بهترین رستوران های سیم ریپ و انگکور

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/11/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پیش از اینکه رستوران‌های سیم ریپ (Siem Reap) و انگکور (Angkor) را بشناسیم، گفتنی است، وجود فرهنگ‌های مختلف در کامبوج سبب به‌وجود آمدن رستوران‌های متعدد و متنوعی شده است که انواع غذاهای بین‌المللی و خمری را برای مشتریان سرو می‌کنند. 

تور اروپا

سیم ریپ شهری ایده‌آل برای عاشقانِ غذا و مملو از رستوران‌های باکیفیت است. این رستوران‌ها، غذاهایی از کشورهای مختلف دنیا سرو می‌کنند. در انگکور وات (Angkor Wat) هم چندین رستوران خوب وجود دارد که می‌توانید با غذاخوردن در آن‌ها انرژی خود را برای بازدید از معابد حفظ کنید.

در این‌جا برخی از بهترین رستوران‌های سیم ریپ و آنگکور را به شما معرفی خواهیم کرد.

رستوران های سیم ریپ

رستوران مالیس - سیم ریپ

رستوران مالیس (Malis) در پنوم پن به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌های کامبوج شناخته می‌شود. این رستوران توسط یکی از سرآشپزهای محلیِ معروف به نام لو مِنگ (Luu Meng) اداره می‌شود. چند سال پیش، رستوران مالیس در سیم ریپ با همان فلسفه و همان غذاهای خوشمزه افتتاح شد.

منوی غذایی این رستوران مملو از غذاهای خمری است که با طعم و شکلی مدرن سرو می‌شوند و مشتریان را به سفری در تاریخ آشپزی کامبوج می‌برند. این رستوران در محیطی زیبا در کنار رودخانه، در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام پذیرای مشتریان است.

رستوران مالیس - سیم ریپ

کوزین وات دامناک - سیم ریپ

یوهانس ریویِرِس (Johannes Rivieres) سرآشپز رستوران کوزین وات دامناک (Cuisine Wat Damnak) نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا گردشگرانی که به سیم ریپ سفر می‌کنند، غذای خوشمزه و فراموش‌نشدنی این رستوران را امتحان کنند.

منوی غذایی این رستوران را می‌توان با عبارت «غذای کامبوجی با حس و حال فرانسوی» توصیف کرد. ریویرِس دانش و آگاهی خود از آشپزی خمری را با محصولات فصلی ترکیب می‌کند تا غذاهای غیر سنتیِ کامبوجی را طبخ و سرو کند.

او گاهی اوقات با استفاده از گل‌های خوراکی و میوه‌های محلی منویی تازه و خوشمزه آماده می‌کند. این منو هر دوهفته تغییر می‌کند. رستوران کوزین وات دامناک در یک خانه‌ی سنتی خمری واقع شده است. میزهای غذاخوری در یک باغ گرمسیری، یک سالن غذاخوری و یک خانه‌ی سنتی چوبی قرار دارند.

رستوران کوزین وات - سیم ریپ

کافه بلو پامپکین - انگکور

بلو پامپکین (Blue Pumpkin) به‌معنای کدوی آبی، نامی محبوب در میان کافه‌های شهری است. بلو پامپکین در آنگکور، یک رستوران و یک نانوایی است که غذاهای متنوع آسیایی و فرانسوی را به‌همراه نان‌ها و کیک‌های خوشمزه، بستنی و شیرینی برای مشتریان سرو می‌کند. این رستوران درست در بیرون ورودی آنگکور وات قرار دارد و از ساعات اولیه‌ی صبح باز است.

اگر پیش از بازدید از معابد و تماشای طلوع آفتاب موفق به خوردن صبحانه نشدید می‌توانید برای صرف صبحانه به این کافه سر بزنید. البته باید به‌خاطر داشته باشید که بلو پامپکین هنگام ناهار به‌سرعت شلوغ می‌شود.

رستوران بلو پامپکین - انگکور

رستوران انگکور ریچ - انگکور

اگر در آنگکور وات به‌سر می‌برید و هوس غذاهای محلی کردید، رستوران آنگکور ریچ (Angkor Reach) همان جایی است که باید بروید. این رستوران دارای چند میز و صندلی و محیطی بسیار ساده است و در مقابل گذرگاه غربی انگکور واقع شده است؛ بنابراین باید انتظار داشته باشید به سرعت میزها پُر شوند. در رستوران انگکور ریچ انواع غذاهای خمری، چینی، تایلندی و غذاهای بین‌المللی سرو می‌شوند.

رستوران انگکور ریچ - انگکور

رستوران خمری ماهوب - سیم ریپ

رستوران کامبوجی ماهوب (Mahob) یک غذاخوری شیک و دارای منظره‌ای زیبا رو به رودخانه‌ی سیم ریپ است. این رستوران در یک خانه‌ چوبی و سنتیِ خمری واقع شده است. این خانه پیش از این به یکی از فرمانداران بخش پیک اسنِنگ (Peak Sneng) در انگکور تعلق داشت.

مشتریان می‌توانند در سالن‌ غذاخوری یا محوطه‌ی باز طبقه‌ی بالا بنشینند یا غذای خود را در باغ گرمسیری و سرسبز بیرون رستوران میل کنند.

