خیابان گردی در بهترین محله های لاهه

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1399/5/18
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ساده‌ترین راه برای آشنایی با مردم لاهه و فرهنگ‌ متنوع این سرزمین، خیابان‌گردی در بهترین محله‌هایش است که شما را با زیبایی‌هایش مبهوت خواهد کرد.

تور اروپا

آیا با محله‌ها و خیابان‌های معروف لاهه آشنا هستید؟ لاهه (Hague) شهری با جاذبه‌های گوناگون است. در هر گوشه‌ی این شهر می‌توان انواع لهجه‌ها‌ی محلی و زبان‌های غیربومی را شنید. جالب است بدانید مناطق مرفه لاهه در کنار محله‌های کارگرنشین آن قرار گرفته‌اند.

معروفترین محله های لاهه

این شهر همچنین نمونه‌ی بی‌همتایی از یک جامعه‌ی چند فرهنگی محسوب می‌شود. وجود همین فرهنگ‌ متنوع، محله‌هایی زیبا با انواع معماری و فروشگاه‌ها و رستوران‌ها را در لاهه به وجود آورده است.

اگر می‌خواهید نبض این شهر را از نزدیک لمس کنید، تجربه‌ی قدم زدن در محله‌ها و خیابان‌های معروف لاهه در کشور هلند را از دست ندهید.

در ادامه فهرستی از خیابان‌ها و محله‌های لاهه را خواهید دید و برای آشنایی بیشتر با هریک می‌توانید توضیح مختصری درباره هریک بخوانید:

  • مرکزشهر
  • محله‌ی چینی‌ها
  • اسکیلدرژوگ
  • هوفکوارتیر
  • محله ۲۰۰۵
  • زیهلدن کوارتیر
  • آرخیپل بورت
  • استاتن کوارتیر
  • بلخیس پارک
  • اسخفنینگن
  • کیکدان

خیابان های لاهه - هلند

مرکز شهر

مرکز شهر شلوغ و پرهیاهوی لاهه علاوه بر مکان‌های مشهوری نظیر بینهوف، کاخ نوردین و کاخ صلح جاذبه‌های دیدنی فراوانی را در خود جای داده است.

فروشگاه‌ها، کافه‌ها، مراکز برگزاری کنسرت و رقص، گالری‌ها، موزه‌ها و رستوران‌های متنوع این ناحیه به هر یک از علاقه‌مندان فرهنگ، خرید و تفریحات شبانه، سرگرمی بخصوصی هدیه می‌دهد. جای شگفتی نیست که چرا لاهه از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ بهترین شهر هلند لقب گرفته است.

مرکز شهر لاهه

محله‌ چینی ها

در هنگام گشت‌وگذار در مرکز شهر، بعید نیست تصادفاً از محله‌ی چینی‌ها سر در بیاورید. محله‌ای که وقتی از دروازه‌های نمادین آن به خیابان واخن استرات (Wagenstraat) قدم بگذارید، در حال و هوای رستوران‌های آسیایی، خواروبارفروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها و همچنین موسسه‌های طب سوزنی و فروشگاه‌های اشیا تزیینی آن غرق خواهید شد.

این ناحیه از خیابان آمستردامسه فیرگاده (Amsterdamse Veerkade) و واخن استرات تا خیابان خدمپته برگوال (Gedempte Burgwal) امتداد یافته است و آمیزه‌ای از چندین فرهنگ‌ چینی، ژاپنی و اندونزیایی را در بر می‌گیرد.

در محله‌ی چینی‌ها می‌توانید ساعت‌ها پرسه بزنید، طعم‌های گوناگون را بچشید و گوشه گوشه‌ی آن را کشف کنید.

محله‌ چینی ها- لاهه

اسکیلدرزویک

محله‌ی نقاشی‌های رنگارنگ‌ اسکیلدرزویک (Schilderswijk) ملغمه‌ای از فرهنگ‌های متنوع است که در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. این محله همچنین بزرگ‌ترین موزه‌ی روباز هلند محسوب می‌شود و شما می‌توانید مجموعه‌ای از آثار نقاشان مطرح این سرزمین را در اینجا مشاهده کنید.

