با بهترین مسیرهای کوهپیمایی در جهان آشنا شوید

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1399/3/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بهترین مسیرهای کوهنوردی در گوشه و کنار دنیا یافت می‌شوند؛ برخی از آن‌ها به گنجینه‌های تاریخی راه می‌یابند.

تور اروپا

لذت ماجراجویی، یکی شدن با طبیعت و روبرویی با چالش‌های گوناگون، کوهنوردان را به کشف مقاصد ناشناخته در اقصی نقاط مختلف دنیا سوق می‌دهد. برای عاشقان طبیعت همه‌چیز از بستن بند پوتین‌های کوهنوردی گرفته تا رهسپار شدن به کشوری دوردست جذاب است.

هوای تازه، تنهایی، سکوت و آرامش چشم‌اندازها مواردی هستند که کوهنوردان را به پیمودن مسیرهای دشوار در نقاط مختلف دنیا ترغیب می‌کند. برخی از زیباترین مناظر دنیا را تنها با پای پیاده می‌شود نظاره کرد.

بااینکه شمار زیادی از بهترین مسیرهای کوه‌پیمایی در دنیا سفری چندروزه را شامل می‌شوند، معدودی هم وجود دارند که پیمایش آن‌ها تنها یک روز به درازا می‌کشد و هر فردی با وضعیت جسمانی مناسب می‌تواند از پس پیمایش آن‌ برآید.

مسیرهای کوهنوردی دنیا عموما به مقاصد جالبی راه می‌یابند. در هیمالیا مسیرهای پیاده‌روی باستانی روستاها را به یکدیگر متصل می‌کنند و به مرتفع‌ترین کوه‌های دنیا منتهی می‌شوند. جاده‌های کوهنوردی در سایر نقاط دنیا شما را به خرابه‌های باستانی، دره‌های ژرف، سواحل شنی و ارتفاعات پر ابهت می‌برند.

در ادامه فهرستی از بهترین مسیرهای کوه‌پیمایی را برای شما گرد آورده‌ایم که برای ماجراجویی‌های بعدی خود می‌توانید از آن‌ها الهام بگیرید.

مسیر اینکا، پرو

پایین آمدن از مسیر کوه‌پیمایی اینکا (Inca Trail) به سمت شهر باستانی ماچو پیچو آن‌هم در هنگام غروب خورشید یکی از بهترین تجربه‌های زندگی محسوب می‌شود.

کوهنوردی از این مسیر برای آدم‌های جسور و ورزیده مناسب است. مسیر ۴۲ کیلومتری اینکا شما را بر فراز دو گذرگاه، با ارتفاعی بیش از ۳۶۰۰ متر می‌برد.

این مسیر، جاده‌ای را دنبال می‌کند که اینکاهای باستانی ۶۵۰ سال قبل، از آن عبور می‌کردند و هنوز بسیاری از آثار سنگی اولیه‌ی آن‌ها بر جای خود باقی مانده‌اند.

همچنین در طول مسیر از میان جاذبه‌های بسیاری همچون دو تونل که توسط اینکاها حفر شده‌اند، خرابه‌ی باستانی وینای واینا (Winay wayna) و آبشارهای متعدد خواهید گذشت.

پیاده‌روی در مسیر اینکا دشوار است و معمولاً به مدت ۴ روز در آب و هوایی متغیر انجام می‌شود. در طول این مسیر ممکن است هوای گرم و شرجی، بارانی یا روزهای آفتابی سوزان و حتی سرما را تجربه کنید.

درهرصورت برای هر نوع شرایط آب و هوایی آمادگی داشته باشید. این مسیر بسیار پرطرفدار است و خوشبختانه تورهای کوهنوردی متعددی به این نقطه سفر می‌کنند.

مسیر اینکا - پرو

مدار آناپورنا، نپال

مسیر مدار آناپورنا (Annapurna Circuit) با ۲۰۵ کیلومتر مسافت در نپال قرار دارد. کوه‌پیمایان سفری ۱۷ روزه را از میان بلندترین قله‌های این سیاره در پیش می‌گیرند.

مسیر آن‌ها از جنگلی مه‌آلود آغاز و به ارتفاعاتی بسیار بالاتر از مرز رویش درختان (treeline) در کوهستان منتهی می‌شود.

شما در گردنه‌ی تورونگ (Thorung) بر فراز ارتفاع ۵۳۹۴ متری خواهید بود؛ جایی که مسیر کوه‌پیمایی با چشم‌انداز نفس‌گیری از کوهستان و قله‌هایی به ارتفاع ۶۰۹۶ متر احاطه شده است.

