این فشن استورها را تنها در ژاپن خواهید دید

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1398/5/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ژاپن با روحیه‌ای گشاده به استقبال چیزهای نو و غیر معمول می‌رود. همین موضوع موجب شده است در زمینه‌ی مد و لباس هم در ژاپن تجربه‌ی خریدی متفاوت نسبت به مناطق دیگر جهان داشته باشید.

تور اروپا

بسیاری از طراحان بین المللی، این کشور را برای پروژه‌های آزمایشی خود انتخاب می‌کنند و بازارهای فروش محلی تشویق می‌شوند تا تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای خود رقم بزنند و اغلب هم موفقیت آمیز است. فروشگاه‌های مُد حیرت انگیز زیادی در ژاپن و مختص به آن وجود دارند که در این مطلب تنها چند مورد از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر بعدی خود به این کشور از آن‌ها دیدن کنید.

۱. ایسی میاک ریالتی لب

چند قدم بالاتر از کانون مُد یعنی کت استریت (Cat Street)،  ایسِی میاک ریالتی لَب (Issey Miyake Reality Lab) واقع شده است. اگرچه فروشگاه‌های ایسِی میاک را در سراسر جهان به وفور می‌توان دید اما اینجا شعبه‌ای خاص است. همان‌طور که از نام آن پیداست این‌جا تنها بوتیک فروش لباس نیست و طراحی لباس را هم در این مکان تجربه خواهید کرد. این فروشگاهِ مفهومی را طراح برجسته‌ی ژاپنی، توکوجین یوشیوکا (Tokujin Yoshioka) بنا کرد و از زیبایی شناسی بدون تکلف آزمایشگاه‌های علمی در ابداع آن الهام گرفت. در این فروشگاه با استفاده از روش‌های علمی واقعی، آزمایشاتی در زمینه مد انجام می‌شود و با محصولات خلاقانه و نوآورانه‌ی طراح نامدار ژاپنی آن روبه‌رو خواهید شد.

بهترین فشن استورهای ژاپن

۲. استودیوس اوتلت

استودیوس اوتلت (Studious Outlet) یا بازار بچه درس‌خوان‌ها، که خود را اصطلاحاً ضد دپارتمان استورها می‌داند، در هاراجوکو (Harajuku) متولد شد. این فروشگاه زنجیره‌ایِ کاملاً ژاپنی تنها بر آثار طراحان بومی تمرکز دارد. اگرچه امروزه شعبه‌ی آن را در هنگ‌کنگ هم می‌توان دید اما فروشگاه‌های مخصوص آن تنها در ژاپن مشاهده می‌شود. فعالیت استودیوس به پوشاک مردانه، زنانه و فشن لَب‌ها (آزمایشگاه‌های مد) تقسیم می‌شود و مأموریت خود را به‌کار گیریِ استعدادهای مترقی و با انرژی ژاپنی می‌داند. اگر می‌خواهید چیزی را به یادگار ببرید که عصاره‌ی مُد توکیو را در خود داشته باشد، از این‌جا می‌توانید خرید کنید. هر کدام از فروشگاه‌های استودیوس اقلامی منحصربه‌فرد برای عرضه دارند.

بهترین فشن استورهای ژاپن

۳. شیبویا ۱۰۹

بر فراز قلب شیبویا و تنها چند قدم آن طرف‌تر از تقاطع پرتردد آن، شیبویا ۱۰۹ (Shibuya 109) قرار دارد. فروشگاه به دو بخش زنانه و مردانه تقسیم شده و هر چقدر هم که زمان کمی در توکیو داشته باشید دو بلوک بهم چسبیده‌ی این فروشگاه را نباید از دست دهید. هر طبقه به یک زیر مجموعه‌ از دنیای مُد اختصاص یافته است. وجود انواع لولیتا، کازپلی، لباس‌های خیابانی سبک هیپ‌هاپ و غیره موجب می‌شود شیبویا ۱۰۹ بیشتر از مرکز خرید، شبیه به موزه‌ی فشن به نظر برسد. به هر سبکی که لباس بپوشید در یکی از طبقات این دنیای خرید، فروشگاهی به سلیقه‌ی خودتان پیدا خواهید کرد.

