تفریحات رایگانی که می توان در بروکسل تجربه کرد

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/2/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگرچه بروکسل یکی از شهرهای گران‌قیمت اروپایی محسوب می‌شود، اما با داشتن جاذبه‌های گردشگری رایگان به مقصدی محبوب در میان گردشگران با بودجه‌های محدود تبدیل شده است.

تور اروپا

باوجود هزینه‌هایی چون پرواز، رزرو هتل، غذا خوردن در رستوران و دیدار از مراکز گردشگری، خرج سفر می‌تواند به‌راحتی افزایش یابد. خوشبختانه اگر قصد شما سفر به بروکسل باشد، راه‌های زیادی وجود دارد که کمتر به کیف پول شما فشار وارد می‌کنند. این پیشنهادها می‌توانند منبع الهامی برای شما به‌منظور داشتن سفری کم‌هزینه باشند.

تور رایگان در سطح شهر

کشف یک شهر جدید به هنگام همراه شدن با فردی که به‌خوبی با تاریخ و مکان‌های دیدنی آن آشنا است، بسیار جذاب خواهد بود. بسیاری از شرکت‌ها در بروکسل اقدام به ارائه‌ی تورهای گردشگری می‌کنند، اما وقتی‌که شما برای یک تور بازدید از یک پایتخت اروپایی در شبکه‌ی گریتِرز (Greeters) ثبت‌نام می‌کنید، فردی محلی با شما همراه شده و به زبان شما نیز صحبت خواهد کرد. هر تور منحصربه‌فرد بوده و متناسب با علایق شما ترتیب داده شده است. می‌توان به‌جای پیاده‌روی برای گردش در شهر از دوچرخه استفاده کرد. همچنین می‌توان با کمک راهنمای محلی به بهترین رستوران‌ها و کافه‌های شهر رفت.

جاذبه های رایگان بروکسل

تجربه پیاده روی سبز

پرومناد وِرت (Promenade Verte) یا پیاده‌روی سبز، تجربه‌ای متفاوت و شگفت‌انگیز در زیباترین مناطق طبیعی پایتخت بلژیک است. این مسیر دوست‌داشتنی و سرسبز محل مناسبی برای قدم زدن در بروکسل محسوب می‌شود. طول این مسیر ۶۰ کیلومتر است، اما می‌توان سفر خود را از هرکجای آن با پای پیاده یا دوچرخه آغاز کرد. هرچه بیشتر به جلو پیش می‌روید، با جاذبه‌هایی چون جنگل سونیان (Sonian)، باغ‌های مصنوعیِ پارک تورنِی سولوِی (Tournay-Solvay) و یک کلیسای بزرگ از چوب جنگلی روبه‌رو خواهید شد.

تفریحات رایگان بروکسل

دیدار از قلب قضاوت بلژیک

این ساختمان حیرت‌انگیز در بخش بسیار مرتفع بروکسل و منطقه‌ی تاریخی گراند سابلون (Grand Sablon) واقع شده است. اگرچه این ساختمان از دادگاه‌های قانونی بروکسل میزبانی می‌کند، اما امکان قدم زدن و انداختن نگاهی به داخل آن نیز وجود دارد؛ فردی با شرایط جسمانی آماده می‌تواند برای تماشای مناظر حیرت‌انگیز شهر به بالای این ساختمان برود. اگر به قانون و قضا علاقه‌مند هستید، می‌توانید در یکی از دادگاه‌ها حضور یافته و شاهد رسیدگی به پرونده‌ها باشید.

تفریحات رایگان بروکسل

گشت و گذار در بازارهای اشیاء عتیقه

یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای حس عالیِ بودن در یک شهر جدید، سر زدن به بازارهای اشیاء عتیقه‌ی آن است. اکثر بازارهای معروفِ اجناس دست‌دوم در بروکسل در میدان ژو بَل (Jeu Balle) در محله‌ی مارول (Marolles) واقع شده‌اند و هرروزه از ساعت ۷ صبح تا ۲ بعدازظهر میزبان مشتریان خود هستند. جاذبه‌ی دیگر این بازارها، رایگان بودن گشت‌وگذار در آن‌هاست؛ بنابراین سر زدن به یک بازار اشیاء عتیقه هیچ هزینه‌ای برای شما در پی نخواهد داشت. به‌علاوه، اگر کالایی چشم شما را گرفت، چانه زدن را فراموش نکنید.

جاذبه های رایگان بروکسل

تجربه حس نوستالژی در خیابان مخصوص کمیک استریپ ها

وقتی‌که تصادفاً در حال قدم زدن در اطراف مرکز شهر بروکسل هستید، به‌احتمال زیاد حداقل با یک نقاشی دیواری از یکی از شخصیت‌های قهرمان کتاب‌های تصویری بلژیک روبه‌رو خواهید شد. بلژیک در خلق قهرمانان افسانه‌ای مصور، سابقه‌ای طولانی دارد و ریشه‌ی شخصیت‌هایی چون لوک خوش‌شانس، اسمورف‌ها و تن تن همگی به این کشور بازمی‌گردد. بیش از ۵۰ نقاشی از شخصیت‌های کتاب‌های کمیک استریپ در سراسر شهر به چشم می‌خورد. این شخصیت‌ها همچنان نیز در حال اضافه شدن هستند. عاشقان کتاب‌های مصور می‌توانند چندین مسیر کاملاً مشخص در اطراف شهر را دنبال کرده و با خرید یک نقشه به قیمت تنها ۱ یورو، این حس نوستالژی را تجربه کنند.

