چطور در ۲۴ ساعت دوبلین را به خوبی بگردیم؟

    صبا صفری
    • صبا صفری
    • 1398/5/30
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    اگر تنها ۲۴ ساعت در دوبلین توقف دارید و دوست دارید از این زمان اندک بیشترین استفاده را کنید، باید یک برنامه سفر درست و حساب شده داشته باشید تا وقت خود را با پرسه‌زنی‌های بی‌هدف تلف نکنید.

    تور اروپا

    شهر دوبلین هر چیزی که ممکن است در یک گردش یک روزه لازم داشته باشید را در خود جا داده است. از اماکن تاریخی گرفته تا موزه‌های جذاب و غذای منحصر به فرد، تفریحات متنوعی انتظارتان را می‌کشند. در این راهنما بهترین چیزهایی را که می‌توانید در مدت یک روز ببینید به شما معرفی می‌کنیم.

    ۸ عصر روز اول

    بازدید خود را با صرف شام در ویندینگ استِر (The Winding Stair)، رستوران و کتاب فروشی جذاب ریوِر لیفی (River Liffey)، شروع کنید. نام اینجا از یکی از شعرهای شاعر ایرلندی، نام ویلیام باتلر ییتس (William Butler Yeats)، گرفته شده است. رستوران به ها پِنی بریج (Ha’penny Bridge) مشرف بوده و برای تماشای عبور و مرور مردم ایده آل است. غذای اینجا با تاکید روی آشپزی خانگی قدیمی درست شده و برای طبخش از مواد اولیه بومی استفاده می‌کنند.

    پل ها پنی - دوبلین

    ۱۰ شب

    بعد از غذایتان از رودخانه عبور کرده و خود را برای تجربه زندگی شبانه مردم بومی آماده کنید. برای آنکه به بهترین نحو با وجه جوان دوبلین آشنا شوید، به لیکر رومز در هتل کلارنس (The Clarence) بروید. حال و هوای اینجا خودمانی و راحت است. به‌جز اینجا می‌توانید به گاراژ بار (Garage Bar) در خیابان اسِکس شرقی (East Essex) هم بروید. این کافه در یک گاراژِ تغییر کاربری یافته قرار دارد و پمپ‌های بنزین دهه ۱۹۳۰ هنوز هم در آن هستند و حال و هوایش را کامل می‌کنند.

    اگر به حال و هوای قدیمی دوبلین علاقه بیشتری دارید، از خیابان دیم (Dame) عبور کرده و به سمت استَگز هد (The Stag’s Head)، یک کافه ایرلندی سنتی، بروید. در نهایت می‌توانید به فور دیم لین (4 Dame Lane) سر بزنید که از پنجشنبه تا یکشنبه تا ۳ شب باز می‌ماند.

    گاراژ بار - دوبلین

    ۹ صبح روز بعد

    روز دوم خود را در پربازدیدترین جاذبه رایگان کشور یعنی «گالری ملی ایرلند» آغاز کنید. در اینجا مجموعه شگفت انگیز هنر ایرلندی و اروپایی را نگهداری می‌کنند که شامل ۱۵ هزار اثر از قرن سیزدهم تا بیستم می‌شود. توجه داشته باشید که گالری یکشنبه‌ صبح‌ها دیرتر باز می‌شود.

    گالری ملی ایرلند

    ۱۰ صبح

    برای صبحانه‌ای عالی به سراغ پِپر پات (The Pepper Pot) در پاورکورت تاون هاوس سنتر (Powerscourt Townhouse Centre) بروید. اینجا سابقاً یک خانه شهرکی به سبک جورجیایی بود که به یک مرکز خرید تخصصی تبدیل شد. این کافه بالکن دار زیبا منویی کوتاه اما باورنکردنی از شیرینی‌های خوشمزه دارد که شامل تارت‌های فصلی، سالادهای تازه و غیره می‌شود. می‌توانید تمام این خوراکی‌های جذاب را با یک فنجان قهوه کامل کنید و به تماشای مردمی بنشینید که برای خرید به این مرکز آمده‌اند. ساندویچ گلابی کبابی، بیکن و چدار مونت کالان (Mount Callan)، یکی از بهترین‌های دوبلین، محسوب می‌شود. دقت داشته باشید که پپر پات یکشنبه‌ها تا قبل از ۱۲ شب باز نمی‌کند. می‌توانید به جای‌ آن به سراغ «مترو کافه» در خیابان «ویلیام جنوبی» بروید.

