با فستیوال های بلژیک بیشتر آشنا شوید

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/3/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سفر به بلژیک با شرکت در فستیوال‌های رنگارنگ و متنوع این کشور، تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز را برای هر گردشگری رقم می‌زند.

تور اروپا

بلژیک کشوری با فرهنگ غنی است. این کشور در اروپای غربی واقع شده و بسیاری از بناهای قرون وسطایی در بلژیک ساخته شده‌اند. در این کشور کوچک، فستیوال‌های زیادی در طول سال برگزار می‌شوند. افرادی که در سفر به بلژیک شانس شرکت در این فستیوال‌ها را پیدا می‌کنند، از زیبایی و شکوه آن‌ها متعجب می‌شوند. از فستیوال‌های سنتی گرفته تا جشن‌های عجیب و غریب، جشنواره‌های زیادی در بلژیک منتظر شما هستند. 

جشن سال نو

یکی از اصلی‌ترین جشن‌های سالانه‌ی بلژیک، جشن بزرگ سال نو است. در این جشن دورهمی‌های داخل و خارج خانه، رژه‌های خیابانی، رویدادهای خاص در بارها و کافه‌ها و نمایش آتش‌بازی برگزار می‌شود. اجرای موسیقی زنده، جزو جدانشدنی جشن سال نو است. به‌علاوه، فستیوال‌های غذا و نوشیدنی هم برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌گردد.

فستیوال های بلژیک

کارناوال

یکی دیگر از فستیوال‌های بلژیک کارناوال ماه فوریه است که به دوران کلیسای کاتولیک رومی (Roman Catholic)در دوره‌ی لِنت (Lent) یا چله‌روزه باز می‌گردد. طبق سنت‌های قدیمی، این دوران، دورانِ افراط در مصرف غذا و نوشیدنی و حتی سرگرمی‌ها پیش از شروع دوران گرفتن روزه است. یکی از بهترین شهرهای بلژیک برای تجربه‌ی این فستیوال بروکسل است. خیابان های بروکسل در روزهای کارناوال، مملو از رنگ‌های زیبا، رژه‌های خیابانی و رویدادهای موسیقی زنده می‌شود. در این ایام مردم خانه‌های خود را تزئین می‌کنند و ساکنان این شهر برای شرکت در رژه، لباس‌های خاص و جالبی می‌پوشند. فستیوال‌های غذا و نوشیدنی هم از جمله رویدادهای این کارناوال هستند.

فستیوال های بلژیک

سینما نوو

فستیوال بین‌المللی فیلم در شهر بروژ (Bruges) یکی از فستیوال‌های سینمایی است که بزرگان دنیای سینما را از سراسر جهان به سمت خود می‌کشاند. این فستیوال هر سال در ماه مارس برگزار می‌شود. سینما نوو (Cinema Novo) یک فستیوال بین‌المللی فیلم است که فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های بلند و حتی مستند‌هایی از آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا در آن به نمایش در می‌آید. این رویداد ۱۰ روز طول می‌کشد. فستیوال سینما نوو در خانه‌ی هنر لومیِر (Lumière Art House) و سینمای لیبرتی بلاکباستر (Liberty blockbuster) برگزار می‌شود.

فستیوال فلاندرز

فستیوال فلاندرز (Flanders) یک جشن بزرگ برای بزرگ‌داشت تئاتر، موسیقی و رقص‌های سنتی است. این فستیوال در ماه آوریل آغاز می‌شود و تا ماه اکتبر ادامه دارد. فستیوال فلاندرز در مکان‌های مختلفی از جمله بروکسل و فلاندرز برگزار می‌شود. اجراهای زیبایی از موسیقی، کنسرت، تئاتر و رقص‌های سنتی در مکان‌های عمومی شهر از جمله ساختمان‌های تاریخی، کلیساها، تالارهای شهر، سالن‌های تئاتر و صومعه‌ها برگزار می‌شوند. اگر هوا مناسب باشد این فستیوال‌ها در فضای باز هم به اجرا در می‌آیند.

