جاذبه‌های طبیعی باورنکردنی در ایتالیا

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1395/11/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

 همه‌ی گردشگران، ایتالیا را به فرهنگ، آشپزی و فشن می‌شناسند، صد البته که باید درباره‌ی طبیعت شگفت‌انگیزش بیشتر حرف زده شود. کشوری که همیشه به آثار فرهنگی‌اش معروف بوده، مناظری حیرت‌انگیز و باورنکردنی دارد. از کوه‌ها و قلل برفی بلند گرفته تا سواحلی با آب‌های فیروزه‌ای و ماسه‌های سفید! حتماً از این شگفتی‌های خیره کننده طبیعی ایتالیا را بازدید کنید!

تور اروپا

1. فوروره فیورد | Furore Fjord

«فوروره» یک شگفتی طبیعی تمام عیار محسوب می‌شود؛ یک فلات که در ایتالیا بسیار غیرمعمول است. این فلات دیدنی با آب‌های فیروزه‌ای شسته می‌شود و ساحلی زیبا و سکونت گاهی دارد که به تدریج از تنگه بالا می‌رود. خانه‌های قدیمی ماهیگیران در اینجا پراکنده شده‌اند. بازدیدکنندگان برای تماشا و تحسین طبیعت چشم‌گیر و صرف کردن یک وعده  غذا در رستوران‌های محلی با نمایی فوق العاده، به این شهر می‌آیند. فوروره که در ساحل زیبای آمالفی (Amalfi) قرار دارد، یکی از زیباترین شهرهای کوچک کشور به شمار می‌آید. متأسفانه این قسمت حتی در حالی که در کنار پوزیتانوی (Positano) مشهور قرار گرفته است و مناظری نفس‌گیر دارد، نسبتاً برای گردشگران ناشناخته است.

جهت مشاهده تورهای ونیز روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/venice/

جاذبه های طبیعی ایتالیا

2. دره‌های توسکانی | Valleys of Tuscany

این دره‌ها یکی از شگفتی‌های طبیعی مورد علاقه ما در ایتالیا هستند. ویلاهای کهن و تاریخی که در اطراف پراکنده شده‌اند، زیبایی این دره‌ها را دو چندان کرده‌اند و گردشگران می‌توانند این خانه‌ها را کرایه کنند و یک شب رویایی را در این منطقه بگذرانند. همچنین در اینجا می‌توان درخت‌های سروفراوانی را مشاهده کرد که نشان منطقه هستند.

جاذبه های طبیعی ایتالیا

3. چشمه‌های آب گرم ساتورنیا | Hot Springs of Saturnia

این چشمه‌های آب گرم طبیعی از زمان‌های دور مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. بنا به افسانه‌ها، این حوضچه‌های آب گرم توسط رعدهایی که ژوپیتر هنگام خشمش به سمت زحل (Saturn) پرتاب کرد ایجاد شده‌اند. او نتوانست زحل را بزند اما در عوض این چشمه‌های آب گرم شکل گرفتند. آب اینجا دمایی مطبوع (۳۷.۵ درجه سانتی‌گراد) داشته و غنی از مواد معدنی مفید، همراه با نماهایی عالی و محیطی فوق‌العاده است.

طبیعت ایتالیا

4. پارک ملی گران پارادیزو | Gran Paradiso National Park

این پارک خیره کننده که نامش را از کوه گران پارادیزو گرفته، در قسمت شمال غربی بخش ایتالیای آلپ قرار دارد. در کنار مناظر چشمگیر، دره‌ها و دریاچه‌های کوهستانی، یخچال‌های طبیعی و علفزارهای آلپی، گونه‌های مختلف در خطری مانند بز کوهی آلپی، شوکا، جغد عقابی و حیوانات بسیار دیگری در اینجا زندگی می‌کنند. دهکده‌های کوچک متعددی در این پارک پراکنده شده‌اند، جایی که گردشگران می‌توانند مراکز گردشگری را پیدا کرده و درباره این بخش محافظت شده بیشتر بدانند. آشکار است که عده زیادی برای یک کوهنوردی خوب و تحسین نماهای باورنکردنی از کوهستان‌ها به اینجا می‌آیند. همچنین تماشای حیوانات و پرندگان نیز در میان تفریحات رایج هستند.

