آیا می خواهید سفری ارزان به کیپ تاون داشته باشید؟

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/3/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگرچه کیپ‌تاون شهری نه‌چندان گران‌قیمت برای مسافران خارجی محسوب می‌شود، اما همچنان می‌توان با داشتن بودجه‌هایی اندک به سراغ ماجراجویی در این شهر رفت.

تور اروپا

کیپ تاون یکی از ارزشمندترین مقاصد گردشگری در جهان است. این موضوع به هنگام سفر به این کشور با یک ارز خارجی پرقدرت کاملاً صدق می‌کند. اگرچه مواردی نظیر غذاهای لوکس و حتی برخی از جاذبه‌های گردشگری همچنان در کیپ‌تاون قیمت‌ بالایی دارند، اما مسافرانی با بودجه‌های محدود هم می‌توانند با کمی تلاش از این شهر زیبا دیدن کنند. این مقاله به مسافران برای داشتن سفری مقرون‌به‌صرفه به کیپ‌تاون کمک می‌کند.

در مرکز شهر اقامت کنید

مرکز شهر کیپ‌تاون کوچک است و می‌توان آن را با پای پیاده پیمود. در سراسر شهر اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت فراوانی به چشم می‌خورد که امن، راحت و مناسب هستند. اقامت در این شهر به معنی دسترسی آسان به رستوران‌ها، کافه‌ها و کافی‌شاپ‌ها است. به‌علاوه، اکثر جاذبه‌های گردشگری مهم نیز قابلیت دسترسی از طریق اتوبوس‌های ارزان‌قیمت یا اوبر را دارند.

اگر می‌خواهید در کنار این تفریحات، مدتی را هم در نزدیکی اقیانوس سپری کنید، به فکر اقامت در مناطق حومه نظیر میوزنبرگ (Muizenberg)، گرین پوینت (Green Point) یا کومِیجی (Kommetjie) باشید.

مرکز شهر کیپ تاون

در طول روز سوار اتوبوس شوید

اتوبوس‌های شرکت مای‌سیتی (MyCiti) عالی و بسیار ارزان‌قیمت هستند. آن‌ها همچنین به شما امکان جابجایی از فرودگاه بین‌المللی کیپ‌تاون به‌طرف مرکز تجاری شهر را نیز می‌دهند. لازم است پیش از سوار شدن، یک کارت اتوبوس خریداری کرده و در هر سفر آن را در مقابل دستگاه کارت‌خوان قرار دهید. اکثر مسیرها و جداول زمانی با نقشه‌های گوگل مپ هماهنگ شده‌اند و مسافران می‌توانند به‌راحتی و با کمی برنامه‌ریزی از برترین جاذبه‌های این شهر نظیر کلیفتون (Clifton)، خلیج کمپس (Camps Bay)، سی پوینت (Sea Point) و تیبل ماونتین دیدار کنند. اتوبوس‌های گردشگری شهر گزینه‌های گران‌تری هستند، اما راهی مناسب برای مسافرانی محسوب می‌شوند که اولین بار است از کیپ‌تاون دیدن می‌کنند.

سفر ارزان کیپ تاون

استفاده از اوبر در شب

یک سفر با اوبر یا تاکسی‌های اینترنتی محبوب شرکت تاکسیفای (Taxify) در منطقه‌ی تجاری شهر، به‌ندرت هزینه‌ای بیش از ۱.۵ دلار بر روی دست شما باقی می‌گذارد. اگرچه درخواهید یافت که دیگر گزینه‌ها نیز برای سفر بسیار جذاب هستند، اما اوبر و تاکسیفای نسبت به باقی موارد امن‌تر و ارزان‌تر به شمار می‌آیند.