فستیوال های بلژیک

رژه خون مقدس

در سال ۱۱۵۰، یک رژه‌ی باشکوه توسط مسیحیان در شهر بروژ برگزار شد. رژه‌ی خون مقدس (Procession of the Holy Blood)، یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های مذهبی در سراسر اروپا است. هر سال در ماه مِی، ظرف عتیقه‌ی حاوی خون مقدس که توسط کنتِ فلاندر (Count of Flanders) پس از بازگشتش از جنگ‌های صلیبی در سال ۱۳۴۹ به شهر تقدیم شده بود، در خیابان‌های قرون وسطایی شهر طیِ یک رژه‌ی مذهبی گردانده می‌شود. ۱۵۰۰ نفر از افراد منتخب شهر در این رژه شرکت می‌کنند.

فستیوال های بلژیک

رژه زینکا

رژه‌ی زینِکا (Zinneka Parade) یکی از فستیوال‌هایی است که در بروکسل برگزار می‌شود و شهر را به مکانی رنگارنگ و پر انرژی تبدیل می‌کند. این فستیوال که در میان مردم محلی به نام بیگ زی دِی (Big Z-Day) هم معروف است، هر سال در ماه مِی برگزار می‌شود. این فستیوال شامل موسیقی زنده، کنسرت، پایکوبی، جشن‌های خیابانی و پوشیدن لباس‌های خاص و جالب است. بارها و کافه‌های شهر هر کدام رویدادهای جداگانه برگزار کرده و ساعاتی مفرح را برای مردم فراهم می‌کنند.

فستیوال های بلژیک

روز ملی بلژیک

اگرچه روز ملی بلژیک در سراسر این کشور در روز ۲۱ جولای جشن گرفته می‌شود، اما بزرگ‌ترین رویداد روز ملی بلژیک (Belgian National Day) را می‌توان در بروکسل دید. نمایش آتش‌بازی، نمایش‌های خیابانی و یک رژه‌ی بزرگ نظامی در پارک بروکسل، همگی روز استقلال این کشور را گرامی‌ می‌دارند. بلژیک در سال ۱۸۳۰، پس از انقلاب بلژیک به استقلال رسید.

فستیوال های بلژیک

فستیوال می بوم

فستیوال مِی بوم (Meyboom) یکی از قدیمی‌ترین فستیوال‌های سنتیِ بلژیک است و در شهر بروکسل برگزار می‌شود. این فستیوال در ماه آگوست و در فضای باز اتفاق می‌افتد. فستیوال مِی‌ بوم شامل اجرای موسیقی سنتی، نمایش عروسک‌های غول‌پیکر و غذاها و نوشیدنی‌های محلی است.

فستیوال های بلژیک

مسابقات گرندپری بلژیک

آخرین هفته‌ی آگوست، بسیاری از مردم بلژیک و گردشگران را به منطقه‌ی آردِنِس (Ardennes) می‌کشاند. مردم در این مکان می‌توانند به تماشای مسابقات گرندپری فرمول یک (Grand Prix) بروند که در پیست فرانکورشان (Circuit de Francorchamp) برگزار می‌شود. این مسابقه هزاران نفر را به این منطقه جذب می‌کند؛ به‌گونه‌ای که ظرفیت هتل‌ها تکمیل می‌شود و در رستوران‌ها و کافه‌ها به‌سختی می‌توان جای خالی پیدا کرد. بهتر است اگر قصد دارید برای تماشای این مسابقه به آردنس بروید، اتاق‌های خود را از قبل رزرو کنید.

فستیوال های بلژیک

فستیوال فرش گل

فستیوال فرش گل (Flower Carpet Festival) هرسال در ماه اکتبر، در کلیسای قلب مقدس (Sacred Heart) در بروکسل برگزار می‌شود. افرادی که به گل علاقه دارند، باید حتما از این فستیوال زیبا دیدن کنند. در این فستیوال، محوطه‌ی گراند پالاس (Grand Palace) با میلیون‌ها گل رنگین تزیین می‌شود و بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد. این جشنواره هر سال از ۱۴ آگوست تا ۱۸ آگوست با یک موضوع خاص برگزار می‌شود.

فستیوال های بلژیک

 فستیوال بومبال

فستیوال بومبال (Boombal) یکی از فستیوال‌های قدیمی بلژیک و درواقع یک فستیوال رقص محلی است. در فستیوال بومبال، موسیقی محلی بلژیک که توسط آهنگسازان محلی ساخته شده‌ است، اجرا می‌شود. دکه‌های غذا در این فستیوال برخی از بهترین غذاهای گیاهی بلژیک را برای بازدیدکنندگان تهیه می‌کنند. افرادی که به موسیقی سنتی علاقه دارند، می‌توانند در این فستیوال شرکت کنند و از اجرای موسیقی محلی بلژیک به همراه رقص محلی این کشور لذت ببرند. در طول مراسم نورپردازی‌های زیبا، هیجان فستیوال را دوچندان می‌سازد.