یکی دیگر از جالب‌ترین بخش‌های کوه‌پیمایی در این مسیر، ایستگاه پون هیل (Poon Hill) است. بسیاری از مردم تلاش می‌کنند تا بر فراز پون هیل بروند و طلوع خورشید را تماشا کنند. این نقطه چشم‌انداز عالی دارد و شما از آنجا می‌توانید ۸ قله‌ از ۱۴ قله‌ی بلند دنیا را مشاهده کنید.

مدار آناپورنا یکی از مسیرهای محبوب کوهنوردی است و به آمادگی جسمانی بالایی نیاز دارد. روزها و مسافت‌ها در اینجا طولانی‌اند و این مسیر در ارتفاع بسیار بلندی واقع شده است.

کوه‌پیمایی در این مسیر می‌تواند برای عده‌ای واقعاً دشوار باشد. اگر می‌خواهید از سفرتان بیشتر لذت ببرید، می‌توانید باربر استخدام کنید تا کوله‌پشتی و تجهیزاتتان را برای شما حمل کند.

اقامتگاه‌ و غذا در طول مسیر بسیار ساده است اما ملاقات با آدم‌های متنوع از اقصی نقاط دنیا، شب‌های دلپذیری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مسیر چشم‌انداز آناپورنا یا آناپورنا پانوراما (Annapurna Panorama Trek) مسیر کوتاه دیگری است که به شما فرصت تماشای قله‌های مرتفع آناپورنا را می‌دهد.

این سفر سه تا پنج‌روزه از شهر پخارا شروع و درنهایت به روستای گوریپانی (Ghorepani) ختم می‌شود. برای دیدن چشم‌اندازی به‌یادماندنی بر فراز پون هیل باید صبح زود حرکت کنید. اقامتگاه و غذا در طول این مسیر هر دو از کیفیت خوبی برخوردارند.

مدار آناپورنا، نپال

قله‌ کلیمانجارو، تانزانیا

قله‌ی کلیمانجارو یکی از کم‌نظیرترین مکان‌های دیدنی در سرتاسر آفریقا است. صعود به قله‌ی کلیمانجارو، آرزوی بسیاری از علاقه‌مندان به کوه‌پیمایی است. در حقیقت هرساله ۳۰ هزار نفر پیمایش در این مسیر را تجربه می‌کنند.

به خاطر شرایط خوب این مسیر، احتمال به اتمام رساندن سفرتان بسیار بالا است. چشم‌انداز مناظر اطراف از فراز کوه بی‌نهایت حیرت‌انگیز است؛ بخصوص در هنگام طلوع خورشید که کوه‌پیمایان سعی دارند به قله صعود کنند.

صعود به قله و پایین آمدن از آن معمولاً پنج الی شش روز طول می‌کشد که البته به آمادگی جسمانی و میزان سازگاری بدن شما با آب‌وهوای منطقه بستگی دارد.

قله‌ کلیمانجارو، تانزانیا

بیس کمپ اورست، نپال

فراز و نشیب احتمالاً کلمات مناسبی هستند که مسیر بیس کمپ اورست (Everest Base Camp) را به‌خوبی توصیف می‌کنند.

این مسیر یک‌طرفه‌‌ ۶۵ کیلومتر طول دارد و از یک رشته‌کوه بالا می‌رود، سپس به رودخانه سرازیر می‌شود و مجدداً از رشته‌کوهی دیگر بالا رفته تا درنهایت به بیس کمپ برسد. کوه‌پیمایی به‌طور متوسط ۱۲ تا ۱۴ روز طول می‌کشد.

این مسیر بسیار مرتفع است و حداکثر به ۵۵۰۰ متر می‌رسد. گفته می‌شود بیشتر راهپیمایی‌ها در ارتفاع ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ متری انجام می‌گیرد. هوای اینجا رقیق است؛ به همین خاطر هر فعالیتی چند برابر دشوارتر به نظر می‌رسد.

متاسفانه قله‌ی اورست از بیس کمپ دیده نمی‌شود؛ بااین‌حال تماشای آن از نقاط دیگری در طول مسیر که سایر کوه‌های باعظمت جلوی دید شما را نگرفته باشند، امکان‌پذیر است.

بهترین زمان برای کوه‌پیمایی از ماه مارس تا مه و از ماه سپتامبر تا دسامبر است. در این موقع دمای هوا معتدل و آسمان صاف خواهد بود.

