پارک ها و باغ های مادرید، نقطه آرامش در میان شلوغی شهر

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/11/7
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر زیبای مادرید جدای از تمام جاذبه‌های فرهنگی، هنری و تاریخی‌اش، پارک‌ها و باغ‌های سرسبزی هم دارد که در وسط این شهر شلوغ و بزرگ، نقطه آرامی را برای گشت و گذار و پیاده‌روی فراهم می‌کنند.

تور اروپا

سفر به شهر افسونگر بارسلونا در تور ۸ روزه اسپانیا

مادرید اگر چه شهری بزرگ و شلوغ است، اما باز هم فضاهای سبز آرام و مسحور کننده‌ای برای گردش، پیاده‌روی یا حتی پیک نیک دارد. این فهرست برخی از بهترین پارک‌ها و باغ‌های سبز شهر را به شما معرفی می‌کند تا بتوانید برای یک استراحت آرام روی آن‌ها حساب کنید.

۱. باغ گیاه شناسی سلطنتی مادرید

بهترین زمان برای بازدید از این باغ‌های جادویی (Real Jardín Botánico de Madrid)، بهار است که می‌توانید شاهد ردیف‌های بی‌انتهایی از لاله‌های شکفته، نیلوفرها و رزهایی به رنگ‌های رنگین‌کمان باشید. هر چند، سر زدن به این باغ‌ها خارج از فصل گردشگری هم چندان بد نیست؛ زیرا باغ درختان بونسای و گلخانه با گیاهان استوایی در تمام سال میزبان بازدیدکنندگان هستند. باغ‌های گیاه‌شناسی بیش از ۶۰۰۰ گونه گیاهی مختلف را در خود جای داده و حتی یک کتابخانه ویژه گیاهان هم دارند. با این حساب می‌توانید خود را نه تنها برای تماشا، بلکه برای کسب اطلاعاتی جدید درباره گیاهان بسیار مختلف آماده کنید.

باغ گیاه شناسی سلطنتی مادرید

۲. پارک بوئن رتیرو

«پارک رتیرو» (Retiro Park) مرکزی‌ترین و معروف‌ترین پارک مادرید محسوب می‌شود. خود را در سایه درختان سبز این پارک رها کنید تا بعد از پیاده‌روی به دریاچه برسید. در اینجا می‌توانید با پرداختن چند یورو سوار قایق شده و روی آب هم گردش کنید. اگر دوست داشتید کمی ورزش کنید، می‌توانید به پیاده‌روی مردم شهر پیوسته یا به دوچرخه‌سواری، اسکیت سواری و ورزش در فضای ورزشی روبازِ پارک بپردازید. در ماه‌های گرم سال، دوره‌های یوگا به زبان انگلیسی هم برگزار می‌شود. میان راه حتماً از کاخ کریستال هم دیدن کنید. این سازه از شیشه درست شده و یک تجربه فرهنگی خوب خواهد بود؛ زیرا اغلب در آن نمایشگاه‌های موقتی از هنر مدرن برپا می‌شود. یک باغ گل رز کمتر شناخته شده هم در این پارک وجود دارد. حتی می‌توانید از باغ حصار کشیده شده‌ای که طاووس‌های زیبایی دارد هم دیدن کنید. این باغ در قسمت شرقی پارک واقع شده است.

پارک رتیرو در مادرید

۳. پارک کاپریچو

«پارک کاپریچو» (Parque de el Capricho) تحت فرمان دوشس «اوسونا» (Osuna) در سال ۱۷۸۷ ساخته شد و در آن زمان برای او و خاندان سلطنتی یک مکان تفریحی بود. امروزه این پارک به روی عموم باز بوده و هنوز هم افسون خود را از قرون گذشته حفظ کرده است. این باغ که طراحی و معماری سبک‌های فرانسوی، ایتالیایی و انگلیسی را منعکس می‌کند، برای بازدیدکنندگان پر از نقاط پنهان و جذاب برای گردش خواهد بود. از میان دروازه‌های بلند وارد آن شده و به سمت چپ و خانه کوچکی که در آنجا قرار دارد، مسیرتان را ادامه دهید. این خانه که «کاسا دلا ویِخا» (Casa de la Vieja) یا خانه قدیمی نام دارد، از دل قصه‌های پریان بیرون آمده است. از میان ستون‌های یونانی و ویرانه‌ها عبور کرده و قوی سیاه دریاچه را تماشا کنید. پس از آن می‌توانید در کاخ و باغ رز گشت و گذار کرده و در هزارتوی درختان و بوته‌هایی که به دقت هرس شده‌اند، قدم بگذارید.

پارک کاپریچو در مادرید

۴. پارک خوان کارلوس اول

یکی از فضاهای جدیدتر مادرید، «پارک خوان کارلوس اول» (Parque de Juan Carlos I) است. این پارک در سال ۱۹۹۲ میلادی به روی عموم باز شد و یک دریاچه، سالن اجتماعات و مجموعه‌ای زیبا از مجسمه‌های فضای باز دارد. پارک خوان کارلوس با توجه به ورکشاپ‌ها و رویدادهایی که اغلب در آخر هفته برگزار می‌شوند، برای تفریحات خانوادگی بسیار مناسب است. همچنین یک محوطه مخصوص اسکیت، ماهیگیری، اجاره‌ی دوچرخه و یک آموزش رایگان سواری دور پارک در ۳۰ دقیقه هم از سایر امکانات هستند.
 پارک خوان کارلوس اول در مادرید

