خیابان های معروف رم

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/4/25
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر می‌خواهید در سفرتان به تور ایتالیا تجربه‌ای متفاوت را رقم بزنید، در این راهنما با ما همراه شوید تا برخی از نقاط مهم گردشگری را به شما معرفی کنیم.

تور اروپا

خیابان‌های رم لایه‌های متعددی از تاریخ را به نمایش می‌گذارند. اغلب در آن‌ها دنیای دیگری را خواهید یافت که در عمق شهر پنهان شده است. معابد و خانه‌های رومی و کلیساها بسیار تماشایی و مسحورکننده هستند و اگر می‌خواهید بازدیدتان از این شهر کامل و بسیار متفاوت باشد، پیشنهاد می‌کنیم خیابان‌های معروف شهر را فراموش نکنید.

ویا مارگوتا

«ویا مارگوتا» (Via Margutta) به یک دهکده آرام شباهت دارد. این خیابان سنگفرش در یکی از شلوغ‌ترین مناطق رم واقع شده و می‌توانید تور گردشگری‌ خود را از «بوتگا دل مارمورارو» (Bottega del Marmoraro) کارگاه استاد سنگتراش، «ساندو فیورنتینی» (Sandro Fiorentini) آغاز کنید. او می‌تواند هر جمله‌ای را که بخواهید روی یک پلاک مرمری برایتان بتراشد. هزینه این کار ۱۵ یورو خواهد شد. کارگردان ایتالیایی مشهور، «فدریکو فلینی» (Federico Fellini) سابقاً در ساختمان پلاک ۱۱۰ زندگی می‌کرد و یکی از حکاکی‌های فیورنتینی از او و همسرش با یک شعر، هنوز هم در حال نمایش است. در ساختمان شماره ۵۴ می‌توانید یک گالری هنری معاصر تاثیرگذار را پیدا کنید. اجداد «والنتینا مونکادا» (Valentina Moncada) مؤسس این گالری، در قرن هفدهم به ساخت این خیابان کمک کردند و استودیوی برخی هنرمندان را در این نقطه ساختند. در سال ۱۶۱۰ بسیاری از هنرمندان برای مطالعه آثار باستانی به رم آمدند و در این ناحیه اقامت کردند. در اوایل دهه ۶۰ پیکاسو و استراوینسکی هم به خانه شماره ۳۳ نقل مکان کرده بودند.

خیابان های رم

ویا دلا کونچیلاتزیونه

«ویا دلا کونچیلاتزیونه» (Via della Conciliazione) یکی از جذاب‌ترین جاده‌های رم است که به مرکز دنیای کاتولیک راه می‌یابد. در هر طرف این خیابان ستون‌هایی با چراغ‌های قدیمی در بالا به چشم می‌خورد. علاوه بر این می‌توانید یادمان‌های مهمی مانند «پالاتزو تورلونیا» (Palazzo Torlonia) یا «کلیسای سانتا ماریا» (Santa Maria) را هم در امتدادش پیدا کنید. به هر جهت، زمانی که در این خیابان قدم می‌گذارید نمی‌توانید آن را بدون تحسین کردن مناظر شگفت‌انگیزش ترک کنید. این خیابان بین سال‌های ۱۹۳۶ و ۱۹۵۰ ساخته شد و دسترسی اصلی به واتیکان به شمار می‌رفت.

خیابان های رم

ویا دی فوری ایمپریالی

اگر در «پیاتزای ونتزیا» (Piazza Venezia) هستید و هنوز کولوسئوم را ندیده‌اید، شاید موقعیت آن را داشته باشید که از میان خیابان امپریالیستی «ویا دی فوری ایمپریالی» (Via dei Fori Imperiali) عبور کنید و یادمان‌هایی مانند فروم تراژان، «فوروم آگوستوس» (Forum of Augustus) یا «نروا» (Nerva) را ببینید. ساخت این خیابان به رژیم موسلینی بازگشته و امروزه برای جشن‌های پایه‌گذاری جمهوری مدرن ایتالیا در آن جمع می‌شوند.

خیابان های رم

ویا ناتسیوناله

اگر در رم کمی وقت اضافه آوردید و می‌خواستید آن را به خرید اختصاص دهید، «خیابان ویا ناتسیوناله» (Via Nazionale) جای مناسبی خواهد بود. اینجا با مغازه‌های بیشماری که در هر دو طرف قرار دارند و رستوران‌های ارزانش می‌تواند برای سپری کردن اوقات بیکاری عالی بوده و شکمتان را هم سیر کند. البته تنها به مغازه‌ها و رستوران‌هایش خلاصه نمی‌شود زیرا دفاتر مرکزی بانک ایتالیا، «پالاتزو دله اسپوسیتزیونی» (Palazzo delle Esposizioni) و برج «میلیتزیه» (Milizie) هم در آن قرار دارند.

خیابان های رم

ویا دل کورسو

ویا دل کورسو (Via del Corso) زمانی که در رم اقامت دارید، احتمالاً از نقاط اصلی مرجعتان خواهد بود زیرا مرکز تاریخی شهر را تقسیم می‌کند. این خیابان بلند یادمان «ویتوری امانوئل» (Vittorio Emmanuel) را هم در خود جا داده است. در حوالی آن می‌توانید آبنمای تروی و پانتئون را هم ببینید. شهرت اصلی این خیابان به خاطر خرید بوده و فروشگاه‌های لباسی از هر سبک را در آن خواهید یافت.

خیابان های رم

ویا جولیا

«ویا جولیا» (Via Giulia) خیابانی شیک در مرکز تاریخی شهر بوده و توسط «پاپ ژولیوس دوم» در اوایل قرن شانزدهم طراحی شده است. این خیابان به طول یک کیلومتر به صورت مستقیم امتداد داشته و کلیساها، مغازه‌های عتیقه فروشی و کاخ‌های زیادی دارد. طاق عاجی‌ ویا جولیا بدون شک از متمایزترین شاخصه‌های آن بوده و توسط میکل آنژ طراحی شده است. هنوز هم رمی‌های ثروتمند در کاخ‌های این خیابان زندگی می‌کنند.

خیابان های رم

ویا دی کوروناری

علیرغم موقعیت مرکزی «ویا دی کوروناری» (Via dei Coronari) هرگز جمعیت زیادی را در آن نمی‌بینید و اتمسفری آرام و صلح آمیز دارد. این خیابان از زمان رومی‌ها وجود داشته ولی در دوران رنسانس تغییر شکل داد و امروزه با گذر از آن در زمان به عقب بازمی‌گردید. بسیاری از ساختمان‌های قرن پانزدهمی اینجا اکنون به بوتیک‌هایی شیک و مغازه‌های عتیقه فروشی تبدیل شده‌اند.

خیابان های رم

ویا آپیا آنتیکا

بدون شک «ویا آپیا آنتیکا» (Via Appia Antica) یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های رم بوده و در سال ۳۱۲ قبل از میلاد ساخته شده است. اتوبوس شماره ۱۱۸ شما را از مرکز رم به ابتدای این خیابان آورده و هنوز هم می‌توانید ویرانه‌های رومی را در آن تماشا کنید. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم این خیابان و جاذبه‌های تاریخی‌اش مانند کاتاکومب‌ها، می‌توانند یک روز شما را به خود اختصاص دهند. محوطه‌های باستان‌شناسی و لذت بردن از اتمسفر آرام و روستانی این خیابان باستانی به یادماندنی خواهد بود.

خیابان های رم

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}