جاذبه‌های این مسیر شامل شهر نامچه بازار (Namchee Bazaar)، صومعه‌ی تنگبوچه (Tengboche) و هتل اورست ویو (Everest View) می‌شود که مرتفع‌ترین هتل جهان است.

اقامتگاه‌ها در طول مسیر ساده اما راحت و در دسترس هستند. بیس کمپ اورست، مسیر پاکوب و مشخصی است و شما به‌تنهایی می‌توانید راه خود را پیدا کنید؛ بااین‌حال، راهنماهای زیادی در اینجا برای همراهی و کمک به شما پیدا می‌شوند.

بیس کمپ اورست، نپال

مدار دبلیو، شیلی

مدار دبلیو (W Circuit) یکی از مشهورترین مسیرهای کوه‌پیمایی جهان به شمار می‌رود. این مسیر در جنوبی‌ترین منطقه‌ی شیلی، در پارک ملی تورِس دل پاین (Torres Del Paine) واقع شده است.

این منطقه‌ی سنگلاخ و دورافتاده با برج‌های ناهموار سنگی و دریاچه‌های یخچالی خود به‌راحتی شناخته می‌شود؛ منطقه‌ای که کوه‌پیمایان را از سرتاسر دنیا به‌سوی خود می‌کشاند.

بهبود وضعیت مسیر و کیفیت خدمات در سال‌های گذشته این منطقه را بیشتر در دسترس عموم قرار داده است؛ به همین دلیل دیگر مثل گذشته نیازی به حمل تجهیزات فراوان با خود ندارید.

راهپیمایی در اینجا معمولاً بین ۴ تا ۶ روز طول می‌کشد و بهترین فصل برای بازدید از ماه دسامبر تا فوریه خواهد بود. فراموش نکنید که قبل از عزیمت اقامتگاه و محل کمپ خود را رزرو کنید.

همچنین در محل کمپ شرکت ملی جنگلداری شیلی کوناف (Conaf) می‌توانید به‌طور رایگان اردو بزنید. آب‌وهوای منطقه‌ی پاتاگونیا (Patagonia) متغیر و غیرقابل‌پیش‌بینی است؛ بنابراین برای باران، برف، هوای آفتابی و باد فراوان آماده باشید.

مدار دبلیو، شیلی

دره‌ ساماریا، یونان

مسیر کوه‌پیمایی دره‌ی ساماریا (Samaria Gorge) بهترین مسیر و یکی از جاذبه‌های برتر جزیره‌ی کرت (Crete) در یونان است.

این مسیر یک‌طرفه از جنگل کاج آغاز می‌شود، سپس به دره‌ای باریک سرازیر شده و سرانجام به دریای لیبی می‌رسد. مسیر کوه‌پیمایی بیش از ۱۶ کیلومتر طول دارد و شما به ارتفاعی بیش از ۱۵۰۰ متر صعود خواهید کرد.

بخش اول مسیر بیشترین شیب را دارد و شما به مدت یک ساعت از راهی پرپیچ‌وخم پایین خواهید آمد تا به رودخانه‌ای برسید که این دره‌ی شگفت‌انگیز را به وجود آورده است.

در این نقطه از مسیر، راه کاملاً هموار می‌شود و پیمودن ۱۳ کیلومتر باقیمانده‌ نسبتاً ساده است. در نیمه‌ی مسیر کوه‌پیمایی با مشهورترین جاذبه‌ی اینجا روبرو خواهید شد؛ شکافی باریک در دره که دیواره‌های تخت و صاف آن، به بلندای ۳۰۰ متر می‌رسند و تنها چند متر با یکدیگر فاصله‌ دارند.

سرانجام، در پایان سفر از روستای آگیا روملی (Agia Roumeli) سر در می‌آورید. ساحل این شهر با شنزار سیاه‌رنگش برای یک شنای مفرح عالی است.

بعد از رفع خستگی، وقتی در انتظار قایق خود هستید تا دوباره به تمدن شهری بازگردید، می‌توانید از فروشگاه‌های متعدد اطراف، یک نوشیدنی سرد یا میان وعده تهیه کنید.

دره‌ ساماریا، یونان

مسیر چینکو تره،‌ ایتالیا

مسیر کوه‌پیمایی چینکو تره (Cinque Terre Hike) مدت‌ها است که زیباترین مسیر کوه‌پیمایی ایتالیا شناخته می‌شود. این مسیر یک‌روزه از بین روستاهای زیادی می‌گذرد که بر کوه‌های ناهموار ساحلی قرار گرفته‌اند.

