این سوغاتی ها را در سفر به ژوهانسبورگ از دست ندهید

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1398/3/31
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

هنگام بازدید از شهر پر جنب و جوش ژوهانسبورگ، خریدن سوغاتی‌های جذاب را فراموش نکنید.

تور اروپا

ممکن است پوشاک و اکسسوری‌ها را برای سوغاتی بپسندید و بخواهید سراغ دسته‌ی مُد بروید یا شاید بیشتر خریدن یک کتاب به‌یاد ماندنی را ترجیح دهید؛ در هر حال در این مطلب فهرستی از بهترین سوغاتی‌های ژوهانسبورگ را به شما ارائه می‌دهیم که مطمئن باشید برای هر سلیقه‌ای مفید خواهد بود.

سفر به آفریقای جنوبی با تورهای آژانس مسافرتی ایوار

۱. ماگ با طرح خط آسمان ژوهانسبورگ از لاو جوزی

لاو جوزی (Love Jozi) لوازم خانگی و اقلام پوشیدنی با المان‌ها و نمادهای مختص به ژوهانسبورگ طراحی و تولید می‌کند. خط آسمان ژوهانسبورگ یکی از دیدنی‌های محبوب گردشگران است که می‌توان یک ماگ با طرح آن را از لاو جوزی به عنوان یک سوغاتی جمع و جور خرید.

سوغاتی های ژوهانسبورگ

۲. زیورآلات زیبای طلا از هنریت بوتا

به‌طور حتم طلای خالص را می‌توان نمادی از ژوهانسبورگ دانست که به عنوان شهر طلا هم شهرت دارد. زیورآلات طلای خوش نقش و نگار گوناگونی از تولیدکننده‌های بزرگ تا طراحان مستقل در آن می‌توان دید. هنریِت بوتا (Henriette Botha) از جواهرسازانی است که ساخته‌های آن را توصیه می‌کنیم چرا که در محصولات با کیفیتش مشخصه‌های آفریقایی منحصربه‌فردی لمس می‌شود.

سوغات ژوهانسبورگ

۳. کت چرم راک اند رول

کت‌های چرم به سبک راک اند رول تولیدِ برخی برندهای ژوهانسبورگ، پرطرفدار شده‌اند. در مابوننگ (Maboneng) می‌توانید به سراغ فروشگاهی بروید که کت‌ها را به روش استفاده‌ی مجدد از پوشاک چرم دست دوم و بازیافت لباس‌های قدیمی تولید و تبدیل به اجناس مد روز می‌کند.

سوغاتی های ژوهانسبورگ

۴. صنایع دستی آفریقایی از یکشنبه بازار رزبانک

یکشنبه بازار رُزبانک (Rosebank Sunday Market) همان‌طور که از نامش پیداست، هر یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۴ عصر فعالیت می‌کند. این بازار به عرضه‌ی انواع صنایع دستی آفریقایی اصیل شهرت دارد و بهترین مکان برای خرید یک اثر ویژه است که همیشه شما را به یاد ژوهانسبورگ می‌اندازد.

سوغاتی های ژوهانسبورگ

۵. کروگر راند

اگر بخواهید ولخرجی کنید و یک قطعه طلای با ارزش تاریخی را با خود به خانه ببرید، کروگر راند (Kruger Rand) یک سوغاتی فوق‌العاده خواهد بود.این سکه‌های طلا در سال ۱۹۶۷ ساخته شدند اما صادرات بین‌المللی آن به دلیل وابستگی به حاکمیت آپارتاید ممنوع شد. اما امروزه کروگر راند به‌طور گسترده به فروش می‌رسد.

سوغاتی های ژوهانسبورگ

۶. یادگاری از ماندلا

ژوهانسبورگ خانه‌ی نلسون ماندلا بود و نمادهایی از این برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل و مبارز آزادی در سراسر شهر به چشم می‌خورد. از موزه آپارتاید، مرکز یادبود نلسون ماندلا، میدان نلسون ماندلا در سندتون (Sandton) تا مجسمه‌هایی در مرکز شهر و هنرهای خیابانی، همه جا اثری از او مشاهده می‌شود. یادگاری‌هایی از نلسون ماندلا را اعم از اثر هنری، زیر لیوانی، تی‌شرت، کتاب و غیره در بازارها و مغازه‌های مختلف ژوهانسبورگ خواهید یافت.

سوغاتی های ژوهانسبورگ

۷. هنر دبیل از دهکده فرهنگی لسدی

بازدید از دهکده فرهنگی لسدی بهترین راه برای لمس فرهنگ قبایل سنتی آفریقای جنوبی شامل دبیل (Ndebele)، زولو (Zulu) و خوسا (Xhosa) است. دهکده در ناحیه‌ی تاریخی مهد بشریت (Cradle of Humankind) واقع شده و بازدیدکنندگان می‌توانند آثار هنری و صنایع دستی زیبایی را بخرند که نشان دهنده‌ی فرهنگ‌های گوناگونی هستند که در دهکده خانه دارند.

سوغاتی های ژوهانسبورگ

۸. سوغاتی از گیفت شاپ موزه آپارتاید

بدون بازدید از موزه آپارتاید سفرتان به ژوهانسبورگ تکمیل نمی‌شود. هنگام بازدید از موزه حتماً سری به فروشگاه سوغاتی آن بزنید و هدیه‌ای به یاد ماندنی انتخاب کنید. از اشیای کوچک مثل مگنت یا ماگ تا کالاهایی جالب توجه‌تر مثل کتاب یا پوستر را می‌توانید به عنوان سوغاتی خریداری کنید که از این نقطه‌ی دیدنی مهم برای شما به یادگار بماند.

سوغاتی های ژوهانسبورگ

۹. پوشاک از استیچ اند استیل

استیچ اند استیل (Stitch and Steel) یک برند تولیدکننده‌ی پوشاک و اکسسوری است که در ژوهانسبورگ تأسیس شده و اجناسی با مشخصه‌های آفریقایی را تولید می‌کند. پارچه‌ و طرح‌های آن از سراسر آفریقا تهیه می‌شود و پیراهن، تاپ، سرهمی، کفش و غیره از آن‌ها می‌دوزد. برای تضمین منحصر به‌فرد بودن محصولات، از هر کدام تنها تعداد محدودی تولید شده و به فروش می‌رسد که همین امر آن را بسیار انحصاری ساخته است.

سوغات ژوهانسبورگ

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}