، تابلویی را خواهید دید که قوانین مخصوص این ناحیه بر روی آن نوشته شده است. گاهی اوقات گردشگران این تابلو را نمی‌بینند یا قوانین آن را جدی نمی‌گیرند، اما شما برای ساکنان این شهرک احترام قائل شوید. طبق قانون این منطقه، دویدن و عکس گرفتن در خیابان پوشر (Pusher Street) ممنوع است؛ زیرا دویدن میان مردم رعب و وحشت ایجاد می‌کند و همچنین بومیان کریستیانا معمولاً دوست ندارند که از آن‌ها عکس گرفته شود. بعد از عبور از این خیابان می‌توانید هر قدر که دلتان خواست از خود و مناظر اطرافتان عکس بگیرید؛ اما بهتر است دوربین خود را هنگام عبور از پوشر استریت بیرون نیاورید و قوانین این ناحیه را نادیده نگیرید.

پوشر استریت دانمارک

۴. سگ مردم را نوازش نکنید

وقتی سگی بامزه در خیابان به همراه صاحب خود از کنارتان رد می‌شود، معمولاً سخت است که نسبت به آن بی‌اعتنا باشید و این موجود دوست‌داشتنی را نوازش نکنید. در بیشتر کشورها معمولاً صاحبان سگ در این شرایط، با حوصله برای شما صبر می‌کنند و با لبخند دوباره به راهشان ادامه می‌دهند. در دانمارک بهتر است انتظار چنین برخوردی را نداشته باشید. دانمارکی‌ها معمولاً دوست دارند که هر فرد سرش در کار خودش باشد و جالب است که این ویژگی اخلاقی در سگ‌های آن‌ها نیز دیده می‌شود و اگر فرد غریبه‌ای برای نوازش آن‌ها به سمتشان برود، نارضایتی را در صورت آن‌ها می‌توان دید! بنابراین بهتر است در این شرایط خودتان را کنترل کرده و در این کشور، سگ‌های بانمک را از همان دور تماشا کنید.

قوانین دانمارک

۵. فقط به لباس های تابستانی بسنده نکنید

اگر در فصل تابستان قصد سفر به دانمارک را دارید، احتمالاً چمدانتان را با تی‌شرت، دمپایی راحتی، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب پر می‌کنید. یادتان باشد در هر فصلی از سال که به دانمارک می‌روید، حتماً یک ژاکت، بارانی و کفش زمستانی را نیز با خود ببرید؛ زیرا گاهی اوقات این کشور، تابستان را تجربه نمی‌کند و اگر هم هوا تابستانی شود، فقط به مدت چند روز یا حتی چند ساعت است. بنابراین عقل حکم می‌کند که برای روز مبادا آماده باشید و مجبور نشوید سوز سرمای مناطق اسکاندیناوی را با لباس‌های تابستانی خود تحمل کنید.

سفر به دانمارک

۶. به صحبت کردن به زبان دانمارکی دل نبندید

حتی اگر چندین کلمه یا عبارت را به زبان دانمارکی یاد بگیرید، احتمالش بسیار کم است که مردم متوجه منظور شما بشوند! دانمارکی، زبان دشواری است و خود مردم این کشور نیز به این موضوع واقف هستند. البته تلاش کردن برای حرف زدن به زبان آن‌ها ضرری ندارد؛ اما حتی اگر به دانمارکی صحبت کنید نیز احتمالاً به زبان انگلیسی پاسخ شما را خواهند داد.

سفر به دانمارک

۷. دانمارکی ها را وایکینیگ خطاب نکنید

دانمارکی‌ها به اجداد و نیاکان دلیر خود افتخار می‌کنند که توانستند بسیاری از کشورهای اروپای غربی و شرقی را طی قرن ۸ تا ۱۱ میلادی فتح کنند. همچنین بعضی از رفتارها و عادات آن‌ها ممکن است شما را به یاد اجدادشان، یعنی وایکینگ‌ها بیندازد. اما این موضوع دلیل نمی‌شود که آن‌ها را وایکینگ خطاب کنید و بهتر است به دنبال موضوع دیگری برای شروع بحث با آن‌ها بگردید که باعث ناراحتی‌شان نمی‌شود.

۸. در اینکه راسکیله بهترین فستیوال اروپا است با آن ها مخالفت نکنید

فستیوال راسکیله (Roskilde) در اواخر ماه ژوئن برگزار می‌شود و بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین جشنواره‌ی کشور دانمارک به حساب می‌آید. طی این جشنواره، شهر کوچک راسکیله به مدت ۷ روز به مکانی برای گردهم آمدن دوستداران موسیقی تبدیل می‌شود و مردم از سراسر دنیا برای شرکت در این فستیوال به این کشور سفر می‌کنند. مردم دانمارک نیز این فرصت را برای تفریح و خوش‌گذرانی غنیمت می‌شمارند. در صحبت با مردم این کشور معمولاً بحث فستیوال راسکیله به وسط کشیده می‌شود و در این‌صورت بهتر است ذوق آن‌ها را کور نکرده و شما هم با هیجان به آن‌ها بپیوندید.

سفر به دانمارک

۹. از پنجره به داخل خانه ها خیره نشوید

یکی از قوانین نانوشته در دانمارک این است که باید همیشه به حریم خصوصی افراد احترام بگذارید. به همین دلیل معمولاً دانمارکی‌ها به خود زحمت بستن پنجره یا کشیدن پرده‌ها را نمی‌دهند. وقتی در خیابان‌های شهرهای این کشور قدم می‌زنید، داخل خانه‌های طبقات همکف معمولاً از بیرون قابل مشاهده هستند و حتی در بعضی موارد می‌توان به اتاق خواب یا پذیرایی آن‌ها نیز دید داشت. این موضوع برای بیشتر افراد خارجی وسوسه‌انگیز است تا نگاهی به داخل خانه انداخته و ببینند یک خانه‌ی معمولی دانمارکی چه ظاهری دارد؛ اما بهتر است برای جلوگیری از بروز سوءتفاهم، به مدت طولانی به داخل خانه خیره نشوید.

قوانین دانمارک

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}