این سوغات را در سفر به لوکزامبورگ فراموش نکنید

    رضا‍ رجب پور
    • رضا‍ رجب پور
    • 1398/6/2
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    لوکزامبورگ علاوه بر شهرت خود به‌عنوان قطب مالی و بانکداری قاره‌ی اروپا، به خاطر سوغاتی‌های منحصربه‌فرد آن نیز محبوب است. این سوغاتی‌ها در گوشه و کنار این کشور کوچک یافت می‌شوند.

    تور اروپا

    تمام دنیا به‌جز دوک لوکزامبورگ یا باغ لوکزامبورگ، آن هم در پاریس، چه چیزی در مورد این کشور کوچک اما ثروتمند می‌داند؟ مگر اینکه در حوالی این کشور زندگی کنید و مرتباً به دیدار آن بروید، در غیر این‌صورت به توصیه‌هایی کامل برای یافتن بهترین مکان‌ها به‌منظور خرید سوغاتی‌ نیاز پیدا خواهید کرد. مطالعه‌ی این مقاله شما را با سوغات لوکزامبورگ و برخی از بهترین فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی آن‌ها آشنا می‌کند. هرچند این سوغاتی‌ها تقریباً در همه جای لوکزامبورگ یافت می‌شوند.

    سوغات لوکزامبورگ

    ساعت

    وقتی‌که در اطراف شهر لوکزامبورگ قدم می‌زنید، به‌سرعت متوجه فروشگاه‌هایی خواهید شد که پیشرفته‌ترین ساعت‌ها از سراسر دنیا را به فروش می‌رسانند. بااین‌حال، لوکزامبورگ به داشتن برندهای انحصاری خود برای رقابت نیز می‌بالد. این خانه‌های طراحی ساعت دارای قدمتی بالا در تولید ساعت‌های باکیفیت و لوکس بوده و اغلب آن‌ها استادان جواهرسازی هستند. قیمت ساعت‌ها از حدود ۵۰ یورو در لوکزامبورگ آغاز می‌شود.

    شرودر

    برند شرودر (Schroeder) که در سال ۱۸۷۷ تأسیس شد، به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی رسمی ساعت برای خاندان دوک‌نشین لوکزامبورگ شهرت فراوانی دارد. بوتیک اصلی این شرکت که به‌طور خانوادگی اداره می‌شود، در خیابان گرَند (Grand) واقع شده است. شرودر همچنین صاحب دو کارگاه طراحی، یکی در شهر لوکزامبورگ و دیگری در پاریس، است. شرودر هر سه ماه یک‌بار خط تولید ساعت‌های خود را به‌روز می‌کند. بوتیک ساعت شرودر از روزهای سه‌شنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر باز است.

    ساعت - سوغات لوکزامبورگ

    کتاب های مصور لوکزامبورگ

    با کمک یک کتاب مصور، از معماری‌های زیبا و چشم‌اندازهای لوکزامبورگ، حتی در دوردست‌ها، نیز لذت ببرید. از قلعه‌های باشکوه بر فراز تپه‌ها و دره‌های عمیق شهر گرفته تا مزارع و جنگل‌های اطراف، زیبایی طبیعی لوکزامبورگ و تاریخ طولانی این کشور از طریق این کتاب‌های مصور می‌درخشد.

    کتاب فروشی ارنستر

    کتاب‌فروشی ارنستر (Ernster) که توسط یک خانواده اداره می‌شود، در سال ۱۸۹۹ تأسیس شد. این برند دارای ۴ شعبه بوده و تمامی کتاب‌های آن به ۴ زبان ترجمه شده‌اند؛ ارنستر همچنان یکی از کتاب‌فروشی‌های پیشرو در لوکزامبورگ محسوب می‌شود. شعبه‌ی مرکزی این کتاب‌فروشی در خیابان فوسه (Fossé)، پلاک ۲۷، واقع شده و در مقابل میدان گیوم دوم (Guillaume II) در نزدیکی دفتر گردشگری لوکزامبورگ قرار دارد. ارنستر در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۶:۳۰ عصر و در روز شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر باز است.

