10 جاذبه برتر گردشگری لوسرن

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1395/10/17
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر لوسرن در شمال دریاچه‌ای به همین نام در کشور سوئیس قرار دارد، جایی که رودخانه «ریوس» از آن نشات می‌گیرد. شهر لوسرن با قسمت مرکزی قرون وسطایی، ساختمان‌های تاریخی زیبا و فضاهای دلنشین، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور سوئیس مبدل شده است. بسیاری از بازدید‌کنندگان برای دیدن اجرای باشکوه ارکسترها و تک‌نوازان در جشنواره‌های موسیقی تابستانی و دیگر جشنواره‌ها و حتی بازدید از بند‌های موسیقی مختلف به این شهر سفر می‌کنند.

تور اروپا

اولین اشاره به این شهر توسط مورخان به حدود سال 840 میلادی بر می‌گردد. شهر لوسرن پس از باز شدن معبر «سنت گوتارد» در میان رشته کوه‌های آلپ در قرن 13 میلادی، به یک شهر مهم تجاری تبدیل شد. در ادامه به جاذبه‌های برتر گردشگری این شهر زیبا نگاهی خواهیم انداخت تا اگر روزی با تور سوئیس راهی این شهر شدید، بیشترین لذت را از ببرید.

1. پل چَپِل | Chapel Bridge

یکی از بارزترین مشخصه‌های شهر لوسرن، یک پل چوبی سرپوشیده مورب در سرتاسر رودخانه «رَیس» به نام «پل چپل» است. این پل نه تنها یکی از مشخصه‌های زیبای شهر «لوسرن»، بلکه یک پل تاریخی و با قدمت است که تاریخ ساخت آن به سال 1333 میلادی باز می‌گردد. وجود بیش از 100 عکس با قدمتی 400 ساله در فضای داخل و تصویر «قدیس حامی» از دیدنی‌های ارزشمند این پل به حساب می‌آیند. پل چپل در سال 1993 میلادی طی یک آتش سوزی به شدت آسیب دید؛ اما هم اکنون کاملاً بازسازی و ترمیم شده است. پل چپل به‌صورت هشت ضلعی ساخته شده و شامل یک برج آب با قدمت 800 ساله با بیش از 34 متر ارتفاع می‌شود. ترکیب معماری این پل و برج مجاور آن، از مناسب‌ترین صحنه‌ها برای عکاسی در کشور سوئیس به شمار می‌آید.

جاذبه های گردشگری لوسرن سوئیس

2. قسمت قدیمی شهر  لوسرن | Old Town

شهر قدیمی لوسرن، در پهنای راست رودخانه «ریوس»، هنوز هم مآمن بسیاری از خانه‌های شهرنشینان قدیمی و فواره‌های بسیاری است. برخی از ساختمان‌های چوبی واقع در خیابان‌های سنگفرش قسمت «قدیمی شهر»، با رنگ‌های روشن رنگ‌آمیزی شده‌ و فضایی افسانه‌ای به این شهر بخشیده‌اند. در این منطقه بنای «التس راتوس» (Altes Rathaus)، سالن اصلی شهر قدیمی با سبک معماری رنسانس ایتالیایی در حدود سال‌های 1602 تا 1606 میلادی ساخته شده و در مجاورت آن، یک برج با قدمتی از حدود قرن 14 میلادی قرار دارد. در غرب آن می‌توانید تصاویری متعلق به «وین مارک» و همچنین چشمه‌ی زیبای «لیت گوتیک» (Late Gothic) را ببینید. در «کاپل پلاتز»، قدیمی‌ترین کلیسای شهر، یعنی کلیسای «سنت پیتر» نیز دیدنی‌های فراوان برای ارائه دارد، کلیسایی که در سال 1178 میلادی ساخته شد اما در قرن 18 میلادی به شکل کنونی خود بازسازی شده است. قسمت قدیمی شهر شما را برای برای قدم زدن‌های طولانی دعوت خواهد کرد.

