سوغاتی های خاص شهر رم و فروشگاه‌ های آن

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/12/9
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر می‌خواهید بدانید علاوه بر مگنت‌ یخچال، تندیس مکان‌های باستانی و پاستاهایی با اشکال متنوع، چه سوغاتی‌های خاصی می‌توانید از شهر رم به همراه ببرید این مطلب را بخوانید تا شما را راهنمایی کنیم.

تور اروپا

رم در ایتالیا یکی از زیباترین شهرها در دنیا به شمار ‌می‌رود و به طور حتم با صدها عکس یادگاری از آن باز خواهید گشت. اما بخش مهمی از سفر تلاش برای یادگاری بردن تکه‌ای از شهر است. صنعتگران محلی در رم سنت‌های ایتالیایی را زنده نگه می‌دارند و محصولات جذابی از زیورآلات، چرم مرغوب، سرامیک و لباس روحانی دست‌دوز تولید می‌کنند.

۱. لوح مرمر حکاکی شده

در خیابان تماشایی «ویا مارگوتا» (Via Margutta) که به خاطر داشتن گالری‌ها و کارگاه‌های هنری شهرت دارد، فروشگاه کوچک و جذاب «لا بوتگا دل مارمورارو» (La Bottega del Marmoraro) به مدیریت «انریکو فیورنتینی» (Enrico Fiorentini) به ساخت آثار مرمری مشغول است. در این فروشگاه می‌توانید از بین لوح‌های قلم‌زنی شده‌ی آماده با نوشته‌های لاتین و ایتالیایی که به دیوار آویخته شده‌اند انتخاب کنید یا جمله‌ی مورد علاقه خودتان را سفارش دهید. این نوشته‌ها یادآور کتیبه‌های باستانی هستند و یک یادگاری منحصر به فرد از شهر رم خواهند بود.

سوغات شهر رم

۲. جوراب مورد علاقه پاپ فرانسیس

هدیه خریدن برای مردان همیشه امری سخت و دشوار است. اما وقتی در رم به سر می‌برید به یاد پاپ معروف بیفتید و سری به «گامارلی» (Gammarelli) بزنید. این نهاد بیش از دویست سال است که لباس کشیشان، اسقف‌ها و کاردینال‌ها را تهیه می‌کند و فروشگاه مورد علاقه‌ی پاپ فرانسیس محسوب می‌شود. گامارلی علاوه بر لباس‌های مذهبی، بهترین اکسسوری‌ها مثل دستکش، کمربند، روسری و جوراب را هم تولید می‌کند. پس اگر به دنبال یک سوغاتی از رم برای پدرتان هستید یک جفت جوراب به انتخاب پاپ می‌تواند هدیه‌ای جالب باشد.

سوغات شهر رم

۳. جواهرات با الهام از معماری

«کو رو» (Co.Ro.) یک جواهری است که دو معمار رمی جوان آن را ایجاد کرده‌اند و جواهراتی زیبا با الهام‌ گرفتن از تاریخ معماری شهر می‌سازند. این قطعات بی‌نظیر کاملاً دست‌ساز، اصیل و به خوبی قابل استفاده هستند. به عنوان نمونه سازه‌هایی مانند گازانبار در «اوستینس» (Ostiense)، «مربع کولوسئوم» (square Colosseum) در منطقه‌ی «ای یو آر» (EUR) و سالن ورزشی «پالاتزتو دلو اسپورت» (Palazzetto dello Sport) در «فلامینیو» (Flaminio) مورد توجه این جواهرسازان قرار گرفته‌اند. پس اگر می‌خواهید قطعه‌ای هنری از شهر رم را در دستان یا نزدیک به گردن خود داشته باشید، به «کو رو» بروید.

سوغات شهر رم

۴. اشیای زمان سنج فریبنده

این فروشگاه عجیب که از اسطرلاب، تلسکوپ، کره زمین و ساعت شنی پُر شده است، به شما این احساس را می‌دهد که گویی به زمان یا اقلیمی دیگر پا گذاشته‌اید. «پولوره دی تمپو» (Polvere di Tempo) فروشگاهی جذاب است که «آدرین رودریگرز» (Adrian Rodriguez) خوش‌ذوق، متولد آرژانتین، آن را اداره می‌کند. این مرد مهربان و دانا به کیمیاگر کتاب پائولو کوئیلو شباهت دارد و در مورد مفهوم زمان و موقعیت ما در جهان بسیار کنجکاو و جستجوگر است. هدایایی مانند گاه‌شمار چرمی نفیس، مُهر مومی، قطب نما و ساعت آفتابی بهترین سوغاتی برای دوستان با علایق خاص شما خواهند بود.

سوغات شهر رم

۵. آثار هنری سرامیکی و شیشه ای

«استودیو فورمه» (Studio Forme) یک کارگاه بازیافتی است که اشیایی دلربا از شیشه و سرامیک تولید می‌کند. صنعت‌گران این هنرکده با پروژه‌های بازیافت ملی کشور همکاری دارند و نقاشی‌های فرسکو، پنجره‌های استین‌گلس، اشیای گچی و مرمری و مواد دیگر را دوباره به کار می‌گیرند. در فروشگاه گلدان‌های ابتکاری، شمعدان، بشقاب و اشیای مختلف دیگر را می‌یابید که اورجینال و همیشگی هستند. اگر عاشق دنیایی رنگارنگ هستید، آثار استودیو فرمه شما را افسون خواهد کرد.

سوغات شهر رم

۶. گوشت و پنیر ایتالیایی

مواد خوردنی و غذاهای ایتالیا زبانزد است؛ پس شاید ایده‌ی خوبی باشد که تعدادی از محصولات خوراکی با کیفیت از آن با خود به خانه ببرید. در گنجینه‌ خوراکی‌ «ولپتی» (Volpetti) با مجموعه‌ی فراوان و خوش‌عطر از گوشت‌های درجه یک، پنیر و دیگر خوردنی‌ها، آب از دهان شما سرازیر می‌شود. این فروشگاه در «تستاچیو» (Testaccio) واقع شده که زادگاه آشپزی رم شناخته می‌شود. می‌توانید خوراکی‌ها را تست کنید و بسته‌های خرید را به صورت وکیوم و با پوشش مناسب برای حمل در سفر تحویل بگیرید.

سوغات شهر رم

۷. محصولات چرم

اکثر گردشگران علاقمند هستند از ایتالیا محصولات چرمی خریداری کنند. اگر شما هم در رم به دنبال مکانی معتبر برای خرید محصول چرمی هستید، به فروشگاه تاریخی «مانچینی» (Mancini) در نزدیکی کنج پانتئون بروید. مانچینی از ۱۹۱۸ به صورت خانوادگی اداره می‌شود و تمام محصولات آن دست‌دوز هستند. محصولات مانچینی بیشتر به سبک کلاسیک ساخته می‌شوند و چمدان و کیف‌های متنوعی را در آن می‌یابید. کیف دستی، کمربند و کیف پول از سوغاتی‌های مناسب‌اند که می‌توانید از آن خریداری کنید.

سوغات شهر رم

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}