کاستیانا، یکی از مهم‌ترین خیابان‌های مادرید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/3/31
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

خیابان کاستیانا یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین خیابان‌های شهر مادرید بوده و در آن خانه‌هایی لوکس، بهترین هتل‌ها، مراکز تجاری و اداره‌های اتحادیه اروپا را می‌توانید پیدا کنید.

تور اروپا

سفر به شهر سرزنده‌ مادرید در تور ۸ روزه اسپانیا

خیابان «کاستیانا» (Castellana) از میدان «کولون» (Colón) آغاز می‌شود. این خیابان که ادامه محور پرادو - رِکولِتوس (Recoletos) است، در میانه قرن ۱۹ ساخته شد. در آن سال‌ها اینجا محل کاخ‌های لوکس و سکونتگاه‌های اشراف و طبقه بورژوا بود. در دهه ۱۹۳۰ از «سکوندینو زوازو» (Secundino Zuazo) درخواست شد تا شهر مادرید را دوباره سازمان دهد. این معمار می‌خواست خیابان بزرگی بسازد که تمام بازدیدکنندگان پایتخت را شگفت زده کند. همچنین خیابانی که بتواند برخی از مهم‌ترین ساختمان‌های دولت را در خود جای دهد. پروژه در زمان جمهوری آغاز شد، اما به خاطر جنگ متوقف گردید. بعد از رفع مشکلات، دوباره روند را بر اساس نقشه‌های سابق ادامه دادند اما این بار خود معمار در تبعید به سر می‌برد. تنها تغییر در نقشه، ورودی جنوبی بود که با یک ورودی یادمانی‌تر آن را اصلاح کردند. در زمان جمهوری، سیستم ترابری نیز گسترش یافت و شبکه‌ای از خطوط ریلی به اسپانیا اضافه شد. این امر هسته مرکزی ایستگاه «چامارتین» (Chamartín) را شکل داد که البته تا دهه ۱۹۷۰ به شکل امروزی خود در نیامد.

شهر در نیمه دوم قرن ۲۰ دوباره از نو طراحی و اصلاح شد. ساخت و ساز‌های جدیدی آغاز گردید که در کنار خانه‌های قدیمی خیابان کاستیانا انجام می‌شدند. برج‌های بلندی در بالای میدان قد برافراشتند و ساختمان‌های بلند جدیدی که توسط معماران برجسته‌ای چون رافائل مونئو (Rafael Moneo) یا «آنتونیو لاملا» (Antonio Lamela) طراحی شده بودند در این خیابان شروع به درخشش کردند. از بین این بناها می‌توان به برج‌های «کولون»، اداره‌های «لا کایسا» (la Caixa)، هتل «اِسپریا» (Hespería) و ساختمان «بانکینتر» (Bankinter) اشاره کرد. این بناهای جدید با مصالحی نو چون بتن مسلح، استیل، شیشه و آجر، حال و هوایی متفاوت به خیابان کاستیانا دادند.

خیابان کاستیانا مادرید

کاستیانا در واقع نامی بود که به ناحیه حول خیابان بین «نوئوس مینیستریوس» (Nuevos Ministerios) و میدان کولون در دو طرف خیابان کاستیانا اطلاق می‌شد. این محوطه یکی از مراکز مهم مالی پایتخت اسپانیا به شمار می‌رفت. شعبه مرکزی بسیاری از بانک‌های مهم در این خیابان قرار دارد و اداره‌های اتحادیه اروپا در مادرید و بسیاری شرکت‌های برجسته دیگر نیز در این خیابان هستند. برخی از شیک‌ترین هتل‌های شهر، سفارت‌خانه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، آپارتمان‌های لوکس و بوتیک‌های مجلل را نیز در کاستیانا می‌توان پیدا کرد. اگر قصد رفتن به خیابان «سرانو» (Serrano) در سالامانکا را داشتید نیز می‌توانید با پیاده‌روی اندکی به آن دسترسی داشته باشید.

خیابان کاستیانا مادرید

موزه‌های این حوالی

در زیر گذرگاه‌هایی که خیابان «خوان براوو» (Juan Bravo) را به «ادواردو داتو» (Eduardo Dato) پیوند می‌دهند، مجموعه‌ای عالی از ۱۷ مجسمه انتزاعی وجود دارد. در مساحتی بیش از ۴۰۰۰ متر مربع در دل خیابان کاستیانا، وقف هنر معاصر اسپانیا شده و آثاری از ۱۷ هنرمند مختلف این کشور به نمایش گذاشته شده‌ است. این مکان در واقع یک موزه رو باز عمومی و رایگان به شمار می‌رود که مردم عادی را با آثار هنرمندان پیوند می‌دهد.. در موزه ملی علوم طبیعی نیز بیش از ۶ میلیون گونه جانوری به نمایش گذاشته شده که آن را تبدیل به یکی از منابع اصلی جانورشناسی اسپانیا و همچنین مناطق مدیترانه‌ای دیگر می‌کند.

خیابان کاستیانا مادرید

نوئووس مینیستریوس

این محوطه حول ساختمانی و ایستگاه مترویی به همین نام قرار دارد. ناحیه مذکور در درجه اول مکانی مسکونی بوده اما استادیوم فوتبال سانتیاگو برنابئو (Santiago Bernabéu) نیز در آن ساخته شد که بازی‌های خانگی تیم رئال مادرید در آن برگزار می شود. مغازه‌های زیادی را می‌توان در این محله پیدا کرد و همچنین کافه‌ها و رستوران‌های خوبی برای امتحان کردن غذاهای اسپانیایی می‌بینید.

خیابان کاستیانا مادرید

میدان کاستیانا

میدان کاستیانا را می‌توان ورودی اصلی به مادرید از قسمت شمالی دانست. این میدان توسط برج‌های با ابهت «KIO» اشغال شده که با قرار گرفتن در دو طرف خیابان حالتی شبیه به دروازه پیدا کرده‌اند؛ به همین علت است که به این میدان «دروازه اروپا» نیز می‌گویند. این میدان یکی از قطب‌های بزرگ حمل و نقل به شمار رفته و ایستگاه اتوبوسی که پایین برج «KIO» قرار دارد پایانه‌ای برای بسیاری از خطوطی به حساب می‌آید که به شهرهای شمال مادرید می‌روند. این محوطه مسکونی بوده و برخی از برترین هتل‌ها و بیمارستان‌ها را در آن می‌توان پیدا کرد.

خیابان کاستیانا مادرید


صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}