جاذبه های گردشگری لوسرن سوئیس

3. پل اسپرور | Spreuerbrücke

شهرت این پل به خاطر قدمتش (که از چند قرن تجاوز می‌کند) زبانزد گردشگران جهان شده و یکی از دو پل دوقلوی باستانی معروف شهر لوسرن به حساب می‌آید. ساخت پل «اسپرور» به سال 1406 میلادی باز می‌گردد. در داخل فضای پل 45 نقاشی از «رقص مرگ» (یک قطعه سمفونیک) وجود دارد که در کشور «آلمان» تحت عنوان «Totentanz» شناخته می‌شود. نقاشی‌های مذکور بین سال‌های 1616 میلادی و 1637 میلادی توسط نقاش «کاسپر مگلینگر» و دانش آموزانش طرح زده شده‌اند، این مجموعه نقاشی به‌عنوان بزرگ‌ترین نمونه موجود در نوع خود در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود. این نقاشی‌ها در قاب‌هایی به رنگ سیاه قرار دارند؛ هر قاب شامل حکاکی‌هایی از اسامی، توضیحات نقاشی و نام مشتریان و اهدا کنندگانشان است. نقاشی‌هایی از پرتره برخی خیرین نیز در این بنا به چشم می‌خورد.

جاذبه های گردشگری لوسرن سوئیس

4. موزه روسنگارت | Museum Sammlung Rosengart

اگر شما به سبک هنری «پست امپرسیونیست» علاقه‌مند هستید، بازدید از « موزه هنر نوین» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از برترین آثار موجود در این موزه می‌توان به آثار هنرمندانی از جمله «پل کله» و «پابلو پیکاسو» اشاره نمود. این موزه دربردارنده مجموعه آثار بزرگی از 20 هنرمند منصوب به قرون 19 و 20 میلادی است که در میان تمام آن‌ها آثار «سزان»، «مونه»، «شاگال»، «براک»، «کاندینسکی»، «لژه»، «ماتیس» و «میرو» زبانزد هستند. 125 طراحی و نقاشی از «پل کله» در این موزه قرار دارد، به صورتی که پیشرفت سبک و روش وی به‌خوبی قابل ملاحظه است. این مجموعه شامل آثاری از «پیکاسو» (که عمدتاً پس از سال 1938 میلادی طرح زده شده‌اند) نیز هست. «آنجلا روسنگارت» که بنیان‌گذار این موزه به حساب می‌آید؛ خانه‌ی پدری خود را به موزه تبدیل کرده است.

جاذبه های گردشگری لوسرن سوئیس

5. موزه حمل و نقل سوئیس | Swiss Transport Museum

این مجموعه‌ی بزرگ در سالن‌های نمایش و نمایشگاه‌های رو باز، تمام اشکال ممکنه از حمل و نقل و همچنین ارتباطات و گردشگری را در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته است. در این موزه از مدل‌های راه‌آهن و لوکوموتیو گرفته تا نمونه‌های واقعی انواع کشتی، هواپیما، موشک و خودرو قرار دارند؛ مطمئنا بازدید از این موزه بسیار مهیج خواهد بود. تمامی مراحل ساخت تونل راه‌آهن «سنت گوتارد» نیز در این موزه ارائه شده است. موزه حمل و نقل سوئیس دارای بزرگ‌ترین صفحه نمایش در کل کشور سوئیس بوده و افلاک نمای 150 پروژکتوری آن، از دیگر دیدنی‌های این موزه جالب به حساب می‌آید.

جاذبه های گردشگری لوسرن سوئیس

6. کلیسای یسعویون | Jesuit Church

اولین کلیسای بزرگ سوئیس با سبک معماری «باروک» برای یسعویون، مستقیماً در پهنه سمت چپ رود «ریوس» و در بین سال‌های 1666 و 1677 میلادی ساخته شد. فضای داخلی این کلیسا در سال 1750 میلادی به سبک «روکوکو» به روز رسانی شد؛ در این راستا سقف کلیسا نیز به‌صورت برجسته و پر رنگ و لعاب نقاشی و محراب کلیسا با سنگ‌های مرمر مصنوعی زیبایی امروزی خود را به دست آورد. پیشنهاد می‌کنیم که برای اجراها و کنسرت‌های باشکوه این مکان، از قبل بلیط تهیه کنید و اوقات لذت بخشی را در چنین مراسم‌هایی سپری کنید.

