در رستوران‌ های قبرس طعم های بی نظیر را تجربه کنید

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/5/5
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به قبرس، خوردن غذاهای خوشمزه‌ و بی‌نظیر قبرسی یا یونانی در رستوران‌های متنوع و جذاب این سرزمین است که گردشگران را با فرهنگ و سنت‌های غذایی این کشور بیشتر آشنا می‌کند.

تور اروپا

 مردم جزیره‌ی قبرس به تنوع غذایی گسترده‌ی خود می‌بالند. این تنوع گسترده نشان از تاریخ غنی و آینده‌نگری مردمان این سرزمین دارد. در این جزیره‌ی باستانی تاورناهای سنتی وجود دارند که نوعی رستوران قدیمی محسوب می‌شوند. تاورناها با تهیه‌ی پیش‌غذاهای اصیل یونان و قبرس به نام مِزه (meze) از مشتری‌های خود پذیرایی می‌کنند. در کنار آن‌ها رستوران‌های مدرنی هم قرار گرفته‌اند که انواع خوراک‌های لذیذ، از غذاهای ایتالیایی گرفته تا برگرهای خوشمزه، را طبخ می‌کنند. در ادامه شما را با بهترین رستوران‌های این منطقه‌ی باستانی آشنا می‌کنیم.

 ویوالدی

رستوران ویوالدی (Vivaldi) در هتل شیک و مجلل فور سیزنز (Four Seasons) قرار دارد. این رستوران برای شش سال پیاپی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ توسط مجله‌ی تایم اوت به‌عنوان بهترین رستوران در هتل شناخته شده است. سرآشپز معروف آندریاس ماوروماماتیس (Mavromamatis) با استفاده از مواد تازه‌ی مدیترانه‌ای، غذاهای خوشمزه و اشتها برانگیزی نظیر ریزوتو قارچ، اسپاگتی کاربونارای خامه‌ای با تخم‌مرغ آب‌پز، جگر چرب اردک با تافی سیب (toffee apple foie gras) و پاستای لذیذ خانگی طبخ را می‌کند.

 دکوراسیون زیبای ویوالدی دلپذیر است و با بکارگیری چوب، شومینه‌ی ساخته شده از سنگ مرمر، چراغ‌های شیک و تراسی دل‌نشین همراه با چشم‌اندازی روبه‌دریا، فضایی دل‌انگیز برای صرف یک غذای خوشمزه ایجاد کرده است. رستوران دیگر این هتل به نام ویوالدی تراس (Vivaldi Terrace) فقط برای شام، سرویس‌دهی دارد و در طول فصل تابستان از ماه مه تا اکتبر، می‌توانید شام را در فضای باز ویوالدی تراس نوش جان کنید.

رستوران ویوالدی قبرس

دیاس زئوس

رستوران دیاس زئوس (Dias Zeus) در سال ۲۰۱۰ توسط زوجی به نام میکالیس و ماریا بازگشایی شد. این رستوران غذاهای اصیل قبرسی و یونانی را طبخ می‌کند که با استفاده از چاشنی‌های بین‌المللی طعم ملایم‌تر و خوشمزه‌تری به آن‌ها می‌بخشد. این رستوران در خیابان مقبره پادشاهان در شهر پافوس قرار گرفته که منطقه‌ای سرشار از ذخایر تاریخی است و در سال ۲۰۱۴ موفق به دریافت گواهینامه‌ی کیفیت عالی از وب‌سایت تریپ ادوایزر (Trip Advisor) شد. دیاس زئوس در طراحی داخلی از رستوران‌های سنتی یونان و رنگ سفید و آبی آن‌ها الهام گرفته و با استفاده از شومینه‌ای زیبا، فضایی دنج و راحت را پدید آورده است، همچنین امکان صرف غذا در تراس دوست‌داشتنی رستوران وجود دارد. در این دکوراسیون دلپذیر می‌توانید از خوردن غذای محبوب رستوران یعنی شاه‌میگوی ساگاناکی لذت ببرید که در مخلوطی از سس گوجه‌ی ادویه‌دار به همراه پنیر فتا پخته شده است.

