مهم ترین موزه های تسالونیکی در یونان

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1399/2/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

موزه‌های تسالونیکی روایتگر تاریخ و تمدن مردمان یونان در عصر باستان و حال حاضر هستند. این موزه‌ها طیف‌های گسترده‌ای از هنر را در برمی‌گیرند.

تور اروپا

یکی از تفریحات موجود در تسالونیکی، گردش‌های داخل شهری است. تسالونیکی با داشتن طیف گسترده‌ای از مراکز فرهنگی و هنری، گنجینه‌ای برای گردشگران است. اگر می‌خواهید تا با برخی از بهترین موزه‌های تسالونیکی آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

موزه های تسالونیکی

موزه باستان شناسی

موزه باستان‌شناسی که در ساختمانی به سبک مدرن و شگفت‌انگیز، متعلق به سال ۱۹۶۲ واقع شده است، به دست پاتروکلوس کارانتینوس، معمار یونانی، طراحی شده و میزبان کلکسیون گسترده‌ای از یافته‌ها و آثار هنری از دوران کهن، کلاسیک، هلنیستی و روم باستان است. این آثار از محوطه‌های باستانی تسالونیکی و مقدونیه کشف شده‌اند. کلکسیون موزه شامل ۶ بخش موضوعی می‌شود و جنبه‌هایی از زندگی فردی و عمومی در عهد عتیق را به نمایش می‌گذارد. البته موزه‌ی باستان‌شناسی تسالونیکی به‌طور پیوسته نیز میزبان نمایشگاه‌های موقتی برای نمایش زندگی روزانه‌ی مردم مقدونیه در دوران باستان است.

موزه باستان شناسی - تسالونیکی

موزه جنگ تسالونیکی

موزه‌ی جنگ تسالونیکی در اردوگاه شان دو مارس، مقر لشکر سوم ارتش، واقع شده است. این موزه میزبان بیش از ۱۰,۰۰۰ اثر نظیر ادوات نظامی، نقشه‌ها، لباس‌های زرهی، نقاشی‌ها و بسیاری از دیگر نمایشگاه‌های مربوط به جنگ‌های مختلف، ازجمله جنگ بالکان، جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و همچنین دوران مقاومت یونان است. نمایشگاه‌هایی از سربازان یونانی حاضر در نرماندی و قاره آفریقا در جنگ جهانی دوم نیز در این موزه به چشم می‌خورد.

موزه باستان شناسی - تسالونیکی

موزه برج سفید

موزه‌ی برج سفید که در بنای یادبود شهر به همین نام واقع شده، میزبان یک نمایشگاه دائمی مختص تسالونیکی است. این موزه که تکمیل‌کننده‌ی این جاذبه‌ی تاریخی است، کلکسیون‌های متعددی از جنبه‌های تاریخی شهر در دوران مختلف را به نمایش می‌گذارد و درک بهتری از تسالونیکی به بازدیدکنندگان می‌دهد.

موزه برج سفید - تسالونیکی

موزه هنر معاصر مقدونیه

یکی از ۳ موزه‌ی هنر معاصر شهر، در کنار موزه دولتی هنر معاصر و مرکز هنر معاصر تسالونیکی، موزه‌ی هنر معاصر مقدونیه نام دارد. این موزه در سال ۱۹۷۹ و به لطف آثار اهدایی کلکسیونر هنری، الکساندر ایولاس، تأسیس شد. امروز این موزه میزبان کلکسیونی با ۲,۰۰۰ اثر از هنرمندان یونانی و خارجی است و از سال ۲۰۰۰ نیز یک کتابخانه‌ی علمی به این مجموعه اضافه شده است.

موزه هنر معاصر مقدونیه - تسالونیکی

موزه عکاسی

موزه‌ی عکاسی، به‌عنوان تنها موزه‌ی دولتی در یونان که اختصاصاً به هنر عکاسی تعلق دارد، در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد. این موزه که در یک انبار قدیمی قرار دارد، میزبان نمایشگاه‌های جذابی از عکاسی یونان در گذشته و عصر حاضر است. موزه‌ی عکاسی هر دو سال یک‌بار یک فستیوال بین‌المللی عکاسی را برگزار می‌کند و هدف آشنایی جامعه با عکاسی از طریق فعالیت‌های مؤثر و ترویج هنر عکاسی یونان در سطح بین‌الملل را در سر می‌پروراند.

موزه عکاسی - تسالونیکی

موزه فرهنگ بیزانس

موزه‌ی فرهنگ بیزانس که موفق به کسب جایزه‌ی شورای موزه‌ی اروپا در سال ۲۰۰۵ شده است، موزه‌ای خارق‌العاده محسوب می‌شود و جایی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن به جست‌وجو پرداخته و جنبه‌های مختلف زندگی در عصر بیزانس و پسا-بیزانس را مشاهده کنند. این موزه با نمایش آثار هنری، نمادهای مذهبی و همچنین موضوعات گوناگون، تغییرات تاریخی، ایدئولوژی و شرایط سیاسی حاکم بر زندگی مردمان آن دوران را به تصویر می‌کشد.

موزه فرهنگ بیزانس - تسالونیکی

موزه سینما

موزه‌ی سینمای تسالونیکی در انباری در اولین اسکله‌ی بندر شهر واقع شده و فاصله‌ی اندکی تا میدان آریستوتِلوس (Aristotelous) دارد. ساختمان این موزه که در کنار دیگر ساختمان‌های اطراف اسکله در سال ۱۹۱۰ بنا شد، به جایگاهی تاریخی در سراسر یونان دست یافته است. این موزه با هدف جمع‌آوری، نگهداری و نمایش آثار مرتبط با تاریخ سینمای یونان، متشکل از کلکسیونی از دستگاه‌ها و تجهیزات، پوسترهای سینمایی و آرشیوهای فیلم و صدا است. موزه‌ی سینمای تسالونیکی همواره اقدام به برپایی نمایشگاه‌هایی در قالب چکیده‌ای از فیلم‌های یونانی در یک سینمای کوچک در داخل خود موزه می‌کند.

موزه سینما - تسالونیکی

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}