فستیوال های بلژیک

فستیوال راک ورچتر

راک وِرچتِر (Rock Werchter) یکی از فستیوال‌های موسیقی مطرح جهان است. این فستیوال در سال ۲۰۱۵، موفق به دریافت جایزه‌ی آرتور (Arthur Award) به عنوان بهترین فستیوال موسیقی شد. راک وِرچتِر یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای بلژیک و هر سال میزبان هنرمندان بسیاری از دنیای موسیقی است. این فستیوال از سال ۱۹۷۴ آغاز شد و از آن زمان تاکنون یکی از محبوب‌ترین فستیوال‌های موسیقی شناخته می‌شود. خیلی از هنرمندان مشهور در این فستیوال حضور داشته‌اند. راک ورچتر هر سال از تاریخ ۲۷ ژوئن تا ۳۰ ژوئن برگزار می‌شود. بلیط‌های این فستیوال به‌ سرعت به‌فروش می‌رسند، پس اگر دوست دارید در این فستیوال هیجان‌انگیز شرکت کنید حتما بلیط‌های خود را از قبل تهیه کنید.

فستیوال های بلژیک

کارناوال بنش

کارناوال بنش (Carnaval De Binche) از قرن چهاردهم میلادی تاکنون، به عنوان یکی از محبوب‌ترین فستیوال‌های سنتی بلژیک شناخته می‌شود. این فستیوال به مدت ۳ روز برگزار می‌شود. مردم با لباس‌های مختلفی مانند دهقانان و دلقک‌ها در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند و به رژه و پایکوبی می‌پردازند. مردانی که در این فستیوال شرکت می‌کنند به سمت جمعیت پرتقال پرتاب می‌کنند. مراسم آتش‌بازی که در انتهای این فستیوال برگزار می‌شود، آسمان شهر را روشن و رنگین می‌سازد. این فستیوال از سوم ماه مارس آغاز می‌شود و تا پنجم این ماه ادامه دارد.

فستیوال های بلژیک

فستیوال تومارو لند

فستیوال تومارو لَند (Tomorrowland) در بلژیک یکی از بهترین فستیوال‌های موسیقی است که مردم را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. اگر طرفدار موسیقی الکترونیک هستید، حتما باید از این فستیوال دیدن کنید. فستیوال تومارو لند برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ اجرا شد و از آن زمان تاکنون به یکی از رویدادهای سالانه بلژیک تبدیل شده است. این فستیوال در یکی از پارک‌های فلاندرز برگزار می‌شود و هنرمندان و موزیسین‌های مطرحی از سراسر جهان در این فستیوال شرکت می‌کنند. زمان برگزاری این فستیوال هر ساله در ماه جولای است.

فستیوال های بلژیک

فستیوال شکلات مونس

فستیوال شکلات مونس (Chocolate Festival Of Mons) یکی از فستیوال‌های سالانه‌ی بلژیک است. در روزهای برگزاری این فستیوال می‌توانید بهترین و خوشمزه‌ترین شکلات‌های بلژیکی را در مغازه‌های سراسر این کشور پیدا کنید. اگر به شکلات و شیرینی علاقه دارید باید حتما در فستیوال شکلات بلژیک شرکت کنید و برخی از بهترین تولیدکنندگان شکلات را از نزدیک ببینید، با آن‌ها صحبت کنید و شکلات‌های خوشمزه بلژیکی را امتحان کنید. این فستیوال هر سال در ماه مارس برگزار می‌شود. 

فستیوال های بلژیک

فستیوال انیمیشن بروکسل

فستیوال انیمیشن بروکسل (Brussels Animation Film Festival) که به عنوان انیما فستیوال (Anima Festival) هم شناخته می‌شود، یکی از فستیوال‌های سالانه‌ی بلژیک است که هر سال در ماه فوریه برگزار می‌شود. هر سال هزاران نفر از جمله سازندگان انیمیشن انتظار این فستیوال را می‌کشند. هدف اصلی این فستیوال تشویق افراد با استعداد در زمینه‌ی ساخت فیلم‌ها و انیمیشن‌های کامپیوتری است. انیمیشن‌های کوتاه و بلند زیادی در این فستیوال به نمایش گذاشته می‌شوند. در انتهای جشنواره انیمیشن‌های نمایش داده شده، مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرند.

