از میدان لستر لندن تا اجرای نمایش ها و تئاترهای خیابانی

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1398/6/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

میدان لستر (Leicester Square) یکی از جاذبه‌های محبوب توریست‌ها در لندن است که مرکز انواع تئاترها و اکران‌ فیلم‌های پر مخاطب محسوب می‌شود.

تور اروپا

خیابان کاوِنت گاردن (Covent Garden) مغازه‌های مخصوص خودش را دارد و میدان پیکادلی به چراغ‌های مشهورش در دنیا شناخته می‌شود اما میدان لستر منطقه‌ی اجرای تئاتر‌های پرجنب و جوش لندن است که در طی صدها سال به آن شهرت دارد. اگرچه معمولاً تلفظ آن به شکل صحیح لس-استر فراموش می‌شود اما از فهرست بازدید توریست‌ها جا نمی‌ماند و هر ساله هزاران نفر را به خود جذب می‌کند که بسیاری از آن‌ها برای دیدن یک اجرای تئاتر یا اکران اول فیلم از این منطقه در لندن دیدن می‌کنند که به تئاتر لند (Theatreland) معروف شده است.

جهت مشاده تورهای انگلیس آژانس مسافرتی ایوار روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3/

تاریخچه

این ناحیه که اکنون به عنوان میدان لستر شناخته می‌شود، زمانی منطقه‌ای خصوصی به وسعت ۴ هکتار بود و برای سال‌های طولانی در ابتدای قرن هفدهم به روی عموم مردم بسته بود. در این مدت و در طی سال‌های ۱۶۳۲ تا ۱۶۳۶ کاخی باشکوه توسط رابرت سیدنی (Robert Sidney)، ارل اول لستر، در این مکان ساخته شد که به خانه‌ی لستر (Leicester House) معروف است. بعد از اعتراضات گسترده‌ی ساکنان لندن، بالاخره میدان لستر در سال ۱۶۴۰ برای عموم بازگشایی شد اما در عمل تا دهه‌ی ۱۷۰۰ طول کشید تا میدان لستر به یک محیط پر جنب و جوش به شکلی که امروزه شناخته می‌شود تبدیل شود و در واقع باید عنوان کرد که عمده‌ی تئاترها در میدان لستر در قرن ۱۹ ساخته شدند.

دیدنی های میدان لستر

جاذبه‌ های میدان لستر

تئاتر‌های بی‌شماری در این نقطه وجود دارند که در میدان لستر و اطراف آن پراکنده شده‌اند. از برجسته‌ترین تئاترهای آن می‌توان میدان اودئون لستر (Odeon Leicester Square)، سینما پرنس چارلز (the Prince Charles Cinema)، تئاتر آپولو (Apollo Theatre)، تئاتر هرمجزستیز (Her Majesty's Theatre)، تئاتر فینکس (The Phoenix Theatre)، تئاتر پرنسس آف ولز (Princes of Wales Theatre)، تئاتر سِوُی (Savoy Theatre) و تئاتر رویال هایمارکت (Theatre Royal Haymarket) را نام برد که تنها تعداد محدودی از این فهرست هستند. سایر تئاترهای محبوب در میان بازدیدکنندگان از میدان لستر شامل تئاتر ویندمز (Wyndham's Theatre)، تئاتر گاریک (Garrick Theatre)، تئاتر کِرِتریَن (The Criterion Theatre) و تئاتر آدلفی (the Adelphi Theatre) است.

دیدنی های میدان لستر

میدان اودئون لستر که در ضلع شرقی میدان واقع شده، به طور ویژه به یکی از مشهور‌ترین تئاترهای ناحیه تبدیل شده است چرا که از بسیاری از اکران‌ عمومی فیلم‌ها در طول سال میزبانی می‌کند. در این نزدیکی سینمای پرنس چارلز تئاتر محبوب دیگری به شمار می‌آید که به دلیل نمایش فیلم‌های کالت (cult films) و رویدادهای فیلم ماراتون (رویدادی که افراد فیلم‌ها را به‌دنبال هم به مدت ۶ ساعت یا بیشتر مشاهده می‌کنند و زمان ایده‌آل آن ۲۴ ساعت عنوان می‌شود) با قیمتی مقرون به صرفه، مشهور شده است.

دیدنی های میدان لستر

گلاکن اشپیل سوئیس (Swiss Glockenspiel) را از دست ندهید که مشهورترین جاذبه‌ی اینجاست و به محض ورود به میدان لستر با آن روبرو خواهید شد. این ساعت فلزی ۱۰ متری ساعت مشخصی در بعد از ظهر به صدا در می‌آید. اشکال درون آن حرکت می‌کنند تا از زنگوله‌های کارولون (carillon bells) صدای زنگ ایجاد شود. این ساعت هدیه‌ای از سوئیس و لیختنشتاین است و به همین دلیل با پرچم‌های کانتون‌های سوئیس تزئين شده و یک ساعت سوئیسی در بالای آن قرار گرفته است.

دیدنی های میدان لستر

در مرکز میدان لستر بنای عظیم یادبود شکسپیر در بالای فواره‌ای بزرگ قرار دارد و توسط جیوانی فونتانا (Giovanni Fontana) در سال ۱۸۷۴ ساخته شده است. همچنین در نزدیکی آن مجسمه‌ی سِر آیزاک نیوتون (Sir Isaac Newton)، سر جوشوا رینولدز (Sir Joshua Reynolds)، جاش هانتر (Josh Hunter)، ویلیام هوگارت (William Hogarth) و چارلی چاپلین (Charlie Chaplin) قرار دارد.

