راهنمای بازدید از آرامگاه لنین

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/1/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ولادیمیر ایلیچ اولیانوف معروف به لنین، رهبر انقلاب روسیه در سال ۱۹۱۷، پدر اتحاد جماهیر شوروی نام دارد. از لنین به‌عنوان نظریه‌پرداز شوروی کمونیستی یاد می‌شود و آرامگاه وی در مسکو واقع شده است.

تور اروپا

آرامگاه لنین که در چند قدمی دیوار کاخ کرملین واقع شده، یکی از جنجالی‌ترین و در عین‌حال محبوب‌ترین جاذبه‌های مسکو است. هرساله حدود ۲.۵ میلیون نفر از این مقبره برای تماشای جسد اسطوره‌ی انقلاب روسیه، ولادیمیر لنین، دیدار می‌کنند؛ بنابراین اگر شما هم قصد بازدید از این جاذبه‌ی حیرت‌انگیز را دارید، مطالعه‌ی این مقاله کمک خواهد کرد تا دیداری عاری از استرس داشته باشید.

مقبره‌ی لنین در اوت ۱۹۲۴ به‌روی عموم گشوده شد. این بنا ۲۴ متر طول و ۱۲ متر ارتفاع داشته و درون آن یک تالار یادمان کم‌نور همراه با جسد مومیایی‌ شده‌ی لنین در یک تابوت شیشه‌ای به‌چشم می‌خورد. آرامگاه با جاذبه‌های مهم دیگری چون کرملین، مرکز خرید جی‌ یو ام (GUM) و کلیسای سنت باسیل احاطه شده است.

آرامگاه لنین

ساعات بازدید را بررسی کنید

آرامگاه لنین در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعدازظهر باز است. با این‌حال، اگر تصمیم بگیرید که به‌صورت انفرادی، به‌جای همراه شدن با تورهای گردشگری، به اینجا مراجعه کنید، حتماً از ساعات باز بودن مقبره مطلع شوید. آرامگاه لنین در تعطیلات عمومی و روزهای تعمیر و بازسازی تعطیل است.

محل ورود

می‌توان از طریق باجه‌ی کنترل موجود در برج نیکولسکایا (Nikolskaya) در باغ الکساندر وارد آرامگاه شد. احتمالاً در مقابل این باجه صفی وجود خواهد داشت، اما این صف آن‌قدرها طولانی نیست. اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید در حین ایستادن در صف، مراسم تعویض نیروهای امنیتی در مقبره‌ی سربازان گمنام را مشاهده کنید.

آرامگاه لنین

دیدار از آرامگاه لنین رایگان است

ورود به آرامگاه لنین برای همه‌ی افراد رایگان است و تنها در صورتی از شما پول دریافت می‌شود که با خود کیفی برای بازرسی داشته باشید. گاهی اوقات، افراد کلاه‌بردار به توریست‌های کم‌تجربه بلیط‌های ورود سریع به مقبره را می‌فروشند؛ بنابراین اگر شما هم با چنین پیشنهاد مشابهی روبه‌رو شدید، از خرید این بلیط‌ها خودداری کنید. ورود به آرامگاه رایگان است و تنها برخی تورهای گروهی نیازمند پرداخت ورودیِ ویژه هستند.

کیف خود را در هتل بگذارید

به دلایل امنیتی ورود هرگونه شیء فلزی، تلفن همراه و دوربین، مایعات یا کیف‌های بزرگ به داخل آرامگاه ممنوع است. در غیر این‌صورت، شما از گیتی برای بررسی وسایل خود رد خواهید شد و مبلغی را نیز برای این کار پرداخت خواهید کرد. به‌علاوه خود را برای یک بازرسی بدنی کامل هم آماده کنید.

آرامگاه لنین

عکاسی نکنید

عکاسی در آرامگاه لنین اکیداً ممنوع بوده و نیروهای امنیتی شما را قبل از ورود به ساختمان مقبره کاملاً بررسی خواهند کرد؛ اما اگر همچنان موفق شدید دوربین خود را به داخل مقبره ببرید، کارکنان مقبره این حق را دارند تا از شما بخواهند تمامی عکس‌های گرفته‌شده ناشی از این نقض قانون را پاک کنید.

قوانین را رعایت کنید

در حالی‌که درون ساختمان آرامگاه هستید، مرتباً در قالب صفی همراه با دیگر گردشگران حرکت خواهید کرد. نگران نباشید؛ شما با سرعت آرامی حرکت خواهید کرد و در حالی‌که چشمانتان به تاریکی عادت کرده، شانس روبه‌رو شدن با پدر بلشویک‌ها را پیدا می‌کنید. بر اساس قوانین آرامگاه، مردها نمی‌توانند به‌هنگام بازدید از ساختمان کلاه به‌سر داشته باشند. به‌علاوه همه‌ی افراد باید در حین دیدار از مقبره دست‌های خود را از جیب خارج کنند.

آرامگاه لنین

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}