با جاذبه‌ های طبیعی قبرس برای داشتن یک سفر رویایی آشنا شوید

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/4/24
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

طبیعت سخاوتمند قبرس سرشار از مناظر فریبنده و زیبا است؛ از جنگل‌های کاج، دره‌های عجیب و شن‌زارهای نرم گرفته تا آبشارها، سواحل بکر و غارهای بی‌نظیری که بیننده را مبهوت می‌کنند.

تور اروپا

قبرس جزیره‌ی کوچکی است که در کنار دریای مدیترانه و در نزدیکی خاورمیانه واقع‌ شده است. این جزیره زیبا مقصد دلپذیری برای دوست‌داران طبیعت محسوب می‌شود. قبرس سرشار از زیبایی و شگفتی‌های طبیعت است. این سرزمین برای داشتن سواحل وسیع شنی، تاکستان‌های سرسبز در مناطق ناهموار و صخره‌های چشمگیر خود مشهور است. در این مقاله قصد داریم از سواحل چشم‌‌‌نواز گرفته تا دره‌های باشکوه این جزیره‌ی زیبا را به شما معرفی کنیم.

دره آواکاس

دره‌ی آواکاس (Avakas Gorge) در دل شبه‌جزیره‌ی بکر و ناهموار آکاماس (Akamas Peninsula) واقع‌شده است. مسیری که به این دره‌ی زیبا منتهی می‌شود، طیف گوناگونی از گیاهان و جانوران متفاوت را به نمایش می‌گذارد؛ اما بدون تردید جاذبه‌ی اصلی در آواکاس مربوط به تکه سنگ عجیبی است که در میان انحنای شدید دیواره‌های دره به دام افتاده است. خطوط دیواره‌ها با توجه به اینکه چه فصل یا زمانی از روز باشد، نور را به‌طور متفاوتی بازمی‌تابانند؛ بدین معنی که دیواره‌های گچی به‌طور فریبنده‌ای نمایان می‌شوند و رنگ آن‌ها در طول سال اندکی تغییر می‌کند. همچنین این مسیر طبیعی فرصتی برای دیدن گیاه سنتوریا آکامنتیس (Centauria Akamantis) به دست می‌دهد. این گیاه زیبا یک‌گونه‌ی در معرض انقراض است که بومی این منطقه محسوب می‌شود.

طبیعت قبرس

تپه‌ های شنی لیماسول

تپه‌های شنی خاکستری‌رنگ لیماسول حقیقتاً یکی از ناشناخته‌ترین و زیباترین مناظر طبیعی قبرس است. این تپه‌ها در نقطه‌ای دوردست و در پناه پایگاه‌های متروکه بریتانیایی قرار گرفته‌ و جلوه‌ای پررمزوراز به آن‌ها بخشیده است. تپه‌های شنی لیماسول در نزدیکی جنوبی‌ترین نقطه‌ی شبه‌جزیره‌ی اکروتیری (Akrotiri peninsula) قرار دارند و تنها از طریق جاده‌ای خاکی در دسترس هستند. رنگ خاکستری این تپه‌ها منحصربه‌فرد است و سایه‌ی آن‌ها چشم‌اندازی رویایی پدید می‌آورند که در این منطقه منظره‌ای بی‌همتا را شکل داده‌اند. غیرقابل‌سکونت بودن و گستردگی این شن زار نرم و روان آن را به آشیانه‌ای محبوب برای زندگی لاک‌پشت‌ها تبدیل کرده است.

تپه های لیماسول

دریاچه‌ های نمک لیماسول و لارناکا

بر اساس یک افسانه‌ی مشهور محلی دو دریاچه‌ی لیماسول و لارناکا درزمانی به وجود آمدند که قدیس لازاروس (St Lazarus) از زنی محلی درخواست مقداری غذا و نوشیدنی کرد، زن با گستاخی تقاضای او را رد کرد؛ رفتار این زن آن‌چنان آزاردهنده بود که لازاروس تاکستان‌های این زن را به دریاچه‌های نمک تبدیل کرد. در ماه‌های سرد زمستان آب در این دو دریاچه انباشته‌شده و میزبان فلامینگوهای زیبایی می‌شود که در مسیر مهاجرت خود به اروپا در این دریاچه‌ها توقف می‌کنند. با فرارسیدن تابستان آب دریاچه‌ها خشک می‌شود و برهوتی لم‌یزرع را بر جای می‌گذارد که عمدتاً از بلورهای نمک تشکیل شده است. جاذبه‌ی جالب دیگری که در نزدیکی این دو دریاچه‌ قرارگرفته است، مسجد تکیه خاله سلطان (Hala Sultan Tekke) است. این مسجد زیبا در پس‌زمینه، دورنمایی خیال‌انگیز برای عکاسی از فلامینگوها به‌ وجود می‌آورد.