کوه‌پیمایی در طول این جاده‌ی باستانی که آب‌های نیلگون دریای مدیترانه در کرانه‌ی آن خودنمایی می‌کند، خستگی را از یاد شما خواهد برد.

بهترین راه برای پیاده‌روی در مسیر چینکو تره از شهر مونته روسو (Monterosso) آغاز می‌شود و به روستای ریوماجیوره (Riomaggiore) ختم می‌شود.

بهتر است عجله نکنید و برای صرف کاپوچینو و بیسکوییت در اواسط صبح توقف کنید؛ بعد تا هنگام صرف یک ناهار دلچسب پیاده‌روی را ادامه دهید؛ سپس از چشم‌اندازهای زیبای اطراف در وقت ناهار دل بکنید و کمی دیگر مسیر را دنبال کنید تا وقت اسپرسوی عصرانه برسد.

اگر تصمیم دارید در شهر لا اسپتزیا (La Spezia) اقامت کنید، بعد از کوه‌پیمایی، می‌توانید با قطار به هتل خود بازگردید.

فراموش نکنید که یک بلیط یک‌روزه برای پیاده‌روی در مسیر چینکوتره لازم است و شما می‌توانید آن را از باجه‌های بلیط فروشی در طول مسیر تهیه کنید. بهترین روش، خریدن یک نوع بلیط یک‌روزه است که برای استفاده از قطار و کوه‌پیمایی کاربرد دارد.

مسیر چینکو تره،‌ ایتالیا

مسیر میلفورد، نیوزیلند

مسیر میلفورد (Milford Track) یک مسیر افسانه‌ای ۵۳ کیلومتری در جزیره‌ی جنوبی نیوزیلند است و یکی از زیباترین مناظر کشور را به نمایش می‌گذارد.

شما در طول این پیمایش که تقریباً پنج روز زمان خواهد برد،‌ از کنار آبشارهای متعدد ازجمله آبشار ساترلند (Sutherland) و همچنین ارتفاعات نیوزیلند عبور خواهید کرد.

هر روز، در امتداد این مسیر با آب‌های زلال و خنک دریاچه‌های مرتفع، علف‌زارهای زیبا، یخچال‌های طبیعی و قله‌های سر به فلک کشیده مواجه خواهید شد که هر یک به‌نوبه‌ی خود، شما را مبهوت خواهند کرد.

اقامتگاه‌ها در طول مسیر، بیشتر کلبه‌های تابستانی ساده و یا لژ‌های خصوصی راحت هستند که باید پیشاپیش آن‌ها را رزرو کنید.

آب‌وهوای این منطقه‌ی نیوزیلند متغیر است و هوا می‌تواند بسیار مرطوب باشد. میزان بارندگی در این منطقه هرسال به رقم اعجاب‌انگیز ۹ متر می‌رسد.

مسیر میلفورد، نیوزیلند

برایت آنجل در پارک ملی گرند کانیون، آمریکا

اگر از لبه‌ی گرند کانیون (Grand Canyon rim) به پایین نگاه کنید، مسیر مارپیچی را می‌بینید که از کنار پرتگاه‌ها به سمت دشت بزرگی سرازیر می‌شود و از آنجا مجدداً به سمت رودخانه‌ی کلرادو ادامه می‌یابد. این مسیر پرپیچ‌وخم، برایت آنجل (Bright Angel)، مسیر کوه‌پیمایی مشهور جهان، است.

این مسیر ۲۵ کیلومتر طول دارد. برایت آنجل از لبه‌ی دره‌ی جنوبی، با ارتفاع ۱۳۴۰ متر آغاز می‌شود و به کلبه‌ی فانتوم رانچ (Phantom Ranch) و محوطه‌ی کمپ برایت آنجل در کناره‌ی آب ختم می‌شود.

چشم‌اندازها در امتداد این مسیر و همچنین در اعماق دره بسیار تماشایی است و بسیاری از مردم بخش‌هایی از مسیر را به‌عنوان پیاده‌روی هرروزه طی می‌کنند. نگهبانان پارک توصیه می‌کنند که از چشمه‌های ایندین اسپرینگز (Indian Springs) دورتر نروید.

مسیر برایت آنجل وضعیت خوبی دارد و به راحتی می‌توانید آن را دنبال کنید. فقط فراموش نکنید که از سر راه قاطرهایی که از همان مسیر می‌گذرند، کنار بروید.

