در استکهلم ارزان غذا بخورید

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/2/3
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سفر به اروپا در بیشتر مواقع سفری گران‌قیمت است. پس بهتر است راهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها پیدا کرد. اگر بدانید چگونه می‌توان غذاهای ارزان‌تری در استکهلم خریداری کرد، قدم بزرگی در صرفه‌جویی در هزینه‌های خود برداشته‌اید.

تور اروپا

ممکن است پیدا کردن غذاخوری‌ها و رستوران‌های ارزان‌قیمت در استکهلم کمی مشکل باشد. اما برخی رستوران‌ها، فود هال‌ها، بوفه‌ها و کافه‌ها در پایتخت سوئد وجود دارند که مناسب بودجه‌ی همه‌ی افراد هستند. در این غذاخوری‌ها که در سراسر شهر پیدا می‌شوند، می‌توانید غذاهای متنوعی ازجمله غذاهای آسیایی، پیتزا، هات‌داگ و برگر را امتحان کنید.  

فود هال های استکهلم

فود هال‌های استکهلم مانند سودِرهال لارنا (Söderhallarna)، هوتورگِتسهالِن (Hötorgetshallen) و اوستِرمالمز سالوهال (Östermalms Saluhall) مکان‌هایی هستند که غذاها در آن‌ها با مواد تازه، گوشت و ماهی طبخ می‌شوند. نکته‌ای که اغلب مردم درباره‌ی این فود هال‌ها فراموش می‌کنند، استیک‌های آبدار، گوجه‌فرنگی‌های درشت و غذاهای آماده‌ای است که صبح همان روز تهیه می‌شوند. در این فود هال‌ها غذای بیرون‌بر هم پیدا می‌شود و مردم می‌توانند غذای خود را در ظرف بگذارند و با خود ببرند. نکته‌ی مثبت این است که فود هال‌ها در میادین شهر واقع شده‌اند، بنابراین مردم می‌توانند درصورت خوب بودنِ هوا در فضای بازِ بیرون از رستوران بنشینند و درحالی‌که عابرین را تماشا می‌کنند غذای خود را صرف کنند.

سفر به استکهلم

بوفه غذاهای آسیایی

محبوبیت و گسترش غذاهای آسیایی باعث شده بوفه‌ی غذاهای آسیایی با انواع خوراکی‌های خوشمزه‌ در سراسر استکهلم باز شوند. در این بوفه‌ها انواع غذاهای آسیایی، از سوشی گرفته تا انواع گوشت، سبزیجات و دسر که پخت برخی از آن‌ها سفارشی است، سرو می‌شوند. پونگ (Pong)، بامبو پالاس (Bamboo Palace) به معنای «قصر بامبو» و ماندارین سیتی (Mandarin City) به معنای «شهر ماندارین» ازجمله این بوفه‌ها هستند و مشتریان می‌توانند هر چقدر که دوست دارند، بشقاب خود را پُر کنند.

سفر به استکهلم

رستوران ها و غرفه های کباب

علاقه‌ی سوئدی‌ها به کباب سابقه‌ای طولانی دارد و هر روز در حال افزایش است. در هر گوشه‌ای از استکهلم می‌توانید رستوران یا غذاخوری‌هایی پیدا کنید که کباب‌های خوشمزه‌ای برای مشتریان سرو می‌کنند. در این رستوران‌ها می‌توانید بشقاب‌هایی پر از گوشت و سبزیجات را با قیمتی مناسب سفارش دهید. کِبابکونگِن (Kebabkungen) و بِرلینِر کِباب (Berliner Kebab) نسبت به دیگر رستوران‌ها بهتر هستند. یکی از ویژگی‌های مثبت این رستوران‌ها این است که تا پاسی از شب باز هستند؛ بنابراین می‌توانید پس از گردش در شهر و صرف نوشیدنی سری به این رستوران‌ها بزنید.

سفر به استکهلم

برگر جوینت

خوردن یک برگز خوشمزه یکی از لذت‌های زندگی افرادی است که عاشق خوردن غذا، مخصوصا خوردن گوشت هستند. استکهلم رستوران‌های زیادی دارد که برگرهای بسیار خوبی سرو می‌کنند. فلیپین برگر (Flippin' Burger) و ویگُردا (Vigårda) دو نمونه از این رستوران‌ها هستند. برگرها در رستوران‌ها یا غرفه‌‌های کوچک خیابانی قیمتی مناسب دارند. رستوران‌هایی مانند گنارلی برگر (Gnarly Burger) در ساعات صرف ناهار برگرهایی با قیمت حدودا ۹۹ کرون سرو می‌کند. 

سفر به استکهلم

پیتزا

یکی از غذاهای ارزانی که می‌توانید در استکهلم امتحان کنید، پیتزای سوئدی فوئوری دی پیتزا (Fuori Di Pizza) است. مکان‌های زیادی در شهر وجود دارند که می‌توانید این پیتزا را با قیمتی کمتر از ۱۰۰ کرون خریداری کنید. پیتزاها اغلب به همراه سالاد کلم سرو می‌شوند. اگر دوست دارید یک پیتزای بهتر امتحان کنید می‌توانید سری به بوفه‌ی ناهارِ پیتزا هات (Pizza Hut) یا دیگر پیتزافروشی‌های سراسر شهر بزنید.

سفر به استکهلم

غرفه های هات داگ

فکر می‌کنید همه‌چیز را درباره‌ی هات‌داگ می‌دانید؟ پس دوباره فکر کنید. در استکهلم می‌توانید یک ساندویچ هات‌داگ معمولی میل کنید یا یک هات‌داگ به همراه مقدار زیادی پوره‌ی سیب‌زمینی با مخلوط سالاد میگو، پیاز سرخ‌شده و مخلفات دیگر سفارش دهید. غرفه‌های هات‌داگ مانند هورنستالز کوروکیوسک (Hornstulls Korvkiosk) و اوسترمالمز کوروز اسپِشِلیست (Östermalms Korvspecialist) مکان‌هایی هستند که می‌توانید هات‌داگ‌هایی خوشمزه و ارزان‌قیمت سفارش دهید. برخی از این غذاخوری‌ها تا پاسی از شب باز هستند.

سفر به استکهلم

کامیون های غذا

کامیون‌های غذا در همه جای شهر دیده می‌شوند. این کامیون‌ها هر نوع غذا، از غذاهای سوئدی مانند شاه‌ماهی سرخ‌شده (Fried strömming) گرفته تا قارچ و پنیر روی نان تست را سرو می‌کنند. معمولا کامیون‌های غذا را می‌توان در نزدیکی شنبه‌بازارها و در روزهای وسط هفته در نزدیکی بخش‌های تجاری شهر دید. گاهی اوقات هم کامیون‌های غذا را می‌بینید که در نقاط مختلف شهر پارک کرده‌اند. 

سفر به استکهلم

کافه ها

فرهنگ فیکا (Fika) در سوئد به‌معنای این است که کافه‌های زیادی در سوئد وجود دارند. کافه های سوئد مانند کافه ۶۰ (Cafe 60)، ریتورنو (Ritorno) و استورِکاتِن (Sturekatten) صبح خیلی زود باز می‌شوند و تا پاسی از شب پذیرای مشتریان هستند. این کافه‌ها انواع غذاها و نوشیدنی‌ها ازجمله ساندویچ‌ها‌ و سالادهای مختلف سرو می‌کنند که هم قیمت مناسب دارند، هم غذاهای سالمی هستند.

سفر به استکهلم

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}