گشتی شگفت‌ انگیز در میان بهترین‌ های پافوس و لیماسول در ۲۴ ساعت

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/5/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

قبرس، این جزیره‌ی کوچک در شرق دریای مدیترانه، جاذبه‌های فراوانی برای تماشا دارد. با این‌حال، گاهی اوقات کمبود وقت مسافران را مجبور می‌کند تا به دیدار گلچینی از این جاذبه‌ها بروند.

تور اروپا

جنوب شرق قبرس به خاطر عجایب باستان‌شناسی شگرف، آب‌های آبی و بی‌انتهای دریای مدیترانه و تولیدات سنتی آن مشهور است. با وجود گزینه‌های فراوان برای انتخاب، این مقاله به معرفی برترین جاذبه‌های پافوس و لیماسول برای افرادی پرداخته است که تنها ۲۴ ساعت زمان برای دیدار از قبرس دارند.

صبح

صبحانه در باغ کیکا

بهترین راه برای گشت‌وگذار در اطراف، اجاره‌ی یک خودرو برای دیدار از دهکده‌ی کالِپیا (Kallepia) در نزدیکی مرکز پافوس به‌منظور صرف یک صبحانه‌ی لذیذ در باغ کیکا (Kika) است. کیکا یک دندان‌پزشک بازنشسته است که حیاط پشتی خود را تبدیل به مکانی زیبا در پافوس برای سرو نان‌های خانگی، مربا، تخم‌مرغ، سبزیجات و میوه‌ کرده است. این مواد غذایی کاملا ارگانیک هستند و در باغ او پرورش داده می‌شوند. از اولین وعده‌ی غذایی خود در محیطی مشرف به کوه‌ها یا در زیر درختان انجیر در این باغ لذت ببرید.

باغ کیکا قبرس

دیدار از مقبره شاهان

برای چشیدن طعم میراث شگفت‌انگیز این جزیره، راهی محوطه‌ی ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو شوید. در این محوطه مقبره‌هایی باستانی به چشم می‌خورد. اگرچه این مقبره‌ها و آرامگاه‌های زیرزمینی به خاندان سلطنتی تعلق ندارند، اما قدمت این بناها به دوران هلنیستی و روم باستان بازمی‌گردد و نام خود را از ظاهر باشکوه آن‌ها گرفته‌اند. دیدار از این محوطه ارزش وقت گذاشتن دارد.

مقبره شاهان قبرس

عزیمت به روستاها

منطقه‌ی پافوس از روستاهای متعددی تشکیل شده است، به حدی که ممکن است متوجه نشوید چه زمانی از یک روستا وارد روستایی دیگر شده‌اید. با خودرو از مقبره‌ی شاهان راهی روستای کاتیکاس (Kathikas) شده و از دهکده‌های کیسونرگا (Kissonerga) و پیا (Peyia) نیز عبور کنید. برای مدتی در این روستاها توقف کرده و هم‌صحبت مردم محلی شوید.

روستای کاتیکاس قبرس

صرف ناهار در روستای کاتیکاس

حالا نوبت به دومین وعده‌ی غذایی در روز رسیده است. خود را با سبک زندگی محلی تطبیق داده و به سراغ امتحان کردن غذاهای روستایی بروید. کاتیکاس به خاطر رستوران‌های خود مشهور است و بسیاری به دنبال مسافرخانه‌ی ایموجن (Imogen) در باغی زیبا و سرسبز می‌گردند. رستوران پتراداکی (Petradaki) با غذاهای مدرن و گیاهی خود نیز یکی دیگر از گزینه‌های ایده‌آل در این روستا است. به‌طور کلی رستوران‌های این روستا شما را ناامید نخواهند کرد.

ناهار در کاتیکاس قبرس

بعدازظهر

توقف در کنار صخره آفرودیت

وقتی‌که راهی لیماسول می‌شوید، در ابتدا با صخره‌ی آفرودیت، الهه‌ی عشق و زیبایی یونان، در طرف راست خود مورد استقبال قرار می‌گیرید. در این مکان توقف کرده و به تحسین محل تولد الهه‌ی عشق و زیبایی بپردازید. می‌توانید از این محوطه دیدن کرده و در صورت داشتن زمان، چند عکس یادگاری بگیرید. برای رسیدن به این صخره، از پله‌ها پایین رفته و از طریق یک تونل باریک خود را به ساحل برسانید.

صخره آفرودیت قبرس

دیدار از محوطه باستان شناسی کوریون

مشهورترین محوطه‌ی باستان‌شناسی قبرس، یعنی کوریون، بین پافوس و لیماسول واقع شده است. تصور می‌شود که این محوطه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای عهد عتیق به دوران نوسنگی تعلق داشته باشد. خرابه‌های این مکان به‌خوبی حفظ شده‌اند و در سراسر محوطه‌ای بزرگ به چشم می‌خورند. برای تماشای تمام وسعت این منطقه، راهی مرکز بازدید شده و از یک نمونه‌ی کوچک آن دیدن کنید؛ آمفی‌تئاتر رومی ستاره‌ی این محوطه است و دید شگفت‌انگیزی به افق دارد. امروزه نیز همچنان از این آمفی‌تئاتر برای اجرای کنسرت‌ها و اجرای تئاتر استفاده می‌شود. تماشای یک نمایش در هنگام غروب آفتاب در اینجا به‌یادماندنی است.

کوریون قبرس

قدم زدن در خیابان های باریک لیماسول قدیم

وقتی‌که به لیماسول رسیدید، از خودرو پیاده شده و به گشت زدن در شهر با پای پیاده بپردازید. یکی از بهترین مناطق برای کاوش در لیماسول، شهر قدیم با کوچه‌های زیبا و مسحورکننده همراه با ساختمان‌های سبک نئوکلاسیک نظیر کتابخانه‌ی شهرداری است. از این قلعه‌ی قرون وسطایی دیدن کنید که به عقیده‌ی برخی محل ازدواج ریچارد شیردل با برنگاریا (Berengaria) از ناوار (Navarre)، پیش از رسیدن به تخت سلطنت انگلستان در سال ۱۱۹۱، است. به دیوارهای شهر با دقت بنگرید، زیرا آن‌ها با هنر شگفت‌انگیز خیابانی که به‌تازگی در سراسر جزیره رواج یافته، آراسته شده‌اند.

لیماسول قدیم قبرس

شب

صرف شام در میدان قهرمانان

دوباره نوبت به غذا خوردن رسید. همچنان در شهر قدیمی بمانید و راهی میدان قهرمانان با کافه‌ها و رستوران‌های فراوان در اطراف برای صرف شام و استراحت شوید. پس از صرف شام و در ساعات پایانی شب، کمی در خیابان‌ها قدم زده و خود را آماده‌ی بازگشت به هتل برای ترک قبرس در روز بعد کنید.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}