بهترین جاذبه های محله شیبویا در توکیو

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/3/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شیبویا یکی از محله‌های تجاری و مهم در توکیو محسوب می‌شود. این محله با جاذبه‌های منحصربه‌فرد خود، گردشگران بسیاری را به اینجا می‌کشاند. تقاطع شیبویا یکی از این جاذبه‌های مشهور است.

تور اروپا

شیبویا (Shibuya) در نگاه اول به‌عنوان یک منطقه‌ی تفریحی برای جوانان و علاقه‌مندان به زرق‌وبرق در توکیو به نظر می‌رسد؛ اما درواقع در این محله برای هر سلیقه چیزی یافت می‌شود. در حالی‌که جوان‌ترها برای خرید جدیدترین لباس‌ها به خیابان تاکِشیتا و شیبویا ۱۰۹ می‌روند، دیگر شهروندان، پارک یویوگی را برای یک استراحت ظهرگاهی، سالن تئاتر ملی نو (Nō) را برای تماشای یک نمایش و فروشگاه مونوکُل را برای خرید لوازم منزل انتخاب می‌کنند. این مقاله به معرفی برترین جاذبه‌های محله‌ی شیبویا در توکیو می‌پردازد.

پارک یویوگی و معبد میجی

از یک دکه‌ی غذافروشی یک ظرف غذا تهیه کرده و بساط پیک‌نیک خود را در پارک یویوگی (Yoyogi) برپا کنید. این فضای سبز بزرگ محل ایده‌آلی برای استراحت، پس از ساعت‌ها گشت زدن در شهر، است. در شمال پارک، معبد مِیجی جینگومائه (Meiji Jingumae) به چشم می‌خورد. این معبد وقف روح امپراطور میجی و همسر وی شده است.

پارک یویوگی شیبویا

تجربه فرهنگ گیارو

جنبش سبک پوششی گیارو (Gyaru)، معادل کلمه‌ی دختر، در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ به اوج رسید. این ترند از همان روزهای اول خود شروع به رشد کرد و همچنان نیز پابرجا بوده و در اشکال مدرن امروزی به چشم می‌خورد. فروشگاه زنجیره‌ای شیبویا ۱۰۹ (Shibuya 109) محل تولد سبک و فرهنگ گیارو است. این فروشگاه درست در بیرون از ایستگاه قطار شیبویا قرار دارد. نسخه‌ی مردانه‌ی این فروشگاه، مِن ۱۰۹ (109 Men) نیز در همان حوالی یافت می‌شود.

شیبویا

خیابان تاکشیتا

خیابان تاکشیتا (Takeshita) ملغمه‌ای از فرهنگ و فشن در میان جوانان است. می‌توان همه‌چیز، از کیمونوهای سنتی و سنجاق‌سر گرفته تا سبک درهم‌وبرهم هاراجوکو (Harajuku) برای انسان‌ها و حیوانات خانگی را در این خیابان پیدا کرد. خیابان تاکشیتا تنها چند قدم تا ایستگاه قطار هاراجوکو فاصله دارد.

محله شیبویا توکیو

نونبی یوکوچو

این خیابان ناشناخته به خیابان می‌خوارگی نیز مشهور است. بسیاری از بارهای کوچک و رستوران‌های موجود در این منطقه بیش از ۵۰ سال قدمت دارند. می‌توان حال و هوای شیبویا در گذشته را در یکی از رستوران‌های نون‌بِی یوکوچو (Nonbei Yokocho) تجربه کرد.

محلیه شیبویا توکیو

خرید به سبک امروزی توکیو

یک نفر می‌تواند به‌راحتی یک روز کامل خود را در توکیو هَندز (Tokyu Hands)، یک فروشگاه چندطبقه برای خرید و تفریح، بگذراند. این شعبه در شیبویا بسیار بزرگ است. به‌علاوه، بد نیست از شعبه‌ی فروشگاه مونوکُل (Monocle) در توکیو هم دیدن کنید. مونوکل، محصولات فشن و سبک زندگی که در مجله‌های آن دیده می‌شود را به فروش می‌رساند. این فروشگاه کارکردی دوگانه دارد، زیرا دفتر تألیف مجله نیز محسوب می‌شود.

شیبویا توکیو

دیدار از هاچیکو

در بیرون از خروجی هاچیکو (Hachikō) در ایستگاه راه آهن شیبویا، می‌توان مجسمه‌ای برنزی به احترام سگی به همین نام را پیدا کرد. وقتی‌که صاحب هاچیکو از دنیا رفت، این سگ هر روز به این ایستگاه می‌آمد و برای مدت ۹ سال منتظر صاحب خود می‌ماند. داستان عشق و وفاداری هاچیکو قلب میلیون‌ها نفر را به درد آورد و به همین خاطر مجسمه‌ای به یاد او در اینجا ساخته شد. حتی یک فیلم هالیوودی نیز با الهام از داستان هاچیکو ساخته شده است. مجسمه‌ی او امروزه تبدیل به یکی از محبوب‌ترین نمادها، درست در بیرون از ایستگاه راه‌آهن، شده و به میدان هاچیکو مشهور است.

محله شیبویا توکیو

تقاطع شیبویا

خطوط مشهور عابر پیاده در بیرون از ایستگاه قطار شیبویا، مرکز این منطقه را نشان می‌دهد. این خطوط عابر پیاده به‌طور پیوسته در فرهنگ عامه و حتی فیلم‌های تلویزیونی نیز دیده می‌شود. تقاطع شیبویا، به‌عنوان شلوغ‌ترین خط عابر پیاده‌ی جهان، باید در فهرست بازدید هر گردشگری به مقصد توکیو قرار بگیرد.

شیبویا توکیو

تئاتر ملی نو

هنر و فرهنگ سنتی ژاپنی را در سالن تئاتر ملی نو (Nō) تجربه کنید. سالن نو محلی برای به روی صحنه بردن رقص‌ها و آوازهای فراوان است. علاوه بر اجراهای معمول، این سالن تئاتر از کارگاه‌های آموزشی برای خارجی‌ها نیز میزبانی می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند با کمک یک راهنما به زبان انگلیسی، بیشتر با رقص و موسیقی سنتی این کشور آشنا شوند.

شیبویا توکیو

موزه هنر نقاشی بر روی چوب

اوکیو - ای اوتا (Ukiyo-e Ōta) یا هنر نقاشی بر روی چوب، تفاوت فراوانی با دیگر شاخه‌های هنری مرسوم در ژاپن دارد. موزه‌ی هنر نقاشی بر روی چوب میزبان بیش از ۱۲,۰۰۰ اثر هنری است، اما گردشگران تنها می‌توانند بخشی کوچکی از این آثار را مشاهده کنند.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}