امکانات فرودگاه بین المللی ابوظبی چیست؟

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1399/4/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}
فرودگاه ابوظبی، دومین فرودگاه بزرگ کشور امارات متحده عربی به حساب می‌آید و پس از افتتاح ترمینال میدفیلد آن پیش‌بینی می‌شود که با فرودگاه دبی از لحاظ ترافیک مسافران به رقابت بپردازد.

تور اروپا

فرودگاه بین‌المللی ابوظبی، تنها فرودگاه بین‌المللی پایتخت کشور امارات متحده عربی، یعنی امارت ابوظبی به شمار می‌رود. همچنین دومین فرودگاه بزرگ کشور (بعد از فرودگاه بین المللی دبی) محسوب می‌شود.

پروژه توسعه فرودگاه ابوظبی در سال ۲۰۰۲ به پایان رسید که شامل یک باند ۴،۱۰۰ متری و ترمینال ماهواره‌ای جدید، سرویس پرسرعت شاتل و ۱۸ سکوی پرواز جدید می‌شود. با این حال، گسترش تعداد مسافران به شکلی بود که فرودگاه باز هم نمی‌توانست به راحتی این ترافیک را مدیریت کند. بنابراین دو سال بعد تصمیم گرفته شد تا پروژه‌ی بزرگ‌تری را برای توسعه‌ی این فرودگاه در نظر بگیرند تا بتوانند این فرودگاه بین‌المللی را به یکی از قطب‌های اصلی حمل و نقل مسافر و بار در خاورمیانه تبدیل کنند.

ترمینال میدفیلد ابوظبی

تاریخچه و امکانات

فرودگاه البطین (Al Bateen Airport) ابتدا فرودگاه بین‌المللی اصلی شهر ابوظبی به حساب می‌آمد. این فرودگاه در جزیره ابوظبی قرار داشت و جزیره در آن زمان فقط به کمک یک پل به سرزمین اصلی متصل می‌شد و به همین دلیل، دسترسی به فرودگاه آن‌طور که باید آسان نبود.
در نتیجه فرودگاه را به مکان دیگری انتقال دادند که از سال ۱۹۸۲ میلادی و با نام فرودگاه ابوظبی شروع به کار کرد. این فرودگاه در سال ۲۰۱۱ توانست جایزه‌ی دومین فرودگاه ممتاز در خاورمیانه از لحاظ کیفیت خدمات فرودگاهی را از شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها کسب کند.

فرودگاه ابوظبی

ترمینال ۲ این فرودگاه در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد تا کمی از فشار ترمینال اصلی کم کند. این ترمینال امکان اسکن عنبیه، چندین کافه‌تریا، فروشگاه دیوتی فری و سالن استراحت فرست و بیزینس کلاس را شامل می‌شود. سایر امکانات این ترمینال به گونه‌ای است تا فرآیند پروازهای ورودی و خروجی به آسانی انجام پذیرد. ترمینال ۲، پل متحرک ندارد و مسافران از طریق اتوبوس بین ساختمان ترمینال و هواپیما جابه‌جا می‌شوند.

ترمینال ۳ در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد و بیشتر، هواپیمایی اتحاد در آن فعالیت دارد. این ترمینال چندین رستوران، کافه، فروشگاه‌های دیوتی فری و ۱۰ گِیت را در برمی‌گیرد که هواپیماهای بزرگی مانند ایرباس A380 (به خصوص برای ایرلاین اتحاد) می‌تواند از ۲ گیت آن به پرواز درآید.

قبلاً این امکان وجود داشت تا مسافران قبل از رفتن به فرودگاه، چک-این خود را داخل شهر انجام دهند. این ساختمان چک-این که با نام «ترمینال شهر» شناخته می‌شد، به ساختمان ترمینال فرودگاه شباهت داشت و شامل سالن استراحت و امکانات حمل و نقل می‌شد. این ساختمان در سال ۲۰۱۹ بسته شد.

فرودگاه بین المللی ابوظبی

ترمینال‌ ها

فرودگاه ابوظبی، سه ترمینال مسافربری اصلی را در برمی‌گیرد:

ترمینال ۱: قدیمی‌ترین ترمینال این فرودگاه به حساب می‌آید و به دو ترمینال 1A و 1B تقسیم می‌شود. ۹ گیت اصلیِ آن به پل متحرک مجهز هستند و همچنین چندین گیت برای رساندن مسافران به هواپیما از طریق اتوبوس وجود دارد. چک-این و امکانات پروازهای ورودی این ترمینال، در ساختمانی جداگانه قرار گرفته و به این بخش متصل هستند.

ترمینال ۲: در شرق ترمینال ۱ واقع شده اما به آن متصل نیست. بیشتر، ایرلاین‌های ارزان‌قیمت در این ترمینال فعالیت دارند.

ترمینال ۳: جدیدترین ترمینال فرودگاه ابوظبی به شمار می‌رود و در غرب ترمینال ۱ واقع شده است. این ترمینال، یک فروشگاه دیوتی فری بزرگ و فود کورت را در برمی‌گیرد و همچنین گیت‌های پروازهای خروجیِ ۲۸ تا ۳۵ و ۵۸ تا ۶۱ در این ترمینال قرار دارد.

ترمینال میدفیلد: ترمینال بسیار بزرگ میدفیلد قرار بود در سال ۲۰۱۷ افتتاح شود اما این تاریخ همچنان به تعویق افتاده و از آن بهره‌برداری نشده است. این ترمینال جدید، ظرفیت جابه‌جایی مسافر فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

دسترسی از فرودگاه به شهر

ابتدا به جز تاکسی یا وسیله شخصی، راه دیگری برای رساندن خود به فرودگاه نبود اما پس از تأسیس سیستم اتوبوس‌رانی ابوظبی در اواخر سال ۲۰۰۰، دسترسی به فرودگاه از شهر به کمک وسیله نقلیه عمومی نیز امکان‌پذیر شد. ۵ مسیر اتوبوس برای فرودگاه ابوظبی در نظر گرفته شده که ۲۴ ساعته فعالیت دارند و مسافران را به تمامی نقاط شهر جابه‌جا می‌کنند؛ از جمله خط A1 که مقصد نهایی آن مرکز شهر است.
علاوه بر آن، هواپیمایی اتحاد اتوبوس‌های برون‌شهری را در این فرودگاه مستقر کرده که از فرودگاه ابوظبی به شهر العین و منطقه داون تاون دبي حرکت می‌کنند. ترمینال میدفیلد این فرودگاه به متروی ابوظبی متصل خواهد بود اما خط متروی این شهر در حال حاضر به بهره‌برداری نرسیده است.

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}