هرکدام از خیابان‌های این محله به نام یکی از نقاشان این کشور نام‌گذاری شده است. در هر خیابان تابلوی بزرگی به چشم می‌خورد که علاوه بر نام هنرمند، یکی از آثار او را به نمایش می‌گذارد.

در مرکز این ناحیه، بازار لاهه (Hague Market) را خواهید یافت که اجناس گوناگون آن، نشان‌دهنده‌ی تنوع فرهنگی این منطقه است. اگر سری به اسکیلدرژوک زدید، بازدید از حمام‌ ترکی و لذت بردن از سونا و ماساژ را فراموش نکنید.

محله اسکیلدرزویک - لاهه

هوفکوارتیر

منطقه‌ی کورت یا دربار (Court District) که به هوف‌کوارتیر (Hofkwartier) شهرت دارد، درست در پشت کاخ نوردین واقع شده است. این محله از‌ پالاس گاردن (Palace Garden) و خیابان تورِن (Torenstraat) شروع می‌شود و تا خیابان هوگ (Hoogstraat) و کلیسای بزرگ ادامه پیدا می‌کند.

هوف‌کوارتیر مکانی عالی برای خرید‌ اجناس مد روز است. خیابان‌های زیبای آن با آجرهای قدیمی و سایبان‌های رنگارنگ مغازه‌ها، شما را به دوران گذشته می‌برد.

خیابان هوف کوارتیر - لاهه

با یک نگاه به بالای سرتان، مبهوت معماری زیبای این منطقه شوی و درعین‌حال از تماشای اجناس منحصربه‌فرد مقابل فروشگاه‌ها غافل نشوید.

جالب است بدانید کاخ شاه ویلم الکساندر در خیابان لوکس نوردین واقع شده است؛ بااین‌وجود خیابان‌های نوردین و هوگ بیشتر به خاطر فروشگاه‌های شیک با طراحی امروزی و اجناس به‌روز خود در میان ساکنین لاهه شهرت دارند.

این خیابان‌ها به‌تدریج به خیابان‌های پرپیچ‌وخم قرون ‌وسطایی تغییر شکل می‌دهند که در اطراف آن گنجینه‌های پنهان تاریخی، کارگاه‌های هنری، کافه‌ها و رستوران‌های کوچک دلنشین قرار گرفته‌اند. جاذبه‌های این محله‌ باعث شده است که آن را «مروارید لاهه» بنامند.

بد نیست بدانید اگر در هنگام قدم زدن چشمتان به اتومبیل بزرگی خورد که پلاکی با دو حرف اِی (AA) دارد، اتومبیل ملکه ماکسیما یا یکی از اعضای خانواده‌ی سلطنتی را دیده‌اید که در همان نزدیکی مشغول خرید هستند.

چنانچه دوست دارید یک غذای خوشمزه میل کنید، می‌توانید سری به گریپس و اُلیوز (Grapes & Olives)‌ در خیابان فینگاده بزنید که از رستوران‌های مدیترانه‌ای جنوب ایتالیا الهام گرفته است.

برای چشیدن طعم غذاهای پاریس در قلب لاهه، از پاستیس (Pastis) در خیابان اوده مول‌ (Oude Molstraat) دیدن کنید.

خیابان گردی در لاهه

محله ۲۰۰۵

این محله‌ی زیبا و سرزنده به خاطر کد پستی سابق آن به بورچخاپ ۲۰۰۵ (Buurtschap 2005) یا محله‌ی ۲۰۰۵ مشهور شده است. محله‌ی ۲۰۰۵ در نزدیکی خیابان معروف لانگه ورهوت (Lange Voorhout) قرار دارد.

یکی از جذابیت‌های این محله، خیابان نیو اسکول (Nieuwe Schoolstraat) است که بیشتر به خاطر سالن تئاتر پِپین (PePijn) به شهرت رسیده است و هنرمندان زیادی در اینجا به اجرای برنامه می‌پردازند.

خیابان های معروف لاهه

کازرن ‌استرات (Kazernestraat) خیابان دل‌انگیز دیگری در این محله است که می‌توانید در حال قدم زدن از نمای مهمانخانه‌های متعدد و قدیمی آن دیدن کنید و مسیر پیاده‌روی خود را تا خیابان زیبای هوگه نیو (Hoge Nieuwstraat) ادامه دهید.

