تفریحاتی که باید در ایام کریسمس در سوئیس انجام داد

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/10/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

سوئیس در ایام کریسمس به سرزمین نور و شادی تبدیل می‌شود. فرارسیدن سال نو فرصت مناسبی برای بازدید از این کشور و تجربه‌ی تفریحاتی منحصربه‌فرد است.

تور اروپا

سوئیس در فصل زمستان، به خصوص در هفته‌های منتهی به کریسمس، جانی دوباره می‌گیرد. بازارهای زیبا در سراسر کشور برپا می‌شوند، مراکز شهرها غرق در نور شده و حتی ساختمان‌های تاریخی هم به این جشن می‌پیوندند. این زمان از سال فرصت مناسبی برای تجربه‌ی تفریحاتی است که سفر به سوئیس را خاطره‌انگیز می‌کنند.

از یک بازار کریسمس دیدن کنید

در این ایام بازارهای کریسمس فراوانی در سراسر سوئیس برپا می‌شود. احتمالاً بازار کریسمس مونترو یکی از بهترین و زیباترین بازارهایی باشد که می‌توان در کل این کشور مشاهده کرد. بازل هم میزبان یک بازار کریسمس است که نورپردازی‌های آن، این شهر قدیمی را به یک سرزمین عجایب زمستانی تبدیل می‌کند؛ این بازار یکی از زیباترین رویدادهای کریسمسی در تمام سوئیس است.

بازار کریسمس در سوئیس

اسکیت روی یخ

با فرارسیدن ایام کریسمس، تمامی شهرهای سوئیس اقدام به برپایی یک پیست پاتیناژ می‌کنند. برخی از آن‌ها مانند پیست زیبای «لوکارنو» ارزش امتحان کردن را دارد. گزینه‌ی بعدی دهکده کریسمس زوریخ یا مجموعه‌ی دولدر آیس (Dolder Ice) است. این مجموعه بزرگ‌ترین پیست پاتیناژ مصنوعی سوئیس بوده و محبوبیت فراوانی دارد.

اسکیت روی یخ در سوئیس

به یک شهر کوچک زیبا پناه ببرید

دیدار از شهرهای بزرگتر سوئیس مانند زوریخ یا ژنو همیشه پر از اتفاق است، اما اگر آرامش را ترجیح می‌دهید و به دنبال جایی ساکت‌تر هستید، بهتر است به سراغ شهرهای کوچک سوئیس بروید. هر کدام از این شهرها ویژگی‌های مختص به خود را داشته و در طول زمستان تجربه‌ای متفاوت را در اختیارتان قرار می‌دهد.

کریسمس در سوئیس

فوندوی پنیر را امتحان کنید

اگر به دنبال فرار از سرمای زمستان هستید، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً یک ظرف از فوندوی پنیر آب‌شده را امتحان کنید. فوندوی پنیر غذای ملی سوئیس محسوب شده و اغلب در زمستان مصرف می‌شود. علی‌رغم این‌که فوندوی پنیر روشی عالی برای کسب انرژی از دست رفته‌ی بدن است، اما به توصیه‌ی محلی‌ها نباید در مصرف این غذای سنگین قبل از فعالیت‌هایی مانند اسکی زیاده‌روی کرد.

فوندوی پنیر سوئیس

در کلبه اسکیموها اقامت کنید

آیا می‌خواهید تا کریسمس شما خاطره‌انگیز شود؟ پس راهی دهکده‌ای پر از کلبه‌های اسکیمو شوید. نگران سرمای بیش از حد موجود در این کلبه‌ها نباشید، زیرا تمامی آن‌ها مجهز به کیسه‌های خواب گرم بوده و در صورت تمایل شما برای راحتی بیشتر، دارای تخت‌هایی لوکس همراه با لحاف هستند.

کلبه اسکیموها در سوئیس

راهی دامنه های برفی کشور شوید

سوئیس کشوری ایده‌آل برای عاشقان ورزش‌های زمستانی، به خصوص در ایام کریسمس، است. راهی برخی از تماشایی‌ترین پیست‌ های اسکی در اروپا شده یا این‌که خود را به یک دامنه‌ی برفی کم‌شیب برسانید.

دامنه های برفی سوئیس

به تماشای بلندترین درخت کریسمس سوئیس بپردازید

شهر سنت گالن هرساله با برپایی یک درخت کریسمس بزرگ به ارتفاع ۲۰ متر همراه با بیش از ۵۰۰۰ چراغ رنگارنگ، در این زمینه از سایر شهرهای سوئیس پیشی می‌گیرد. این درخت در مقابل صومعه‌ی سنت گالن، یکی از زیباترین ساختمان‌های کشور، نصب می‌شود. باقی جاذبه‌های این شهر شما را ناامید نمی‌کنند؛ مرکز سنت گالن در ایام کریسمس کاملاً به محاصره‌ی عابران پیاده درآمده و خیابان‌های آن تبدیل به «شهر ستاره‌ها» می‌شود.

بزرگترین درخت کریسمس در سوئیس

به یک رژه در روز کریسمس بپیوندید

اگر در روز کریسمس در سوئیس بودید، حتماً راهی بخش مرکز این کشور شوید. مردم این مناطق در روز کریسمس به خیابان‌ها می‌آیند، زنگوله‌های بزرگ گاو به گردن می‌اندازند، ماسک‌های عروسکی به صورت زده و با کوبیدن طبل به جشن و پایکوبی می‌پردازند. تمامی این جشن‌ها برای چند روز و تا زمان شب سال نو ادامه دارند. این یک سنت قدیمی است و به منظور دفع همه‌ی ارواح خبیث از شهر انجام می‌شود.

ماسک‌های عروسکی کریسمس در سوئیس

یک هدیه سوئیسی خریداری کنید

سوئیس به عنوان خانه‌ی محصولات لوکس شناخته می‌شود، پس اگر در انتخاب یک هدیه دچار مشکل شده‌اید، می‌توانید ایده‌های خوبی در این کشور بیابید. فرقی نمی‌کند که به دنبال شکلات‌های خامه‌ای و نرم، یک الماس درخشان یا یک ساعت چشم‌نواز باشید، می‌توانید همه‌ی این‌ها و حتی بیشتر را در سوئیس پیدا کنید؛ در غیر این صورت همیشه می‌توانید یک زنگوله‌ی زیبا به عنوان هدیه‌ای خاص برای فردی خاص تهیه کنید. چه کسی پیدا می‌شود که این زنگوله‌های زیبا را دوست نداشته باشد؟

هدیه کریسمس در سوئیس

راهی یک پیاده‌ روی زمستانی شوید

سوئیس یکی از بهترین نقاط دنیا برای پیاده‌روی است. این تفریح در طول زمستان متوقف نمی‌شود، زیرا همچنان می‌توان از پیاده‌روی در روزهای سرد و آفتابی و گام برداشتن بر روی برف‌ها لذت برد. کانتون‌های واله (Valais) و گرابوندِن (Graubunden) هر کدام با داشتن صدها کیلومتر مسیر پیاده‌روی، بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای یک گردش زمستانی همراه با کفش‌های برفی هستند.

پیاده روی در برف - کریسمس در سوئیس

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}