جاذبه های شهر برن که تنها ساکنین محلی‌ از آن باخبرند

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/5/24
  • 1 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر برن جاذبه‌های مشهوری دارد که در دنیا کم‌نظیر هستند اما اگر می‌خواهید مثل جهانگردهای خبره سری به مکان‌های غیرمعمول شهر بزنید و تجربه‌های اصیل سوئیس را داشته باشید با ما همراه شوید.

تور اروپا

اکثر بازدیدکنندگان در سفر به شهر برن در کشور سوئیس، بیشتر اوقات خود را صرف دیدن جاذبه‌های مشهور نظیر پارک‌های طبیعی، معماری‌ منحصر به‌فرد ساختمان‌ها و موزه‌های بی‌همتا می‌کنند. البته که بازدید از این جاذبه‌ها هیچ ایرادی ندارد اما با رفتن به این مکان‌ها، بخش عمده‌ای از زمان خود را در صف‌های شلوغ انتظار خواهید گذراند. پیشنهاد می‌کنیم، کمی از این جاذبه‌های گردشگری فاصله بگیرید و به نقاطی بروید که پاتوق محلی‌ها است.

بازدید از آثار خلاقانه هنری در ۳۰ اتاق

بازار عتیقه‌فروشی که در خیابان مارزیلی (Marzilli quarter) قرار دارد، تنها بخشی از یک پروژه‌ی بزرگ و جذاب محسوب می‌شود. پروژه‌ای موقت بنام بروکن کوپف برن (Brückenkopf Bern) که توسط هنرمند مطرح سوئیسی چنتال میکل (Chantal Michel) راه‌اندازی شده است. او آثار هنری خود را با استفاده از ابزارهای مدرن دنیای رسانه‌ مثل عکاسی، ویدئو، نور، صدا و به‌کارگیری حواس پنج‌گانه در ۳۰ اتاق نصب‌ کرده است. با قدم زدن در این اتاق‌ها، تمام حواس شما درگیر خواهند شد و با تمام وجود خود این هنر را لمس خواهید کرد. در این فضای سورئال، حسی شاعرانه، اسرارآمیز، رمانتیک و درعین‌حال نوستالژیک جاری است.

جاذبه های پنهان برن

لذت بردن از اجرای موسیقی زنده با بودجه‌ اندک

هر سه‌شنبه‌شب از ماه اکتبر تا ماه مه در طبقه‌ی پنجم یک ساختمان بلند، در مرکز فرهنگی سانکیم اِتاژ (5ème Etage) گروه‌های جاز دور هم جمع می‌شوند و فی‌البداهه  موسیقی می‌نوازند. در ابتدا یک گروه شروع به نواختن می‌کند و پس‌ازآن نوازندگان دیگر به‌طور خودجوش با آن‌ها همراه می‌شوند. در حین شنیدن موسیقی می‌توانید از خوردن ریزوتوی خوشمزه‌ای که در این مکان سرو می‌شود، لذت ببرید. ورود به این مکان کاملاً رایگان است؛ اما در انتها نوازندگان کلاهی را برای جمع‌آوری پول در بین بازدیدکنندگان می‌گردانند؛ بنابراین می‌توانید هرچقدر که دوست دارید، بپردازید.

جاذبه های پنهان برن

صرف نوشیدنی در یکی از عجیب ترین بارهای شهر

 کلوپ زیمانز (Seemanns) یکی از عجیب‌ترین بارهای این شهر است و در سفر به سایر نقاط دنیا بعید به نظر می رسد با چنین مکانی روبه‌رو شوید. این بار، یک نقطه‌ی پنهان در برن است که حتی بین محلی‌ها تا حدودی ناشناخته است. اگر دوست دارید بدون قدم گذاشتن به بندرگاه، با دنیای دریانوردی آشنا شوید، پس حتماً سری به این بار بزنید. در شهر قدیمی برن، در آن‌سوی دری ساده، کلوپ زنجیره‌ای زیمانز پنهان شده است. محیط باریک و کوچک بار شما را به یاد کشتی می‌اندازد. اشیا خاطره‌انگیز دریانوردی که دیوارها را پوشانده و بوی گازوئیلی که فضا را پر کرده است، حال و هوای دریا را هر چه بیشتر در ذهن شما تداعی می‌کند.

بهترین ساحل رودخانه در شهر برن

در ساحل ایکولز (Eichholz) برای استفاده‌ی عموم در کلبه‌ی کوچک داخل پارکینگ هیزم رایگان وجود دارد و شما می‌توانید قانون منع روشن کردن آتش در سوئیس را در ایکولز نادیده بگیرید و هرجایی که دوست دارید، چه در پیاده‌روها یا در کنار رودخانه، آتش روشن کنید. با شنیدن اسم رودخانه بی‌اختیار به یاد آب‌تنی می‌افتیم که بهترین تفریح سواحل به شمار می‌رود.با گرم شدن هوا در ساحل ایکولز و به‌محض آنکه دمای آب رودخانه‌ی آره (Aare) به بالای ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، هزاران نفر از استخرهای خیابان مارزیلی (marzili) به‌سوی ساحل ایکولز حرکت می‌کنند تا به پشت‌روی آب دراز بکشند و چشم‌اندازهای زیبای اطراف رودخانه را تماشا کنند.