دنِوِگ (Denneweg) یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های خرید لاهه است که قدم زدن در آن، از جذابیت زیادی برخوردار است.

حتی اگر از صبح زود تا انتهای شب هم در میان فروشگاه‌های این منطقه پرسه بزنید، از دیدن کافه‌های دنج، رستوران‌ها و تراس‌های اینجا خسته نخواهید شد اما چنانچه به استراحت نیاز داشتید می‌توانید از خوردن عصرانه در فضای شیک هتل افسانه‌ای دس ایندس (des Indes) لذت ببرید.

لاهه -هلند

ویترین مغازه‌های این محله، مجموعه‌ای از اشیا تزیینی و آنتیک، تابلوهای نقاشی یا آخرین اجناس مد روز را به نمایش می‌گذارند و شما را ساعت‌ها به خود مشغول خواهند کرد.

در انتها، می‌توانید گردش خود را با یک شام دلچسب در رستوران دکسل (Dekxels) یا لزومبره (Les Ombrelles) در خیابان دنوِگ به پایان برسانید.

رستوران دکسل - محله 2005 - لاهه

زیهلدن کوارتیر

یکی از زیباترین مناطق لاهه که نباید تماشای میدان‌های و ساختمان‌های جذاب آن را از دست بدهید، محله‌ی زیهلدن کوارتیر (Zeeheldenkwartier) است.

بخش ونیزی لاهه با کانال‌های آبی اطراف آن همچون هزارتوی کوچکی است که در نزدیکی میدان پرینس هندریک پلین (Prins Hendrikplein) قرار دارد.

زیهلدن کوارتیر - لاهه

در کنار ساختمان‌های چشم‌نواز این منطقه، می‌توانید از چندین یتیم‌خانه‌ی زیبای قرن نوزدهمی بازدید کنید. باغ‌های بزرگ این محله شما را مجذوب خواهند کرد.

یکی دیگر از دیدنی‌های این محله، بنای یادبود عظیمی در خیابان پلین ۱۸۱۳ (Plein 1813) است که تاریخ بنیان‌گذاری پادشاهی هلند را نشان می‌دهد.

برای قدم زدن در اینجا می‌توانید میدان آنا پالوونا پلین (Anna Paulownaplein) را انتخاب کنید و در میان کافه‌ها، فروشگاه‌ها و خانه‌های دوست‌داشتنی آن پرسه بزنید. اگر طرفدار سبزیجات تازه هستید، بازدید از بازار هفتگی زیهلدن مارکت (Zeeheldenmarkt) را از یاد نبرید.

ضمناً محله‌ی زیهلدن رستوران‌های متنوعی دارد که شامل رستوران‌ کوچک اندونزیایی بوگور روماه باکان (Bogor Rumah Bakan) در خیابان فان سوئیتن استرات (Van Swietenstraat) و رستوران د کلاپ (De Klap) در خیابان کونینگین اماگاده (Koningin Emmakade) می‌شود.

میدان آنا پالوونا پلین - لاهه

آرخیپل بورت

آرخیپل بورت (Archipelbuurt) منطقه‌ای زیبا است که سبک قرن نوزدهمی خود را حفظ کرده است. از مشهورترین خیابان‌های این منطقه‌ی کوچک می‌توان به لوئی کوپروس (Louis Couperus)‌ اشاره کرد که حال و هوای قدیمی آن شما را به روزگار گذشته می‌برد.

تماشای حیاط‌خلوت‌های خیال‌انگیز و ساختمان‌های قدیمی اطراف میدان بانکا پلین (Bankaplein) و خیابان پرینسه وینکن پارک (Prinsevinkenpark) نیز خالی از لطف نخواهد بود.

آرخیپل بورت - لاهه

با عبور از گورستان قدیمی خیابان کرک‌هوفلان (Kerkhoflaan) می‌توانید از آرامگاه ابدی افراد سرشناس زیادی دیدن کنید. وقتی در خیابان‌های قرن نوزدهمی ویلمس‌پارک قدم می‌زنید، گرمای روزگار رفته را که هنوز از درودیوار این خیابان ساطع می‌شوند، حس خواهید کرد.

