معرفی کامل فستیوال‌ های فیلیپین

    رضا‍ رجب پور
    • رضا‍ رجب پور
    • 1398/11/2
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    فستیوال‌های فیلیپین در سراسر سال برای به نمایش گذاشتن فرهنگ و تاریخ این کشور برپا می‌شوند. اکثر این فستیوال‌ها دارای ریشه‌های مذهبی و تاریخی هستند.

    تور اروپا

    در طول سال فستیوال‌های رنگارنگ متعددی در فیلیپین برگزار می‌شود. فرقی نمی‌کند در چه ماهی به فیلیپین سفر کنید، شما می‌توانید در هر فصلی از فستیوال‌های مختلف این کشور لذت ببرید. در فیلیپین حتی فستیوال‌هایی وجود دارد که برای مدت یک ماه یا بیشتر به طول می‌انجامند.

    برخی از فستیوال‌های فیلیپین تحت تأثیر دوران استعمار اسپانیا در قرن شانزدهم قرار دارند. آن‌ها بر سنت‌های مذهبی تکیه دارند، درحالی‌که دیگر فستیوال‌ها آمیخته‌ای از رویدادهای تاریخی شگرف این کشور هستند. این مقاله نیز به معرفی معروف‌ترین فستیوال‌های فیلیپین می‌پردازد، هرچند شمار این فستیوال‌ها فراتر از گزینه‌های موجود در این فهرست است.

    فستیوال های فیلیپین

    ۱. فستیوال سینولوگ

    فستیوال سینولوگ (Sinulog) هرساله با اهداف مذهبی و فرهنگی جشن گرفته می‌شود. این رویداد در نقاطی برگزار می‌شود که دولت محلی برای آن تدارکاتی می‌بیند. سینولوگ شامل یک میهمانی خیابانی، رقص و اجراهای محلی با لباس‌های سنتی می‌شود.

    سانتو نینو (Santo Niño) یا مسیح کوچک در مرکز توجهات این فستیوال قرار دارد، اما مراسم رقص سینولوگ نیز به گرامیداشت دوران بت‌پرستی فیلیپینی‌ها در گذشته، در کنار پذیرش دین مسیحیت از سوی آن‌ها، می‌پردازد.

    مکان برگزاری: شهر سبو (Cebu)

    زمان برگزاری: سومین یکشنبه‌ی ماه ژانویه

    فستیوال های فیلیپین

    ۲. آنتی آتیهان

    دیگر مراسم برای گرامیداشت سانتو نینو، آنتی آتیهان (Ati-Atihan) است که در آن مردم به خیابان‌ها آمده و با لباس‌ها و سلاح‌های سنتی خود رژه می‌روند و پوست بدن خود را به رنگ سیاه می‌کنند. شرکت‌کنندگان در شهر به رژه و رقص می‌پردازند و با صدای بلند طبل می‌زنند. این فستیوال علاوه بر اینکه به شما حس لذت از حال و هوای واقعی فیلیپین را می‌دهد، شما را به رقص نیز وامی‌دارد.

    مکان برگزاری: استان آکلان، شهر کالیبو

    زمان برگزاری: سومین یکشنبه‌ی ماه ژانویه

    فستیوال های فیلیپین

    ۳. فستیوال دیناگیانگ

    فستیوال دیناگیانگ (Dinagyang) یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های فیلیپین است. در این زمان، شهر ایلویلو (Iloilo) فستیوال‌های خیابانی را وارد مرحله و سطح تازه‌ای می‌کند. شهر تمامی خیابان‌های خود را تبدیل به یک فستیوال روباز عظیم می‌کند و همه‌ی مردم به دیناگیانگ دعوت هستند.

    خوراکی‌های لذیذ محلی در همه‌جا به چشم می‌خورند، درحالی‌که گروه‌های موسیقی در هر گوشه و کناری ساز می‌نوازند. تمامی ادارات و مدارس به هم می‌پیوندند و یک مسابقه‌ی رقص شگفت‌انگیز شکل می‌گیرد.