جاذبه های پنهان برن

بازی با شطرنج‌ بازان حرفه‌ ای

گاهی پیش می‌آید که در میدان بیرِن پلاتز (Bärenplatz) شاهد بازی جالب یک نماینده مجلس یا یک گردشگر هشت‌ساله آسیایی در برابر یک استاد سالخورده‌ شطرنج باشید؛ بااین‌حال کمتر پیش می‌آید، کسی جرات داشته باشد، افرادی را که هرروز و هر ساعت روی تخته‌ی ‌بزرگ شطرنج در این میدان مشغول بازی هستند را به چالش بکشد؛ اما اگر شما از آن شطرنج‌بازهای حرفه‌ای یا از علاقه‌مندان به این بازی هستید و جسارت کافی دارید، برای بازی در برابر ده‌ها استاد شطرنج که با حرکت هر مهره به‌خوبی آشنایی دارند، آماده باشید. ضمناً اگر این مکان به نظر شما خیلی پرازدحام و شلوغ است، بیش از ده‌ها تخته‌ی عمومی شطرنج با طرح‌های جالب در تمام بخش‌های شهر وجود دارد که می‌توانید خود را سرگرم کنید.

جاذبه های پنهان برن

باری دلپذیر در دامنه‌ کوه گورتن

بار وابروی (Wabräu) یکی از مکان‌هایی است که محلی‌ها دوست دارند، آخر هفته را در آنجا بگذرانند. این بار که در دامنه‌ی کوه گورتن و در کنار صخره‌ای بزرگ قرار گرفته است، فضای دلپذیر و آرامش بخشی دارد که برای استراحت و صرف نوشیدنی ایده آل است. وابروی یکی از آن مکان‌هایی است که اگر بالباس‌های معمول خود وارد ‌شوید، ابداً احساس ناراحتی نمی‌کنید. در اینجا می‌توانید از خوردن نوشیدنی‌های متنوع، سوسیس سفید و شیرینی پرتزل خانگی لذت ببرید.

باری در برن

سونای سنتی فنلاندی

اگر در ماه‌های سرد سال به شهر برن مسافرت می‌کنید، حتماً سری به سونای لورین بِد (Lorrainebad) بزنید. کارکنان صمیمی و خونگرم این سونای فنلاندی زمانی را به گفتگو شما اختصاص خواهند داد تا درباره‌ی روشی کم‌نظیر صحبت کنند که در کمک به بهبود علائم سرماخوردگی به اثبات رسیده است. شاید دوست داشته باشید، لباسی را به تن کنید که برای تولد هدیه گرفته‌اید یا با لباس شنای شیکی که خریده‌اید، خودنمایی کنید. با هر لباسی که می‌آیید، حوله را فراموش نکنید. در هوای سرد شهر برن، آب رودخانه‌ی آره به‌شدت خنک می‌شود، با این وجود پیشنهاد می‌کنیم حتی برای مدت کوتاهی هم که شده تنی به آب بزنید. بعد روی نیمکت‌های سونا در خیمه‌های گرمی که در کنار رودخانه برپا شده‌اند، استراحت کنید و درحالی‌که پرندگان را از پنجره‌های خیمه تماشا می‌کنید در انتظار نوشیدن چای داغ باشید.

جاذبه های پنهان برن

باشگاهی نتیجه بخش

تابه‌حال این فکر به سرتان زده که انرژی حاصل از ورزش را بتوان به چیزی مشهود و قابل‌لمس تبدیل کرد؟ این همان کاری است که در باشگاه ورزشی گموسیزِل (Gmüesesel) انجام می‌دهند. این فکر به ذهن مردی از اهالی برن به نام تام رسید. او مدتی با این ایده کلنجار رفت و در نهایت باشگاهی تاسیس کرد که با ورود به آن هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازید؛ در عوض برای استفاده از دستگاه‌های ورزشی، باید محصولات طبیعی تولید کنید. شما می‌توانید با دستگاه ورزشی، حرکت پارویی را انجام دهید و در برابر ذرت آسیاب شده تحویل بگیرید؛ روی تردمیل بدوید و روغن آفتاب‌گردان تولید کنید یا رکاب بزنید تا دستگاه از گندم، آرد سمولینا درست کند. در انتها می‌توانید یک‌سوم ازآنچه را که تولید کرده‌اید، نگه‌دارید. تام بقیه تولیدات را در بازار کشاورزی به فروش می‌رساند.

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}