زیباترین کلیساهای پراگ را بیشتر بشناسید

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1398/1/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

هر کدام از کلیساهای پراگ، زیبایی مخصوص به خودشان را دارند و گردشگران بسیاری برای بازدید از معماری تماشایی و نمای داخلی دیدنی آن‌ها به جمهوری چک و پایتخت آن، یعنی شهر پراگ سفر می‌کنند.

تور اروپا

زیبایی کلیساهای پراگ که به سبک گوتیک و باروک ساخته شده‌اند، حتی مردم محلی را نیز به وجد می‌آورد. فرقی نمی‌کند در فصل بهار یا زمستان از این شهر اروپایی تاریخی دیدن کنید؛ زیرا کلیساهای پراگ در تمامی فصل‌ها زیبایی مخصوص به خودشان را به نمایش می‌گذارند. همچنین رویدادی تحت عنوان شب کلیساها (Night of Churches) در این شهر برگزار می‌شود که در آن تمامی کلیساها به مدت یک شب بر روی عموم باز هستند و سمینارها و کنسرت‌های موسیقی مختلفی در آن‌ها برگزار می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به جمهوری چک و شهر تماشایی پراگ، بازدید از این ۱۰ کلیسای معروف را از دست ندهید:

۱. کلیسای بانوی فاتح ما

کلیسای بانوی فاتح ما (Church of Our Lady Victorious)، گوهر پنهان محله‌ی مالا استرانا (Malá Strana) به‌حساب می‌آید و کاملاً ارزشش را دارد که برای دیدن آن، این مسافت را طی کنید. قدمت این کلیسا به سال ۱۶۱۳ میلادی برمی‌گردد و در آن زمان، اولین کلیسای شهر پراگ بود که به سبک باروک ساخته می‌شد. برای نمای داخلی این کلیسا از سنگ مرمر و طلا کمک گرفته‌اند که ترکیب زیبایی را به‌وجود آورده است. اما چیزی که بیشتر از هر عامل دیگری گردشگران و حتی مردم چک را به این مکان جذب می‌کند، تندیس مومی کودکی مسیح است که آن را با نام نوزادی مسیح پراگ (Infant Jesus of Prague) نیز می‌شناسند. یک بخش از این کلیسا به‌طور کامل به این موضوع اختصاص دارد که مجسمه‌ی مسیح پراگ را به همراه خرقه‌های تماشایی و هدایایی به نمایش می‌گذارد که افراد مشهور طی چند قرن گذشته به آن اهدا کرده‌اند.

کلیساهای پراگ

۲. کلیسای سنت جرج

کلیسای جورج مقدس یا همان باسیلیکای سنت جرج (St. George's Basilica)، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای جمهوری چک به‌شمار می‌رود. این بنا را ابتدا به سبک رمانسک ساختند اما بعد از آسیب دیدن آن در سال ۱۱۴۲ میلادی، المان‌هایی از معماری باروک را نیز به آن اضافه کردند. چندین مقبره در کلیسای سنت جورج قرار دارد که بیشتر آن‌ها متعلق به پادشاهان دیرین این کشور هستند. با توجه به اینکه این کلیسا در قلعه پراگ واقع شده، بهتر است فرصت را غنیمت شمرده و سری هم به این بنای تاریخی و مذهبی بزنید.

کلیساهای پراگ

۳. کلیسای سنت ویتوس

کلیسای سنت ویتوس، یکی از شاهکارهای معماری گوتیک به‌حساب می‌آید که چندین قرن طول کشیده است تا ساخت آن به‌طور کامل تمام شود. این کلیسا نیز در قلعه‌ی پراگ قرار دارد و نمادی از غرور و افتخار جمهوری چک است. دلیل این موضوع، هم به معماری مجلل آن و هم به مدت زمان و نیرویی برمی‌گردد که برای ساخت چنین بنای باشکوهی احتیاج بود. ارتفاع برج بزرگ جنوبی (Great South Tower) این کلیسا به بیش از ۹۰ متر می‌رسد و از بالای آن می‌توانید به بهترین دورنمای شهر پراگ اشراف داشته باشید.

کلیسای سنت ویتوس

۴. کلیسای سنت نیکلاس

شهر پراگ، ۳ کلیسای سنت نیکلاس (St. Nicholas Church) را شامل می‌شود که یکی از آن‌ها در محله‌ی مالا استرانا قرار گرفته است. این کلیسا به سبک باروک ساخته شده و برای دکور آن از تابلوهای نقاشی، مجسمه‌ها و دیوارنگاری‌های متنوعی استفاده کرده‌اند. سقف سبز رنگ مسی این بنا، یادآور کلیسای ساکره کور در پاریس بوده و نمای زیبایی را به دورنمای افق شهر پراگ بخشیده است. همچنین برج کلیسای سنت نیکولاس به چشم‌انداز زیبای میدان و رودخانه‌ی ولتاوا (Vltava) دسترسی دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که موتزارت در سال ۱۷۸۷ میلادی در این کلیسا ارگ نواخته بود.