دریاچه نمک قبرس

گرمابه آدونیس در پافوس

آب‌های خنک و عمیق گرمابه‌ی آدونیس (Adonis Baths) برای شنا کردن ایده آل هستند. این گرمابه دارای آبشار پلکانی فیروزه‌ای‌رنگ و برکه‌ای زلال و شفاف است. بازدیدکنندگانی که به‌اندازه‌ی کافی دل و جرات دارند، می‌توانند با کمک درخت‌های برافراشته‌ای اطراف برکه به داخل آب شیرجه بروند. رنگ بی‌نظیر این گرمابه، بازتاب محیط سرسبز اطراف است. در افسانه‌ها آمده است که بسیاری از فرزندان آفریدیت، الهه‌ی عشق و آدونیس، در این آبشار متولد شدند. یکی دیگر از جاذبه‌های این محل، موزه‌‌ خانه‌ای سنتی است که درباره‌ی تاریخچه‌ی غنی این ناحیه اطلاعات فراوانی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

گرمابه آدونیس قبرس

دماغه‌ گرکو

دماغه‌ی گرکو (Cape Greco) پارک ملی شگفت‌انگیز قبرس است که دارای غارهای دریایی فراوان و صخره‌هایی با اشکال منحصربه‌فرد است. این پارک که در بین شهرهای آیاناپا (Agia Napa) و پروتاراس (Protaras) قرار گرفته است، دارای آب‌های زلال و نیلگونی است که برای غواصی مناسب هستند. از آنجایی‌که این منطقه، منظره‌ای به‌غایت زیبا و مسحورکننده دارد، برای گرفتن عکس‌های عروسی در میان زوج‌های جوان مکانی محبوب به شمار می‌رود. دو پل سنگی در این منطقه به چشم می‌خورند که نمونه‌های بی‌نقصی از نحوه‌ی شکل‌گیری صخره‌های نرم براثر برخورد امواج دریا هستند. تورهای قایق‌سواری جهت بازدید از غارها در دسترس قرار دارند، همچنین از این منطقه‌ی زیبا می‌توان با اتومبیل بازدید کرد.

طبیعت قبرس

دره سدار

جنگل انبوه و سرسبز کاج در این دره، منظره‌ای تماشایی را خلق کرده است که زیستگاه سدار، درخت بومی قبرس، محسوب می‌شود. درخت سدار قبرسی پیوند نزدیکی با درخت سدار لبنانی دارد. نحوه‌ی قرار گرفتن این درختان در کنار یکدیگر از چنان زیبایی برخوردار است که به‌سختی می‌توان باور کرد که به دست طبیعت ساخته شده است. این منطقه همچنین دارای مسیر کوه‌پیمایی و محلی برای پیک‌نیک است که چشم‌اندازی رویایی به طبیعت اطراف دارد.

دره سدار قبرس

آبشارهای میلومری

آبشارهای میلومِری (Millomeri) با ارتفاع شگفت‌انگیز  ۱۵ متری بلندترین آبشارهای قبرس هستند. این آبشارها به‌راحتی از طریق کوهستان باشکوه ترودوس (Troodos) در دسترس هستند و دوستداران طبیعت نباید بازدید از این محل زیبا را از دست بدهند. براثر برخورد آب با سنگ‌های اطراف آبشار انحنای صیقلی و متفاوتی در صخره‌ها ایجادشده است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

آبشارهای میلومری قبرس

صخره آفریدیت در پترو تو رومیو

این صخره به‌عنوان زادگاه آفریدیت، الهه عشق و زیبایی یونان، شناخته می‌شود. آن‌چنان‌که افسانه‌ای محلی می‌گوید وقتی کف‌های امواج به این صخره برخورد می‌کنند، شبح الهه‌ی زیبایی پدیدار می‌شود. این منطقه آب‌های زلالی دارد و مردم عقیده دارند، کسانی که در اطراف این صخره شنا کنند از موهبت زیبایی ابدی برخوردار خواهند شد. اگرچه ساحل این دریا سنگی است اما نبود ماسه چیزی از زیبایی این کرانه کم نمی‌کند. ترکیب مناظر طبیعی چشم‌نواز با افسانه‌های اساطیری، صخره آفریدیت در پترو تو رومیو (Petra tou Romiou) را به محلی جالب‌توجه برای گردشگران تبدیل کرده است.

قبرس

صخره‌ های سفید لیماسول

صخره‌های سفید لیماسول چشم‌انداز طبیعی و کم‌نظیری را در شرق شهر لیماسول به وجود آورده‌اند. این صخره‌ها که ظاهری شبیه به شیرینی پفکی (مرنگ) دارند، خط ساحلی لیماسول را به وسعت ۸ کیلومتر در برگرفته‌اند. در این ساحل پرتگاه‌ها و صخره‌های عجیبی براثر فرسایش امواج پدید آمده‌اند که برای علاقه‌مندان به علم زمین‌شناسی و کاوشگران جاذبه‌ای استثنایی به شمار می‌روند. این منطقه‌ی بکر حتی در میان محلی‌ها چندان شناخته‌شده نیست، بنابراین مکانی دنج برای استراحت در میان صدای آرامش‌بخش امواج خواهد بود.

طبیعت قبرس

ساحل نیسی

ساحل پرجنب‌وجوش نیسی (Nissi beach) به کرانه‌ی شنی که هرگز به خواب نمی‌رود، شهرت دارد. باوجود شلوغی این ساحل، زیبایی طبیعی و شگرف آن انکارناپذیر است. ساحل نیسی احتمالاً یکی از بهترین سواحل اروپا است؛ نواری منحنی از ماسه‌های سفید، خلیج کوچکی را در میان آب‌های کم‌عمق و شفاف پدید آورده‌اند. در زمستان و بهار که سطح آب با پدیده‌ی جزر و مد پایین می‌رود، گذرگاهی شنی و اسرارآمیز از زیر آب پدیدار می‌شود که به جزیره‌ی کوچک نیسی می‌رسد. این جزیره‌ی شگفت‌انگیز زیستگاه درختچه‌ها و گیاهان زیبایی است.

ساحل نیسی قبرس

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}