۱۰ مکان شگفت انگیز در بلژیک که کمتر کسی از آن ها باخبر است

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/2/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کمتر گردشگری تصور می‌کند که قرار است به هنگام سفر به بلژیک با جاذبه‌هایی روبه‌رو شود که حتی مردم محلی هم از آن خبر ندارند. این جاذبه‌ها منحصر به‌فرد بوده و در گوشه و کنار این کشور پنهان شده‌اند.

تور اروپا

اتاق‌های تماماً ساخته‌شده از پلاستیک، یک خیابان مسکونی پر از سبک‌های معماری جذاب، یک قلعه‌ی بزرگِ متروکه و حتی یک صحرای شمالی از جمله جاذبه‌هایی هستند که ممکن است حتی در فهرست برترین دیدنی‌های توریست‌ها هم قرار نگیرند. این مکان‌ها بدون شک چهره‌ای شگفت‌انگیز از بلژیک را به نمایش می‌گذارند و تجربه‌ای جایگزین در این کشور اروپایی کوچک هستند.

خیابان کوگل اوزیلی در آنتورپ

کوگل اوزیلِی (Cogels-Osylei) با معماری‌های شگرف خود، یک خیابان مسکونی است که عمارت‌های موجود در آن یکی پس از دیگری همگان را شگفت‌زده می‌کند، در حالی‌که اکثر آن‌ها ناشناخته هستند. برخی رهگذران در مسیر خود برای صرف یک نوشیدنی یا شام در میدان دنجِ دراکپلاتز (Draakplaats) به‌طور اتفاقی از این خیابان برجسته در منطقه‌ی بِرخِم (Berchem) دیدار می‌کنند. آن‌ها جذب نمای زیبای ساختمان‌هایی به سبک معماری هنر مدرن، نئوکلاسیک و دیگر سبک‌های احیاشده‌ی معماری می‌شوند.

خیابان های بلژیک

قلعه متروکه میراندا در نامور

قلعه‌ی متروکه‌ی میراندا، موسوم به قلعه‌ی پرسروصدا، در منطقه‌ی جنگلی آردِن (Ardennes)، بهشتی برای یک کاوشگر شهری محسوب می‌شود. این اقامتگاه تابستانی به سبک نئوگوتیک در ابتدا به خاندان لِیدِکِرک بوفورت (Leidekerke-Beaufort) رسید، سپس تبدیل به یک یتیم‌خانه و بیمارستان برای مراقبت از کودکان بیمار شد و درنهایت به یک خرابه‌ی باشکوه بدل گشت. امروزه می‌توان ناپایداری در سازه را در چهره‌ی این بنای خسته مشاهده کرد.

میراندا بلژیک

پارک روباز مجسمه های میدلهیم در آنتورپ

موزه‌ی میدِلهِیم (Middelheim)، این فضای سبز ۳۰ هکتاری که به لطف تلاش هنرمندان شکل گرفت، کار خود را در سال ۱۹۵۰ به‌عنوان یک نمایشگاه روباز موقتی آغاز کرد؛ اما به حدی مورد استقبال قرار گرفت که تا به امروز پابرجاست. نام‌های بزرگی چون رودین (Rodin) بخشی از کلکسیون این موزه با ۳۰۰ مجسمه را خلق کرده‌اند و آثار هنری سبک چیدمان در اینجا همواره چیزی برای نمایش دارند.

پارک روباز بلژیک

معادن سنگ ماقبل تاریخ در اسپینس

این محوطه‌ی باستان‌شناسی خارق‌العاده که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معادن در تمام اروپا به شمار می‌آید. دیدار از راهروهای این شبکه‌ی زیرزمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در اشپینِس (Spiennes)، گردشگران را با شیوه‌های زندگی بشر در ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح آشنا می‌کند.

معادن سنگ بلژیک

ترکیب ماسه و کاج در صحرای بلژیک

در ادغامی عجیب و غیرمنتظره، درختان کاج خوشبو در اندوختگاه طبیعی لومِل (Lommel) به‌طور ناگهانی جای خود را به دشتی بی‌آب‌وعلف دادند. یک دریاچه‌ی آبی و تمیز هم به این شگفتی اضافه شد، هرچند این اثر حیرت‌انگیز از صحرای لومل طبیعی نبود. این طبیعت عجیب درواقع حیات خود را مدیون وجود آلودگی ناشی از کارخانه‌ی سابق روی بود که زمین‌های اطراف را خشک می‌کرد. برای جلوگیری از افزایش دشت‌های ماسه‌ای، در سال‌های دور کاشت درختان کاج در دستور کار قرار گرفت. اگرچه داستان این اندوختگاه شاید کمی غمناک به نظر برسد، اما منظره‌ی شگفت‌انگیز این منطقه از بالای برج دیدبانی چوبی در صحرای لومل بسیار تماشایی است.

