هر آنچه توریست ها نباید در کیپ تاون انجام دهند

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/3/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

عدم آشنایی با قوانین هر شهری، می‌تواند زندگی شهروندان و حتی خود گردشگران را به مخاطره بیندازد. کیپ‌تاون نیز از این قاعده مستثنا نیست و مسافران باید به هنگام سفر به آن کاملاً مراقب باشند.

تور اروپا

کیپ تاون شهری تقریباً آرام است، اما زمان‌هایی وجود دارد که توریست‌ها آرامش و راحتی مردم محلی را برهم می‌زنند. به‌علاوه، برخی رفتارها از سوی گردشگران زندگی شهروندان را به مخاطره می‌اندازد. اگر قصد سفر به کیپ‌تاون را دارید، از انجام این کارها در این شهر پرهیز کنید.

دوش گرفتن برای بیش از دو دقیقه

کیپ‌تاون در حال حاضر کم‌آب‌ترین دوران خود در طی ۱۰۰ سال گذشته را تجربه می‌کند. این شهر به‌سرعت در حال خالی شدن از آب است و به همین خاطر، محدودیت‌های آبی شدیدی در آن اجرا می‌شود. اگرچه مقامات امید دارند که آب باران سرانجام سطح آب موجود در سدها را به حالت عادی بازگرداند، اما واقعیت این است که قحطی آب در کیپ‌تاون قریب‌الوقوع است. شما نیز به سهم خود تلاش کنید تا سریع‌تر دوش گرفته و تا جای ممکن موجب صرفه‌جویی در مصرف آب شوید.

بحران آب در کیپ تاون

بیرون انداختن سیگار از پنجره ماشین

کیپ‌تاون در طول ماه‌های تابستان در حال نبرد با صدها آتش‌سوزی جنگلی است. شرایط اقلیمی خشک و بادهای شدید اوضاع را برای گسترش آتش مطلوب کرده است. اگرچه برخی مخالف این موضوع هستند که بیرون انداختن ته سیگار از پنجره‌ی خودروها می‌تواند موجب شعله‌ور شدن آتش شود، اما تحقیقات نشان داده است که احتمال این اتفاق وجود دارد؛ بنابراین، ریسک نکرده و در شرایط گرم و خشک و باد شدید، از روشن کردن آتش خودداری کنید. به‌علاوه ته سیگار خود را نیز از پنجره‌ی ماشین بیرون نیندازید.

نکات سفر به کیپ تاون

رها کردن وسایل ارزشمند در خودرو

درست به‌مانند اکثر شهرهای بزرگ جهان، بیشتر جرم‌ها در کیپ‌تاون مسافرانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که خوش‌بین هستند. به این معنی که مجرمان به دنبال پیدا کردن طعمه‌های خود از میان افراد آسیب‌پذیر و سودجویی از آن‌ها هستند. خطر قربانی شدن خود را با رها نکردن وسایل ارزشمند نظیر پول نقد، دوربین عکاسی و جواهرات در خودرو، کاهش دهید و هرگز این وسایل را بر روی صندلی یا درون صندوق‌عقب نگذارید.

درخواست از یک محلی برای آفریقایی صحبت کردن

آفریقای جنوبی دارای ۱۱ زبان رسمی است و آفریقایی یکی از آن‌ها نیست. اگرچه ممکن است تصور کنید که آن‌ها آفریقایی صحبت می‌کنند، اما این تصور شما شبیه به فشرده کردن هزاران فرهنگ آفریقایی در یک زبان واحد است. به‌جای این کار، در مورد زبان‌های رایج در شهر مدنظر خود مطالعه کنید و مؤدبانه از آن‌ها در مورد فرهنگ و زبان محلی‌شان بپرسید. برای مثال، در کیپ‌تاون مردم اکثراً به زبان ایسیخوسا (isiXhosa)، آفریقایی و انگلیسی صحبت می‌کنند.

زبان مردم آفریقای جنوبی

پذیریش اولین قیمت در بازارهای سوغاتی

اگر قصد خرید هدایا و سوغاتی از بازارهای سوغاتی نظیر میدان گرین‌مارکت (Greenmarket) را دارید، خود را برای چانه زدن آماده کنید. اولین قیمتی که فروشندگان به شما می‌گویند هرگز قیمت واقعی یک کالا نیست؛ حتی زمانی که از او تخفیف می‌خواهید و فروشنده چهره‌ای ناامید به خود می‌گیرد. اگرچه تلاش برای یک چانه‌زنیِ غیرممکن اصلاً خوب به نظر نمی‌رسد، اما به‌عنوان یک قانون کلی، مذاکره با فروشنده برای یک سوغاتی معمولی می‌تواند از ۵۰ درصد قیمت پیشنهادی وی آغاز شود.

