در زوریخ از کجا سوغاتی بخریم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/7/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

معمولاً گردشگران زوریخ دوست دارند به عنوان یادگاری از سفر خود چیزی تهیه کنند و اغلب این سوغاتی‌ها چیزهای خاص و بی‌همتایی نیستند؛ اما ما برای شما برنامه دیگری در نظر داریم. با سر زدن به جاهایی که معرفی کرده‌ایم، یادگاری‌های بی‌بدیلی از سفر هیجان انگیزتان بخرید.

تور اروپا

از خریدن سوغاتی‌ها و یادگاری‌های معمولی و تکراری دست بکشید و به جای آن در بین ۱۰ جایی که به شما معرفی می‌کنیم، سوغاتی‌های بی‌همتا و فراموش نشدنی پیدا کنید. از چاقو‌های سوئیس آرمی گرفته تا زنگوله‌های معروف زوریخی، در اینجا چیزهایی را می‌بینید که هیچ جای دیگر وجود ندارند. پس قبل از سفر با تور سوئیس و برای آشنایی با بهترین ایده‌های سوغاتی با ما همراه شوید.

جهت مشاهده تورهای زوریخ آژانس مسافرتی ایوار روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tours/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%B2%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D9%84%D9%88%D8%B3%D8%B1%D9%86/

۱. مغازه سوغاتی تدی

درست در کنار کلیسای گروس مونستر می‌توانید «مغازه سوغاتی تدی» (Teddy’s Souvenir Shop) را ببینید که یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید یادگاری سفر محسوب می‌شود. شاید بسیاری از اجناسی که برای فروش گذاشته شده عامه پسند و معمولی باشند اما در بین آن‌ها دست سازه‌هایی سنتی از کشور سوئیس هم به چشم می‌خورد. چاقوهای سوئیس آرمی، ساعت‌های کوکو، جعبه موسیقی و لباس‌های دست دوز سنتی گاو داران قدیمی آلپ برخی از مواردی هستند که می‌توانید ببینید.

خرید سوغاتی از مونیخ

۲. اِدل وایس

فروشگاه «ادل وایس» (Edelweiss) شاید کمی گران باشد اما پر از کالاهای با کیفیت و جذاب سوئیسی است. برخی از برندهایی که در آن می‌بینید منحصر به همین فروشگاه هستند پس نمی‌توانید آن‌ها را در جای دیگری پیدا کنید. در بین آن‌ها طیف وسیعی از چاقوهای سوئیس آرمی، کلاه، دستکش، بلوزهایی با پرچم سوئیس و زنگوله‌های معروف گاو را خواهید دید. در اینجا برندهای برجسته سوئیسی مانند «آلپین کلاب» (Alpine Club)، «سوئیس میلیتری» (Swiss Military) و «ویکتورینوکس» (Victorinox) حضور دارند.

خرید سوغاتی از مونیخ

۳. لیمیتِد استاک

همان طور که از نام این فروشگاه واضح است، تمامی کالاهایی که در آن به فروش می‌رسند به تعداد محدود تولید شده‌اند. مالکان «لیمیتد استاک» (Limited Stock) در پیدا کردن اجناس کمیاب برای فروش به مشتریان خود مهارت دارند. در این فروشگاه می‌توانید خریدی خاص را تجربه کنید. از ساعت‌های عتیقه گرفته تا بیلچه باغبانی در این مغازه برای فروش پیدا می‌شود. نمی‌توان گارانتی کرد که سوغاتی و یادگاری رویایی خود را در آن پیدا می‌کنید چون موجودی فروشگاه همواره در حال تغییر است. آن چیزی که کاملاً تضمین می‌کنیم، نایاب بودن کالاهای به نمایش در آمده خواهد بود.

خرید سوغاتی از مونیخ

۴. زوریک فوتو

در مغازه عکاسی به نام «رولف مولشتاین» (Rolf Müllestein) می‌توانید کادوهایی بسیار خاص برای بردن به خانه پیدا کنید. او در اینجا عکس‌هایی زیبا از شهر و جاذبه‌های معروف آن را به صورت رنگی و سیاه سفید می‌فروشد. شاید این سوغاتی بیشتر مدرن باشد تا یک کالای سنتی معمول اما مطمئن باشید یادگاری خوبی را از زوریخ به خانه می‌برید.

خرید سوغاتی از مونیخ

۵. هایمات وِرک

فروشگاه «هایمات ورک» (Heimatwerk) در صنایع دستیِ دست‌ساز رایج سوئیس تخصص دارد و کالاهای زیادی از شیشه گرفته تا سرامیک، ست فوندو، ساعت یا حتی تخته آشپزخانه را به فروش می‌رساند. آن‌ها برای کودکان هم تعداد زیادی اسباب بازی چوبی دست ساز دارند. مطمئن باشید که برخی از کالاهای معمول سنتی را هم می‌توانید در آن ببینید. تمام چیزهایی که در این مغازه به نمایش گذاشته شده، اثر هنرمندان و صنعتگران بومی هستند.

