دیدنی‌های میدان دام در شهر آمستردام

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/1/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

میدان تاریخی دام متعلق به قرن سیزدهم، با جاذبه‌های زیبایی مانند ساختمان کاخ سلطنتی، موزه مادام توسو و کلیسای جدید، یکی از دیدنی‌ترین نقاط شهر آمستردام به شمار می‌آید.

تور اروپا

سفر به شهر تاریخی آمستردام در تورهای هلند

میدان دام با کبوترهای زیبایش همواره برای اهالی شهر آمستردام هلند محلی برای قرارها و دور هم جمع شدن بوده است. این میدان با ساختمان‌های زیبا و جاذبه‌های شگفت‌انگیزش یکی از مقاصد حتمی شما در سفر به آمستردام خواهد بود. میدان دام در قرن سیزدهم، زمانی بنا گردید که یک سد روی رودخانه «آمستل» (Amstel) برای جلوگیری از آب‌گرفتگی شهر از طریق خلیج «زایدرزی» (Zuiderzee) بسته شد. در طول قرن‌ها تعدادی ساختمان دور این میدان قد برافراشتند. رویدادهای ویژه شهر در این میدان برگزار شده و هنرمندان خیابانی زیادی در این منطقه به چشم می‌خورند. در دهه ۱۹۶۰ میدان دام به خاطر جمعیت هیپی‌هایی که در آن گرد هم جمع می‌شدند معروف بود.

دیدنی‌ های میدان دام

در کنار رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها، جاذبه‌های فوق‌العاده‌ی دیگری نیز در میدان دام وجود دارند. شاید بتوان مهم‌ترین آن‌ها را کاخ سلطنتی دانست. این بنا که در اصل به عنوان ساختمانی برای حکمرانان آمستردام ساخته شده بود، بزرگ‌ترین بنای سکولار اروپا در قرن هفدهم به حساب می‌آمد. خاندان سلطنتی هلند دیگر در اینجا اقامت ندارد، اما رویدادهای ویژه‌ای هنوز در آن برگزار می‌شود. در روزهای عادی که مراسمی وجود ندارد بازدید از کاخ سلطنتی برای عموم آزاد است. در نزدیکی ساختمان کاخ می‌توانید گراند هتل «کراسناپولسکی» (Krasnapolsky)، بزرگ‌ترین هتل پنج ستاره هلند را ببینید. این هتل در سال ۱۸۶۶ توسط یک مهاجر لهستانی تأسیس شده و بازدیدکنندگان می‌توانند در یکی از سه رستوران عالی آن غذا میل کنند.

میدان دام آمستردام

روبه‌روی کاخ سلطنتی، یک ستون بلند سفید، تزئین شده با تندیس‌های متعدد را خواهید دید که به «یادمان ملی» شناخته می‌شود. این ستون در سال ۱۹۵۶ به افتخار قربانیان جنگ جهانی دوم نصب گردید. پله‌هایی که زیر آن قرار دارند محلی محبوب برای مردم است که در روزهای آفتابی روی آن‌ها نشسته و استراحت کنند. کلیسای جدید (Nieuwe Kerk)، در همسایگی کاخ، در حدود سال ۱۴۰۰ ساخته شد و در اواسط دهه ۱۶۰۰ بعد از یک آتش‌سوزی بزرگ مورد بازسازی قرار گرفت تا به شکوه و عظمت قبل خود برگردد. این ساختمان به سبک رنسانس اولیه طراحی شده بود. ازدواج‌های سلطنتی همواره در این کلیسا برگزار می‌شدند. بازدیدکنندگان از دیدن پنجره رنگی بزرگ و گوش فرا دادن به یک اجرای ارگ کلیسا لذت خواهند برد.

میدان دام آمستردام

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی میدان دام، موزه «مادام توسو» (Madame Tussauds) است که مجسمه‌های مومی این هنرمند را به نمایش می‌گذارد. می‌توانید مجسمه ستارگان معروف پاپ، سینما و ... را در اینجا تماشا کنید.

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}