۵ بازار کریسمس اشتوتگارت که دیدنی هستند

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/11/5
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بازارهای کریسمس اشتوتگارت در آلمان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایام کریسمس و سال نوی میلادی هستند. بازارهای اشتوتگارت با حال و هوای متفاوت خود، شما را به گذشته‌های دور قاره‌ی اروپا می‌برند.

تور اروپا

بازار کریسمس اشتوتگارت یکی از محبوب‌ترین بازارها در آلمان است و تنها یکی از جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شود. چندین بازار در شهر اشتوتگارت و حوالی آن وجود دارند که شما را به حال و هوای شمال اروپا و قرون وسطی می‌برند. در این مقاله به معرفی ۵ بازار کریسمس اشتوتگارت خواهیم پرداخت که از همه مهم‌تر هستند.

بازار کریسمس اشتوتگارت

۱. بازار کریسمس اشتوتگارت

بازار کریسمس اشتوتگارت یکی از قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و زیباترین بازارهای آلمان است. تقریباً ۲۹۰ کلبه‌ی چوبی به این بازار حال و هوای کریسمسی داده‌اند و غرفه داران این بازار به هنگام تزئین سقف مغازه‌های خود با تزئینات زمستانی پرزرق‌وبرق و انواع چراغ‌ها، تمام تلاش خود را می‌کنند.

عاشقان غذا می‌توانند در این بازار یک یا دو خوراکی محلی نظیر بیسکوئیت‌های انیسون و کیک‌های میوه‌ای را امتحان کنند. روزی سرشار از خوراکی‌های خوشمزه، موزیک‌های شاد و دکوراسیونی رنگارنگ، به شکل‌گیری حس و حالی متفاوت در فصل تولد مسیح کمک می‌کند.

بازار کریسمس اشتوتگارت

۲. بازار کریسمس لودویگزبورگ

شهر همسایه‌ی اشتوتگارت، یعنی لودویگزبورگ (Ludwigsburg)، نیز ارزش سر زدن برای یافتن یک بازار کریسمسی را دارد. در این شهر قلعه‌ای به سبک باروک وجود دارد که به اوایل قرن هجدهم تعلق داشته و می‌تواند دلیل کافی برای سفر به لودویگزبورگ باشد. اما لودویگزبورگ در این فصل با یک بازار کریسمس نیز به استقبال تولد مسیح می‌رود.

در این بازار یک نمایش عروسکی، ساعت‌های موزیکال و تزئینات آنتیک درخت کریسمس دیده می‌شود و دست‌فروشان از بازدیدکنندگان با غذاهای سنتی نظیر کیک‌های زنجبیلی تازه استقبال می‌کنند.

بازار کریسمس لودویگزبورگ

۳. دهکده کریسمس فنلاندی

در اواخر ماه نوامبر، کلبه‌های قرمز چوبی و چادرهای سفید در میدان کارلزپلاتز (Karlsplatz) در اشتوتگارت دایر می‌شوند و این محوطه را تبدیل به دهکده‌ کریسمس فنلاندی می‌کنند.

گوشت گوزن، ماهی قزل‌آلای دودی، سس قارچ و پنکیک‌های فنلاند لاتیا (lattyja) در سراسر این دهکده یافت می‌شوند. طراحی و هنرهای سنتی، صنایع دستی و لباس‌های رنگارنگ در کارلزپلاتز، به شما فرصت تجربه‌ی خریدهای متنوع از بازارهای کریسمس را می‌دهد.

دهکده کریسمس فنلاندی

۴. دهکده کریسمس شورندورف

عاشقان خانه‌های نیمه چوبی، بازارهای تاریخی و دهکده‌های آرام، در این ایام شوری دوباره می‌گیرند. دهکده‌ی کریسمس شورندورف (Schorndorf) در ۳۰ کیلومتری شرق اشتوتگارت، همه‌ی این جاذبه‌ها را در خود دارد و بازار کریسمس و کوچه‌های شهر قدیمی آن در ایام کریسمس غرق در نور می‌شوند.

دیدار از این دهکده با تنها ۴۰ کلبه، تجربه‌ای صمیمی و خودمانی است، اما شورندورف مکان خوبی برای خرید سوغاتی‌ها و هدایای عالی و همچنین امتحان کردن غذاهای لذیذ کریسمسی از سراسر جهان است.

دهکده کریسمس شورندورف

۵. بازار قرون وسطایی اسلینگن

این بازار کریسمس در اسلینگن (Esslingen) با برنامه‌های شاد و متنوع خود، شما را به دوران قرون وسطی می‌برد. شیشه گران، رنگرزان و آهنگران با لباس‌های سنتی خود در این بازار حاضر شده و صنایع دستی خود را به فروش می‌رسانند. به‌علاوه، شعبده‌بازان نیز برای جمعیت فراوان، نمایش‌هایی را اجرا می‌کنند.

می‌توان به کارگاه شمشیرزنی این بازار رفت و شاهد یک شعبده‌بازی نیز بود. به‌علاوه، می‌توان در ۲۱ دسامبر در راهپیمایی مشعل‌داران در بالای قلعه‌ی اسلینگن نیز شرکت کرد.

بازار قرون وسطایی اسلینگن

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}