صحرای بلژیک

بگینج بزرگ و کوچک در لوون

بروژ تنها شهری نیست که به خاطر داشتن یک بگینِج (Beguinage) تماشایی، به‌عنوان دهکده‌ای کوچک درون شهر، به خود ببالد. درواقع ۱۳ مورد از این جوامع سرزنده در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند. زنان پرهیزگار اهل فلندِرز که خود را وقف خدا کرده‌اند، از اهالی اصلی این بگینج‌ها هستند. شهر تاریخی لووِن (Leuven) نیز دارای دو بگینج است. بگینج بزرگ با آجرهای قرمزرنگ و ملات ماسه‌ای بیشتر حال و هوای یک شهر کوچک با خیابان‌های پیچ‌درپیچ، میدان‌ها و باغ‌های کوچک را دارد. بگینج کوچک صرفاً از دو خیابان تشکیل شده، اما همچنان با خانه‌های مینیاتوریِ سفیدرنگ با درهایی به رنگ فیروزه‌ای از بازدیدکنندگان دلبری می‌کند.

بگینج بلژیک

میراث شگفت انگیز آرت دکو در خانه موزه فن بورن

خانه‌ی آرت دکو که زوج روحانی، آلیس و دیوید ون بورن (Van Buuren)، برای خود در بروکسل ساختند، تماماً یک اثر هنری محسوب شده و با دقت تمام از آن مراقبت می‌شود. امروزه درهای این خانه برای تحسین گنجینه‌ای از وسایل سفارشی، پنجره‌های رنگی، کلکسیونی استثنایی از نقاشی‌های قرن بیستم و باغ‌های تزئین شده با مجسمه‌های زیبا، به روی عموم گشوده شده است. تمامی وسایل موجود در این خانه به‌دست هنرمندان بااستعداد زمان خود خلق شده‌اند.

موزه آرت دکو بلژیک

جنگل های پوشیده از گل هالربوس

دریایی از گل‌های آبی و بنفش در جنگل‌های هالِربوس (Hallerbos)، موسوم به جنگل آبی، برای ۷ تا ۱۰ روز در فصل بهار گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. عاشقان طبیعت که زمان دیدار خود را به‌درستی انتخاب می‌کنند، هزاران گل آبی‌رنگ خوشبویی را می‌یابند که گویی فرشی سحرآمیز را در کف این منطقه‌ی زیبا شکل داده‌اند.

جنگل های بلژیک

یک دنیا پلاستیک در پلاستیکاریوم

یک کاکتوس پلاستیکی، یک صندلی بادی پلاستیکی، یک ماشین‌تحریر پلاستیکی و یک میز پلاستیکی که زمانی به ژرژ پمپیدو (Georges Pompidou) تعلق داشت، همگی در موزه‌ی هنر و طراحی آتومیوم (Atomium) مخفی شده و جهانی از پلاستیک را خلق کرده‌اند. پلاستیکاریوم (Plasticarium) در بروکسل با داشتن ۲۰۰۰ شیء پلاستیکی، بزرگ‌ترین مجموعه از وسایل پلاستیکی در جهان محسوب می‌شود. بخشی از این مجموعه به دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ میلادی، دوران اوج استفاده از پلاستیک در طراحی‌ها، تعلق داشته و تجربه‌ای شگفت‌انگیز از گذشته را به نمایش می‌گذارد.

پلاستیکاریوم بلژیک

باغ ژاپنی هاسلت

نام باغ‌های ژاپنی به‌سرعت ذهن ما را به سمت شکوفه‌های زیبای گیلاس و ماهی‌های کوی (koi) در آب‌های روان زیر درختان می‌برد، اما باغ ژاپنی هاسِلت (Hasselt) تلاشی مضاعف برای خلق بهشتی آرام در شهری شلوغ کرده است. در روزهای یکشنبه مراسم صرف چای و آموزش هنر گل‌آرایی یا ایکِبانا (Ikebana)، حال و هوای آرام شرقی را به بلژیک می‌آورد.

باغ ژاپنی بلژیک

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}