بهترین کافی شاپ های شهر تسالونیکی یونان

صدرا شریفی
  • صدرا شریفی
  • 1399/2/31
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کافه‌ها بخش مهمی از فرهنگ شهر تسالونیکی یونان را شکل می‌دهند. این امر را به خوبی می‌توان در سرانه‌ی مصرف کافه در این شهر (تعداد کافه به ازای هر شهروند) مشاهده کرد. این نسبت در شهر تسالونیکی بیش از هر شهر اروپایی دیگری است! به‌نظر همین امر برای درک اهمیت کافه برای مردم تسالونیکی کافی باشد.

تور اروپا

کافه‌ها در شهر تسالونیکی سابقه‌ای طولانی دارند. از کافه‌های قدیمی و سنتی گرفته تا کافه‌های مدرن امروزی که طعم غذاها و نوشیدنی‌های دنیای صنعتی و مدرن را می‌توانید در آن‌ها بچشید، همگی را می‌توانید در این شهر پیدا کنید. به‌هرحال، آنچه برای مقدمه کافی است بدانیم آن است که روحیه کافه‌نشینی از دیرباز در فرهنگ مردم این شهر بوده است.

کافه های تسالونیکی

فرهنگ قهوه و کافه در شهر تسالونیکی

تسالونیکی دومین شهر بزرگ کشور یونان است. این شهر به غذاهای خوشمزه، زندگی سرزنده شبانه، تاریخ غنی و البته عشق به قهوه شناخته می‌شود. اگر اهل قهوه فرانسوی باشید،‌ این اطمینان را به شما می‌دهیم که در طول ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته در شهر تسالونیکی به‌آسانی بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. البته تنوع نوشیدنی‌ها و قهوه‌ها در کافه‌های این شهر بسیار زیاد است و تقریباً هر مدلی که مورد پسندتان باشد را می‌توانید سفارش دهید.

یکی از نکات جالب در مورد شهر تسالونیکی این است که این شهر زادگاه کافه فراپه (یا فراپه یونانی) است. فراپه نوعی قهوه سرد است که اگرچه در این شهر نوآوری شد، ولی امروزه در تمام دنیا محبوب و استفاده از آن متداول است.

فرپو یکی دیگر از نوشیدنی‌های معروف این شهر است. برخلاف فراپه که با استفاده از قهوه فوری تهیه می‌شود، فرپو فرآیند تهیه پیچیده‌تری دارد. تمام این موارد حاکی از اهمیت نوشیدنی و قهوه در شهر تسالونیکی است. همین امر باعث می‌شود تا کافه‌های این شهر تنوع و کیفیت خاصی داشته باشند. در ادامه برخی از بهترین کافه‌های تسالونیکی را به شما معرفی خواهیم کرد.

شهر تسالونیکی

کافه پالرمو

کافه پالرمو (Café Palermo) را می‌توان باغ مخفی کافی‌شاپ‌ها دانست. این کافه در ساختمانی قدیمی و خاص و در نزدیکی میدان گرند آریستوتل (Grand Aristotle) واقع شده است. هنگامی‌که از پلکان این ساختمان بالا می‌روید، احساس خواهید کرد که وارد عصر و دوران دیگری شده‌اید. تزئین‌های به‌کاررفته و همچنین عتیقه‌جات قرار گرفته در این ساختمان مطمئناً توجه شما را جلب خواهند کرد. پنجره‌های نسبتاً بزرگ به‌کاررفته در این ساختمان باعث می‌شود نور طبیعی در طول روز وارد این کافه شده و حس و حال خاصی به آن ببخشد.

تا اینجای کار تنها در مورد ویژگی‌ها و جذابیت‌های ظاهری کافه پالرمو صحبت شد. همین جذابیت‌ها باعث شده تا آن را یکی از ۵ کافه برتر شهر تسالونیکی بدانیم. توصیف نوشیدنی‌ها و کیفیت این کافه شاید به‌آسانی ظاهر آن نباشد، بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً این کافه و نوشیدنی‌های آن را امتحان کنید و مطمئن باشید که شیفته‌ی آن‌ها خواهید شد.

کافه پالرمو

کافه ایپسیلون

فضاسازی در کافه ایپسیلون (Ypsilon) شهر تسالونیکی نیز بسیار خاص و چشمگیر است. سعی شده طراحی این کافه به‌صورت مینیمال انجام شود و محیط آن نیز چندفرهنگی باشد. یکی از نکات جالب در مورد ایپسیلون، ساختمان آن است. شهر تسالونیکی در سال ۱۹۱۷ دچار یک آتش‌سوزی وسیع شده بود و این ساختمان یکی از معدود ساختمان‌هایی بود که از آن‌ آتش‌سوزی عظیم جان سالم به در برده بود.