سنت نیکولاس پراگ

۵. کلیسای بانوی ما قبل از تین

کلیسای بانوی ما قبل از تین (Church of Our Lady before Týn)، در مرکز میدان محله قدیمی پراگ واقع شده و به همین دلیل به آسانی قابل تشخیص است و در مقایسه با بعضی دیگر از کلیساهای پراگ، مردم اطلاعات بیشتری نسبت به آن دارند. اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید که 2 مناره‌ی این کلیسا شکلی متقارن ندارند و این کار از قصد صورت گرفته تا یکی از آن‌ها نمادی از طبیعت زنانه و دیگری نمادی از طبیعت مردانه باشد. در واقع این موضوع، یکی از عناصر اصلی در معماری گوتیک به شمار می‌رود که آن را از سایر سبک‌ها متمایز می‌کند. نمای داخلی این کلیسا نیز به نوبه‌ی خود تماشایی است و یکی از نقاشان معروف جمهوری چک یعنی کارل اشکرتا (Karl Škréta)، نقاشی تابلوی زیبای مریم مقدس را انجام داده که در بالای محراب اصلی این کلیسا به نمایش گذاشته می‌شود.

کلیساهای پراگ

۶. کلیسای سنت مارتین این د وال

کلیسای سنت مارتین این د وال (Church of St. Martin in the Wall)، کلیسایی رمانسک بود که بعدها آن را به سبک گوتیک تغییر دادند. بخش جنوبی این کلیسا به دیوار قلعه‌ی این ناحیه متصل شده و به همین دلیل است که نام «این دِ وال» را به آن اضافه کرده‌اند. از این کلیسا به عنوان مکانی مسکونی در قرن ۱۹ میلادی استفاده می‌شد و بخش‌هایی از آن نیز چندین مغازه را در برمی‌گرفت؛ تا اینکه آن را بازسازی کردند و دوباره درب‌های آن در سال ۱۹۰۵ به عنوان یک کلیسا برروی عموم باز گذاشته شد. المان‌هایی از معماری رمانسک، گوتیک و باروک در کلیسای سنت مارتین قابل مشاهده است و شاید به اندازه‌ی سایر کلیساهای پراگ بزرگ نباشد، اما گیرایی مخصوص به خودش را دارد.

کلیساهای پراگ

۷. کلیسای سنت سالواتور

سالانه هزاران نفر از گردشگران در مسیر خود به سمت پل چارلز، از کلیسای سنت سالواتور (St. Salvator Church) عبور می‌کنند. این کلیسا علاوه بر معماری زیبا، از لحاظ تاریخی نیز حائز اهمیت است و بزرگ‌ترین اقامتگاه سابق یسوعی‌ها به‌حساب می‌آید. کلیسای سنت سالواتور، یکی از ارزشمندترین ساختمان‌هایی به‌شمار می‌رود که از سبک باروک اولیه در پراگ به یادگار باقی مانده است. همچنین ۲ اُرگ این کلیسا به تازگی بازسازی شده‌اند، به همین دلیل امروزه معمولاً کنسرت‌های اپرا و موسیقی کلاسیک در آن برگزار می‌شود.

کلیساهای پراگ

۸. کلیسای بیت لحم

کلیسای بیت لحم (The Bethlehem Chapel)، کلیسایی ساده اما تماشایی است و زیبایی دلنشینی دارد. همین ویژگی این کلیسا، تأثیری آرامش‌بخش بر روی ذهن افراد می‌گذارد که تا چند مدت همراهتان خواهد ماند. این کلیسا با معماری رمانسک و باروک و همچنین ظاهر قدیمی خود نشان می‌دهد که جمهوری چک در گذشته چه ظاهری داشته است.

کلیساهای پراگ

۹. کلیسای سنت جایلز

کلیسای سنت جایلز (St. Giles' Church)، فاصله‌ی چندانی تا میدان محله قدیمی ندارد و در خیابان‌های باریک پراگ از چشم‌ها دور مانده است. این جاذبه‌ی پنهان شهر، یکی از زیباترین بناهای دیدنی پراگ محسوب شده و قدمت آن به قرن ۱۳ میلادی برمی‌گردد. بر روی جزئیات نمای داخلی این کلیسا به‌شدت کار شده و هر بخش، مهارت استادان خود را به نمایش می‌گذارد. همچنین کنسرت‌های موسیقی کلاسیک نیز در این کلیسا برگزار می‌شود که با توجه به آکوستیک عالی آن، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را در ذهن بازدیدکنندگان خود به ثبت می‌رساند.

کلیساهای پراگ

۱۰. کلیسای سنت سیریل و متودیوس

کلیسای سنت سیریل و متودیوس (Ss. Cyril and Methodius Cathedral) بین سال ۱۸۵۴ تا ۱۸۶۳ میلادی ساخته شده و نسبت به سایر کلیساهای این فهرست، قدمت کمتری دارد. سیریل و متودیوس، مُبلغ‌های دین مسیحیت و از شخصیت‌های مهم در تاریخ جمهوری چک به‌شمار می‌روند. آن‌ها طی سفرهای خود، الفبای سیریلیک را به کشورهای بسیاری از جمله جمهوری چک معرفی کردند و این کلیسا به افتخار آن‌ها و به مناسبت سالگرد وارد شدن آن‌ها به کشور چک تأسیس شد. بنابراین این کلیسا هم از لحاظ مذهبی و هم تاریخی از اهمیت بسیاری برخوردار است و به نوعی نماد غرور ملی به‌حساب می‌آید.

کلیساهای پراگ

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}