    مکان برگزاری: شهر ایلویلو

    زمان برگزاری: چهارمین آخر هفته‌ی ژانویه

    فستیوال های فیلیپین

    ۴. فستیوال پناگبنگا

    پناگبنگا (Panagbenga) یکی از طولانی‌ترین فستیوال‌های فیلیپین است که در سراسر ماه فوریه برگزار می‌شود. این ماه همچنین با فصل شکوفه زدن گل‌ها به اوج خود می‌رسد و در آن سرپا ایستادن مردم جزیره‌ی لوزون (Luzon) بعد از فاجعه‌ی زمین‌لرزه‌ی سال ۱۹۹۰ نیز گرامی داشته می‌شود.

    در خلال این فستیوال، رژه‌های عظیمی از مجسمه‌های پوشیده‌شده با گل‌های رنگارنگ در خیابان‌های شهر باگیو (Baguio) برگزار می‌شود. توریست‌ها می‌توانند انتظار رقص‌های خیابانی از سوی رقصندگانی با لباس‌هایی شبیه به گل را داشته باشند. ازآنجایی‌که فستیوال پناگبنگا در ماه فوریه برگزار می‌شود، باید انتظار هوای سردتر در شهر باگیو را داشت.

    مکان برگزاری: شهر باگیو

    زمان برگزاری: ماه فوریه

    فستیوال های فیلیپین

    ۵. فستیوال موریونس

    فستیوال موریونِس (Moriones) برای مدت یک هفته در استان ماریندوک (Marinduque) برگزار می‌شود. موریونس مراسم گرامیداشت زندگی سنت لونگینوس (St. Longinus) است. او فردی است که چشمانش با خون مسیح شفا یافت. ازآنجایی‌که اکثر فیلیپینی‌ها در طول هفته‌ی مقدس کار نمی‌کنند و این رویداد نیز به این هفته منتهی می‌شود، بسیاری از مردم محلی برای جشن گرفتن این فستیوال در ماریندوک می‌مانند.

    موریون به کلاه‌خودی گفته می‌شود که مردم به‌مانند سربازان رومی به سر می‌گذارند، درحالی‌که موریونس به مردمی گفته می‌شود که به‌مانند سربازان رومی لباس می‌پوشند. این افراد با لباس‌های سنتی برای مدت ۷ روز در خیابان‌ها پرسه می‌زنند، کودکان را می‌ترسانند و با ایجاد سروصدا، صحنه‌های جست‌وجوی سربازان رومی برای یافتن لونگینوس را بازآفرینی می‌کنند.

    طبق روایات، لونگینوس سردسته ۱۰۰ سرباز رومی بود که با سرنیزه‌ای، پهلوی مسیح بر روی صلیب را می‌شکافد. او از خون مسیح برای درمان چشمان خود بهره می‌گیرد.

    مکان برگزاری: استان ماریندوک

    زمان برگزاری: هفته مقدس در ماه مارس یا آوریل

    فستیوال های فیلیپین

    ۶. فستیوال پاهیاس

    پانزدهم ماه مه زمانی است که مردم لوکبان (Lucban) خانه‌های خود را با افراط فراوان با رنگ‌های شاد و سرزنده تزئین می‌کنند. سبزیجات به‌عنوان تزئینات از در و دیوار آویزان می‌شوند، زیرا این فستیوال مراسم گرامیداشت فصل برداشت محصول است.

    مردم اجازه دارند با خود سبدهایشان را به همراه بیاورند و سبزیجات تازه را بدون پرداخت هزینه‌ای، از روی دیوارها بردارند. این یک فستیوال شاد و درعین‌حال یک خرید لذت‌بخش است.

    مکان برگزاری: لوکبان

    زمان برگزاری: پانزدهم ماه مه

    فستیوال های فیلیپین

    ۷. فستیوال پینتادوس کاسادایان

    فستیوال پینتادوس کاسادایان (Pintados-Kasadayan) دیگر مراسم مذهبی برای سانتو نینو در شهر تاکلوبان (Tacloban) است. این فستیوال فرهنگ غنی و تاریخ رنگارنگ استان لِیته (Leyte) را به نمایش می‌گذارد.

    رقصندگان صورت و بدن خود را با رنگ‌های شاد آبی و سبز، برای به تصویر کشیدن آبا و اجداد لیته، رنگ می‌کنند. برخی از رقصندگان نیز طرح‌هایی شبیه به سلاح بر روی بدن خود می‌کشند که روایتگر جنگجویانی است که در سال‌های دور در لیته زندگی می‌کرده‌اند.

