در بروکسل از کجا سوغاتی بخریم؟

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1398/2/7
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

خریدن سوغات بلژیک بهترین راه خوشحال کردن اعضای خانواده یا دوستان و همواره به خاطر سپردن و یادآوری شهر مقصد است.

تور اروپا

جا سوئیچی به شکل نماد معروف بروکسل، آتومیم (Atomium) و صابون مجسمه‌ی مشهور مرد کوچک (Manneken Pis) که به عنوان سوغات در همه‌جا به چشم می‌خورند را می‌توان اشیایی مناسب دانست اما در بروکسل یادگاری‌های جذاب زیادی وجود دارد، اما باید بدانید که کجا به سراغ آن‌ها بروید. در این مطلب هشت مورد از فروشگاه‌ها و بازارهایی در پایتخت بلژیک را به شما معرفی می‌کنیم که از غذاهای سنتی، سویشرت‌هایی با طرح‌های جالب تا کارت پستال‌های چشمگیر در آن‌ها یافت می‌شود.

۱. اوک پلیزیر

کارت پستال، پوستر و لوازم ساخت هنرهای کاغذی را می‌توانید در فروشگاه کوچکی نزدیک ایستگاه مرکزی به نام اوِک پلیزیر (Avec Plaizier) بیابید. این فروشگاه را با ترکیب هوشمندانه‌ای از عبارات فرانسوی و هلندی به معنای «با لذت» نامگذاری کرده‌اند که خود نشان می‌دهد اشیایی که در این‌جا می‌یابید چقدر مسرت بخش‌تر از سوغاتی‌های هول هولکی خواهد بود. این فروشگاه که با افتخار به مکان تولدش از سال ۱۹۷۷ فعالیت می‌کند بیش از دو هزار کارت پستال برای فروش دارد که تصاویری زنده و شاداب از بروکسل و طبیعت آن ارائه می‌دهد.

سوغات بروکسل

۲. بلژیکی

محله‌ی ماتونژه (Matongé) در شهر بروکسل را با حال و هوای آفریقایی آن می‌شناسند. بلژیکی (Belgikïe) پای رنگ‌ها را به این محله باز کرده است. گلادیس (Gladys) و پوریا این فروشگاه گرم و دلچسب را اداره می‌کنند که اجناس آن همه در بلژیک تولید می‌شود. تی‌شرت‌ با طرح چهره پادشاه فیلیپ، وصله‌هایی با جملات قصار و جالب، کیف‌ها و اکسسوری‌های ساخته‌ی طراحان جوان و با استعداد بلژیکی را می‌توانید از این‌جا خریداری کنید.

سوغات بروکسل

۳. نووس

بروکسل تنها جایی است که می‌توانید دقیقاً پرالین را از جایی بخرید و سوغاتی ببرید که در همان‌جا خلق شده است. وقتی داروساز سوئیسی به نام ژان نُووس (Jean Neuhaus) داروخانه‌ی خود را در گذرگاه طاقدار شیک گالری رویال (Galeries Royales) افتتاح کرد که مدت زیادی هم از بازگشایی آن در نیمه‌های قرن نوزدهم نگذشته بود، قرص‌های دارویی خود را با لایه‌ای از شکلات پوشش داد تا طعم بهتری داشته باشد. نوه‌ی او قدم بعدی را در سال ۱۹۱۲ برداشت و با حفظ روکش کاکائویی خوشمزه، درون آن را با خامه پر کرد. بدین ترتیب داروخانه به شکلات سازی تبدیل شد.

سوغات بروکسل

۴. بلژه اون فوآ

همه چیز در بلژه اون فوآ (Belge une Fois) عصاره‌ی فرهنگ بلژیکی است. بیش از صد مبتکر بلژیکی در ساخت گجت‌، نقاشی و خرده‌ریزهای هنری این فروشگاه واقع در خیابان هوت (Rue Haute) محله‌ی مارول (Marolles) دست داشته‌اند. سویشرت‌های دارای نوشته‌هایی مانند «من یک بلژیکی هستم» (Je suis Belge)، یا «حسود نباشید» به زبان‌های هلندی، فرانسوی و انگلیسی در این فروشگاه پرطرفدار هستند چرا که کاربردهای این عبارات بین مردم ریشه‌دار است. پس از انتخاب اشیای مورد علاقه‌تان به سراغ مالک فروشگاه هم بروید تا در مورد فرهنگ، زندگی و شوخی‌های مردم اطلاعات جالبی به شما بدهد.

سوغات بروکسل

۵. مزون داندوآ

مزون داندوآ (Maison Dandoy) می‌گوید: وقتی هیچ چیز درست پیش نمی‌رود به سراغ اسپکولوس (speculoos) برو. این مغازه با مدیریت خانوادگی در کوچه‌ای سنگفرش شده در نزدیکی گراند پلس واقع شده و بیسکوییت‌های بلژیکی مخصوص را هنوز به روش سنتی در قالب‌های چوبی دست‌‌ساز در کارگاه بروکسل خود درست می‌کند.

سوغات بروکسل

۶. بوتیک تن تن

بوتیک تن تن (La Boutique Tintin) در نزدیکی گراند پلس، به افتخار پسر خبرنگار مشهور هرژه (Hergé) و همراه معتمدش برفی، برپا شده است که در جلوی در ورودی مجسمه‌ی آن در ابعاد واقعی به مشتریان خوش‌آمد می‌گوید. طرفداران تن تن مجذوب مجسمه‌ها و اشیای کلکسیونی موجود خواهند شد، حتی اگر خرید یادگاری‌های مرغوب این فروشگاه جیب آن‌ها را خالی کند.

سوغات بروکسل

۷. لا ویِیله لنترن

اگر به دنبال اشیای خرده‌ریز جذاب هستید به سراغ لا ویِیله لنترن (La Vieille Lanterne) بروید که تنوع خوبی دارد و یک فروشگاه توریست پسند تمام عیار است. از مگنت‌ آتومیم تا سایزهای مختلف مجسمه‌ی مرد کوچک، نماد مشهور شهر (در ابعاد مختلف) را می‌توان در این فروشگاه یافت که در طبقه‌ی زیرین یک سوئیت اجاره‌ای خانوادگی قرار دارد.

۸. پلس دو ژو دو بال

بازارهای کهنه‌فروشی بخش جدا ناپذیر زندگی بلژیکی‌ها محسوب می‌شود و در بروکسل چند بازار با حال و هوایی ویژه وجود دارد. پایین‌تر از مرکز شهر، در وسط محله‌ی قدیمی مارول، بیش از یک دهه است که بازار پلَس دو ژو دو بال (Place du Jeu de Balle) در ایام هفته و صبح‌ها در آخر هفته دایر است. دستفروش‌ها چمدان‌های کهنه، ظروف نقره و ماشین تحریرهای دست دوم را عرضه می‌کنند. اگر زود بجنبید می‌توانید اجناسی با قیمت ارزان و مناسب خریداری کنید.

سوغات بروکسل

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}