    سوغات لوکزامبورگ

    نقاشی هایی از طبیعت

    لوکزامبورگ با داشتن معماری و جغرافیای حیرت‌انگیز، از سال‌های دور منبع الهامی برای هنرمندان بوده است. دهه‌ی اول قرن بیستم دوران طلایی این کشور در امر نقاشی از طبیعت محسوب می‌شود. فرانتز سیمتز (Franz Seimetz) اولین نقاش امپرسیونیست لوکزامبورگی بود که در طول دوران حرفه‌ای خود بیش از هزار نقاشی خلق کرد. ژوزف کوته (Joseph Kutter) با الهام از سبک امپرسیونیسم فنلاندی، عضو مؤسس جنبش جدایی‌طلب لوکزامبورگ لقب گرفت و در سال ۱۹۳۷ نقاشی‌های مشهور خود با رنگ تیره را در نمایشگاه جهانی پاریس به نمایش درآورد. نیکو کلوپ (Nico Klopp)، هم‌بنیان‌گذار این جنبش، نیز اقدام به نقاشی‌های فراوانی از رود موزل (Moselle) کرد که در امتداد شهر جریان دارد. سوستِن ویس (Sosthène Weis)، هنرمند هم‌عصر او، نیز بیش از ۵۰۰۰ نقاشی آب رنگ کشید. او به سراسر کشور سفر کرد تا بتواند چشم‌اندازهای طبیعی لوکزامبورگ را با نبوغ و سبک پُست امپرسیونیست خود به تصویر بکشد.

    موزه ملی تاریخ و هنر

    می‌توان آثار این هنرمندان را در موزه‌های اطراف شهر لوکزامبورگ مشاهده کرد و حتی برخی از نمونه‌های کپی از آن‌ها را با قیمت‌هایی بین ۵۰ تا ۷۵ یورو به خانه برد. فروشگاه موزه‌ی ملی تاریخ و هنر لوکزامبورگ محل خوبی برای خرید این آثار است. این فروشگاه بزرگ در روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر و در روزهای پنج‌شنبه تا ۸ شب، اقدام به عرضه‌ی آثاری نفیس و الهام گرفته‌شده از آثار اصلی موزه می‌کند. علاوه بر نمونه‌های کپی از آثار هنرمندان سراسر دنیا، می‌توان از این فروشگاه تندیس‌ها و مجسمه‌های کوچکِ تاریخی، متعلق به لوکزامبورگ، را خریداری کرد.

    سوغات لوکزلمبورگ - موزه تاریخ و هنر

    سرامیک های لوکزامبورگ قدیم

    لوکزامبورگ قدیم که به دستور لویی پانزدهم، شاه فرانسه در سال ۱۷۴۵، تأسیس شده بود، اولین الگو برای شرکت سرامیک ویلِروی و بوخ (Villeroy & Boch) به شمار می‌آمد. شرکت ویلروی اند بوخ، یکی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت سرامیک‌سازی جهان، توسط فرانسوا بوش و ۳ پسر وی در فرانسه تأسیس شد. آن‌ها خیلی زود کارخانه را به لوکزامبورگ منتقل کردند و به خاطر کیفیت بالای کارهای خود تبدیل به شهرت این دوک‌نشین شدند. کارخانه سفال و سرامیک لوکزامبورگ پس از ۲۰۰ سال فعالیت در سال ۲۰۱۰ تعطیل شد، اما محصولات ویلروی اند بوخ همچنان برند مرتبط با لوازم میز و سفره را حفظ کردند. از سنت و قدمت لوکزامبورگ با یک قطعه‌ی سرامیکی با طرح قدیم لوکزامبورگ لذت ببرید. قیمت این اشیاء سرامیکی از ۸ یورو آغاز می‌شوند. می‌توان مجموعه‌هایی بزرگ‌تر، از فنجان‌های چای‌خوری همراه با نعلبکی گرفته تا ظرف‌های سفالی و سرویس‌های مرباخوری، را با طرح‌هایی کلاسیک از گل‌های آبی با پس‌زمینه‌ای سفید خریداری کرد. فروشگاه اصلی ویلروی اند بوخ درست در مرکز این شهر در خیابان فوسه قرار دارد. این فروشگاه بزرگ در روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر باز است و در آن تمامی آثار سنتی و مدرن یافت می‌شود. وقتی‌ از کنار ویترین این فروشگاه رد می‌شوید، مقاومت کردن سخت است و مجذوب این فروشگاه زیبا خواهید شد.