سفر ارزان کیپ تاون

رفتن به دریا با قطار

از سوار شدن به قطارهای کیپ‌تاون در هنگام شب و ساعات شلوغ پرهیز کنید؛ اما خط جنوبی در طول روز، از کیپ‌تاون به مقصد سیمونز تاون، سفری تماشایی از محله‌های جنوبی و خطوط ساحلی خلیج فالس (False) را به شما هدیه می‌دهند. یک بلیط رفت‌وبرگشت برای این سفر حدود ۲.۵ دلار قیمت دارد و قطار شما را به مناطقی چون میوزنبرگ، خلیج کالک (Kalk) و سیمونز تاون می‌برد. در تمام مدت سفر هوشیار باشید و از در معرض دید قرار دادن وسایل ارزشمند خود پرهیز کنید. به‌علاوه، یک لحظه از کیف پول و جیب خود غافل نشوید.

سفر ارزان کیپ تاون

زودتر به کافه ها بروید

اگر به دنبال یک نوشیدنی ارزان‌قیمت هستید، از این فرصت عالی در شهر کیپ‌تاون نهایت استفاده را ببرید. بسیاری از کافه‌ها در کیپ‌تاون در ساعات اولیه‌ی بعدازظهر، معمولاً بین ساعت ۴ تا ۶ عصر، نوشیدنی‌های خود را با ۵۰ درصد تخفیف عرضه می‌کنند.

در یک گردهمایی فرهنگی باهوش به نظر برسید

دو کتاب‌فروشی مستقل و محبوب در کیپ‌تاون، یعنی بوک لانج (Book Lounge) در مرکز شهر و کالک بِی بوکس (Kalk Bay Books) در خلیج کالک، هر هفته به‌طور رایگان میزبان نشست‌هایی با حضور برخی از مشهورترین نویسندگان کشور هستند. این نشست‌ها که محلی برای گفت‌وگوی نویسندگان و افراد دانشگاهی است، بهترین راه برای رفتن به زیر پوست شهر و کشور محسوب می‌شوند. به‌علاوه، در تمامی این رویدادها نوشیدنی‌های رایگان نیز سرو می‌شود.

سفر ارزان کیپ تاون

شام و تماشای فیلم با قیمت های دهه ۱۹۹۰

تئاتر لابیا (Labia) در کیپ‌تاون، یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های نمایش در این شهر محسوب می‌شود. می‌توان با پرداخت مبلغ ۸.۵ دلار دو بلیط سینما تهیه کرد و برای دو نفر در رستوران مجاور غذا سفارش داد. اگرچه این غذاها در اندازه‌های کوچک سرو می‌شوند و رستوران به درآمد روزهای هفته متکی است، اما این راه خوبی برای داشتن شبی رویایی همراه با گرفتن تخفیف در شهر محسوب می‌شود.

از فانوس دریایی بالا بروید

با بالا رفتن از یکی از دو فانوس دریایی کیپ‌تاون، از تماشای مناظر زیبای ساحلی در آفریقای جنوبی لذت برده و سفری هم به گذشته و تاریخچه‌ی دریانوردی آن‌ها داشته باشید. می‌توان با پرداخت مبالغی ناچیز، به هر دو فانوس دریایی گرین پوینت و اسلنگ‌ کوپ (Slangkop) سر زد.

سفر ارزان کیپ تاون

کوهنوردی کنید

تله‌کابین کوه تیبل ماونتین روشی جذاب و زیبا برای رفتن به بالای این کوه مشهور در شهر است، اما این راه کمی پرهزینه بوده و نیاز است تا افراد در صف‌های طولانی بایستند. در ایام شلوغ سال، حتی می‌توان سریع‌تر از تله‌کابین و با پای پیاده خود را به بالای قله رساند.

با کوه‌نوردی به‌طرف قله‌ی تیبل ماونتین، مناظر زیبا را به چشمان خود هدیه دهید. برای این سفر آب فراوان، یک کت، کمی میان وعده و نقشه‌ی راه به همراه داشته باشید. محبوب‌ترین مسیر برای صعود، دره‌ی پلاته‌کلیپ (Platteklip) است. برای داشتن مسیری بکر و تماشایی، اما کمی دشوارتر و خطرناک‌تر، از بخش جلویی کوه و مسیر ایندیا وِنستر (India Venster) اقدام به صعود کنید. این مسیر به شما امکان بالا رفتن از کوه از پشت ایستگاه پایینی تله‌کابین را می‌دهد.