دیدنی های میدان لستر

در زمستان میدان لستر مثل هر چیز دیگر در وست اند (West End) لندن به یک سرزمین عجایب سحرآمیز زمستانی تبدیل می‌شود و در بهار و تابستان بوستان‌های بسیار زیبای آن برای عکس گرفتن جلب توجه می‌کنند. هم‌چنین در رستوران پلنت هالیوود (Planet Hollywood) حواستان به پلاک‌های کف زمین باشد که نام و جای دست بازیگران مشهور مثل تام کروز (Tom Cruise)، بروس ویلیس (Bruce Willis)، سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) و سِر ایان مک کلن (Sir Ian McKellen) روی آن‌ها حک شده است.

دیدنی های میدان لستر

نکات ویژه

  • برای این‌که وست اند لندن را به خوبی ببینید، بازدید خود به مقصد میدان لستر را با قدم زدن از میدان پیکادلی (Piccadilly Circus) شروع کنید و چهار دقیقه در امتداد خیابان کاونتری (Coventry Street) پیش بروید. بعد از گشت و گذار در میدان لستر، از خیابان کرانبورن (Cranbourn Street) به مدت هفت دقیقه به سمت پایین بروید تا کاونت گاردن (Covent Garden) را ببینید.
  • برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید بلیط تئاتر، سعی کنید در بعدازظهر روزهای‌ عادی هفته به دیدن یک اجرا بروید یا از غرفه‌ی بلیط فروشی نیم‌بهای تی‌کی‌تی‌اس (TKTS) بلیط خریداری کنید.
  • همیشه مراقب وسایلتان باشید چراکه ممکن است در این منطقه طعمه‌ی جیب‌برها شوید!
  • اگر تصادفاً به یک اجرای خیابانی برخورد کردید و بیشتر از چند دقیقه به تماشای آن‌ها ماندید، احترام بگذارید و برای هنر و سرگرمی که ایجاد می‌کنند هزینه بپردازید در غیر این صورت ممکن است بازیگران خودشان دست به کارِ گرفتن پول از شما شوند.

دیدنی های میدان لستر

راه‌ های دسترسی به میدان لستر

اگر بخواهید به وسیله‌ی مترو به این میدان برسید، می‌توانید از ایستگاه مخصوص به نام میدان لستر استفاده کنید که در ضلع شمال شرقی میدان و در چهار راه چارینگ (Charing Cross Road) واقع شده است. اگر قطار را انتخاب کنید نزدیکترین ایستگاه، ایستگاه چارینگ خواهد بود که به اندازه‌ی ۷ دقیقه پیاده‌روی از میدان فاصله دارد. هم‌چنین می‌توانید از خط‌های ۲۴، ۲۹ و ۱۷۶ اتوبوس هم برای رفتن به میدان لستر استفاده کنید.

دیدنی های میدان لستر

بازدید از میدان لستر

میدان لستر دقیقاً در قلب وست اند لندن واقع شده است و میدان ترافالگار (Trafalgar Square) در جنوب آن، میدان پیکادلی در غرب آن، کانونت گاردن در شرق و چاینا تاون در شمال قرار دارد. محوطه‌ی آن تنها به پیاده‌روی اختصاص دارد و در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توان به آن دسترسی داشت. گردشگران می‌توانند به آسانی آخر شب یا صبح زود در آن قدم زده و سردرهای خیره‌کننده‌ی تئاترهای آن را ببینند. در ساعت‌های کاری می‌توان در کافه‌ها و رستوران‌های پرتعداد آن نشست و استراحت کرد. اگر در زمان اکران یک فیلم معروف به میدان لستر بروید ممکن است برخی قسمت‌های آن به خاطر حضور سلبریتی‌های مشهور بسته شده باشد که برای شرکت در این رویداد آمده‌اند.

دیدنی های میدان لستر

چه زمانی از این میدان دیدن کنیم

میدان لستر هر روز، بصورت ۲۴ ساعته باز است و بازدیدکنندگان می‌توانند رایگان در محوطه‌ی آن قدم بزنند. اگر مایل هستید یک اجرای تئاتر را در یکی از هزاران سالن واقع در میدان لستر مشاهده کنید حتماً از قبل سایت رسمی آن‌ها را برای اطلاعات بیشتر بررسی کنید. بلیط برای نمایش‌هایی که در بعدازظهر اجرا می‌شوند برای هر نفر تا ۱۷ پوند هزینه دارد در حالیکه نمایش‌های سه بعدی برای هر نفر حدود ۱۵ پوند می‌تواند هزینه داشته‌ باشد. نمایش‌های بعدازظهر می‌تواند ارزان‌تر از نمایش‌هایی باشد که غروب‌ها یا در آخر هفته‌ها اجرا می‌شوند. در بین همه‌ی تئاتر‌هایی که در میدان لستر وجود دارد ارزان‌ترین آن‌ها سینما پرنس چارلز شناخته می‌شود که در یک خیابان فرعی به سمت شمال میدان قرار دارد. در این‌جا حداقل قیمت بلیط ۱.۹۹ پوند در روز‌های دوشنبه و ۲.۵۰ پوند از سه‌شنبه تا جمعه یا ۳.۵۰ پوند در آخر هفته‌ها خواهد بود. تی‌کی‌تی‌اس (غرفه‌ی بلیط نیم‌بها) در ضلع جنوبی میدان در ساختمان برج ساعت قرار دارد و از دوشنبه تا ‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر و یک‌شنبه‌ها از ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر فعالیت می‌کند. خرید بلیط از تی‌کی‌تی‌اس بصورت حضوری است پس آمادگی منتظر ماندن در صف‌های طولانی بخصوص در تعطیلات و ماه‌های تابستان را داشته باشید.

دیدنی های میدان لستر

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}