۱۰ تفریح رایگانی که می‌ توانید در مسکو داشته باشید

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1398/2/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

هنوز چیزهای زیادی در مسکو وجود دارد که می‌توان به‌صورت رایگان تجربه کرد: رفتن به پارک‌ها، کنسرت‌ها، دیدن نمایش‌ها و بازدید از موزه‌ها از جمله این چیزها هستند.

تور اروپا

اگرچه مسکو یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا است، با این وجود چیزهای زیادی در این شهر وجود دارد که می‌توانید رایگان انجام دهید و از آن‌ها لذت ببرید. فقط لازم است بدانید به کجاها باید سر بزنید. ما لیستی از مواردی تهیه کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تعطیلات خود را در مسکو بگذرانید بدون آنکه متحمل هزینه مالی زیادی شوید.

۱. از پارک‌ های مسکو بیشتر استفاده کنید

مسکو بیش از ۶۰ پارک دارد که ورود به بیشتر آن‌ها آزاد و رایگان است. همه پارک‌ها برای سپری کردن زمان و استراحت در یک فضای سبز مناسب هستند و بعضی از آن‌ها عملا می‌توانند برای چند روز شما را سرگرم نگه دارند. اگر به تماشای کاخ‌های قرن هجدهمی تساریتسینو (Tsaritsyno) بروید و از موسیقی عصرگاهی این مکان لذت ببرید؛ یا اطراف رودخانه کولومنسکو (Kolomenskoe) قدم بزنید؛ به پارک کوسکُوو (Kuskovo) بروید و در جایی قدم بزنید که پرشورترین و غم‌انگیزترین داستان عاشقانه‌ی روسیِ کُنت شیریمیتف (count Sheremetev) و بازیگر خدمتکارش پراسکاویا کاوالیُوا (Parvovkia Kovalyova) رخ داده است؛ در پارک  جنگلی ایزمایلوا (Izmailovo) دوچرخه‌سواری کنید و یا عظمت شوروی سابق را در پارک VDNKh که مخفف عبارت نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد ملی است، بیابید. همیشه می‌توانید در پارک‌های مسکو فعالیتی متناسب با سلیقه خود را پیدا کنید.

پارک های مسکو

۲. گوش دادن به موسیقی کلاسیک

اگر عاشق موسیقی کلاسیک هستید، مسکو بهترین شهر برای شما است، زیرا مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به‌صورت رایگان در آنجا موسیقی کلاسیک گوش کنید. فقط به یاد داشته باشید که برنامه‌ها را از قبل بررسی کنید. شما می‌توانید یک شب از موسیقی کلاسیک در بسیاری از موزه‌های مسکو لذت ببرید، مانند: موزه‌ خانه‌ی بولگاکوف (Bulgakov) ، موزه‌ خانه‌ی چخوف، موزه‌ مارینا تسوتایوا (Marina Tsvetaeva) و موزه‌ خانه‌ی فیودور شالیاپین (Chaliapin) و غیره. کنسرواتوار چایکوفسکی، آهنگساز مشهور جهان، به‌طور منظم در کنسرت‌های رایگان در تعطیلات آخر هفته اجرا می‌شود. همچنین شما می‌توانید آزادانه در کنسرت‌های دانشجویی و اجرای آخر هفته در آکادمی موسیقی روسیه شرکت کنید.

موزه بولگاکف مسکو

۳. از جشنواره‌ های موسیقی رایگان لذت ببرید

مسکو باشگاه‌ها، کلوب‌ها و بار‌های بسیاری دارد، بسیار بیشتر از آنچه می‌توانید تصور کنید و برخی از آن‌ها میزبان کنسرت‌های رایگان هستند. می‌توانید در باشگاه دوما (Duma) برای موسیقی مستقل (ایندی) توقف کنید؛ یا به کلوب رودهاوس (Roadhouse) برای موسیقی ریتمیک و بلوز سری بزنید و یا ببینید که چه کسی در بار پانج و جودی (Punch & Judy) اجرا دارد. فقط دقت داشته باشید که وبسایت این مکان‌ها را پیش از رفتن بررسی کنید.