شیبویا ۱۰۹ - ژاپن

۴. اولیو دز اولیو

یکی از مشخصه‌های اصلی فشن ژاپنی توانایی ایجاد تعادل بین لطافت و بامزگی است و اولیو دز اولیو (Olive des Olive) بهتر از هر برندی این کار را انجام می‌دهد. با استفاده از زیبایی‌شناختی طراحی که روی تکنیک سافت تیلورینگ (soft tailoring) و رنگ‌هایی تاکید دارد که به آسانی قابل شناسایی هستند، می‌توان قول داد هر کسی در این‌جا غرق در دنیای مد ژاپن می‌شود. این فروشگاه در سال ۱۹۸۴ بازگشایی شده و از آن زمان حدود سی سال است که از عناصر اصلی مد ژاپن شناخته می‌شود و نشانی از رکود در آن به چشم نمی‌خورد. شعبه‌های «اولیو دز اولیو» را در سراسر کشور خواهید یافت اما برای خریدی بدون مالیات به فروشگاه واقع در هاراجوکو بروید.

بهترین فشن استورهای ژاپن

۵. ویگو

ویگو (WEGO) را می‌توان نسخه‌ی ژاپنی اچ‌اند‌ام (H&M) معرفی کرد. اگر به دنبال پوشاکی راحت و پیشرو در مد هستید به سراغ یکی از فروشگاه‌های محبوب و پر تعداد ویگو بروید. این برند که هم‌قدمت با اچ‌اند‌ام و یونیکلو (Uniqlo) است بخاطر توجه‌ ویژه‌اش به محصولات بومی از آن‌ها متمایز است. ویگو را راحت‌تر از بوتیک‌های دیگرِ هاراجوکو پیدا می‌کنید و اگر بخواهید کمی از دنیای مد ژاپن فراتر بروید، بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. همچنین در بودجه‌ی سفرتان هم صرفه‌جویی خواهد شد. ویگو فقط ۶ شعبه در هاراجوکو دارد که یک فروشگاه بزرگ را هم شامل می‌شود.

بهترین فشن استورهای ژاپن

۶. گتری

علاقه‌ی وافر به کفش کتانی در ژاپن به‌طور کل متفاوت به نظر می‌رسد و بدین ترتیب تعدادی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کتانی جهان در آن یافت می‌شود. گتری (Gettry) در شهر سنتی کیوتو متولد شد و مورد توجه عاشقان کتانی قرار گرفت و در نهایت به یکی از مشهورترین‌ آن‌ها تبدیل شد. اخیراً یک شعبه‌ی آن در توکیو بازگشایی شده و مجموعه‌ای گسترده و دست‌چین شده از محصولات در آن به فروش می‌رسد. توجه بیشتر به کیفیت نسبت به کمیت موجب شده مردم بومی برای خرید محصولات جدید به آنجا هجوم ببرند.

بهترین فشن استورهای ژاپن

۷. سامتینگ اند اسوشیتز

طراح آمریکایی به نام ورجیل ابلوه (Virgil Abloh) که بارها با کانیه وست (Kanye West) همکاری داشته شهر توکیو را برای رونمایی از فروشگاه نوآورانه‌ی خود به نام سامتینگ اند اسوشیتز (“SOMETHING & ASSOCIATES” c/o OFF-WHITE TOKYO) انتخاب کرد. اگرچه او در هنگ کنگ هم فروشگاه‌هایی دارد اما فروشگاه توکیوی آن ویژگی‌ها و توقعاتی که از یک فروشگاه پوشاک می‌رود را بالا می‌برد. ابلوه در نظر داشت بنایی برای فروشگاه بسازد که دنیای عجیب سرمایه‌گذاری به سبک وال استریت را نشان دهد و برای این کار طراح و معمار عضو خانواده‌ی معماری و طراحی نیویورک به نام دانگ پینگ وونگ (Dong Ping Wong) را انتخاب کرد. فضای مینیمال فروشگاه از دو میز روبه‌روی هم و یک آب سردکن تشکیل شده و روی رگال‌ها جدیدترین اقلام تولیدی مشاهده می‌شود.

بهترین فشن استورهای ژاپن

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}