فضای این کافه بسیار بزرگ است. بنابراین فضای آن را به دو بخش بزرگ تقسیم کرده‌اند. یکی از این بخش‌ها مخصوص افراد کتاب‌خوان و یا افرادی است که قصد کار کردن با لپ‌تاپ خود را دارند. این بخش از کافه طبعاً ساکت بوده و فضای مناسب برای این اقشار تهیه شده است. ولی بخش دیگر این کافه برای دورهمی‌های دوستانه و یا قرارهای مختلف مناسب است.

اگر قصد خوردن یک نوشیدنی و کمی گپ و گفت دارید،‌ این بخش کافه ایپسیلون برای شما مناسب است. منو نوشیدنی‌های این کافه بسیار متنوع است و تقریباً‌ هر نوشیدنی و هر نوع قهوه‌ای که مدنظرتان باشد را می‌توانید در آن پیدا کنید. ولی شاید جالب باشد که یکی از نوشیدنی‌های اصیل و بومی این منطقه و این کافه را امتحان کنید. برای بسیاری از اهالی شهر تسالونیکی یونان، کافه ایپسیلون اولین انتخاب آن‌ها است و جالب اینکه تقریباً در تمام طول ۲۴ ساعت خدمات ارائه می‌کنند.

کافه ایپسیلون

کافه یوکالی

همان‌طور که پیش‌تر بیان شده بود، تسالونیکی یکی از تاریخی‌ترین شهرهای کشور یونان است. بنابراین دور از تصور نخواهد بود که کافه‌های زیادی با تم و ظاهر باستانی در این شهر مشغول به کار باشند. کافه یوکالی (Youkali) یکی دیگر از این کافه‌ها است که فضایی بسیار خاص و عجیب را شکل داده است.

وقتی وارد این کافه می‌شوید، گویی در زمان به سمت عقب پرتاب شده باشید. البته اگرچه چهارچوب کلی ساختاری این کافه مدرن است،‌ ولی سعی شده از عناصر سنتی نیز در ساخت آن استفاده شود. کافی‌ها، تابلوهای روی دیوار، طراحی ستون‌ها، همگی به نحوی طراحی شده‌اند که مهمانان این کافه را در دنیای قدیمی و سنتی شهر تسالونیکی وارد کنند.

کافه یوکالی

کافه پانتئون

کافه پانتئون (Pantheon) در یکی از مدرن‌ترین خیابان‌های شهر تسالونیکی قرار گرفته است. این کافه در خیابان پروکسنو کُرومیلا (Proxenou Koromila) قرار دارد، خیابانی که پر است از فروشگاه‌های مدرن و گران‌قیمت.

کافه پانتئون عموماً به‌واسطه طراحی ساده و مینیمال خود شناخته می‌شود. برخلاف کافه‌های قبلی، این کافه حس و حال مدرن‌تر و صنعتی‌تری دارد؛ بااین‌حال، محیط کافه کاملاً دنج و دوست‌داشتنی است.

اگرچه ورود تمامی افراد به این کافه استقبال می‌شود،‌ ولی محیط این کافه/بار بیشتر برای افراد بالغ مناسب است.

کافه پانتئون

کافه تامز فلگ ‌شیپ

پس از چند ساعت خرید در خیابان Tsimiski، خوب است کمی در کافه تامز فلگ‌شیپ (TOMS Flagship) استراحت کنید. البته مجموعه TOMS تنها محدود به کافه و محدود به شهر تسالونیکی یونان نیست. این مجموعه را عموماً به‌واسطه‌ی کفش‌ها و سایر ابتکارات بشردوستانه آن‌ها می‌شناسیم، ولی خوب است بدانید که مجموعه TOMS چند کافی‌شاپ در گوشه و کنار دنیا نیز دارد.

محیط این کافه نیز بسیار وسیع است. نمای ورودی با معمای نئوکلاسیک تزئین شده است و جزئیات به‌کار رفته در آن بسیار جالب است. بخشی از کافه در زیرزمین قرار دارد. این بخش بسیار دنج بوده و پناهگاهی دوست‌داشتنی برای فرار از زندگی شهری محسوب می‌شود. بخش دیگر در همکف قرار دارد. این بخش را می‌توان یک حیاط مسقف دانست که سقفی بلند و چند بالکن دارد.