جالب است بدانید کاخ مشهور صلح نیز در همین منطقه واقع شده است. در میان ساکنین این منطقه مهاجران قدیمی هند شرقی (اندونزیایی) در اکثریت هستند و به همین دلیل لاهه به پایتخت هندی‌ها شهرت دارد.

یکی از ساختمان‌های زیبایی که در دل این منطقه قرار گرفته، هتل موزائیک (Mozaic) است. هرکدام از اتاق‌های این هتل با پوسترهای‌ بزرگی تزیین شده‌اند که جاذبه‌های لاهه را به نمایش می‌گذارند.

هتل موزاییک - لاهه

این منطقه علاوه بر رستوران‌های اصیل اندونزیایی، رستوران‌های متنوع زیادی دارد. رافل (Raffles) یک نمونه از رستوران‌های عالی اندونزیایی با حال و هوای خاص آسیایی به شمار می‌رود که دکوراسیون آن با الهام از خانه‌‌ی پدربزرگ مالک رستوران در جزیره‌ی جاوه طراحی شده است.

همچنین اگر طرفدار غذاهای ایتالیایی هستید، پیشنهاد می‌کنیم رستوران تراتوریا دا سباستیانو (Trattoria Da Sebastiano) را امتحان کنید.

لاهه -هلند

استاتن کوارتیر

استاتن کوارتیر (Statenkwartier) منطقه‌ی باشکوه قرن نوزدهمی است که گنجینه‌ای با ارزش از آثار معماری، خیابان‌ها، میدان‌ها و گذرگاه‌های بی‌همتا را در پیش چشمان شما نمایان می‌کند و قدمت آن به سال ۱۸۹۵ باز می‌گردد.

هندریک برلاخه، معمار هلندی، آثار بی‌نظیری همچون موزه‌ی شهرداری (Municipal Museum) و چندین ویلای تاریخی مثل ویلا هنی (Villa Henny) را در اینجا از خود به یادگار گذاشته است.

محله استاتن کوارتیر - لاهه

خیابان فردریک هندریک‌لان (Frederik Hendriklaan) به طول یک کیلومتر در این منطقه قرار دارد و یکی از زیباترین خیابان‌های خرید هلند محسوب می‌شود. در این خیابان کالاهای متنوع از لباس گرفته تا اجناس لوکس و از کالای خواب گرفته تا مواد غذایی پیدا خواهید کرد.

چنانچه دوست دارید آب‌نبات‌های مخلوط قدیمی یا بسته‌های لوکس شکلات بخرید، سری به شکلات فروشی تی هاخس (T Haagsch Snoephuis) بزنید. علاقه‌مندان به کتاب هم می‌توانند کتاب‌های خوبی در کتاب‌فروشی پاخمان (Paagman)، بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی لاهه، پیدا کنند.

بد نیست بدانید لان فان میردِرفورت (Laan van Meerdervoort) با ۶ کیلومتر طول در این منطقه، احتمالاً بلندترین خیابان اروپا است.

اگر تماشای هنر معماری شما را سر ذوق می‌آورد، پیشنهاد می‌کنیم از خیابان ووندل (Vondelstraat) بازدید کنید که دارای ساختمان‌هایی با انواع سبک‌های معماری در دوره‌های گوناگون است.

خیابان های لاهه - هلند

بلخیس پارک

بلخیس پارک (Belgisch park) منطقه‌ای آرام و نسبتاً شیک در اطراف منطقه‌ی اسخفنینگن (Scheveningen) است که خانه‌های زیبای آن آمیزه‌ای از سبک‌های متفاوت معماری از سبک‌های مدرن تا آرت نوو را بازتاب می‌دهد.

قدمت این ساختمان‌ها به انتهای قرن نوزدهم تا آغاز قرن بیستم باز ‌می‌گردد. معماران برجسته‌ای همچون وسترا و لیفلند شاهکارهای درخشانی در این منطقه‌ی شگفت‌انگیز از خود برجای گذاشته‌اند.

بلخیس پارک - لاهه

ساکنین منحصربه‌فرد این منطقه طیفی از مهاجرین و محلی‌های اصیل اسخفنینگن را در بر می‌گیرند. همچنین نقاشان زیادی، به‌ویژه هنرمندان پیرو مکتب لاهه موقتاً در بلخیس پارک زندگی کرده‌اند.