نکات سفر به کیپ تاون

انتظار سوار شدن بر تله کابین در اواسط صبح یک روز تابستانی بدون صف

کیپ‌تاون در فصل تابستان بسیار شلوغ است. اگر قصد دیدار از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر نظیر جزیره‌ی روبن، کیپ پوینت یا تیبل مانتین را بدون ایستادن در صف دارید، ناامید خواهید شد. اگرچه می‌توانید با خرید آنلاین بلیط‌ها از ایستادن در برخی صف‌ها پرهیز کنید، اما تله‌کابین کوه تیبل مانتین همیشه در اواسط صبح روزهای تابستانی شلوغ است. اگر از نظر بدنی شرایط خوبی دارید، تله‌کابین را فراموش کرده و با پای پیاده به‌طرف قله‌ی کوه حرکت کنید. اگر کوه‌پیمایی گزینه‌ی مدنظر شما نیست، در اواسط بعدازظهر و زمانی که صف‌ها کمی خلوت‌تر می‌شوند، به سراغ استفاده از تله‌کابین بروید.

نکات سفر به کیپ تاون

باور کردن داستان های گداها در مراکز گردشگری مهم

افراد زیادی در آفریقای جنوبی هستند که کاری ندارند و متأسفانه بی‌خانمانی و فقر مشکلی فزاینده در سراسر این کشور است. شما در گوشه و کنار خیابان‌های سراسر منطقه‌ی تجاری کیپ‌تاون با گدایان فراوانی روبه‌رو می‌شوید. اگرچه نیت شما برای کمک به این افراد با شرایط دشوار خیر است، اما بهتر است اصلاً وارد بازی آن‌ها نشوید. مقامات شهری از مردم درخواست کرده‌اند که به‌طور مستقیم به افراد بی‌خانمان کمک نکنند (که بهترین گزینه است) و تلاش شما به‌عنوان یک خارجی برای حل مشکلات به‌صورت انفرادی و با پول نقد، تنها می‌تواند اوضاع را پیچیده‌تر کند.

پذیرش کمک از سوی هرکسی در مقابل دستگاه خودپرداز

مجرمان زیرک عاشق دستگاه‌های خودپرداز در آفریقای جنوبی هستند. در کسری از ثانیه، یک مرد مهربان برای کمک به شما در مقابل این دستگاه‌ها ظاهر شده و با جابجا کردن کارت بانکی و آگاهی از رمز عبور شما، پا به فرار می‌گذارد. قبل از اینکه متوجه این موضوع شوید، چند صد دلار از کارت شما برداشت می‌شود. از استفاده از دستگاه‌های خودپرداز در مراکز شلوغ خودداری کنید و هرگز از دیگران در اطراف خود کمک نخواهید. به‌علاوه همیشه از پیشخدمت‌های کافه‌ها و رستوران‌ها بخواهید برای تسویه‌حساب، دستگاه‌های کارت‌خوان را بر سر میز شما بیاورند. حتی مراقب‌ترین افراد هم گاهی می‌توانند به دام کلاه‌برداران گرفتار شوند.

امنیت در کیپ تاون

همراه شدن با یک تور گردشگری و ادعای تماشای آفریقای واقعی

از همه بدتر، سعی نکنید عکس پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی را به عکسی همراه با یک کودک سیاه‌پوست تغییر دهید. ده‌ها راه برای مشارکت با مردم آفریقای جنوبی و کمک به سازمان‌های خیریه وجود دارد، اما همراه شدن با یک تور گردشگری در یک مینی‌بوس دارای سیستم تهویه، یکی از این روش‌ها نیست.

تلاش برای رفتن به فرودگاه در ساعات شلوغی

ترافیک در کیپ‌تاون تقریباً قابل پیش‌بینی است. وقتی‌که در صبح‌های ایام هفته راهی مرکز شهر هستید، در ترافیک گیر خواهید افتاد. در بعدازظهرها، شما گرفتار ترافیکی مشابه به هنگام خروج از شهر خواهید شد. متأسفانه، فرودگاه کیپ‌تاون در وسط این ترافیک ظهرگاهی قرار دارد. اگر ضروری است تا بین ساعات ۴ تا ۷ بعدازظهر در فرودگاه باشید، برای کاهش استرس خود، خیلی زودتر راهی شوید.

فرودگاه کیپ تاون

رفتن به بالای کوه سر شیر در زمان کامل شدن قرص ماه

این گزینه می‌تواند یکی از سفارش‌شده‌ترین تفریحات در کیپ‌تاون باشد، اما اگر سفر شما به شهر مصادف با قرص کامل ماه شد، بهتر است از رفتن به محبوب‌ترین کوهِ منطقه خودداری کنید. تنها به این خاطر که شما در آن بالا با هزاران گردشگر دیگر روبه‌رو خواهید شد که این تجربه‌ی زیبا و آرام را تبدیل به موقعیتی می‌کنند که بی‌شباهت به یک سوپرمارکت در روز پرداخت دستمزد کارکنان خود نیست. به‌جای این کار، مکانی آرام را در تیبل مانتین بیابید و در فضایی ساکت هزاران نور درخشان از چراغ‌قوه‌ی تلفن‌های همراه را تماشا کنید که در حال عکاسی در کوه سرِ شیر (Lion’s Head) هستند. به‌علاوه، حتماً به پدیده‌ی بالا آمدن قرص کامل ماه از شرق نگاه کنید و از این منظره لذت ببرید.

نکات سفر به کیپ تاون

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}