دیاس زئوس

آرت ۱۹۰۰

کافه‌رستوران آرت ۱۹۰۰ (Art Café 1900) در بنایی زیبا متعلق به سال ۱۹۰۰ تاسیس شده که نام کافه از سال ساخت این بنا گرفته شده است. آرت ۱۹۰۰ در محله‌ی تاریخی پلاکوتا (Plakota) قرار دارد که یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین نواحی شهر لارناکا محسوب می‌شود. مالکین کافه ماریوس دیانلوس و ماریا پیرگو که آن را در سال ۱۹۳۳ افتتاح کردند، مایل به خلق فضایی بودند که تنها به خوردن غذا اختصاص نداشته نباشد بلکه مردم بتوانند در آن احساس راحتی کنند. دیوارهای کافه آرت ۱۹۰۰ با وجود اشیاء عتیقه و تزیینی، از آلات موسیقی سنتی قبرس گرفته تا ظروف چینی و همچنین تابلوهای زیبا، به یک نمایشگاه هنری تبدیل شده است. آرت ۱۹۰۰ غذاهای ساده و خانگی قبرسی - یونانی را تهیه می‌کند. از غذای محبوب اینجا می‌توان به سس ماست و خیار زاتزیکی (tzatziki) و خورشت استیفادو اشاره کرد که با گوشت طعم دار گاو و پیاز طبخ می‌شود.

آرت ۱۹۰۰ قبرس

آرتیسان برگر

رستوران - بار آرتیسان برگر (Artisan Burger Bar) در تلاش است ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تا برگرهای باکیفیت خوشمزه‌ای به مشتریان خود عرضه کند. این برگرها هرروز با استفاده از مواد اولیه مرغوب و گوشت تازه تهیه می‌شوند. دکوراسیون آرتیسان برگر با به‌کارگیری یک بار مرمرین زیبا، کف‌پوش چوبی و دیوارهای سفیدِ ساده فضایی شیک را به وجود آورده که بالاتر از سطح یک برگرفروشی معمولی است و با حال‌و‌هوای شهری بزرگ مثل نیکوزیا همخوانی دارد. این رستوران با تغییر اندکی در دستور پخت برگرهای قدیمی، برگرهای آبدار و اشتهاآوری را طبخ می‌کند. یکی از این برگرهای خوشمزه، برگر گوشت گاو آنگوس با سس فلفل مخصوص، پانچتای برشته و پنیر گرویر (gruyere) است که طعم فوق‌العاده‌ای دارد. مشتریان دائمی می‌توانند به کلوپ آرتیسان برگر بپیوندند و کارت عضویت رایگان دریافت کنند. این کارت شامل تخفیف و تست برگرهای جدید می‌شود.

آرتیسان برگر قبرس

فانوس

فانوس (Fanous) رستورانی مدرن به سبک رستوران‌های خاورمیانه‌ای‌ است که غذاهای لبنانی ارائه می‌دهد. این رستوران در خیابان کوچکی درون هتل اسکای (Sky) جای گرفته است که با یک پیاده‌روی کوتاه از پارکینگ داویلا باستیون (D’Avila Bastion) و میدان الفتریا می‌توان به آن رسید. دکوراسیون فانوس با استفاده از رنگ‌های گرم و زنده، صندلی‌های گران‌قیمت، روکش‌ها و بالش‌های مجلل فضایی سنتی را به سبک رستوران‌های قدیمی عربی خلق کرده است. در منوی جذاب این رستوران غذاهای عربی خوش‌طعمی نظیر کبه نیه (kebe neye) و سامکه هارا (samkeh hara) وجود دارد. کبه نیه گوشت خام کوبیده‌ی بره است که به همراه بلغور سرو می‌شود و سامکه هارا ماهی ادویه‌دار به همراه میوه‌ی کاج، گشنیز، پیاز و لیمو است که طعمی بی‌نظیر دارد.

رستوران فانوس قبرس

هوکایدو

رستوران ژاپنی هوکایدو (Hokkiado) مکانی عالی برای کسانی است که از تماشای هنرنمایی سرآشپزها در هنگام پخت‌وپز غذا لذت می‌برند. سرآشپزهای ماهر این رستوران غذاهای وسوسه‌انگیز شرق دور را با چیره‌دستی تمام و در مقابل چشمان مشتری‌ روی اجاق‌گاز ژاپنی تپانیاکی (teppanyaki) می‌پزند. در منوی هوکایدو می‌توان به جوجه شکم پر که با مخلفاتی مثل گوشت اردک طعم‌دار و آلوی تازه به همراه سس آلو سرو می‌شود، ماهی سالمون با سس تریاکی (teriyaki) و نوارهای باریک گوشت گاو به همراه پیازچه، فلفل دلمه‌ای، قارچ و سیر کبابی در سس ادویه‌دار لوبیای سیاه اشاره کرد که ازجمله غذاهای خوشمزه‌ی این رستوران هستند. هوکایدو در آیاناپا واقع شده است و انواع مختلف سوشی و غذاهای مخصوص مثل تون بلو لاگونا (tune blue laguna) را ارائه می‌دهد که ترکیبی از ماهی تن با خوراک تمپورا (tempura) و سس بالزامیک است.

