خرید سوغاتی از بازارهای معروف کریسمس بوداپست

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/6/23
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در حوالی تعطیلات کریسمس، یکی دیگر از جذابیت‌های هر شهری بازارهای کریسمس آن خواهد بود. در بوداپست هم این دسته جذابیت‌ها کم نیستند. برای آشنایی با این بازارها با ما همراه شوید.

تور اروپا

سفر به بوداپست خیره‌کننده در تورهای مجارستان

رقابت بین بازارهای کریسمس اروپا بسیار تنگاتنگ بوده و اکثر شهرهای بزرگ میزبان بیش از ۵ بازار متفاوت هستند. در بوداپست بازارهایی وجود دارند که توسط مردم محلی که به دنبال خوراکی یا هدیه هستند مورد استقبال قرار می‌گیرند. این بازارها برای آن که اوقات خوشی را در کنار دوستان یا خانواده رقم بزنید مکان‌های جالبی هستند. می‌توانید از بازی نور و رنگ در کنار موسیقی‌های کریسمس لذت ببرید.

میدان وروشْمارتی

بازار میدان «وروشمارتی» (Vörösmarty) در بوداپست بسیار معروف و شناخته شده است. نورهای درخشان خاص کریسمس میدان را می‌پوشانند و درختان و ساختمان‌ها را رویایی می‌کنند. در زیر این چراغ‌ها، غرفه‌های چوبی با فروشندگان غذاهای سنتی مجارستان، هنرمندان و فروشندگان صنایع دستی مشغول کار هستند. مردم محلی و گردشگران در بین این غرفه‌ها گردش می‌کنند و گاهی با یک لیوان نوشیدنی یا یک پیاله سوپ سنتی گرم، سرما را از تن بیرون می‌رانند. نوای موسیقی محلی مجارستان در تمام میدان به گوش می‌رسد و همه چیز خبر از شادی تعطیلات کریسمس می‌دهد.

اگر عصر به میدان وروشمارتی سر بزنید، به خاطر اجراهای موسیقی زنده جمعیت زیادی را در آن می‌بینید. برای پرهیز از گرفتار شدن در این شلوغی بهتر است زودتر به بازار بروید. میدان وروشمارتی برای خریدن هدایای کریسمس دست سازی مانند سرامیک، شال، شکلات یا سازهای محلی بسیار ایده آل خواهد بود. اگر به دنبال پیدا کردن یک سوغاتی بی‌همتای مجارستانی هستید، ماه دسامبر بهترین زمان برای این کار است. اکثر هنرمندان به زبان انگلیسی هم صحبت می‌کنند و می‌توانند به شما درباره آثارشان توضیح دهند و این سبب می‌شود که برای هر سوغاتی یک داستان معنی دار هم داشته باشید. بعد از تکمیل بازدیدتان از میدان وروشمارتی به سمت میدان «دئاک فرنتس» (Deak Ferenc) رفته بازار نوشیدنی را پیدا کنید که در میدان «اِرجیبت» (Erzsébet) قرار گرفته است.

بازارهای کریسمس بوداپست

بازار کریسمس کلیسای بوداپست

میدان «سنت ایشتوان» (Szent István) با یک پیست پاتیناژ و درخت کریسمسی به اندازه دو طبقه و چراغ‌های رنگی روی سر در کلیسا هر بازدیدکننده‌ای را به سمت خود جلب می‌کند. در اینجا فروشندگان مختلفی در حال ارائه غذاهای خوشمزه هستند و حتی بازدیدکنندگان می‌توانند از برگرهای تازه و غذاهای مکزیکی هم لذت ببرند. در خیابان «زرینی» (Zrínyi) حتی بیشتر از یک بازار معمولی هم پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال یک تجربه بازار شیک‌تر بودید، «کاخ چهار فصل گرشام» (Four Seasons Gresham Palace) را پیشنهاد می‌کنیم که در محوطه لابی یک تجربه شگفت انگیز زمستانی را برای مهمانانش فراهم کرده است. بوتیک‌های لوکس و هنرمندان صنایع دستی شناخته شده، کالاهای خود را که گران‌تر از بازارهای قبلی هستند در این مکان به نمایش گذاشته‌اند. لوستر بزرگی که در این ساختمان می‌بینید، شبیه به یک دانه برف خیره کننده است. بعد از بازدید این مکان و خروج از درب اصلی هتل، با یک پیاده‌روی دو دقیقه‌ای می‌توانید از زیباترین منظره بوداپست، یعنی کرانه‌های رود دانوب با چراغ‌های رویایی‌اش دیدن کنید. اگر وقت داشتید کروز شبانه رودخانه را از دست ندهید و همچنین به ساختمان پارلمان هم سر بزنید.

بازارهای کریسمس بوداپست

سایر بازارهای کریسمس

بازارهای کریسمس کوچک‌تری هم در نقاط مختلف بوداپست برپا می‌شوند. یکی از آن‌ها «گوردودوار» (Gozsdu Udvar) بوده که در محله یهودیان سابق بوداپست واقع شده است. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید می‌توانید از مردم محلی کمک بگیرید. اگر در قسمت بودا اقامت داشتید، می‌توانید به مرکز خرید بزرگ «آلی» (Allee) هم سر بزنید. بازار کریسمس کوچک «موریچیگموند کورتر» (Moricz Zsigmond Korter) هم یکی دیگر از مقاصد این چنینی محسوب می‌شود.

بازارهای کریسمس حوالی ۲۰ نوامبر برپا شده و تا ۲۴ دسامبر ادامه دارند و البته برخی دیگر تا اول ژانویه هم باز می‌مانند. اگر خوش شانس باشید می‌توانید از اندکی آفتاب و هوای ۵-۱۰ درجه لذت ببرید اما اگر به برف سبک و دمای صفر هم برخوردید جای تعجب نیست. بوداپست معمولاً آب و هوای خوبی دارد اما اگر باد می‌‌وزید حتماً با خود ژاکت همراه ببرید.

بازارهای کریسمس بوداپست

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}