۱۰ جاذبه دانانگ که در سفرتان به ویتنام باید ببینید

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/11/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

جاهای دیدنی دانانگ، این شهر کوچک و زیبا در ویتنام، شامل جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی است که سالانه گردشگران را از سراسر دنیا به این کشور جذب می‌کنند.

تور اروپا

دانانگ (Danang) شهری ساحلی و قدیمی با سواحل زیبا، کوهستان‌ها و آثار تاریخی و مذهبی است. این شهر زمانی برای شهرهای کوچک‌تر اطراف ساحل، محلی برای تحویل کالا و دادوستد محسوب می‌شد. امروزه دانانگ با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

در این‌ مقاله با ۱۰ جاذبه‌ دانانگ که معروفتر هستند، آشنا خواهید شد.

دانانگ در ویتنام

۱. پل طلایی یا گلدن بریج

گُلدن بریج (Golden Bridge) یا پل طلایی یکی از جاذبه‌های گردشگری جدید ویتنام است که اخیرا محبوبیت زیادی در سراسر جهان به‌دست آورده است. دو دست بزرگ سنگی از دل کوه این پل طلایی را مانند رشته‌ای ظریف از طلا در بر گرفته‌اند. این پل زیبا اکنون مملو از گردشگران مشتاقی است که با دوربین‌های عکاسی خود منتظر ثبت کردن عکسی به‌یادماندنی هستند.

از روی پل می‌توانید منظره‌ی پانورامای شگفت‌انگیزی از دره‌ی پایین پل و کوه‌های ترونگ سون (Truong Son) را تماشا کنید. این شاهکار معماری در ارتفاع حدود ۱۴۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. علت ساخت این پل جذب گردشگران به تپه‌ های با نا (Ba Na Hills) بود که بدون شک موفق بوده است.

گلدن بریج - دانانگ

۲. کوه سون ترا

کوه سون ترا (Son Tra) در انتهای شمالیِ ساحل می خه (My Khe) در دانانگ قرار گرفته است. از آنجایی‌که در جنگل‌های متراکم این کوه گونه‌های کمیابی از میمون‌ها زندگی می‌کنند، به این کوه لقب کوه میمون را داده‌اند. در گذشته، پایگاه‌های نظامی آمریکا به‌منظور برقراری ارتباط و کار کردن با رادار در این کوه قرار داشتند. امروزه برخی از گنبدهای راداری یا آنتن‌پوش هنوز در این منطقه به‌چشم می‌خورند.

گردشگران معمولا یک اسکوتر کرایه می‌کنند یا راننده‌ای محلی استخدام می‌کنند تا به بالای کوه برسند و منظره‌ی زیبای شهر و خط ساحلی را تماشا کنند. موسسات زیادی در این منطقه وجود دارند که تورهای گردشگری برای کوه‌نوردی برگزار می‌کنند. اگر کمی خوش‌شانس باشید می‌توانید میمون‌های بازیگوش را هم ببینید.

کوه سون ترا - دانانگ

۳. سان ورلد در تپه های با نا

ایستگاه رویایی سان وُرلد (SunWorld) در تپه‌های با نا (Ba Na Hills) به شکل یک شهر قدیمی اروپایی با همان قلعه‌ها، خیابان‌های سنگفرش و حیاط‌های زیبا ساخته شده است. در این مجموعه مجسمه‌ها و معابد بودایی هم ساخته شده‌اند؛ البته این معابد و مجسمه‌ها تنها جنبه‌ی بازدید و سرگرمی دارند. درواقع سان‌ورلد تلفیقی از دنیای شرق و غرب است.

برای رسیدن به بالای تپه، گردشگران باید سوار طویل‌ترین تلکابین جهان شوند. از داخل این تلکابین می‌توانید منظره‌ی فوق‌العاده‌ای از دره‌ی زیر پای‌تان را تماشا کنید. هوا در بالای کوه بسیار خنک است. به‌علاوه می‌توانید از این مجموعه عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید.

