خیابان های معروف مادرید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/4/19
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر عازم تور اسپانیا هستید و در مادرید اقامت خواهید داشت، باید حتماً در این مدت از خیابان‌های مشهورش نیز دیدن کنید.

تور اروپا

یکی از متمایزترین ویژگی‌های مادرید، امکان پیاده روی کردن در آن است. مرکز شهر فشرده آن به سادگی به محله‌های مختلف ارتباط داشته و اگر چه قلب این شهر بسیار افسونگر و دیدنی است، اما برخی خیابان‌ها هستند که نباید طی بازدیدتان از دست بدهید. در ادامه شما را با معروف‌ترین خیابان‌های مادرید دوست داشتنی آشنا خواهیم کرد.

گران ویا

«گران ویا» (Gran Vía) که به برادوِی اسپانیایی هم شهرت دارد، یکی از شاهراه‌های اصلی و باشکوه مادرید بوده و معماری خیره کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد. کمتر جایی در اروپا می‌تواند چنین حس عمیقی را در شما ایجاد کند. پیاده روی خود را از «میدان اسپانیا» شروع کنید و سپس وارد اتمسفر پر جنب و جوش «میدان کایائو» (Callao) شوید. در اینجا می‌توانید از مناظری حیرت‌انگیز که از بالای «گورمت اکسپرینس» (Gourmet Experience) در بالای مرکز خرید «ال کورته اینگلس» (Corte Inglés) به شما هدیه می‌شود لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم به هنگام گشت و گذار حواستان به بالا هم باشد تا بتوانید فرشته معروف بالای ساختمان «متروپلیس» (Metropolis) را تماشا کنید.

خیابان گران ویا در مادرید

خیابان آلکالا

وقتی گران ویا به انتهای خود در ساختمان متروپلیس می‌رسد، «خیابان آلکالا» (Calle de Alcalá) مسیر را ادامه می‌دهد. این خیابان معماری باشکوهی را از «دروازه خورشید» تا «کاخ سیبلس» (Palacio de Cibeles) تماشایی در خود جای داده است که لانجی در پشت بام نیز دارد. در امتداد این مسیر می‌توانید مناظری خیره‌کننده از بالای تراس پشت بام «آزوتئا» (Azotea) را نیز ببینید. ساختمان بانک اسپانیا هم جزو جاذبه‌های دیدنی در میان پیاده‌روی است.

خیابان آلکالا در مادرید

خیابان پسئو دل پرادو

از میدان سیبلس می‌توانید وارد یکی از معروف‌ترین بلوارهای مادرید یعنی «پسئو دل پرادو» (Paseo del Prado) شوید. این بلوار با یکی از معروف‌ترین موزه‌های هنری جهان، موزه پرادو نامی مشترک دارد. یکی دیگر از نقاط مهم بلوار پرادو، «موزه تیسن بورنمیسا» (Thyssen Bornemisza) است که در کنار «موزه رینا سوفیا» (Museo Reina Sofia) «مثلت طلایی هنر» را تشکیل می‌دهد. از دیگر جاذبه‌های برجسته بلوار می‌توانیم به باغ عمودی «کایشا فوروم» (Caixa Forum)، باغ گیاهشناسی سلطنتی و آبنمای نپتون اشاره کنیم. پاسئو دل پرادو در «ایستگاه راه‌آهن آتوچا» (Atocha) که به خاطر جنگل بارانی داخلش شهرت دارد به پایان می‌رسد.

خیابان پسئو دل پرادو در مادرید

خیابان کایه بایلن

«کایه بایلن» (Calle Bailén) در کنار گران ویا، تماشایی‌ترین مناظر مرکز شهر مادرید را به گردشگران پیشنهاد می‌کند. این خیابان از میدان اسپانیا آغاز شده و شما را به «باغ‌های ساباتینی» (Sabatini) و «پلازا د اورینته» (Plaza de Oriente) می‌برد که بین کاخ سلطنتی و اپرای ملی قرار دارد. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید احتمالاً با نوازندگان خیابانی هم روبرو شوید. حتماً در مسیر از کلیسای جامع رنگارنگ و مدرن «آلمودِنا» (Almudena) هم دیدن کرده و در نهایت گردشتان را در «کلیسای سان فرانسیسکو ال گرانده» (San Francisco el Grande) که کمتر مورد توجه گردشگران واقع می‌شود به پایان ببرید.

خیابان کایه بایلن در مادرید

خیابان سرانو

«خیابان سرانو» (Calle De Serrano) یکی از منحصر به فردترین خیابان‌های مادرید بوده و به لطف بوتیک‌های لوکس و فروشگاه‌های برندهای برجسته‌ای مانند «پرادا»، «گوچی» و غیره که در آن قرار دارد می‌توانید خریدی حسابی کنید. «موزه باستان شناسی ملی» را هم که به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته، در این خیابان پیدا خواهید کرد. این موزه نمایشگاه‌هایی دائمی از دوران پیش از تاریخ، قرون وسطی، یونان باستان و غیره را به نمایش می‌گذارد.

خیابان سرانو در مادرید

خیابان مایور

«خیابان مایور» (Calle Mayor) با ردیفی از زیباترین یادمان‌های مادرید، پلازا مایور را در خود جای داده و از دروازه خورشید آغاز شده و در کنار کلیسای جامع آلمودنا به پایان می‌رسد. با گشت و گذار در این خیابان از پلازاهای زیادی عبور خواهید کرد. احتمالا چند کلیسا، مغازه‌های سوغاتی و حتی انستیتوی ایتالیایی مادرید را هم ببینید. یکی دیگر از جذابیت‌های برجسته این خیابان، «بازار سن میگل» (San Miguel) است که می‌توانید در آن کمی تاپاس نوش جان کرده و یک نوشیدنی میل کنید.

خیابان مایور در مادرید

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}