وقتی در مورد یک کافه با شعبه‌های جهانی صحبت می‌کنیم، طبعاً کیفیت آن نیز باید با استانداردهای بسیار بالا جهانی باشد! بنابراین خیالتان از بابت کیفیت نوشیدنی‌های کافه TOMS راحت باشد. تنوع نوشیدنی‌های آن‌ها نیز کاملاً قابل قبول است.

نکته جالب دیگر، امکان خرید برخی از لوازم جانبی TOMS در محیط همین کافه است. با خرید هرکدام از این محصولات، مجموعه TOMS اقدام به توزیع آب، کفش و عینک به مردمِ نیازمند می‌کند. پ

فرقی نمی‌کند قصد دارید تا چه مدت در شهر تسالونیکی ساکن باشید، بازدید از این کافه را حتماً در برنامه‌های خود قرار دهید.

کافه تامز فلگ‌شیپ

کافه بلو کاپ

کافه بلو کاپ (The Blue Cup) در یکی از بخش‌های تاریخی شهر تسالونیکی واقع شده است. این کافه بیشترین تمرکز خود را در تهیه قهوه قرار داده است. آن‌ها سعی می‌کنند دانه‌های قهوه متنوعی تهیه کرده و با استفاده از روش‌های جدید قهوه‌ها را پرداخته و برشته کنند.

این کافه در یک ساختمان تاریخی واقع شده است و از نظر مکانی نیز به بندرگاه شهر بسیار نزدیک است. اگر قهوه و نوشیدنی‌های بسیار باکیفیت برای شما اولین اولویت هستند، این کافه را شدیداً پیشنهاد می‌کنیم.

کافه بلو کاپ - تسالونیکی

کافه تو ‌تیسای

برای یک ذائقه ایرانی، شاید چای دلپذیر و دوست‌داشتنی‌تر از قهوه باشد. اگر نوشیدن یک فنجان کافه را ترجیح می‌دهید، توصیه‌ی ما کافه تو تیسای (To Tsai) است. این کافه را شاید بتوان یکی از ساکت و آرام‌ترین نقاط شهر دانست!

در مورد اهمیت و کیفیت چای در این کافه خوب است بدانید که نام‌گذاری این کافه بر اساس مهم‌ترین گزینه‌ی منوی آن‌ها انجام شده است. کلمه‌ی To Tsai در زبان یونانی به معنای چای است! در این کافه با تنوع چشمگیری از چای مواجه خواهید شد که نام بسیاری از آ‌ن‌ها را مطمئناً تاکنون نشنیده‌اید. البته در کنار چای، نوشیدنی‌ها و دسرهای مختلف دیگری نیز در این کافه عرضه می‌شوند.

کافه تو ‌تیسای

کافه افیمریدا

اگر ترجیح می‌دهید نوشیدنی خود را در یک کافه سرزنده و کمی شلوغ‌تر میل کنید،‌ کافه افیمریدا (Efimerida) برای شما مناسب خواهد بود. کلمه Efimerida در زبان یونانی به معنای «روزنامه» است. این کافی‌شاپ بیشتر موردتوجه جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان است. البته شاید دلیل این استقبال را بتوان قیمت‌های بسیار ارزان آن دانست. به‌هرحال، اگر دوست دارید نوشیدنی خود را در محیطی ارزان و سرزنده میل کنید،‌ این کافه را در خاطر داشته باشید.

کافه افیمریدا - تسالونیکی

کافه لوکس

کافه لوکس (Loux) شهر تسالونیکی محیطی بسیار خاص و عجیب دارد. این کافه دارای محیطی سنتی است و می‌توان آن‌را پاتوق پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی دانست که در اینجا جمع شده، بازی‌های مختلف انجام می‌دهند و قهوه یونانی میل می‌کنند. البته فضای این کافه نسبتاً وسیع است و موقعیت قرارگیری آن باعث شده تا سایر اقشار نیز از آن استقبال کنند. بنابراین تصور نکنید که این کافه تنها مخصوص افراد پا به سن گذاشته است!

اگر قصد نوشیدن قهوه دارید، شاید گزینه‌های قبلی انتخاب بهتری برای شما باشند. ولی سایر نوشیدنی‌های این کافه ارزش امتحان کردن را خواهند داشت.

صدرا شریفی صدرا شریفی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}