همه چیز درباره پل چپل لوسرن

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/12/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر قصد سفر به کشور سوئیس را دارید، چپل بریج در شهر لوسرن، یکی از برترین مکان‌های دیدنی کشور ساعت و شکلات است. تاریخ و نقاشی‌های بی‌مانند این پل، چپل بریج را به مکانی منحصربه‌فرد بر روی رود رائوس تبدیل کرده است.

تور اروپا

پل چپل - لوسرن

پل چپل (Chapel Bridge) در قلب شهر لوسرن واقع شده و نقش نمادی از یک شهر قرون وسطایی در سوئیس را ایفا می‌کند. این پل چوبی سرپوشیده که به کاپل‌بروکه (Kapellbrücke) نیز معروف است، نام خود را از کلیسای سنت پیتر (St. Peter’s Chapel) در همین حوالی گرفته است.

پل چپل به خاطر ساختار چوبی و ظاهر سرپوشیده و خاص خود، یک شاهکار معماری محسوب می‌شود. چپل بریج قدیمی‌ترین پل چوبی سرپوشیده در اروپا است و قدمت آن به قرن چهاردهم میلادی بازمی‌گردد.

این پل به طول ۲۰۴ متر، شهر قدیمی را به شهر جدید متصل می‌کند و تنها مختص عابران پیاده است. چپل بریج مکان فوق‌العاده‌ای برای تحسین مناظر زیبا و نقاشی‌های تاریخی شهر لوسرن است.

چپل بریج همچنین قدیمی‌ترین پل تیر چوبی اروپا است و شامل تیرهای نگهدارنده و مثلثی برای تحمل وزن پل می‌شود.

چپل بریج - لوسرن

پل چپل در دهانه‌ی رود رائوس (Reuss) قرار دارد. می‌توان در یک‌طرف پل ایستاد و منظره‌ی رودخانه را تماشا کرد؛ سپس سر خود را برگرداند و به تحسین دریاچه‌ی لوسرن پرداخت.

تماشای اطراف از هر زاویه‌ای بر روی این پل حیرت‌انگیز است؛ کوه‌ها از پشت‌سر شهر تاریخی سر برافراشته‌اند و قله‌های برفی آن‌ها با رنگ آبیِ دریاچه لوسرن تضاد زیبایی خلق کرده است.

این منظره به‌ویژه در هنگام غروب خورشید تماشایی است. دوربین خود را به همراه بیاورید و قبل از اینکه روی پل پر از گردشگر شود، شروع به عکاسی کنید. باوجود این‌همه جاذبه‌ی تماشایی در اطراف، فراموش نکنید نگاهی هم به بالای سرتان بیندازید.

چپل بریج به خاطر مجموعه‌ی گسترده‌ای از نقاشی‌های تاریخی در زیر سقف آن نیز مشهور است. این نقاشی‌ها که به قرن هفدهم میلادی تعلق دارند، صحنه‌هایی از لوسرن در گذشته را روایت می‌کنند. این صحنه‌ها شامل روایتی از زندگی و مرگ حافظ مقدس لوسرن، سنت لجِر و افسانه‌هایی در مورد دیگر حافظ مقدس شهر، سنت موریس، می‌شود.

این آثار هنری در دوران ضد اصلاحات در قرن هفدهم میلادی و توسط هنرمند محلی، هانس هاینریش واگمن بر روی تخته‌هایی از چوب صنوبر کشیده شده‌اند. اگر نیاز به آموختن درس‌هایی از تاریخ سوئیس دارید، نگران نباشید؛ در زیر هر نقاشی، توضیحات آن نوشته شده است.

پل چپل - لوسرن

هنر در هیچ زمانی ارزان نبوده و این آثار هنری نیز با حمایت مالی اعضای شورای شهر آن زمان خلق شده‌اند. حمایت‌های مالی آن‌ها سبب شد تا هرکدام از اعضا نشان خانوادگی خود را نیز در کنار آثار هنری ثبت کند.

پل به یک سازه‌ی هشت‌ضلعی آبی ختم می‌شود که در طول تاریخ کاربردهای فراوانی، از اتاق شکنجه گرفته تا زندان و آرشیو شهرداری، داشته است.

امروزه این برج آبی نمادی از لوسرن محسوب می‌شود و میزبان چندین فروشگاه کوچک سوغاتی است. ارتفاع این برج آبی به ۴۳ متر می‌رسد، اما بازدیدکنندگان نمی‌توانند به بالای آن بروند.

چپل بریج در سال ۱۹۹۳ طعمه‌ی حریق شد و دوسوم سازه‌ی آن و بسیاری از نقاشی‌هایش از بین رفت. این پل به‌سرعت مورد مرمت قرار گرفت و دوباره به همان شکل سابق در قرن چهاردهم میلادی درآمد.

شماری از نقاشی‌ها بازسازی شدند و اگر چشمان خود را تیز کنید، متوجه برخی از سوختگی‌ها در تابلوها می‌شوید که یادگاری از آن دوران سیاه هستند.

پل چپل - لوسرن

این پل تا سال ۱۹۹۳ میزبان مجموعاً ۱۴۷ نقاشی در زیر سقف خود بود، اما فاجعه در هجدهم اوت همین سال به وقوع پیوست. آتش به جان پل افتاد و دوسوم از نقاشی‌ها را از بین برد.

پس از این فاجعه، ۴۷ نقاشی جمع‌آوری شدند، اما تنها ۳۰ مورد از آن‌ها به‌طور کامل مورد مرمت قرار گرفتند. بعدها نقاشی‌های آسیب‌دیده با نقاشی‌هایی متعلق به سال ۱۸۳۴ جایگزین شدند.

اگر قصد دیدار از این نقاشی‌های خارق‌العاده را دارید، به خاطر بسپارید که شما نمی‌توانید آن‌ها را در روزهای کارناوال از اواخر ژانویه تا اوایل فوریه مشاهده کنید؛ زیرا این نقاشی‌ها با گزینه‌های جدیدتر و متناسب با موضوع کارناوال جایگزین می‌شوند.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}