۵. باغ‌ های ساباتینی

«باغ‌های ساباتینی» (Jardines de Sabatini) به سبک باغ‌های اروپایی طراحی شده و در کنار کاخ سلطنتی مادرید قرار دارند. با در نظر گرفتن آن که این باغ‌ها خیلی بزرگ‌ نیستند، نمی‌توانید برای پیک و نیک و چندین ساعت گردش روی آن‌ها حساب کنید؛ اما به جای آن برای یک پیاده‌روی دلچسب در فضای سبزی زیبا گزینه ایده‌آلی خواهند بود. بوته‌ها و درختان، به دقت و با وسواس هرس شده‌اند و شما را به سمت حوضچه‌های کوچکی هدایت می‌کنند. از اینجا می‌توانید منظره‌ای باشکوه از ضلع شمالی کاخ را هم تماشا کنید.

باغ های ساباتینی در مادرید

۶. کاسا د کامپو

«کاسا دِ کامپو» (Casa de Campo) بزرگ‌ترین فضای سبز مادرید بوده و تقریباً ۲۱ کیلومتر مربع مساحت دارد. با این حساب برای یک دوچرخه‌سواری طولانی و گردشی یا حتی کوهپیمایی‌های سبک می‌توانید روی آن حساب کنید. تله‌کابین مادرید از سال ۱۹۶۹ میلادی برای خانواده‌ها یک تفریح محبوب محسوب می‌شده و مسافران را در مسیر ۲.۵ کیلومتری بین کاسا د کامپو و «پینتور د روسالِس» (Pintor de Rosales) تا ارتفاع ۴۰ متری بالا می‌برد. باغ وحش و آکواریوم مادرید هم در همین پارک قرار دارند.

پارک کاسا د کامپو در مادرید

۷. پارک اروپا

«پارک اروپا» (Parque Europa) به بازدیدکنندگانش توری دور اروپا بدون خروج از اسپانیا را پیشنهاد می‌کند. این پارک در چند کیلومتری بیرون شهر، در حومه «توره خون د آردوس» (Torrejón de Ardoz) واقع شده است و ماکتی عظیم‌ از ۱۹ یادمان اروپایی، مانند برج ایفل، آب‌نمای «ترِوی» (Trevi) و غیره را به نمایش می گذارد. یک آمفی‌تئاتر باستانی یونانی، آسیاب بادی هلندی، برج بلم لیسبون و اتومیوم بروکسل را هم می‌توانید در این پارک بی‌همتا پیدا کنید. این پارک هزینه ورودی ندارد.

پارک اروپا در مادرید

۸. پارک سیته تتاس

«پارک سیِته تِتاس» (Parque de las Siete Tetas) نام خود را از هفت تپه کوچک چمنی گرفته است. این فضای سبز چمنی برای فرار از شلوغی شهر، جایی ایده‌آل بوده و با توجه به موقعیت آن در حومه شهر در محله «وایِکاس» (Vallecas) می‌توانید از آرامشش  لذت ببرید. بهترین چیزی که درباره این فضای سبز وجود دارد، مناظر تماشایی شهر مادرید هستند. تماشای غروب خورشید هم در این پارک واقعاً لذت‌بخش خواهد بود. از اینجا گنبد و نوک برج‌ کلیساهای مادرید قابل رؤیت بوده و ساختمان معروف «تلفنیکا» (Telefónica) و ساختمان بلند «کولون» (Colón) هم در دور دست به چشم می‌خورند.

پارک سیته تتاس در مادرید

۹. مادرید ریو

محوطه‌ای که در امتداد رودخانه «مانزانارس» (Manzanares) در مادرید کشیده شده، برای کسانی که به دنبال یک بعد از ظهر پرنشاط با اسکیت‌سواری، دوچرخه‌سواری و اسکیت بوردینگ هستند ایده‌آل خواهد بود. اگر خیلی به ورزش علاقه‌ای ندارید، تراس‌های زیادی برای تماشا و همچنین نوشیدن و خوردن خوراکی‌های خوشمزه هم وجود دارند. «مادرید ریو» (Madrid Río) برای خانواده‌ها هم مکان مناسبی خواهد بود؛ زیرا کودکان می‌توانند در یکی از ۱۷ زمین بازی آن که شامل بازی‌های جذاب مختلف می‌شود، سرگرم شوند. برای آفتاب گرفتن هم محوطه‌ای ساحلی وجود داشته و آب‌نماهای مختلفی هم برای خنک شدن در روزهای گرم در نظر گرفته شده‌اند.

پارک مادرید ریو

۱۰. پارک کینتا دلا فوئنته دل برو

اگر چه ریشه‌های پارک «کینتا دلا فوئِنته دِل بِرو» (Quinta de la Fuente del Berro) به سال ۱۶۳۰ میلادی بازمی‌گردند، این پارک تا سال ۱۹۵۴ برای استفاده عموم مردم در دسترس نبود. این پارک که در محله‌ای مسکونی پنهان شده، پر از آب‌نماهای رمانتیک بوده و مجسمه‌هایی چشم‌نواز دارد. مجسمه یکی از معروف‌ترین نویسندگان و شاعران اسپانیا یعنی «گوستاوُ آدولفو بکر» (Gustavo Adolfo Bécquer) هم یکی از آن‌ها است.

پارک کینتا دلا فوئنته دل برو در مادرید

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}