فستیوال نور گنت

فستیوال نور بلژیک (Ghent Light Festival) هر سه سال یک‌بار در شهر گنت (Ghent) برگزار می‌شود. در این فستیوال می‌توانید از منظره‌ی شهر گِنت که با نورپردازی‌های حرفه‌ای و خلاقانه زیبایی دو چندان پیدا می‌کند را ببینید. هنرمندانی از سراسر دنیا در این فستیوال شرکت می‌کنند. در این فستیوال نمایش‌ها و اجراهای بسیار زیبایی برگزار می‌شود. منظره‌ی نورانی شهر گِنت یکی از باشکوه‌ترین مناظری است که می‌توانید مشاهده کنید. بیش از ۱۷۰ سال است که فستیوال گِنت در ماه جولای شادی و انرژی را به سراسر شهر می‌آورد. کنسرت‌ها، فیلم‌های انیمیشن برای کودکان و صدها فعالیت سرگرم‌کننده‌ی دیگر از جمله ویژگی‌های این فستیوال هستند. تاریخ بعدی اجرای فستیوال نور گِنت، ژانویه ۲۰۲۱ است.

فستیوال های بلژیک

 فستیوال کامیون غذا در بروکسل

در سال‌های اخیر فرهنگ غذاهای خیابانی در اروپا شکل تازه‌ای به خود گرفته است. فستیوال کامیون غذا (Brussels Food Truck Festival) یکی از جدیدترین فستیوال‌هایی است که در سراسر اروپا برگزار می‌شود. شهر بروکسل با برگزاری یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های کامیون غذا، محبوبیت زیادی در این زمینه به‌دست آورده است. در فستیوال کامیون غذا در بروکسل بیش از صد کامیون، بهترین غذاهای محلی را برای بازدیدکنندگان تهیه می‌کنند. افرادی که عاشق غذاخوردن هستند باید حتماً در این فستیوال بلژیک شرکت کنند.

فستیوال های بلژیک

فستیوال تابستانه بروکسل

هر سال در ماه آگوست، فستیوال تابستانه بروکسل (Brussels Summer Festival) میزبان برخی از بهترین هنرمندان بلژیکی و بین‌المللی در زمینه موسیقی و سرگرمی است. از سال ۲۰۰۲ تاکنون، این فستیوال فرهنگی برای نشان دادن فرهنگ این کشور نمایش‌ها و رویدادهای زیادی برگزار می‌کند. فستیوال تابستانه‌ی بروکسل ۵ روز طول می‌کشد و بهترین مکان برای افرادی است که به دنبال گذراندن ساعاتی پر انرژی و شاد هستند. اگر قصد دارید در این فستیوال شرکت کنید، بهتر است بلیط‌های خود را هر چه زودتر تهیه کنید.

فستیوال های بلژیک

فستیوال اومگانگ

با شرکت در فستیوال اومِگانگ (Ommegang Festival) می‌توانید سفری به دوران قرون وسطی داشته باشید. این فستیوال تاریخی و رنگارنگ در واقع مشابه جشنی است که در سال  ۱۵۴۹ برای چارلز پنجم برگزار می‌شد و هم‌ اکنون اجرای آن در قلب بروکسل در گراند پالاس (Grand Palace) اتفاق می‌افتد. بازارچه‌های مملو از غرفه‌های رنگارنگ، نمایش سوارکاری و رژه با پرچم از جمله فعالیت‌هایی است که در این جشنواره انجام داده می‌شود و سفری به تاریخ قرون وسطی را برای شما رقم می‌زند.

فستیوال های بلژیک

پوکل پاپ

فستیوال پوکِل پاپ (Pukkelpop) برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ به عنوان یک رویداد کوچک محلی برگزار شد. از آن زمان تاکنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های بلژیک شناخته می‌شود. این فستیوال دارای ۸ استیج است و هنرمندان زیادی از دنیای موسیقی در آن شرکت می‌کنند. برای شرکت در این فستیوال و رویداد‌های مختلف آن بلیط‌های خود را می‌توانید از وب‌سایت پوکِل پاپ خریداری کنید. فستیوال پوکِل پاپ هر سال در ماه آگوست برگزار می‌شود.

فستیوال های بلژیک

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}