ماهوب در زبان خمری به معنای مواد اولیه است. منوی این رستوران به‌صورت هفتگی تغییر می‌کند. رستوران ماهوب همچنین دارای منوی آ لا کارته است. در این نوع منو غذاها بر روی سنگ داغ پخته می‌شوند. این روش یک روش باستانی برای کباب کردن است. در این روش غذا را بر روی سنگ‌های آتش‌فشانی با درجه حرارت ۴۰۰ درجه کباب و گریل می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های جالب این رستوران برگزاری کلاس‌های آشپزی برای افرادی است که می‌خواهند آشپزی خمری را یاد بگیرند.

رستوران ماهوب - سیم ریپ

رستوران ماروم - سیم ریپ

رستوران ماروم (Marum) زیر نظر خانواده‌ی تری اَلایِنس (Tree Alliance) فعالیت می‌کند. تری الایِنس شبکه‌ای از رستوران‌های سازمانی است که زیر چتر بین‌المللی فرِندز (Friends) قرار می‌گیرند. رستوران ماروم غذاهای بسیار خوشمزه‌ای سرو می‌کند.

این رستوران به‌عنوان بخشی از اِن جی او (NGO) یا سازمان مردم‌نهاد کالیان میت (Kaliyan Mith) فعالیت می‌کند. کالیان میت در زبان خمری به معنای دوستان خوب است. کارکنان رستوران ماروم را کودکان خیابانی که آموزش‌های فشرده‌ی خدمات و پذیرایی دیده‌اند، تشکیل می‌دهند.

غذای این رستوران فوق‌العاده است. به‌علاوه، غذاهای سالم و گیاهی، غذاهای دریایی و گوشتی هم در منوی غذایی آن به‌چشم می‌خورد. همه‌ی این غذاها، غذاهای خمری هستند که به سبکی مدرن تهیه و سرو می‌شوند.

رستوران ماروم - سیم ریپ

رستوران امبسی - سیم ریپ

اگر دوست دارید در محیطی مدرن و شیک غذایی باکیفیت میل کنید، حتما سری به رستوران اِمبِسی (Embassy) بزنید. این رستوران توسط پُل (Pol) و سُک (Sok)،‌ سرآشپزهای این رستوران که به دوقلوهای کیمسان (Kimsan) شهرت دارند، اداره می‌شود.

پُل و سُک دارای نام خانوادگی مشترک هستند اما هیچ نسبتی با یکدیگر ندارند. تنها وجه اشتراک این دو علاقه به آشپزی است. منوی غذایی این رستوران شامل غذاهای فصلی خمری است که هر ماه تغییر می‌کند. غذاهای فصلی این رستوران را می‌توانید با نوشیدنی‌های ویژه و خوشمزه‌ی آن میل کنید.

رستوران امبسی - سیم ریپ

خمر گریل

خمر گریل (Khmer Grill) یک گزینه‌ی مناسب برای افرادی است که به‌دنبال یک رستوران باکیفیت و ارزان هستند. تمام غذاهای این رستوران با میهمان‌نوازی کامبوجی سرو می‌شود. رستوران خمر گریل در میان گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است و انواع غذاهای خمری و غربی در آن سرو می‌شود.

چیان میانکونگ (Chean Meankung) و همسرش صاحب این رستوران هستند و با لبخند و مهربانی خود شادی را به مشتریان هر میز هدیه می‌کنند. رستوران خمر گریل در محیطی ساده و آرامش‌بخش انواع غذاهای خوشمزه از آب‌میوه گرفته تا برنج سرخ‌شده، سالاد، برگر و کاریِ خمری را سرو می‌کند.

رستوران خمر گریل

داینینگ روم در پارک هیات - سیم ریپ

رستوران داینینگ روم (Dining room) در پارک هیات (Park Hyatt) برخی از بهترین غذاهای خمری را در تمام شهر سرو می‌کنند. فضای داخلی این رستوران که توسط یکی از معمارهای برجسته طراحی شده است در کنار غذاهای خوشمزه‌ای که زیر نظر سرآشپزهای معروف سرو می‌شوند این رستوران را به یکی از رستوران‌های معروف شهر تبدیل کرده است.

منوی غذایی رستوران شامل غذاهای سنتی کامبوجی است که با الهام از آشپزی فرانسوی نوآوری شده‌اند.

از بهترین غذاهای این رستوران می‌توان به گوشت گاو سرخ‌شده با برنج برشته و لیموترش و گوشت بره‌ی استرالیایی با رزماری و سیر اشاره کرد. با صرف غذا در بالکن و تماشای منظره‌ی درخت صد ساله‌ی انجیر می‌توانید تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از این رستوران داشته باشید.

داینینگ روم - پارک هیات - سیم ریپ

جومنانز کیچن - سیم ریپ

جومنانز کیچن (Jomnan’s Kitchen) یکی دیگر از غذاخوری‌هایی است که به کودکان محروم شانسی برای زندگی داده است. در این رستوران انواع مختلف غذاهای خمری سرو می‌شود و می‌توان گفت کارکنان آن از ویژگی‌های جالب این رستوران به‌شمار می‌روند.

لبخند کارکنان رستوران باعث می‌شود مشتریان نه‌تنها از غذا لذت ببرند،‌ بلکه با قلبی سرشار از محبت این رستوران را ترک کنند. در طبقه‌ی بالای رستوران محلی دنج و آرامش‌بخش برای استراحت و خوردن غذا و نوشیدنی قرار دارد، درحالی‌که طبقه‌ی پایین چیدمانی رسمی‌تر دارد.

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}