    سوغات لوکزامبورگ - سرامیک

    شکلات

    اگرچه لوکزامبورگ در همسایگی بلژیک که خود مهد شکلات است قرار دارد، اما این کشور نیز به خاطر چندین شرکت شگفت‌انگیز شکلات با قدمتی طولانی در تولید محصولات باکیفیت به خود می‌بالد. غیرممکن است به هنگام سفر به لوکزامبورگ، متوجه یکی از فروشگاه‌های محلی شکلات نشوید، زیرا ویترین‌های این فروشگاه‌ها ردیف‌هایی از شکلات‌های رنگارنگ را در مقابل چشمان عابران به نمایش می‌گذارند. اوبروِیس (Oberweis)، نامور (Namur) و کمپف کولر (Kaempff Kohler)، سه شکلات‌ساز مشهور لوکزامبورگی هستند که طیف گسترده‌ای از شیرینی‌ها را تولید می‌کنند و هرکدام دارای کافه‌های مخصوص خود برای سرو انواع شکلات‌ها هستند. وقتی‌که از این شکلات‌سازی‌ها دیدن می‌کنید، یک بسته شکلات هدیه به قیمت ۵ یورو نیز بخرید.

    اوبرویس

    برند خانوادگی اوبرویس در سال ۱۹۶۴ تأسیس شد و حالا تأمین‌کننده‌ی اصلی خاندان دوک‌نشین لوکزامبورگ به شمار می‌آید. اگرچه آن‌ها در ابتدا به حرفه‌ی شکلات‌سازی مشغول بودند، اما امروزه طیف گسترده‌ای از شیرینی‌های دیگر را در ۵ شعبه در سراسر لوکزامبورگ عرضه می‌کنند. فروشگاه اصلی آن‌ها در خیابان گرند، پلاک‌های ۱۹ تا ۲۱، قرار دارد و دارای یک سالن مخصوص امتحان کردن شکلات‌ها در طبقه‌ی بالا است. این فروشگاه در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۶:۱۵ عصر و در روزهای شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۶:۱۵ عصر از خریداران استقبال می‌کند.

    اوبرویس - سوغات لوکزامبورگ

    سوت های پرنده ای پک ویلشن

    پِک‌ویلشن (Peckvillchen)، سوت‌هایی سرامیکی به شکل پرنده، بخشی از سنت قدیمی لوکزامبورگ محسوب می‌شود؛ این سوت‌ها اغلب به‌منظور استفاده در فستیوال سوت سالانه در ایام دوشنبه‌ی عید پاک ساخته می‌شوند. این یک سنت سالانه برای خانواده‌هایی است که فرزندان خود را به بازار ماهی در مرکز لوکزامبورگ می‌آورند و یک سوت به شکل پرنده را برای آن‌ها خریداری می‌کنند. مشهورترین سوت‌ها متعلق به روستای نوسپِلت (Nospelt) در جنوب غربی کشور هستند. اینجا به‌عنوان مرکز صنعت سرامیک لوکزامبورگ در قرن نوزدهم، میزبان ۱۷ سفالگری بود. این صنعت در اوایل قرن بیستم از رونق افتاد، اما سنت تولید پک‌ویلشن مجدداً از سوی روستاییان نوسپلت جان گرفت و حالا نام این دهکده مترادف با این سوت‌های کوچک پرنده‌ای است. خوشبختانه نیازی به انتظار برای فرارسیدن دوشنبه‌ی عید پاک به‌منظور خرید این سوت‌ها نیست. برخی از فروشگاه‌ها در مرکز شهر و همچنین دفاتر گردشگری اقدام به فروش سوت‌های سفالی در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف به قیمت ۸ یورو می‌کنند.