جاذبه های گردشگری لوسرن سوئیس

7. بنای یادبود شیر | Lion Monument

در شمال «لون پلاتز»، بنای یادبود شیر، مجسمه‌ای بزرگ از یک شیر در حال مرگ از جنس سنگ وجود دارد. این مجسمه توسط «توروالدسن» (Thorwaldsen) در سال 1820 میلادی طراحی شده است. این اثر تاریخی یادآور مرگ 26 افسر و بیش از 700 سرباز از سپاه کشور سوئیس، در حال حفاظت از «لویی شانزدهم» طی حمله به «تویلری» طی انقلاب فرانسه در سال 1792 میلادی است. این اثر تاریخی خاص، یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین بناهای واقع در شهر لوسرن است، اما تنها تعداد انگشت شماری از گردشگران از دیگر بنای یادبود جنگ در «لون پلاتز» به نام «بورباکی پانورما» (Bourbaki Panorama) اطلاع دارند. در این بنا 11 هزار متر‌مربع نقاشی به شکل یک دایره چیده شده‌ است. قدمت این نقاشی‌های رئالیسم به سال 1879 میلادی باز می‌گردد و تداعی‌گر عقب نشینی ارتش فرانسه شرقی از جبهه جنگ با سوئیس در سال 1871 میلادی در طول جنگ فرانسه و پروس است. در این نقاشی‌ها، چهره‌ها و اشیاء بسیار واقعی طرح زده شده‌اند، به صورتی که نقاشی را تبدیل به یک صحنه سه‌بعدی می‌کنند.

جاذبه های گردشگری لوسرن سوئیس

8. دیوارهای شهر | Town Walls

در حاشیه شمالی شهر قدیمی لوسرن، یک دیوار با قدمتی بین سال‌های 1350 تا 1408 میلادی وجود دارد. بخش مربوط به سال‌های 1386 میلادی، هنوز هم تقریباً دست نخورده و بکر باقی مانده است. این بنا شامل 9 برج در سبک‌های مختلف معماری است که از بالای چهار برج اصلی آن به نام‌های «زیت»، «اشمیر»، «واچ» و «مانلی» کل منظره‌ی شهر، دریاچه و چشم انداز اطراف آن را می‌توانید مشاهده کنید. قدیمی‌ترین برج ساعت در سوئیس (برج زیت) در سال 1535 میلادی ساخته شده است که دقیقاً یک دقیقه قبل از تمام ساعت‌های شهرستان‌های دیگر زنگ خود را به صدا در می‌آورد. مکانیسم کار این ساعت از داخل برج به وضوح قابل مشاهده است.

جاذبه های گردشگری لوسرن سوئیس

9. باغ یخچال |‌ Glacier Garden

باغ یخچال، اثر قابل توجهی در توصیف «عصر یخبندان» است و شامل یخچال‌های طبیعی، تخته سنگ‌های نامنظم، یخ‌های عقب نشینی کرده و 32 چاه موجود در پایین آبشارهای حاصل از ذوب شدن توده‌های یخی می‌باشد. نحوه شکل گیری برخی یخچال‌های بزرگ‌تر به‌واسطه یک مدل نمایش داده شده و همچنین چگونگی تأثیر تغییرات آب و هوایی بر زمین نشان داده می‌شود. در موزه، نقش‌های برجسته متفاوتی از جمله گروه‌های حیوانات آلپ، نمونه سنگ‌ها و ... وجود دارد. این موزه نه برای همه، اما برای کودکان بسیار سرگرم کننده است؛ بالأخص دخمه پرپیچ و خم و پر از آینه‌ی آن!

جاذبه های گردشگری لوسرن سوئیس

10. هافکریش | Hofkirche

در مجاورت صومعه «بندیکت»، برج‌های دوقلوی کلیسای «هافکریش» قرار دارند که قدمتشان به حدود سال‌های 1634-1639 میلادی می‌رسد. این بنا در بین‌سال‌های 1634-1639 میلادی مورد بازسازی قرار گرفت، منتها برج دیگر کلیسا (مربوط به سال 1525 میلادی) عیناً نگاه داشته شد. این کلیسا، به‌عنوان مهم‌ترین کلیسای منصوب به دوره رنسانس در سوئیس شناخته می‌شود. در برج شمالی، یک مجسمه «لیت گوتیک» وجود دارد که نماد «عذاب» است و در داخل بنا، حکاکی‌هایی با قدمتی از سال 1639 میلادی خود نمایی می‌کنند. در اطراف کلیسا مقبره اعضای خانواده‌های قدیمی شهر «لوسرن» قرار دارد. اگر چه فضای داخلی کلیسا نسبتاً ساده است، اما به دلیل محراب طلایی به سبک «باروک» خود شهرت فراوان دارد. لازم به ذکر است، هرساله تابستان، برنامه معروف «رسیتال» در این کلیسا برگزار می‌شود.

جاذبه های گردشگری لوسرن سوئیس

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}