به یاد داشته باشید برای اقامت در کلبه‌ی پانتوم رانچ یا محوطه‌ی کمپ باید از قبل، اقامتگاه خود را رزرو کرده باشید و دو روز قبل از آمدن هم باید آن را تایید کنید.

برایت آنجل، آمریکا

مسیر ساحل غربی، کانادا

مسیر کوه‌پیمایی ساحل غربی یا وست کوست تریل (West Coast Trail) در امتداد ساحل اقیانوس آرام در جزیره‌ی ونکوور واقع شده و یکی از خیره‌کننده‌ترین مسیرهای کنار آب در کانادا به شمار می‌رود.

این مسیر ۷۵ کیلومتری در ابتدا به‌عنوان مسیری نجات‌بخش برای کشتی‌های در حال غرق استفاده می‌شد. پیمایش این مسیر ۶ تا ۸ روز طول می‌کشد و تجربه‌‌ای ناب را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در یک‌سوی این مسیر، جنگل بارانی انبوه و در سوی دیگر آن، اقیانوس نیلگون آرام قرار دارد.

اگر بگوییم راه‌پیمایی ماجراجویانه‌ای در پیش خواهید داشت، شاید آن را دست‌کم گرفته باشیم؛ بنابراین عبور از رودخانه‌های خروشان، بالا رفتن از ۱۰۰ نردبان با کوله‌پشتی و طی کردن جاده‌های گل‌آلود را در برنامه‌ی پیمایش خود قرار دهید.

همچنین خودتان را برای روبرو شدن با هر نوع وضعیت آب و هوایی مثل باران، باد، مه و خیلی امیدوارانه هوای آفتابی آماده کنید. قبل از حرکت به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید. به یاد داشته باشید که تهیه‌ی بلیط برای گذر از این مسیر لازم است و البته بلیط‌ها خیلی زود تمام می‌شوند.

مسیر کوتاه‌تر دیگری که ۳ تا ۵ روز طول می‌کشد، از روستای نایتینات (Nitinaht) آغاز می‌شود. این مسیر چند روزی سفر شما را کوتاه می‌کند اما بازهم می‌توانید راه‌پیمایی در مسیر ساحل غربی را تجربه کنید.

مسیر ساحل غربی، کانادا

تور دو مون بلان، اروپا

تور دو مون بلان (Tour du Mont Blanc)‌ یکی از زیباترین مسیرهای کوه‌پیمایی در جهان است. این مسیر ۱۷۰ کیلومتری از فرانسه، سوئیس و ایتالیا می‌گذرد.

پیمایش آن معمولاً ۱۱ الی ۱۲ روز طول می‌کشد. وقتی پیرامون رشته‌کوه مون بلان صعود می‌کنید یا هنگامی‌که از آن پایین می‌آیید با مناظر زیبایی در طول راه روبرو می‌شوید.

در امتداد این مسیر از دره‌های عمیق، علفزارهای گسترده، جنگل‌های آزالیا و از فراز گذرگاه‌های مرتفع آلپی عبور خواهید کرد. همچنین از کنار دهکده‌های دل‌انگیز آلپی خواهید گذشت.

سفرتان را با دقت برنامه‌ریزی کنید؛ برای پیمودن سربالایی‌ها و سراشیبی‌های طاقت‌فرسا می‌توانید از تله‌کابین استفاده کنید.

ازآنجایی‌که مسیر تور دو مون بلان از ایتالیا و فرانسه می‌گذرد، غذاها کیفیت خوبی دارند و اقامتگاه‌ها راحت هستند. راه نیز به‌خوبی نشانه‌گذاری شده است و می‌توانید به‌راحتی آن را پیدا کنید.

اگر دوست دارید که سفر را با یک همراه تجربه کنید، راهنماهای تور زیادی وجود دارند که سفرهایی با قیمت‌ها و سطح خدمات متفاوت ارائه می‌دهند و همچنین تجهیزات و وسایل شما را هم حمل خواهند کرد.

تور دو مون بلان، اروپا

نیم گنبد در پارک ملی یوسیمیتی، آمریکا

برآمدگی گرانیتی ابهت برانگیز نیم گنبد (Half Dome) در پارک ملی یوسیمیتی صدسال است که کوه‌پیمایان را به‌سوی خود می‌کشاند.

پیمایش یک‌روزه‌ی مسیر ۲۳ کیلومتری میست (Mist Trail) کار دشواری است. شما در مسیرتان بر فراز ارتفاع ۱۵۰۰ متری صعود خواهید کرد. این سفر رفت‌وبرگشتِ ۱۰ تا ۱۲ ساعته را دست‌کم نگیرید.

