زیباترین پارک‌ های بوداپست را بشناسید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/6/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

طی سفر به شهرهای پر جنب و جوشی مانند بوداپست، گاهی نیاز به استراحت در فضای سبز و آرامی حس می‌شود که بهترین گزینه پیشنهادی ما پارک‌های زیبا و دلچسب این شهر هستند.

تور اروپا

سفر به بوداپست خیره‌کننده در تورهای مجارستان

اگر چه شهر بوداپست به خاطر پارک‌های عمومی متعدد شهرت ندارد، اما به هر حال همان پارک‌های اندکش نیز بسیار دیدنی و ارزشمند هستند. اگر به دنبال جایی برای تجدید قوا، لذت بردن از هوای تازه یا فضای سبز آرام بخش در میان شهری شلوغ بودید، شاید پارک‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم برایتان کارساز باشند.

۱. پارک شهر

پارک شهر (The City Park) درست پشت میدان قهرمانان، یکی از محوطه‌های میراث جهانی مجارستان قرار دارد. این پارک در قرن ۱۸ ساخته شد و با فضایی بیش از ۱۲۲ هکتار، یک پارک وسیع محسوب می‌شود. جاذبه‌های گردشگری بزرگی در این محدوده قرار دارند که از میان ‌آن‌ها می‌توانیم به باغ جانورشناسی و گیاه‌شناسی، قلعه «وایدا هونیاد» (Vajdahunyad) و موزه هنرهای زیبا اشاره کنیم. مسیرهای پیاده‌روی زیادی هم در طول پارک وجود دارند. پیست پاتیناژی که در پارک شهر پیدا می‌کنید، بزرگ‌ترین پوشش یخ مصنوعی اروپا محسوب می‌شود و در تابستان‌ها تبدیل به یک دریاچه شده و می‌توانید از قایق‌های کرایه‌ای آن استفاده کنید. اگر با کودکتان هم سفر هستید، زمین‌های بازی را نیز از دست ندهید.

پارک های بوداپست

۲. جزیره مارگارت

جزیره مارگارت در زمینی به طول ۲.۵ کیلومتر بر روی رود دانوب قرار دارد و یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی بوداپست محسوب می‌شود. هر گونه رفت و آمد ماشینی در این جزیره ممنوع بوده و تنها یک خط اتوبوس اجازه عبور و مرور دارد. از قسمت‌های مختلف این پارک می‌توان به یک استخر آبگرم روباز تابستانی، یک استخر شنای حرفه‌ای برای تمرینات قهرمانان واترپلوی المپیک، ویرانه‌های قرن سیزدهمی صومعه دومینیکن، یک پارک وحش، یک باغ ژاپنی و ۵ کیلومتر مسیر پیاده‌روی حرفه‌ای به دور جزیره اشاره کرد. البته جدای از این امکانات، رستوران‌های دوست داشتنی، دو هتل لوکس و یک باغ گل سرخ هم در مارگارت پیدا می‌شود. دوچرخه سوارها و خانواده‌ها قطعاً از ممنوع بودن ماشین در این محیط خوشحال خواهند شد. بزرگ‌ترین آب‌نمای بوداپست هم در اینجا قرار دارد که هر نیم ساعت یک موزیک آرام‌ بخش اجرا می‌کند.

پارک های بوداپست

۳. نیپلیگت

پارک «نیپْلیگِت» (Népliget) یا همان پارک مردم، یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های عمومی بوداپست محسوب شده و بیش از ۱۱۰ هکتار مساحت دارد. در اینجا تفریحات و سرگرمی‌های برجسته‌ای چون تئاتر لیزری «پلنتاریوم» (Planetarium) و «ای-کلوب» (E-Klub) وجود دارند. اگر چه این پارک اندکی از مرکز شهر دور است، اما مجسمه‌ها و یادمان‌های متعددش به همراه فضای سبزی دل انگیز، ارزش این مسافت را دارند. در گذشته رویدادهای ورزشی مهم مجارستانی و اروپایی در اینجا برگزار شده‌اند.

پارک های بوداپست

۴. نورمافا

اگر به دنبال جایی عالی برای کوهپیمایی بودید که نزدیک به شهر هم باشد، پیشنهاد می‌کنیم به پارک «نورمافا» (Normafa) با زیباترین مناظر پانوراما از بوداپست سر بزنید. این پارک در حقیقت بخشی از محوطه تپه‌های بودا به شمار می‌رود و به بلندترین نقطه شهر بسیار نزدیک است. نورمافا محوطه‌ای سر سبز با تپه‌های بسیار بوده و مسیرهای متعددی برای پیاده‌روی دارد. برای کسانی که با فرزندان به اینجا می‌آیند، زمین بازی کودکان و کافه هم پیدا می‌شود. نام این پارک از یک درخت به نام نورما (نوعی راش) گرفته شده که اولین بار در قرن ۱۵ توسط شاه ماتیاس در اینجا کاشته شد.

پارک های بوداپست

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}