    کافه پپر پات - دوبلین

    ۱۱ صبح

    بعد از اینجا از گذرگاه طاقی خیابان جرج (George’s Street Arcade)، بازار آجری سرپوشیده‌ای از فروشگاه‌ها و غرفه‌هایی متعلق به دوران ویکتوریایی عبور کنید تا به «قلعه دوبلین» برسید. در باغ‌های قلعه گشت و گذار کرده و از کتابخانه چستر بیتی (Chester Beatty Library) دیدن کنید. در اینجا کتاب‌های نادر، صنایع دستی باستانی، آثار هنری و چیزهای ارزشمند دیگر نگهداری می‌شوند. تمام این اقلام در قرن بیستم به «سر آلفرد چستر بیتی» تعلق داشتند. اینجا یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های هنر اسلامی و شرق دور را به نمایش می‌گذارد و تنها موزه ایرلندی است که تا کنون عنوان «موزه سال اروپا» را به خود اختصاص داده است.

    گذرگاه طاقی جورج - دوبلین

    ۱۲ ظهر

    برای ناهار در شه مکس (Chez Max) که درست بیرون دروازه‌های قلعه واقع شده کمی ریلکس کنید. این کافه فرانسوی سنتی با حیاط پشتی آرامش، غذاهای کلاسیکی مانند سوپ پیاز فرانسوی، خورش بیف بورگاندی و استیک و سیب زمینی سرخ کرده را به مشتریان پیشنهاد می‌کند.

    شه مکس - دوبلین

    ۱ بعد از ظهر

    بعد از ناهار باید به سراغ کلیسای جامع سنت پاتریک بروید. اینجا کلیسای جامع ملی جامعه کلیسایی ایرلند و بزرگ‌ترین ساختمان کلیسا در کشور به حساب می‌آید. کلیسای جامع در سال ۱۱۹۱ تأسیس شده و متعلق به سبک گوتیک است. با تماشای این بنا شاهد قسمت‌هایی مانند «دروازه مصالحه» خواهید بود که در آن دو تن از اعضای خاندان‌های سلطنتی ایرلندی در قرون وسطی برای پایان مشاجره‌های باتلر-فیتزجرالد (Butler–FitzGerald) در سال ۱۴۹۲ با هم دست دادند.

    کلیسای سن پاتریک - دوبلین

    ۲ بعد از ظهر

    سوار تاکسی شوید و به سمت نورث ساید (Northside) بروید تا از «موزه نویسندگان دوبلین» دیدن کنید. در این موزه می‌توانید کتاب‌ها، نامه‌ها و سایر اقلام مرتبط به بسیاری از نویسندگان معروف ایرلند مانند اسکار وایلد (Oscar Wilde)، جیمز جویس (James Joyce) و ساموئل بکت (Samuel Beckett) را در یک خانه قدیمی و باشکوه به سبک جورجیایی تماشا کنید. بعد از آن خیابان را پایین رفته و به دیدن گالری هیو لین دوبلین سیتی (Dublin City Gallery The Hugh Lane)‌ بروید. این موزه افتخار مالکیت مهم‌ترین مجموعه هنر مدرن و معاصر ایرلندی و بین‌المللی را داشته و بدون اینکه هزینه ورودی پرداخت کنید، می‌توانید آثار هنری هنرمندان برجسته‌ای مانند آگوست رودن، نورا مک گینس (Norah McGuinness) و لوئی لو بروکی (Louis le Brocquy) را تماشا کنید.

    موزه نویسندگان دوبلین

    ۳ بعد از ظهر

    برای استراحت بین جاذبه‌ها به سراغ تی او برِنانز (T O’Brennan’s) بروید و از یک نوشیدنی خنک و عالی لذت ببرید. مطمئناً از طیف وسیع نوشیدنی‌های جذابی که پیش روی خود می‌بینید هیجان زده خواهید شد. بعد از این تجدید قوا برنامه‌‌ای پرانرژی انتظارتان را می‌کشد.

    تی او برِنانز - دوبلین

    ۷ عصر

    آخر روزتان‌ را با اجرایی در گیت (Gate) به پایان برسانید. هر اجرایی که روی صحنه باشد، در این تئاتر زیبا ارزش دیدن دارد. حتی «اورسون ولز» کارگردان معروف هم حرفه بازیگری را از همین جا شروع کرد.

    صبا صفری صبا صفری
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}