بلیط‌های تپه‌های با نا ارزان نیستند اما بازدید از این منظره‌ی زیبا و استفاده از امکانات بی‌شمار سان‌ورلد که شما را در تمام روز سرگرم می‌سازد ارزش خرید بلیط را دارد.

سان ورلد - تپه های با نا

۴. کوه های ماربل

کوه‌های ماربِل (The Marble Maountains) مجموعه‌ای از ۵ کوه هستند. این‌ کوه‌ها از روی عناصر زمینی نام‌گذاری شده‌اند: کیم (فلز)، توی (آب)، موک (چوب)، هوآ (آتش) و تو (زمین).

از میان این کوه‌ها کوه توی (Thuy) برای گردشگران قابل دسترس است. در این کوه هزارتویی از غارها و راهروها انتظار شما را می‌کشند. چندین پاگودا و معبد باشکوه در قسمت‌های مختلف کوه قرار دارند؛ بنابراین بهتر است پیش از کوه‌نوردی، نقشه‌ی کوچکی خریداری کنید و در طول مسیر همراه خود داشته باشید.

ورودی بزرگ‌ترین غار در پایه‌ی کوه قرار دارد. مردم محلی نام جهنم را بر روی این غار گذاشته‌اند؛ در داخل غار مجسمه‌های ترسناک زیادی قرار گرفته‌اند که نماد زندگی پس از مرگ همراه با عذاب و شکنجه هستند.

برای بازدید از این کوه حتما کفش ورزشی گریپ‌دار بپوشید. زیرا پله‌های سنگی این کوه‌ها بسیار لیز هستند و مناسب صندل یا دیگر کفش‌ها نیستند.

کوه های ماربل - دانانگ

۵. موزه مجسمه چام

موزه‌ی مجسمه‌ی چام (Museum of Cham Sclupture) بزرگ‌ترین مجموعه‌ی آثار مقدس و قدیمیِ چام (Cham) را در خود جای داده است. چامپا (Champa) نام یک قلمروی باستانی در جنوب ویتنام بود که در اوایل قرن چهارم شکل گرفت.

ویرانه‌های می سون (My Son) در گذشته برای عبادت استفاده می‌شدند و امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف در دانانگ به‌شمار می‌روند. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره‌ی این مردم کسب کنید، حتما از موزه بازدید کنید و یک روز را به آشنایی با این فرهنگ باستانی اختصاص دهید.

موزه مجسمه چام - دانانگ

۶. ساحل می خه

ساحل می‌خه (My Khe) محبوب‌ترین ساحل در دانانگ و یکی از پاکیزه‌تری و زیباترین سواحل این شهر است. آب‌های زلال و سواحل ماسه‌ای سفید که با کوه‌های بسیار زیبایی احاطه شده‌اند، منظره‌ی فوق‌العاده‌ای را پیش چشمان شما قرار می‌دهند.

چترها و صندلی‌هایی که در ساحل به‌‌چشم می‌خورند جذابیت خاصی به این ساحل بخشیده‌اند. در این ساحل رستوران‌های زیادی قرار دارند که غذاهای دریایی تازه و نوشیدنی‌های خنک سرو می‌کنند.

در ساحل می‌خه می‌توانید انواع ورزش‌های ماجراجویانه‌ی آبی مانند پاراسِل و جت‌اسکی را تجربه کنید. همچنین می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی از سواحل شگفت‌انگیز ویتنام بگیرید. بهترین زمان برای بازدید از ساحل می‌خه، هنگام صبح یا اوایل بعدازظهر است. از ساعت ۴ بعدازظهر سیل جمعیت گردشگران به سمت ساحل سرازیر می‌شود.

ساحل می خه - دانانگ

۷. عبادتگاه می سون

عبادتگاه می‌سون (My Son) ازجمله جاذبه‌های گردشگری ویتنام است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌ است. این عبادتگاه ویرانه‌های تمدن باستانی چامپا، که زمانی جنوب ویتنام را تحت سلطه داشتند در خود جای داده است.