جاذبه های رایگان بروکسل

آشنایی با اتحادیه اروپا در محوطه لئوپولد

نمی‌توان از بروکسل دیدار کرد و به سراغ کشف این موضوع نرفت که چرا این شهر نقشی مهم در عرصه‌ی جهانی دارد. پارلمان اروپا در محوطه‌ی لئوپولد (Espace Léopold) بروکسل قرار دارد. دیدار از پارلمان اروپا رایگان است، اما به دلایل امنیتی، تورهای گردشگری باید از قبل اقدام به ثبت‌نام کنند. برای آشنایی با تاریخ اتحادیه‌ی اروپا، دیدار از خانه‌ی تاریخ اروپا در دستور کار قرار می‌گیرد؛ این نمایشگاه دائمی اطلاعات بیشتری را در مورد سهم هر ۲۸ عضو اتحادیه‌ی اروپا در گذشته، حال و آینده در اختیار شما قرار می‌دهد.

تفریحات رایگان بروکسل

لذت بردن از فستیوال های رایگان

مردم بروکسل عاشق فرهنگ هستند و شهر آن‌ها هرساله میزبان شمار فراوانی از فستیوال‌ها و کنسرت‌های رایگان است. فصل فستیوال‌های رایگان از ۲۱ ژوئن با رویداد «فستیوال موسیقی» آغاز می‌شود و سراسر شهر به استقبال اجراهای زنده می‌رود. علاقه‌مندان به موسیقی جاز می‌توانند در ماه سپتامبر از فستیوال سنت جَز تِن نود (Saint-Jazz-Ten-Noode) لذت ببرند. ماه اکتبر نیز با فستیوال «شب سفید» به استقبال علاقه‌مندان به موسیقی می‌آید. تالار آنسیِن بلژیک (Ancienne Belgique) یا بلژیک قدیمی، به‌طور سنتی هرساله در ایام تعطیلات تابستانی اقدام به برگزاری دو فستیوال رایگانِ فیریِن (Feërieën) و بوتِرهَمِن (Boterhammen)، به ترتیب در رویال پارک (Royal Park) و هِت پارک (Het Park)، می‌کند.

تفریحات رایگان بروکسل

دیدار رایگان از موزه ها

بروکسل موزه‌های شگفت‌انگیز فراوانی دارد و اگر به‌خوبی برنامه‌ی سفر را ترتیب دهید، می‌توانید به‌طور رایگان از این موزه‌ها دیدن کنید. موزه‌ی مَگریت (Magritte)، اِم آی اِم (MIM) و موزه‌ی علوم طبیعی، همگی در اولین هفته‌ی هرماه در روزهای چهارشنبه و یکشنبه، رایگان هستند. اگر در طی این روزها در بروکسل نیستید، نگران نباشید؛ زیرا شهر موزه‌هایی دارد که دیدار از آن‌ها همیشه رایگان است. از شگفت‌انگیزترین نمونه‌ها می‌توان به موزه‌ی ویِرتز (Wiertz) اشاره کرد؛ این موزه کاملاً وقف آثار نقاش سبک رومانتیک، آنتوان ویرتز، شده است. باغ مجسمه‌ها در محوطه‌ی الحاقی دانشگاه لووِن (Leuven) نیز بخشی از این موزه محسوب می‌شود.

موزه مگریت بروکسل

ادای احترام در گورستان ایکسل

محوطه‌ی اطراف گورستان بروکسل در منطقه‌ی ایکسِل (Ixelles) یکی از سرزنده‌ترین و جذاب‌ترین نقاط شهر است. این منطقه در میان دانشجویان دانشگاه بروکسل محبوبیت فراوانی دارد. ازآنجایی‌که ایکسل یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین گورستان‌های بروکسل است، مکانی ایده‌آل برای فرار از شلوغی شهر و تجربه‌ی لحظاتی آرام محسوب می‌شود. ویکتور هورتا (Victor Horta) معمار سبک هنر مدرن، ارنست سولوِی (Ernest Solvay) شیمیدان و نیکوکار برجسته، مارسل برودتائِرس (Marcel Broodthaers) هنرمند سورئالیست و فردریک نُووس (Frederic Neuhaus) مخترع شکلات پرالین (تهیه‌شده از بادام)، در این گورستان آرمیده‌اند. گورستان ایکسل با مسیرها، میدان‌ها و علائم جاده‌ای خود حسِ بودن در یک شهر خلوت و خالی از سکنه را به بازدیدکنندگان انتقال می‌دهد.

تفریحات رایگان بروکسل

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}