    فروشگاه ادیشنز موزیال

    فروشگاه ادیشنز موزیال (Editions Museal) محل مناسبی برای یافتن سوغاتی‌های زیبا و باکیفیت لوکزامبورگی است. این فروشگاه در خیابان سنگ‌فرش و کوچک سنت اسپریت، پلاک ۱۹، در نزدیکی موزه‌ی تاریخ شهر واقع شده و به خاطر داشتن انواع سوت‌های پرنده‌ای و همچنین مجسمه‌های زیبای سنتی و مدرن به خود می‌بالد. نباید دیدار از این فروشگاه را فراموش کرد.

    سوت های پرنده ای - سوغات لوکزامبورگ

    مجسمه های جدید و قدیمی

    می‌توان بازتولیدی باکیفیت از آثار خلق‌شده توسط مجسمه‌سازان لوکزامبورگی بین قرن‌های دوازدهم تا بیستم یا حتی برخی از آثار قدیمی را در این کشور یافت. به‌علاوه، امکان یافتن آثار هنرمندان معاصر با سبک‌هایی سنتی نیز در لوکزامبورگ وجود دارد. آثار بازتولید شده شامل مجسمه‌ی روباه، بر اساس طرح اصلی در میدان گیوم دوم و همچنین مجسمه‌ی برنزی از یک گراز وحشی متعلق به قرن اول میلادی می‌شوند. آثار معاصر نیز طیف گسترده‌ای از سبک‌ها، بر اساس تاریخ و افسانه، را در برمی‌گیرند. قیمت این مجسمه‌ها از ۲۰۰ یورو آغاز می‌شود.

    دفتر گردشگری

    دفتر گردشگری لوکزامبورگ درست در میدان گیوم دوم واقع شده و نه‌تنها اقدام به ارائه‌ی توصیه‌های چندزبانه از سوی کارمندان آگاه و خوش‌رفتار خود و همچنین طیف گسترده‌ای از نشریات سودمند می‌کند، بلکه هدایا و سوغاتی‌های مختلفی را نیز به فروش می‌رساند. ویترین کوچک این دفتر پر از برترین سوغاتی‌های لوکزامبورگ، از سوت‌های پک‌ویلشن گرفته تا مجسمه‌ی روباه است. این دفتر همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر باز است.

    سوغات لوکزامبورگ

    صنایع دستی محلی

    لوکزامبورگ به‌عنوان خانه‌ی بسیاری از صنایع‌دستی محلی، همچنان به پاسداشت میراث خود از طریق شماری از آتلیه‌های سراسر این کشور ادامه می‌دهد. به دیدار هنرمندان ماهر در زمینه‌ی سفالگری، شمع‌سازی، پارچه‌بافی و صنایع دیگر رفته و با مراجعه به کارگاه‌های آن‌ها، با فرآیند تولید محصولات آشنا شده و مقداری سوغاتی خریداری کنید. منطقه‌ی اوت سور (Haute Sûre) مکان خوبی برای شروع این کاوش است، زیرا آتلیه‌های هنری و بوتیک‌های فراوانی در اینجا واقع شده‌اند. صنایع‌دستی لوکزامبورگ شامل وسایل کاربردی و تزئینی و خرده‌ریزه‌ای منحصربه‌فرد می‌شود که می‌توان آن‌ها را با تنها چند یورو خریداری کرد.