در عبادتگاه می‌سون حکاکی‌های ظریفی از خدایان هندو به‌چشم می‌خورد. این مکان برای یک گردش روزانه بسیار ایده‌آل است. توصیه می‌شود با شرکت در یک تور گردشگری به همراه یک راهنمای آگاه حتما از این عبادتگاه دیدن کنید.

از این تمدن بزرگ تنها چند بنا باقی مانده است؛ بیشتر بناهای تمدن چامپا در طول جنگ ویتنام توسط بمباران گسترده‌ی نیروهای آمریکایی از بین رفتند. بقایای برخی از بمب‌ها و خمپار‌ه‌ها هنوز در این مکان به‌چشم می‌خورند. فرصت را از دست ندهید و درباره‌ی این قلمرو باستانی اطلاعات بیشتری کسب کنید و در ویرانه‌های آن که با کوه‌ها احاطه شده‌اند به گشت‌وگذار بپردازید.

عبادتگاه می سون - دانانگ

۸. پل اژدها یا دراگون بریج

یکی از معروف‌ترین نمادهای شهر دانانگ، پل اژدها یا دراگون بریج (Dragon Bridge) است. این پل که طراحی ظریف و زیبایی دارد، اژدهایی را نشان می‌دهد که به سمت دریای شرق در حال حرکت است. این پل در سال ۲۰۱۴ به دلیل مهندسی ماهرانه، برنده‌ی جایزه‌ی دایموند (Diamond) شد.

دراگون بریج ۸/۱۶۴ تن وزن و ۶۶۶ متر طول دارد. بهترین زمان برای بازدید از این پل پس از غروب آفتاب است؛ زمانی‌که در کنار رودخانه قدم می‌زنید و پل هر چند دقیقه یک بار تغییر رنگ می‌دهد. در این مکان می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی برای صفحه‌ی اینستاگرام خود بگیرید.

دراگون بریج - دانانگ

۹. پاگودای لین اونگ

هنگامی‌که در حال تفریح در آب‌های زلال سواحل می‌خه هستید، احتمالا متوجه بنای عظیم و سفیدی می‌شوید که در کوه‌های دوردست انتهای ساحل قرار گرفته است. این بنای سفید رنگ بانوی بودا (Lady Buddha) نام دارد.

این مجسمه‌ی ۶۷ متری باشکوه رو به خلیج دانانگ قرار گرفته است. بر اساس افسانه‌ها، بانوی بودا از ماهیگیرانی که به دریاهای خروشان می‌روند محافظت می‌کند و راه امن را نشان آن‌ها می‌دهد. علاوه‌بر این مجسمه‌ی باشکوه، این پاگودا یکی از بزرگ‌ترین پاگوداهای شهر است. سقف این پاگودا کنده‌کاری‌های زیبایی دارد و ستون‌هایی با مجسمه‌های اژدها آن را احاطه کرده‌اند.

پاگودای لین اونگ - دانانگ

۱۰. موزه‌ هنر در بهشت

موزه‌ی ۳ بُعدی هنر در بهشت (Art in Paradise) بهترین مکان برای افرادی است که می‌خواهند از گرمای ظهر یا روزهای بارانی دانانگ به محیطی پناه ببرند. این موزه به دو بخش مختلف تقسیم می‌شود که هر کدام دارای تِم‌های متفاوتی هستند.

این دو بخش به مدت ۴ ماه توسط یک گروه ۲۰ نفره از هنرمندان کُره‌ای ساخته شدند. حاصل مهارت این هنرمندان آثاری شگفت‌انگیز از هنر و حقه است که ساعاتی هیجان‌انگیز برای شما و خانواده‌‌تان رقم می‌زنند. به‌علاوه، می‌توانید عکس‌های زیبایی در این موزه بگیرید.

موزه هنر بهشت - دانانگ

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}