موزه های تاریخی یونان، گنجینه ای از تاریخ بشریت

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1396/10/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

یونان، کشوری است که امپراطوری با عظمتش، مدت‌ها سر همه‌ی زبان‌ها بود. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری متفرقه‌ی ارزشمند آن، موزه‌هایش نیز، آینه‌ای از آداب و رسوم، فرهنگ و تاریخ غنی این کشور به حساب می‌آیند.

تور اروپا

لیست تور‌هایی که یونان یکی از مقاصد آن‌هاست

سواحل فوق‌العاده، غذا و معماری بی‌نظیر کشور یونان، از جمله دلایلی هستند که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خودشان جذب می‌کنند. اما کشوری که در مورد آن حرف می‌زنیم، قدمتی چند هزار ساله دارد. بنابراین، حیف است که بدون بازدید از موزه‌های برتر و آگاهی از ابعاد تاریخی آن، این کشور را ترک کنید.

1. موزه آکروپولیس

بهترین راه برای غرق شدن در دنیای باستانی شهر آتن، بازدید از «موزه‌ آکروپولیس» (Acropolis Museum) است. این موزه، مصنوعات مختلفی از تمدن «میسنی» یا همان «عصر برنز» تا اوایل مسیحیت را دربر می‎گیرد. این موزه‌ی چند طبقه، در یک ساختمان باشکوه قرار گرفته است. همچنین یک گالری پر از مجسمه‌های گوناگون، با دیوارهای شیشه‌ای در موزه‌ی آکروپولیس وجود دارد تا بازدیدکنندگان بتوانند ظرافت این آثار را زیر نور طبیعی، بررسی کنند.

موزه آکروپولیس آتن

2. موزه تمدن بیزانس

«موزه تمدن بیزانس» (The Museum of Byzantine Culture) واقع در «تسالونیکی» (Thessaloniki)، همانطور که از اسمش پیدا است، به دوره‌ی بیزانس اختصاص دارد؛ یعنی هنر اوایل مسیحیت، بیزانس و پسا بیزانس را دربر می‌گیرد. در این موزه، یک نمایشگاه دوران ابتدای مسیحیت وجود دارد که نوع خانه‌ها، غذا، لباس، زندگی روزانه و حتی قبرستان‌های آن زمان را به نمایش می‌گذارد. 

موزه تمدن بیزانس در تسالونیکی

3. موزه ماقبل تاریخ ترا

جذابیت‌های جزیره‌ی «سانتورینی» (Santorini)، فقط به سواحل زیبا و روستاهایی که کنار دهانه‌ی آتشفشان قرار دارند، خلاصه نمی‌شود. بلکه می‌توانید از «موزه‌ی ماقبل تاریخ تِرا» (The Museum of Prehistoric Thera) در این جزیره دیدن کنید. این موزه، از آثار متعلق به تمدن «مینوسی» نگهداری می‌کند. علاوه بر آن، دیوار نگاری‌های قدیمیِ مربوط به دوره‌ی «نو سنگی» و «سیکلادی»، نقاشی‌ها و اشیای کمیابی که به آن دوران تعلق دارند نیز برای نمایش، در این موزه قرار گرفته‌اند.

موزه ماقبل تاریخ ترا در سانتورینی

4. موزه باستان شناسی دلفی

«موزه‌ی باستان شناسی دلفی» (The Archaeological Museum of Delphi)، محل اقامت یکی از معروف‌ترین پیشگویان دوران یونان باستان بوده و به همین دلیل، یکی از مهم‌ترین موزه‌های این کشور به حساب می‌آید. این موزه که در شهر دلفی قرار دارد، مجموعه‌ی بی‌همتایی از تندیس‌ها، مجسمه‌ها و هدایایی که مردم به این مکان اهدا کرده بودند را به نمایش می‌گذارد. به کمک این مصنوعات، تا حد زیادی می‌توان حدس زد که در آن زمان چه اتفاق‌هایی افتاده است.

موزه باستان شناسی دلفی

5. موزه باستان شناسی ملی

«موزه‎ی باستان شناسی ملی» (The National Archaeological Museum) در آتن، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های کشور به حساب می‌آید. ابتدا قرار بود از این موزه برای نگهداری مصنوعات باقی‌مانده‌ی شهر آتن استفاده شود؛ اما بعدها، این موزه گسترش پیدا کرد و موزه باستان شناسی ملی، از بسیاری از آثار بقیه‌ی نقاط کشور نیز پذیرا شد. 11 هزار نمایشگاه در این موزه برگزار می‌شود که شامل آثار دوره‌ی ماقبل تاریخ تا دوره‌ی اواخر باستان می‌شوند و به خوبی، تمدن یونان در آن زمان‌ها را نشان می‌دهند.

موزه باستان شناسی ملی در آتن

6. موزه هنر مدرن یونانی

درست زمانی که تمام طول روز را به بازدید از مقبره‌ها و آثار باستانی یونان گذرانده‌اید و فکر می‌کنید که این کشور، بویی از هنرهای به‌روز نبرده، «موزه‌ی هنر مدرن یونانی» (The Museum of Modern Greek Art) در «رودس» (Rhodes)، خلاف آن را ثابت می‌کند. این موزه به نمایش سیر تکاملی هنر در یونان اختصاص دارد و از حکاکی، نقاشی، مجسمه و قلم کاری‌های هنرمندان قرن 19 و 20 نگهداری می‌کند.

موزه هنر مدرن یونانی در رودس

7. موزه باستان شناسی هراکلیون

اگر می‌خواهید از تمدن مینوسی در یونان، اطلاعات بیشتری کسب کنید، سری به «موزه‌ی باستان شناسی هراکلیون» (The Heraklion Archaeological Museum) در «کرت» (Crete) بزنید. این موزه، شامل مجموعه‌ی گسترده‌ای از هنر مینوسی و اشیایی مثل سفال، سنگ، آرامگاه‌ و نقاشی‌هایی می‌شود که داخل خانه‌ها و کاخ‌ها پیدا شده بودند و قدمتی بیش از 5,500 سال دارند.

موزه باستان شناسی هراکلیون

8. موزه باستان شناسی المپیا

«موزه‌ی باستان شناسی المپیا» (The Archaeological Museum of Olympia)، از آثار هنری زیبای مربوط به دوران یونان باستان نگهداری می‌کند. این موزه در المپیا قرار دارد؛ یعنی همان جایی که بازی‌های المپیک برای اولین شروع شدند. نمایشگاه مجسمه‌ها، یکی از بخش‌های جالب آن است که می‌توانید از میتوپِ مقبره‌ی زئوس دیدن کنید.

موزه های یونان

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}