اگر در بالای کوه احساس خستگی کردید، می‌توانید با یک بلیط یک‌طرفه، به پایین کوه بازگردید. اگر در روز تولد خود به این کوه سفر کنید، بلیط برگشت را میهمان تله‌کابین خواهید بود.

کیپ تاون

سر شیر را فراموش نکنید

از کوه سرِ شیر (Lion’s Head) غافل نشوید. اگرچه این کوه ممکن است یکی از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین گزینه‌ها در شهر باشد، اما دلیل خوبی برای بالا رفتن از آن وجود دارد. دسترسی به این کوه آسان و امن است و مرتباً به شما امکان تماشای مناظر شهری و اقیانوسی از زوایای مختلف را می‌دهد. می‌توان برای فرار از جمعیت زیاد، در صبح روزهای وسط هفته به این بالا آمد و به تماشای مناظر زیبا با زاویه‌ی ۳۶۰ درجه پرداخت.

سفر ارزان کیپ تاون

به سراغ مسیرهای تماشایی بروید

صدها مسیر پیاده‌روی بکر و تماشایی در سراسر کیپ‌تاون وجود دارد. اگر به دنبال چشم‌اندازهایی جدید برای دویدن، پیک‌نیک یا استراحت عصرگاهی هستید، مسیرهایی نظیر سیلورماین (Silvermine)، جنگل نیولندز (Newlands)، غار ووداستاک (Woodstock)، غار چشمِ فیل و قله‌ چاپمن (Chapman) را در برنامه‌ی سفر خود بگنجانید.

سفر ارزان کیپ تاون

تماشای هنر با قیمت های اندک

کیپ‌تاون در حال تجربه‌ی یک انقلاب هنری است. برخی از بهترین گالری‌های شهر رایگان بوده یا به طرز خارق‌العاده‌ای ارزان هستند. به دنبال دیدار از جاذبه‌های هنری شهر در اولین پنجشنبه‌های هرماه باشید؛ حتی ممکن است در این روز از سوی گالری‌ها با نوشیدنی و میان وعده هم پذیرایی شوید. یکی دیگر از گزینه‌های مقرون‌ به‌صرفه در کیپ‌تاون، گالری ملی آفریقای جنوبی است. اگر به انیمیشن علاقه‌مند هستید، از گردهمایی جدید هنری در رصدخانه‌ی شهر دیدن کنید. حضور در این گردهمایی رایگان است.

موسیقی زنده رایگان

بازارهای خوراکی کیپ‌تاون در حال تبدیل شدن به مکان‌هایی جذاب برای اجرای موسیقی‌های زنده‌ی محلی هستند. ورود به تمامی این بازارها رایگان است و غذاها و نوشیدنی‌ها نیز قیمت‌های مناسبی دارند. به‌علاوه، بازدیدکنندگان شانس این را دارند که با برخی از تازه‌ترین چهره‌های عرصه‌ی موسیقی شهر آشنا شوند. می‌توان برای اطلاع از برنامه‌ها به وب‌سایت‌های بازار اولد بیسکوییت میل (Old Biscuit Mill)، بازار موجو (Mojo) و بازار بِی هاربور (Bay Harbour) مراجعه کرد.

سفر ارزان کیپ تاون

محو تماشای آسمان شوید

رصدخانه‌ی کیپ‌تاون درست در حومه‌ی شهر واقع شده است. درست در آن‌طرف خطوط ریلی، رصدخانه‌ی کیپ‌تاون با تلسکوپ بزرگ خود دیده می‌شود. همایش‌های رایگان همراه با یک تور دیدار از رصدخانه، شامل دسترسی به تلسکوپ‌های متعدد، بخشی از برنامه‌های این مرکز در دومین و چهارمین شنبه‌ی هرماه در ساعت ۸ شب هستند.

سفر ارزان کیپ تاون

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}