کلوب های مسکو

۴. تور ایستگاه‌ های متروی مسکو را داشته باشید

گفته می‌شود که متروی مسکو یکی از زیباترین متروها در جهان است. از ۲۰۶ ایستگاه مترو مسکو، ۴۴ ایستگاه جزو سایت‌های میراث فرهنگی محسوب می‌شوند و هر کدام تاریخی مجزا دارد. بنابراین اگر قصد ندارید که برای یک تور با راهنما هزینه کنید، پیش از رفتن به هر ایستگاه، روی اینترنت کمی درباره آن تحقیق کنید و با پرداخت قیمت یک بلیط مترو ایستگاه‌های متروی مسکو را ببینید، فقط در ساعت‌های شلوغ از رفتن به این ایستگاه‌ها اجتناب کنید!

متروهای مسکو

۵. در کلیساهای ارتدوکس کاوش کنید

کلیساهای چشم‌نواز و رنگین مسکو، با گنبدهای پیازی‌شکل علاوه بر اینکه جای مناسبی برای عکاسی هستند، تقریبا ورود به همه‌شان رایگان است. برای ورود قوانین خاصی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد: زنان باید لباس مناسب بپوشند و موهای سرشان را بپوشانند و مردان هم مجاز به پوشیدن شلوارک یا پوشاندن سر نیستند. به‌غیر از این موارد، هیچ چیز نمی‌تواند مانع بازدید شما از این عبادتگاه‌های زیبا شود که قدمت بعضی از آنها به قرن ۱۵ میلادی باز می‌گردد. علاوه بر کلیسای جامع سنت باسیل (St.Basil’s Cathedral) و کلیساهای کرملین، دیگر کلیساهای ممتاز و متمرکز مانند کلیسای عیسی منجی، کلیسای نوودویچی (Novodevichy Convent)، کلیسای الیاس پیامبر (Church of the Prophet Elijah) و کلیسای یلوخوف (Yelokhovo) هم هستند؛ اما از آنجا که مسکو بیش از هزاران کلیسا و کلیسای جامع دارد، سعی کنید بازدید از آن‌هایی را انتخاب کنید که کمترین تلاش را لازم دارند.

کلیساهای مسکو

۶. به تماشای معماری مسکو بروید

طی ۸۷۰ سال گذشته، مسکو ساختمان‌ها و بناهای تاریخی فراوانی را پیش‌رو گذاشته تا شما قادر باشید هفته‌ها برای تماشای آنها وقت بگذرانید. می‌توانید تور معماری خود را متناسب با آنچه که ترجیح می‌دهید بسازید: مجسمه‌های قرن هفدهمی، کلیساهای باروک مسکو، آسمان‌خراش‌های سبک استالینیستی، ساختمان‌های کانستراکتیویستی (سبک هنری مدرن روسیه در سال‌های نخست بعد از انقلاب اکتبر) و سازه‌های شیشه‌ای و سیمانی.

معماری مسکو

۷. از موزه های رایگان بازدید کنید

مسکو خانه‌ی بیش از ۱۰۰۰ موزه است که ورود به بسیاری از آن‌ها در سومین یکشنبه‌ی هر ماه رایگان است؛ همچنین ورود به بعضی از موزه‌ها در همه زمان‌ها بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای ممکن است. گردش ادبی خود در مسکو را با کاوش از خانه‌ی ماکسیم گورکی، در عمارت مجلل هنر نوین (Art Nouveau mansion) آغاز کنید، سپس به خانه‌ی میخاییل بولگاکف، نویسنده شوروی سابق بروید که در آن صحنه‌هایی از داستان مشهور او «مرشد و مارگاریتا» به نمایش درآمده‌ است. اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ متروی مسکو هستید، از موزه ملی مترو مسکو بازدید کنید و از مجموعه منحصر به‌فرد این موزه، از ماشین‌های قدیمی مترو لذت ببرید. همچنین مجبور نیستید برای بازدید از  آرامگاه لنین، یکی از جنجالی‌ترین جاذبه‌های مسکو پولی پرداخت کنید. در اینجا می‌توانید جسد مومیایی شده لنین، این انقلابی مشهور، را هم ببینید.