دوستداران خرید،‌ ضمن قدم زدن و آشنایی با مردم اسخفنینگن، با فروشگاه‌های جذابی در خیابان‌های خنتس (Gentsestraat)، استوین (Stevinstraat) و میدان هارشتن‌هوک پلین (Harstenhoekplein) مواجه خواهند شد.

رستوران پیور (Puur) به معنای «ناب»‌ در خیابان استوین استرات قرار دارد که حقیقتاً برازنده چنین نامی است و غذاهای آن شهرت زیادی دارد.

معروفترین محله های لاهه

اسخفنینگن

آنچه به‌عنوان یک دهکده‌ی ماهیگیری کوچک با ۹۰۰ سکنه آغاز شد، به یک منطقه‌ی گردشگری پرطرفدار ساحلی تبدیل شد.

خیابان اسخفنینگ سوِخ (Scheveningseweg) در سال ۱۶۶۵ ساخته شد و از همان موقع طرفداران سواحل آفتابی را از سرتاسر لاهه به این منطقه‌ی تفریحی کشاند. اسخفنینگن کمی بعد با ساخت هتل کورهاوس (Kurhaus) و اسکله‌ی پی‌یر (pier) به محبوبیت بیشتری دست پیدا کرد.

اسخفنینگن - لاهه

این منطقه‌ سرگرمی‌ها و دیدنی‌های فراوانی در اختیار انواع گردشگران با بودجه‌های متفاوت قرار خواهد داد. کلوپ‌ها و تفریحات شبانه‌ی اسخفنینگن، هرروز و در تمام مدت سال باز هستند.

غذاهای این منطقه در لاهه نظیر ندارد. رستوران‌های متنوع آن از چیدمان و طراحی لوکسی برخوردار هستند. مرکز خرید پالاس پرومناده (Palace Promenade) یک پاساژ چندمنظوره محسوب می‌شود که همیشه باز است و علاقه‌مندان به خرید را مجذوب خود می‌کند. برای بازدیدکنندگانی که وسایل نقلیه دارند، جای پارک و گاراژهای فراوانی وجود دارد.

منطقه‌ی اسخفنینگن از جذابیتی بین‌المللی برخوردار است؛ این جذابیت به‌ویژه در مشخصه‌های معماری گراند هتل آمرات کورهاوس (Amrâth Kurhaus) و کازینوی مدرن هلند به چشم می‌خورد.

گراند هتل آمرات کورهاوس - لاهه

بازدید از موزه‌ی بیلدن آن زی (Beelden aan Zee) که در میان ماسه‌های کنار ساحل پنهان شده است، تجربه‌ای بی‌نظیر محسوب می‌شود. اگر به دنبال آرامش هستید، نمایش‌های موزیکال سالن تئاتر باشکوه آفاس سیرکس تئاتر (AFAS Circustheater) را از دست ندهید.

به‌طورکلی، برگزاری رویدادهای فراوان درزمینه‌ی موسیقی، فرهنگ و ورزش در اسخفنینگن معمول است. این رویدادها اغلب با برپایی مراسم نفس‌گیر آتش‌بازی، تماشایی هستند. زندگی در این منطقه هرگز یکنواخت و کسل‌کننده نمی‌شود.

کایدان

در کرانه‌ی وسیع شنزار ساحلی با کایدان (Kijkduin)، دومین منطقه‌ی تفریحی محبوب لاهه، روبرو خواهید شد. در این منطقه می‌توانید به کوه‌پیمایی، دوچرخه‌سواری روی ماسه‌ها و شنا در دریای شمال بپردازید یا از سازه‌ی هنری باشکوه «گنبد آسمانی» (Celestial Vault) بالا بروید و شاهد چشم‌اندازی بی‌همتا باشید.

همچنین می‌توانید در تراس یکی از رستوران‌های امتداد بولوار استراحت کنید و درحالی‌که از نوشیدن قهوه لذت می‌برید، دورنمای زیبای ساحل را نظاره کنید.

منطقه ساحلی کایدان - لاهه

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}