هوکایدو رستوران قبرس

مزون فلوری

شاید شهر لیماسول برای بازگشایی یک رستوران اصیل فرانسوی مکان مناسبی به نظر نرسد اما درواقع کافه‌رستوران مزون فلوری (Maison Fleurie) یا خانه‌ی گل از سال ۱۹۸۶ در این منطقه شروع به فعالیت کرده است. مزون فلوری تنها رستوران قبرسی است که جایزه‌ی الماس ۵ ستاره را در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ از آکادمی علوم مهمان‌نوازی و ضیافت آمریکا دریافت کرده است. دکوراسیون شیک و رمانتیک مزون فلوری، فضای رستوران‌های کوچک پاریسی را به خاطر می‌آورد. همچنین باغ چشم‌نوازی دارد که برای صرف غذا در هوای دلپذیر تابستان فوق‌العاده است. ازجمله غذاهای خوشمزه در منوی فرانسوی و کلاسیک این رستوران می‌توان از پاته جگر خرگوش با نان‌گردویی و ماهی‌هایی نام برد که مستقیماً از فرانسه تهیه می‌شوند. 

رستوران مزون فلوری قبرس

 پیکسیدا

رستوران غذای دریایی پیکسیدا (Pyxida) توسط پتروس جورجیو و یانوس کریستوفرو در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و از آن موقع تا امروز انواع و اقسام غذاهای دریایی را به مردم قبرس معرفی کرده است. این رستوران در بنایی مرمت‌شده از دهه‌ی ۱۹۳۰ در شهر نیکوزیا قرار دارد. فضای سنتی رستوران کاملاً شیک است که در کنار ایوانی گرم و پرجنب‌وجوش دلچسب‌تر می‌شود. این رستوران در تهیه‌ی غذاهای دریایی موفقیت زیادی به‌دست آورد که در پی آن شعبه‌ی دیگری هم در شهر لیماسول افتتاح کرد. منوی پیکسیدا موردعلاقه‌ی گیاهخوارانی است که تنها گوشت ماهی را در برنامه غذایی خود گنجانده‌اند و شامل غذاهای محبوبی نظیر ده پای کبابی به همراه روغن‌زیتون، آب‌لیمو و جعفری و همچنین خوراک کاسرول هشت‌پا (octopus casserole) می‌شود. کاسرول هشت‌پا ترکیبی از گوشت هشت‌پای پخته‌شده در گوجه‌فرنگی و سس مخصوص است.

رستوران پیکسیدا قبرس

کازانی

اگر می‌خواهید غذاهای اصیل قبرسی را تجربه کنید، باید سری به رستوران سنتی کازانی (Kazani) در شهر لیماسول بزنید. نام این رستوران از کلمه‌ی یونانی (کالدرون) به معنی دیگ گرفته شده که به ساختمان قرن نوزدهمی آن اشاره دارد. درگذشته در این بنای قدیمی نوشیدنی زیوانیا تهیه می‌کرده‌اند. طراحی فضای رستوران گرم و خوشایند است؛ ایوانی دل‌باز در آن قرار دارد که در روزهای گرم سال می‌توانید غذا را در آنجا نوش جان‌کنید. در کازانی یکی از اصیل‌ترین مزه‌های قبرسی را خواهید یافت که در کنار آن می‌توانید از شنیدن اجرای موسیقی زنده‌ی سنتی لذت ببرید. مزه‌ها مجموعه‌ای از پیش‌غذاهای خوشمزه‌ نظیر ببر میگوی کبابی هستند که در یک سینی چیده می‌شوند.

رستوران کازانی قبرس

فیکاردو

رستوران خانوادگی فیکاردو (Ficardo) در دل منطقه‌ی تفریحی کاتو (Kato) در شهر پافوس قرار دارد و غذاهای اصیل این سرزمین را به همراه مهمان‌نوازی گرم قبرسی‌ها به مشتریان خود ارائه می‌دهد. فیکاردو در میان زمین‌هایی بنا شده است که درگذشته مزارع حاصلخیزی بوده‌اند و اطراف آن را باغی سرسبز و خوش‌منظره احاطه کرده است. در محوطه‌‌ی رستوران درخت لیموی زیبایی وجود دارد که مالک رستوران آن را از حیاط خانه‌ی دوران کودکی‌اش در شمال جزیره به پافوس آورده است و گاهی از طعم خوش لیموهای آن در نوشیدنی‌ها و غذاها استفاده می‌شود. مهمان‌ها می‌توانند غذا را در فضای شیک و دل‌نشین داخل رستوران بخورند یا غذاهای لذیذی مثل ماهی سالمون سرخ‌شده با گیاهان معطر به همراه سیب‌زمینی برشته و سبزیجات تازه را در محوطه‌ی باصفای رستوران امتحان کنند.

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}