تماشای چشم‌اندازی تحسین‌برانگیز از فراز نیم گنبد و حس کامیابی از صعود حقیقتاً به زحمتش می‌ارزد. در اینجا دورنمایی پانورامیک از کوهستان‌های اطراف را نظاره خواهید کرد.

البته تماشای این چشم‌انداز تنها پاداش شما نخواهد بود، بلکه در طول مسیر از کنار آبشار ورنال (Vernal Falls) و آبشار نوادا (Nevada Falls) عبور خواهید کرد.

آخرین قسمت این مسیر، بالا رفتن از سطحی عمودی از گرانیت صاف و صیقلی است. خوشبختانه مسئولین پارک با نصب کابل و تخته‌های چوبی در طول مسیر مانع از سقوط کوه‌پیمایان شده‌اند.

آن‌ها همچنین ویدئویی از کوه‌پیمایی در نیم گنبد تهیه‌ کرده‌اند. این ویدئو به کوه‌پیمایان کمک می‌کند تا درباره‌ی انجام این کار خطیر تصمیم بگیرند.

فراموش نکنید تهیه‌ی مجوز برای کوه‌پیمایی لازم است. صدور مجوز با استفاده از سیستم قرعه‌کشی در ماه مارس اعلام خواهد شد.

هرروز تنها ۳۰۰ کوه‌نورد اجازه پیمایش مسیر را خواهند داشت؛ علاوه بر این، ۵۰ نفر دیگر هم که زودتر نام‌نویسی کرده باشند، می‌توانند به قله صعود کنند.

نیم گنبد در پارک ملی یوسیمیتی، آمریکا

آنجلز لندینگ در پارک ملی زایون، آمریکا

فقط ‌جسورترین کوه‌پیمایان می‌توانند از ارتفاعات خیره‌کننده و لبه‌های باریک مسیر آنجلز لندینگ (Angels Landing) یا فرود فرشتگان در پارک ملی زایون (Zion) عبور کنند.

هرچند طول این مسیر دوطرفه، کمتر از ۸ کیلومتر است و ارتفاع آن به ۴۵۷ متر می‌رسد، اما فتح آن، بیش از هر چیز، ذهن کوهنوردان را به چالش می‌کشد.

آخرین قسمت مسیر صعود بر ستیغ سنگی طولانی و باریکی است که دورنمای زیبایی دارد. تا اینجا یک‌سوم از کل ارتفاع مسیر را پیموده‌اید.

یکی از تماشایی‌ترین نقاط در امتداد این ناحیه، ‌پله‌ی ایمان (Step of Faith) است. این پله بزرگ با شیب‌های تند در هر دو طرف، یکی از باریک‌ترین قسمت‌های مسیر به شمار می‌رود.

مسیر آنجلز لندینگ در فصل تابستان، به‌ویژه آخر هفته‌ها بسیار شلوغ است. بهترین زمان برای کوهنوردی در این مسیر فصل بهار یا پاییز خواهد بود که هوا معتدل‌تر است و جمعیت کمتری از آن بازدید می‌کنند.

آنجلز لندینگ، آمریکا

فلات پوئز اودله، ایتالیا

مسیر کوهنوردی فلات پوئز-اودله (Puez-Odle Altopiano) بر بلندای رشته‌کوه ایتالیایی دولومیت واقع شده است. این مسیر بهترین مناظر این منطقه را نمایان می‌سازد.

برای تماشای زیبایی‌های پوئز-اودله نیازی به رفتن تا انتها نیست؛ چشم‌اندازها از همان ابتدای راه مجذوبتان خواهند کرد. مسیر کوه‌پیمایی از بالای تله‌کابین دانترچیپیس (Dantercepies) آغاز می‌شود و تقریباً ۱۵/۵ کیلومتر ادامه می‌یابد.

این مسیر پهنای زیادی دارد و به همین دلیل دنبال کردن آن راحت است. در اینجا توده‌ی سنگی ساسولونگو (Sassolungo) و قلل باعظمت سلا تاورز (Sella Towers) یا برج‌های سلا را خواهید دید.

مسیر پوئز- اودله امکانات پیشرفته‌‌ای دارد. در طول مسیر اقامتگاه‌ها و رستوران‌های زیادی پیدا می‌شوند که غذای خوب و حتی نوشیدنی سرد سرو می‌کنند.

فلات پوئز اودله، ایتالیا

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}