جاذبه های طبیعی ایتالیا

5. ساردینیا | Sardinia

ساردینیا، دومین جزیره‌‌ی بزرگ مدیترانه بوده و خط ساحلی طولانی با سواحل ماسه‌ای متعدد دارد. به خاطر طبیعت متنوع ساردینا، فعالیت‌های مختلف و گوناگونی در تمام سال در اینجا برپاست: اسب سواری، قایق‌رانی و حتی اسکی در زمستان! در اینجا خوراکی‌های بی‌نظیری را در اختیار خواهید داشت، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را از دست ندهید.

جاذبه های طبیعی ایتالیا

6. دریاچه گاردا | Lake Garda

این دریاچه که در منطقه آلپ قرار دارد، توسط یخچال‌ها شکل گرفته و در میان شهرهای معروفی مانند ورونا، ونیز و میلان محصور شده است. گاردا همچنین بزرگ‌ترین دریاچه ایتالیا به شماره می‌رود. شهرک‌های تاریخی متعددی به همراه دهکده‌ها در طی خط ساحلی آن پراکنده شده و برای بازدیدکنندگان رستوران‌های راحت، مراکز آب درمانی، هتل‌ها و معماری تاریخی فراهم می‌کنند. لازم به ذکر نیست که زیبایی طبیعی این گوهر آلپ و اطرافش چقدر بی عیب و نقص و دیدنی است. این منطقه یک منطقه تفریحی شگفت انگیز است که تفریحات آبی متعدد، مسیرهای کوه‌پیمایی، دوچرخه سواری کوهستان، اسب سواری، صخره نوردی، اسکی و بسیاری دیگر را برای گردشگران فراهم کرده است.

جاذبه های طبیعی ایتالیا

7. جزایر آئه ئولیَن | Aeolian Islands

این مجمع الجزایر آتشفشانی در دریای تایرنین (Tyrrhenian)، درست در شمال سیسیل پراکنده شده است. در تابستان این نقطه در بین گردشگران بسیار محبوب می‌شود. جای تعجب نیست، این جزایر با مناظر تماشایی دریای آبی و دهکده‌های ماهیگیری ایتالیایی همه را مسحور می‌کنند. این مجمع الجزایر حتی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیست به ثبت رسیده است.

جاذبه های طبیعی ایتالیا

8. کاپری | Capri

جزیره کاپری در دریای تایرنین، دارای سواحل متعدد و زیباست که با سنگ ریزه‌های نرم و کوچک پوشیده شده‌اند. در برخی قسمت‌های ساحل می‌توان صخره‌های بزرگی را دید که از آب‌های گرم و شفاف بیرون زده‌اند. یکی از تورهای محبوب در اینجا نزدیک شدن به ساحل از یک قایق است. کاپری یک جزیره با شکوه است که به خاطر ویلاهای لوکس و مجلل، تپه‌هایی با شیب تند و لیمون چِلو (Limoncello) شناخته می‌شود. برخلاف سبک زندگی گرانی که در اینجا رایج است، سواحل رایگان بسیاری برای هر مهمانی که از این جزیره بازدید می‌کند نیز وجود دارند.

جاذبه های طبیعی ایتالیا

9. رشته کوه‌های دولومیت | The Dolomites

این رشته کوه معروف در آلپ، در میان اسکی بازها، کوهنوردان، صخره نوردان و علاقه‌مندان به سقوط آزاد بسیار محبوب و معروف است. دولومیت مناظر بی‌نظیر و فوق العاده ای را به نمایش می‌گذارد. به خاطر وجود قلل متعدد، این رشته کوه هنوز هم توسط علاقه‌مندان سقوط آزاد که عاشق یافتن مکان‌های جدید هستند کاوش می‌شود. برای تماشای مناظر نفس‌گیر دره‌ها، دریاچه‌ها و علفزارهای آلپ، به بالای قلل مرتفع آن بروید. بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی به پیست‌های اسکی این منطقه جذب می‌شود.

جاذبه های طبیعی ایتالیا

10. دریاچه رِزیا | resia

مکانی با تاریخی منحصر به فرد. در سال ۱۹۵۰ ساخت و ساز سد باعث ایجاد سه دریاچه شد که امروزه دریاچه رزیا را شکل می‌دهند. اما تکان دهنده‌ترین رویداد، به زیر آب رفتن شهرکی به نام کورون وِنوستا (Curon Venosta) بود. و امروزه ما می‌توانیم دریاچه افسونگری که برج ناقوس شهرک قدیمی از دل آن بیرون زده است را تحسین کنیم. یکی از غیرمعمول ترین تفریحات در اینجا قایق سواری و غواصی برای کشف معماری باقیمانده از شهر است.

جاذبه های طبیعی ایتالیا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}