خرید سوغاتی از مونیخ

۶. بازار روزِنهوف

بازار «روزنهوف» (Rosenhof) به عنوان یک بازار هیپی شروع به کار کرد و نزدیک به ربع قرن هم به همان وضعیت ادامه داد. امروزه این بازار که در دل محله قدیمی شهر قرار دارد، مکانی عالی برای خریدن صنایع دستی سوئیس و کل دنیا به شما می‌رود. لباس‌های دست دوز، جواهرآلات بی‌همتا، سرامیک و چیزهای بسیار دیگری در آن پیدا می‌شود. می‌توانید در بین تمام این اشیا به جستجوی سوغاتی ایده آل خود بپردازید.

خرید سوغاتی از مونیخ

۷. شیرینی فروشی اشپرونگلی

برای عاشقان شکلات، خریدن سوغاتی از شیرینی فروشی تاریخی «اشپرونْگْلی» (Sprüngli) بسیار واجب است. این مغازه مهد شکلات زوریخ به شمار رفته و عطر دلپذیر ترافل‌ها، کیک‌ها و تارت‌های آن همیشه دهان مشتری را آب می‌اندازد. فروشگاه اصلی که کافه هم دارد، در میدان «پارادپلاتز» (Paradplatz) در قلب بانهوف یکی از معروف‌ترین خیابان‌های خرید زوریخ قرار داشته و فروشگاه‌های دیگری از آن هم در سایر نواحی شهر پیدا می‌شود.

خرید سوغاتی از مونیخ

۸. شکلات

همه عاشق شکلات‌های «لینت» (Lindt) هستند و به خاص بودن شکلات‌های سوئیسی واقف‌اند. زوریخ قلب معروف‌ترین شکلات‌سازهای این کشور بوده که هرهفته محصول تولید می‌کنند. شکلات‌های سوئیسی انواع و اقسام بسیار زیادی دارد. یک جعبه‌ی ترافل از «اشپرونگلی» (Sprungli)، از اولین شکلات سازان زوریخ، قطعاً یک سوغاتی عالی محسوب می‌شود.

شکلات فروشی لینت

۹. بازار عتیقه و دست دوم بورکلی‌ پلاتز

در انتهای خیابان معروف بانهوف، یکی از بزرگ‌ترین و بهترین بازارهای عتیقه و دست دوم زوریخ یعنی «بورکلی‌پلاتز» (Bürkliplatz) قرار دارد که در روزهای شنبه برپا می‌شود. در بین غرفه‌های متعدد آن که چیزهای عجیب مخصوص این بازارها را به نمایش می‌گذارند، می‌توانید عتیقه‌هایی جذاب، جواهرآلات و آثار هنری خاص پیدا کنید. بی‌همتا بودن چیزهایی که در اینجا به فروش می‌رسند کاملاً تضمینی بوده و معمولاً می‌توانید آن‌ها را با قیمتی عالی بخرید. توصیه می‌کنیم برای از دست ندادن بهترین اجناس، صبح زود به بازار سر بزنید.

خرید سوغاتی از مونیخ

۹. لندولت - آربنز

«لندولت - آربنز» (Landolt-Arbenz) جایی برای خریدن بهترین لوازم تحریر و اکسسوار در زوریخ است. این فروشگاه برای اهالی ادبیات یک بهشت رویایی محسوب می‌شود. قلم‌های جوهری، دفترچه‌های چرمی و کاغذ نامه‌های سفارشی تنها بخشی از اقلام لوکسی هستند که می‌توانید در اینجا پیدا کنید. در بین برندهای پر آوازه و مجلل این فروشگاه، می‌توانید کالاهایی از «مون بلان»، «گراف-فون فابر کاستل» (Graf Von Faber-Castell) و «اس. ت دوپون» (S.T Dupont) را ببینید.

خرید سوغاتی از مونیخ

۱۱. مغازه موزه ملی سوئیس

موزه ملی سوئیس شاید یکی از بهترین جاها برای کسب اطلاعات درباره زندگی و تاریخ این کشور طی قرون باشد. در فروشگاه این موزه می‌توانید طیف کاملی از سوغاتی‌های خاطره انگیز یادآور دوران مختلفی که این کشور را شکل دادند پیدا کنید. یادگاری‌هایی که می‌توان از این فروشگاه تهیه کرد بسیار ارزشمند و جذاب هستند. پس از بازدید از موزه، سر زدن به اینجا را فراموش نکنید.

خرید سوغاتی از مونیخ

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}