موزه خانه گورگی

۸. به یک تئاتر رایگان بروید

البته ورود رایگان به تئاتر بولشوی (Bolshoi) یا دیگر تئاترهای خیال‌انگیز مسکو ممکن نیست؛ اما شما می‌توانید آزادانه و به رایگان در اجراهای تئاترهای دانشجویی در موسسه هنر مدرن و مدرسه عالی اقتصاد شرکت کنید، به شرط آنکه از قبل‌ بلیط را رزرو کرده باشید. همچنین مرکز فرهنگی زیل، مجموعه‌ای با برنامه‌های رایگان همچون نمایشگاه‎ها، کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها است. این مرکز محل برگزاری نمایشگاه‌های منظم تئاتری هم است که می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای به تماشای آن‌ها بروید.

تئاتر بولشوی مسکو

۹. در کلاس رقص شرکت کنید

روس‌ها همیشه سعی می‌کنند از تابستان‌های کوتاه خود بیشترین استفاده را داشته باشند. پس چرا در خانه برقصند، وقتی‌که می‌توانند در سایه درختانی که قرن‌ها قدمت دارند یا در کنار رودخانه رایگان برقصند! هر تابستان یکی از بهترین فضاهای سبز مشهور مسکو، پارک گورکی، کلاس‌های رقص در فضای باز روزانه و شبانه را ارائه می‌دهد که هرکس می‌تواند بدون هیچ مشکلی در آن شرکت کند. هواداران رقص هاستل هر روز از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۳:۳۰ در زمین ماسه‌ای پوشکینسکایا (Pushkinskaya) جمع می‌شوند؛ در اینجا می‌توانید رقص کاپوئیرا و ایرلندی را امتحان کنید. باغ باومن (Bauman Garden) فضایی آرام و رومانتیک دارد که محل مناسبی برای گوش دادن به قطعاتی از موسیقی جاز است و اینکه یاد بگیرید چطور بدنتان را در کلاس‌های لیندی هاپ و بوگی-ووگی هماهنگ با موسیقی تکان بدهید.

رقص در مسکو

۱۰. روی یخ اسکیت سواری کنید

اسکیت روی یخ یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های زمستانی در مسکو است و اگر شما یک جفت اسکیت داشته باشید، می‌توانید به‌صورت رایگان اسکیت تمرین کنید. اگر احساس نمی‌کنید از مرکز شهر بیش از حد دور می‌شوید، پیست چیستای پاتریاچ بوندز (Chistye Patriarch Bonds) همیشه برایتان آماده است. این پیست از دو ناحیه طبیعی کنار هم تشکیل شده و عمومی است، میدان آن به زیبایی نورپردازی شده و می‌توانید هر زمانی که بخواهید (تا زمانی‌که یخ وجود دارد) در این محل اسکیت کنید. رینگ اسکیت گام (GUM) هم صبح‌ها پذیرش رایگان دارد، اما باید مطمئن شوید که وب سایت را پیش از رفتن بررسی می‌کنید و سپس می‌توانید در کنار دیوار کرملین اسکیت کنید. در بیشتر پارک‌های مسکو بیشتر رینگ‌های اسکیت طبیعی یا مصنوعی وجود دارد، کمی دورتر از مرکز شهر، پارک سوکولنیکی (Sokolniki)، پارک لیوبلینسکی (Lyublinskiy)، مجموعه پارک توشینوی شمالی (Tushino) و پارک فیلیوفسکی (Filyovsky) از این جمله‌اند.

اسکیت روی یخ مسکو

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}