    رقص‌های فولکلور در این فستیوال، بسیاری از مردم لیته را به تصویر می‌کشد که پیش از عصر استعمار اسپانیا در این استان می‌زیستند. پرستش بت‌ها، موسیقی‌های محلی و داستان‌های حماسی از دیگر برنامه‌های این فستیوال هستند. واژه‌ی پینتادوس (pintados) به سربازان محلی لیته با بدن‌های خالکوبی‌شده گفته می‌شود، درحالی‌که کاسادایان (kasadayan) در زبان ویسایایی به معنی شادی و جشن است.

    مکان برگزاری: شهر تاکلوبان

    زمان برگزاری: ۲۹ ژوئن

    فستیوال های فیلیپین

    ۸. فستیوال سیرونگ

    فستیوال سیرونگ (Sirong) یکی دیگر از رویدادهای فرهنگی و مذهبی فیلیپین است. بسیاری از شهرها در استان سوریگائو دل سور (Surigao del Sur) مدعی هستند که این فستیوال به منطقه‌ی آن‌ها تعلق دارد. اکثر این شهرها در دوران پیش از استعمار اسپانیا تأسیس شده‌اند و مورد حمله‌ی موروها (اقوام مسلمان منطقه) قرار گرفته‌اند. فستیوال سیرونگ شامل یک مسابقه‌ی رقص میان مسلمانان و مسیحیان است. هر گروهی که در این مسابقه برنده شود، با یک جایزه‌ی نقدی به خانه بازمی‌گردد.

    مکان برگزاری: استان سوریگائو دل سور

    زمان برگزاری: پانزدهم اوت

    فستیوال های فیلیپین

    ۹. فستیوال مسکارا

    فستیوال مَسکارا (Masskara) در شهر لبخندها، شهر باکولود (Bacolod)، برگزار می‌شود. مسکارا ترکیبی از دو کلمه‌ی مَس به معنای گروه و جمعیت و کارا به معنای صورت است؛ در این فستیوال مردم ماسک‌های خندان و رنگارنگ به صورت می‌زنند. این ماسک‌ها با پر، گل و دانه‌ی غلات طراحی شده‌اند.

    مسکارا به توریست‌ها اجازه می‌دهد تا به مدت ۲۰ روز از رقص و شادی در شهر لذت ببرند. هر خیابان پر از مردمی است که ماسک‌های خندان به صورت زده‌اند و لباس‌های سنتی مخصوص جشن به تن کرده‌اند. آن‌ها در همه‌جا به رقص و پای‌کوبی می‌پردازند و حال و هوای شاد را در سراسر شهر پخش می‌کنند.

    مردم محلی در خلال این فستیوال، مشکلات اقتصادی ناشی از فصل کم‌محصولِ برداشت نیشکر را فراموش می‌کنند. آن‌ها همچنین این فستیوال را راهی برای فرار از سختی‌ها می‌دانند. برداشت نیشکر برای مردم باکولود بسیار مهم است، زیرا استان نِگروس اوکسیدِنتال (Negros Occidental)، جایی که باکولود در آن قرار دارد، به ظرف شکر فیلیپینی‌ها معروف است.

    مکان برگزاری: شهر باکولود

    زمان برگزاری: اکتبر

    فستیوال های فیلیپین

    ۱۰. فستیوال فانوس های غول آسا

    شهر سن فرناندو بزرگ‌ترین فستیوال فیلیپین را برگزار می‌کند. این فستیوال، مسابقه‌ای برای ساخت فانوس‌های غول‌آسا است. به همین خاطر است که به سن فرناندو «پایتخت کریسمس فیلیپین» گفته می‌شود. در این فستیوال ایام کریسمس نیز جشن گرفته می‌شود و شرکت‌کنندگان با فانوس‌هایی به قطر ۴ متر در آن حضور می‌یابند.

    طبق قانون این فستیوال، هر فانوس صرفاً باید با موادی ساخته شود که در منطقه در دسترس هستند. این فانوس‌ها پیش از گردهمایی بزرگ نیمه‌شب در عید کریسمس، در قالب رژه‌ای در هر منطقه به نمایش گذاشته می‌شوند.

    مکان برگزاری: شهر سن فرناندو

    زمان برگزاری: هفته‌ی ماقبل عید کریسمس

    رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}