    بازارهای محلی

    بازارهای فراوان لوکزامبورگ محل ایده‌آلی برای خرید سوغاتی‌های دست‌ساز هستند. بسیاری از این بازارها به‌طور هفتگی یا ماهانه برگزار می‌شوند. برخی از آن‌ها نیز مخصوص ایام تعطیلات هستند. بازار موجود در میدان گیوم دوم هر چهارشنبه و شنبه برپا شده و تا ۲ بعدازظهر دایر است. در این بازار خوراکی‌های محلی و صنایع‌دستی عرضه می‌شود. بازار دوشنبه‌ی عید پارک با سوت‌های سفالی و دست‌ساز آن به شکل پرنده و همچنین بازار بزرگ و پرشور کریسمس، از مهم‌ترین بازارهای لوکزامبورگ برای یافتن یک هدیه‌ی مخصوص به شمار می‌آیند.

    صنایع دستی لوکزامبورگ

    پلاک های آهنی

    لوکزامبورگ به خاطر صنعت فلزکاری خود مشهور است و امروزه نیز همچنان می‌توان پلاک‌های آهنینی را پیدا کرد که نقش و نگارهایی متنوع از صحنه‌های نبرد و مذهبی را به تصویر می‌کشند. از موزه‌ی ملی تاریخ و هنر دیدار کرده و با تاریخ ساخت این پلاک‌ها آشنا شوید. شما می‌توانید در این موزه برخی از نمونه‌های زیبا از این پلاک‌ها را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید پلاک مورد نظر خود را از فروشگاه موزه یا فروشگاه‌های سوغاتی سراسر شهر بخرید. قیمت این پلاک‌ها از ۱۰ یورو آغاز شده و با توجه به اندازه و کیفیت آن تا ۲۵۰ یورو هم ادامه دارد. فروشگاه ادیشنز موزیال نیز مکان ایده‌آل دیگری برای خرید این پلاک‌های آهنی است.

    سوغات لوکزامبورگ

    اسپکولوس

    اسپکولوس (Speculoos)، به‌عنوان یک خوراکی محبوب در منطقه‌ی بِنِلو (Benelux)، در همه‌چیز، از بستنی گرفته تا شکلات، یافت می‌شود. این بیسکوئیت‌های باریک و قهوه‌ای با یک طراحی خاص بر روی آن‌ها، محبوبیت فراوانی در حین نوشیدن قهوه دارند. در صورت سفارش یک قهوه در کافه، به احتمال زیاد چند اسپکولوس برای شما آورده می‌شود. بیسکوئیت‌های اسپکولوس در تمامی سوپرمارکت‌های بزرگ یافت می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در بسیاری دیگر از محصولات مشاهده کرد. می‌توان خمیر منحصربه‌فرد اسپکولوس را نیز خریداری کرد؛ این خمیر غلیظ همراه با نان تُست و انواع کرپ سرو می‌شود. اگرچه یافتن این بیسکوئیت‌ها ساده است، اما شرکت اوبرویس اسپکولوس ها را در بسته‌بندی‌هایی جذاب، به‌عنوان هدیه، با قیمت تنها ۶ یورو به فروش می‌رساند.

