در کپنهاگ ارزان غذا بخورید

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/1/31
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

 اگر بخواهید هزینه‌ی زیادی برای صرف یک وعده غذا در کپنهاگ بپردازید، دیگر پول چندانی برای ادامه‌ی سفر خود نخواهید داشت. پس بهتر است بدانید به‌جای صرف غذا در رستوران‌ های کپنهاگ و کافه‌های شیک و گران‌قیمت آن، چه نوع غذاهایی را از کجا باید خریداری کنید.

تور اروپا

کپنهاگ برای افرادی که می‌خواهند سفری ارزان‌قیمت داشته باشند، قطعا انتخاب اول نیست. دانمارک در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کمی گران‌قیمت است اما جای نگرانی نیست. در سفر به دانمارک هم روش‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و لذت بردن از سفر وجود دارد. در ادامه خواهید خواند که چگونه می‌توانید در کپنهاگ غذاهای ارزان ولی خوشمزه میل کنید.

بوفه رستوران

بوفه رستوران‌های کپنهاگ ارزان هستند و غذاهای خوشمزه‌ای سرو می‌کنند. این غذاها طبق استانداردهای کپنهاگ دارای قیمتی مناسب هستند. در بوفه رستوران‌ها انواع سالادها، گوشت و ماهی سرو می‌شود و مشتریان می‌توانند بدون محدودیت بشقاب‌های خود را از غذا پر کنند. یکی از ارزان‌ترین بوفه رستوران‌ های کپنهاگ دَله وَله (Dalle Valle) نام دارد. این رستوران در مرکز شهر کپنهاگ واقع شده است. بوفه‌ی شام از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب پذیرای مشتریان است. در بوفه‌ی شام انواع غذاها، ازجمله لازانیا، سیب‌زمینی سرخ‌شده، مرغ و چندین نوع غذای دیگر سرو می‌شود. اگر به سالادهای سبز علاقه دارید می‌توانید سری به ریزراز (RizRaz) بزنید و یک ناهار سالم و پر از ویتامین میل کنید.

سفر به کپنهاگ

دکه های فروش هات داگ

دکه‌های فروش هات‌داگ را در بیشتر خیابان های کپنهاگ می‌توان یافت. در نقاطی که این دکه‌ها قرار گرفته‌اند، بوی سوسیس‌های هات‌داگ همه‌جا را پر می‌کند، بنابراین به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. پولسر (Pølser) به معنای سوسیس، یکی از خوراکی‌های محبوب مردم کپنهاگ است. آن‌ها اغلب این غذا را در راه برگشت به خانه یا استراحت کنار رودخانه در یک روز آفتابی می‌خورند. سوسیس را می‌توانید با سس مخصوص یا ترکیبی از سس کچاپ و خردل سفارش دهید. بیشتر این دکه‌ها در نزدیکی ایستگاه مرکزی مترو، مانند ایستگاه نورِپورت (Nørreport Station) و کریستینزهاون (Christianshavn) قرار گرفته‌اند. خرید یک ساندویچ هات‌داگ هم گرسنگی شما را برطرف می‌کند، هم می‌توانید حین غذا خوردن در خیابان‌ها گردش کنید. قیمت یک ساندویچ هات‌داگ حدود ۴ دلار خواهد شد. ممکن است با یک هات‌داگ کاملا سیر نشوید، اما حتما تا چند ساعت انرژی شما را تامین می‌کند. 

سفر به کپنهاگ

غذاهای خیابانی کپنهاگ یا پاپیروئن

بازار غذاهای خیابانی کپنهاگ که با نام پاپیروئن (Papirøen) هم شناخته می‌شود، یک بازار بزرگ با ۳۹ دکه‌ی غذا است. در هرکدام از این دکه‌ها غذاهای خوشمزه‌ای از سراسر دنیا به‌فروش می‌رسد. در این بازار می‌توانید مرغ کَره‌ای هندی، تاکوی تندِ مکزیکی یا اسمورِبرود (smørrebrød)، نوعی ساندویچ با نان سیاه که می‌تواند محتویات گوناگون داشته باشد، را امتحان کنید. خیلی از رستوران‌ها غذاهای گیاهی و ارگانیک و بدون گلوتن سرو می‌کنند. غذاهای خیابانی کپنهاگ در  پِیپِر آیلند (Paper Island) قرار گرفته‌اند و منظره‌ی جذابی را به خانه‌ اپرا (Opera House)، سالن اپرای سلطنتی دانمارک (Royal Danish Playhouse) و بندر کپنهاگ (Harbor of Copenhagen) به‌نمایش می‌گذارد. قیمت‌ غذاهای خیابانی از ۷ دلار آغاز می‌شود.

سفر به کپنهاگ

کباب

رستوران‌هایی با منوی خاورمیانه‌ای در میان مردم محلی محبوبیت زیادی دارند. این رستوران‌ها تا پاسی از شب باز هستند و انواع غذاها مانند فلافل، کباب و مرغ دوروم (durums) را برای افرادی که تا دیروقت به تفریح و گشت‌وگذار می‌پردازند، سرو می‌کنند. این غذاخوری‌ها در هر گوشه از شهر پیدا می‌شوند اما گفته می‌شود رستوران‌های محله‌ی نورِبروگِید (Nørrebrogade) بهترین هستند. پیشنهاد می‌شود به کُنیالی (Konyali) در نورِبرو (Nørrebro) و پیتزا بارِ نورِوُلد ایز اُگ (Nørrevold Is og) در نورِپورت سر بزنید. در این رستوران‌ها علاوه‌ بر غذاهای خوشمزه‌ی خاورمیانه‌ای، می‌توانید پیتزا، برگر+، سالاد پاستا و دیگر خوراکی‌های خوشمزه را سفارش دهید. قیمت‌ این غذاها از ۳ دلار آغاز می‌شود. منوی کامل، شامل دوروم (Durum)، سیب زمینی سرخ‌کرده و نوشیدنی، حدود ۱۰ دلار قیمت دارد.

سفر به کپنهاگ

گرونسگن

این رستوران دنج در قلب شهرک آزاد کریستیانا از ساعت ۱۲ ظهر تا ۷ شب درب‌های خود را به‌روی میهمانان باز می‌کند. گرونساگن (Grønsagen) بوفه‌ای پر از غذاهای گوشتی و گیاهی است. می‌توان گفت هیچ‌کس گرسنه از این رستوران بیرون نمی‌رود. به‌علاوه، این رستوران انواع و اقسام میوه‌ها و سبزیجات تازه برای افرادی که می‌خواهند یک میان‌وعده‌ی سالم میل کنند، سرو می‌کند. قیمت غذاها به میزانی بستگی دارد که در بشقاب خود قرار می‌دهید. بشقاب خود را روی ترازو گذاشته و پول آن را می‌پردازید.

سفر به کپنهاگ

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}