چطور مونترال را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/11/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مونترال، جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی زیادی دارد و گردشی در محله قدیمی آن حس و حال پاریس را به شما القا می‌کند.

تور اروپا

اگر به هر دلیلی در مونترال توقفی یک روزه داشتید، باید تا جایی که امکان دارد از زیبایی‌های هنری، تاریخی، طبیعی و غذایی آن لذت ببرید. در ادامه راهنمایی را برایتان آورده‌ایم که بتوانید بیشترین تجربیات مفید را طی بازدیدتان داشته باشید.

همچنین میتوانید جهت خرید تور سوئیس به آژانس مسافرتی ایوار مراجعه کنید.

گردش در محله قدیمی مونترال و پلاتو

می‌توانید روز خود را با گردش در تاریخی‌ترین منطقه شهر آغاز کنید تا با معماری و پایه‌های جغرافیایی آن بیشتر آشنا شوید. محله قدیمی، محوطه اصلی ریشه‌های مستعمراتی فرانسوی شهر بوده و خیابان‌های سنگفرشش پر از گالری‌های هنری، رستوران، بوتیک و مغازه‌های سوغاتی فروشی است. در میان ساختمان‌هایی که قدمتشان به قرن هفدهم بازمی‌گردد، می‌توانید «کلیسای نتردام» را تماشا کنید. این سازه حیرت‌انگیز به سبک گوتیک احیایی ساخته شده و در سال ۱۸۲۹ بنا گرید. از محله قدیمی خارج شوید و پیاده یا با دوچرخه‌های کرایه‌ای BIXI به مرکز شهر بروید. اگر قصد خرید برندهای معروف را دارید می‌توانید به «شهر زیر زمینی» (Underground City) نیز سر بزنید. در غیر این صورت به سمت «سن لوران» (St Laurent) رفته و وارد محله مد روز «پلاتو» (Plateau) شوید. در بین مغازه‌ها و بوتیک‌ها قدم بزنید تا اشتهایتان باز شود. برای ناهار باید به سراغ غذاهایی بروید که مونترال را در نقشه شکم‌گردان حرفه‌ای قرار داده است. یا ساندویچ گوشت دودی را در اغذیه فروشی «شوارتز» (Schwartz) امتحان کنید یا به «مایل اند» (Mile End) رفته و باگل‌های ذغالی مخصوص مونترال را سفارش دهید.

کلیسای نوتردام مونترال

تفریح بعد از ظهری در پارک المپیک

اگر می‌خواهید به جغرافیای منطقه و حیات وحشش نزدیک‌تر شوید، باید سوار مترو شده و به سمت «مجموعه پارک المپیک» بروید که یک مقصد تفریحی بزرگ شامل محوطه‌هایی چون «بایودوم» (Biodome)، «اینسکتاریوم» (Insectarium) و باغ گیاه‌شناسی است. در باغ گیاه‌شناسی بیش از ۲۲,۰۰۰ گونه گیاهی را می‌توانید تماشا کنید. به جای این گزینه، بازدید از یکی از موزه‌های درجه یک شهر را نیز توصیه می‌کنیم. «موزه هنرهای تجسمی مونترال» (Montreal Museum of Fine Arts) یا «موزه باستان‌شناسی و تاریخ پونت اَ کَلییِر» (Pointe-à-Callière Museum) گزینه‌های خوبی هستند.

پارک المپیک مونترال - اینسکتاریوم

صرف یک اسنک بعد از ظهری لذیذ

مونترال دسرهایی دارید که به هیچ عنوان نمی‌توان از آن‌ها گذشت. برای امتحان کردن دسرهای شیرین و عالی این شهر می‌توانید به «ژولیت اِ شکلا» (Juliette et Chocolat) و «کاکائو ۷۰» (Cacao 70) سر بزنید. اگر در ماه‌های گرم‌تر سال به مونترال سفر کردید، می‌توانید بستنی‌های دست ساز و عالی آن را هم امتحان کنید. برای بستنی گزینه‌ها و تنوع زیادی وجود دارد. «کِم کوبا» (Kem CoBa) در مایل اند، «رایپلز» (Ripples) در سن لوران و «لا دیپری» (La Diperie) در پلاتو جزو بهترین نقاط برای خوردن این خوراکی‌های خوشمزه هستند.

گردش یک روزه در مونترال

پیاده‌ روی عصرگاهی در مونت رویال

می‌توانید کالری دسرهای شیرینی که خورده‌اید را با یک پیاده‌روی با بهترین مناظر دیدنی شهر بسوزانید. «پارک مونت رویال» (Mount Royal Park) یکی از بزرگ‌ترین فضاهای سبز شهر بوده و جزو نقاط تفریحی محبوب به شمار می‌رود. این پارک ۲۰۰ هکتاری شامل بخشی کوهستانی است که در وسط شهر قد برافراشته و با ۲۳۰ متر ارتفاع بلندترین نقطه مونترال حساب می‌شود. مردم در تمامی ماه‌های سال از پارک استفاده کرده و از تفریحاتی مانند دوچرخه سواری، پیاده‌روی، اسکیت یا حتی پیک‌نیک لذت می‌برند. تماشای غروب خورشید بر فراز مرکز شهر و رودخانه «سنت لارنس» (St Lawrence) یک تجربه به یادماندنی و رمانتیک خواهد بود.

پارک مونت رویال مونترال

تجربه شبی پرشور در شهر

اگر دوست دارید زندگی شبانه مونترال را نیز تجربه کنید، به یکی از کلوب‌های معروف آن سر بزنید. «بونا نوته» (Buonannote) طی ۲۰ سال اخیر یکی از محبوب‌ترین نقاط برای تفریح شبانه بوده و طی این سال‌ها تغییرات زیادی کرده است تا بتواند در عرصه مدرن رستوران‌ها و زندگی شبانه شهر باقی بماند. این کلوب به خاطر غذاهای لذیذ ایتالیایی‌ شهرت داشته و اوقات خوشی را برایتان رقم می‌زند. برای صبح روز بعد هم زمانی که بیدار شده و برای خروج از شهر آماده می‌شوید، حتماً نیاز به سوخت‌گیری مجدد دارید. برای صرف برانچ می‌توانید به یکی از معروف‌ترین نقاط برانچ شهر، یعنی «لاونو» (L’Avenue) سر بزنید که در پلاتو قرار دارد. باید زود به آنجا برسید چون صف مردم حتی در سردترین روزهای زمستان تا دو بلوک آن‌طرف‌تر هم می‌رسد. از دیگر جاهای عالی برای برانچ می‌توانیم به «مزون پوبلیک» (Maison Publique) نیز اشاره کنیم که توسط دو آشپز معروف و عالی افتتاح شده است.

رستوران مزون پوبلیک مونترال

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}