    اسپکولوس - سوغات لوکزامبورگ

    ملوزینا

    بر اساس یک افسانه، کنت زیگفرید (Siegfried)، فردی که لوکزامبورگ را در سال ۹۶۳ بنا نهاد، با یک پری دریایی یا ملوزینا (Melusina) که قدرت جادویی در ساخت قلعه‌ی لوکزامبورگ در دماغه‌ی بوک (Bock) را داشت، ازدواج می‌کند. به‌عنوان پیش‌شرط ازدواج، زیگفرید می‌پذیرد تا پری دریایی یک روز و یک شب در ماه در خلوت خود باشد. زیگفرید سرانجام کنجکاو می‌شود و از طریق سوراخ کلید به پری دریایی که در حال حمام کردن بود، نگاه می‌اندازد. او پس از این کار شگفت‌زده می‌شود و می‌بیند که همسرش دارای یک دم ماهی است. پری دریایی به‌سرعت متوجه می‌شود که کنت در حال نگاه کردن به او است و از طریق رودخانه‌ی آلزِت (Alzette) فرار می‌کند و هیچ‌وقت بازنمی‌گردد. اوبرویس، شرکت مشهور شکلات‌سازی در لوکزامبورگ، به یاد این پری دریایی افسانه‌ای، ترافل‌های شکلاتی به نام ملوزینا در جعبه‌هایی به قیمت ۱۰ یورو تولید می‌کند.

    ملوزینا - سوغات لوکزامبورگ

    محصولات خوراکی محلی

    اگرچه لوکزامبورگ کشوری کوچک است، اما طیف گسترده‌ای از خوراکی‌های محلی تولید می‌کند. از محصولات مهم لوکزامبورگ می‌توان به پنیر و انواع گوشت، شامل گوشت‌های نمک‌سود، اشاره کرد. لوکزامبورگ دارای شرکت لبنیاتی مخصوص به خود است که محصولاتی باکیفیت تولید می‌کند. عسل و مربا، به‌خصوص مرباهای تولیدشده از سیب و گلابی و گیلاس سفید، از دیگر خوراکی‌های محبوب لوکزامبورگ هستند. خوراکی‌های محلی محبوبیت فراوانی دارند و می‌توان آن‌ها را از اغذیه‌فروشی‌ها، بازارها و سوپرمارکت‌های بزرگ محلی خریداری کرد.

    سوغات لوکزامبورگ

    قصابی مارکو میر

    قصابی مارکو مِیِر (Marco Meyer)، بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی گوشت در لوکزامبورگ است. با یک تور گردشگری راهی این قصابی شده و با روش‌های سنتی دودی کردن گوشت آشنا شوید و محصولات آن‌ها را در رستوران بِیِراخت (Beierhaascht) امتحان کنید. قصابی مارکو میر در خیابان لوکزامبورگ، پلاک ۲۴۰، واقع شده است.

    جواهرات دست ساز

    لوکزامبورگ باوجود وسعت اندک خود، گالری‌های جواهرسازی متعددی دارد. از زیورآلات عجیب‌وغریب ساخته‌شده با مواد بازیافتی که تنها چند یورو ارزش دارند تا طراحی‌های پیشرفته و زیبا که صدها یورو می‌ارزند؛ به شما تضمین می‌دهیم که می‌توان در این کشور هر چیزی را مطابق با سلیقه‌ی خود پیدا کرد. با کمی قدم زدن در خیابان‌های پیچ‌درپیچ شهر لوکزامبورگ و منطقه‌ی شهر قدیمی، با کارگاه‌های جواهرسازی و خانه‌های طراحی متعددی روبرو خواهید شد. اگر به دنبال چیزی خاص و باشکوه هستید، به خاطر داشته باشید که بسیاری از فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی ساعت نیز دارای خط تولید جواهرات مخصوص به خود هستند.

    جواهرات لوکزامبورگ

    بوتیک لئا

    بوتیکِ لِئا (Léa) در ابتدای منطقه‌ی شهر قدیمی و مقابل استخر شنای بادِنشتالت (Badeanstalt) در خیابان بَن (Bains)، پلاک ۱۳، واقع شده است. این بوتیک دارای دو کلکسیون مجلل به نام‌های کوتور (Couture) و پرسیوز (Precieuse) است. فروشگاه شیک این بوتیک با نمای سفید و خاکستری خود در روزهای دوشنبه از ساعت ۲ ظهر تا ۶:۳۰ عصر و سه‌شنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر از خریداران استقبال می‌کند.

    رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}