بهترین و معروف ترین سوغاتی های انگلیس

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/12/17
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

انتخاب از بین سوغاتی‌های پرشمار و جالب انگلیس کاری دشوار به نظر می‌رسد. اما می‌توانید معروف‌ترین‌های آن را انتخاب و خریداری کنید.

تور اروپا

در تور انگلستان هر گردشگری در طی سفر به دنبال هدایا و سوغاتی‌هایی می‌گردد که با خود به خانه بیاورد و با دیدن آن به یاد جایی که رفته بود بیفتد. البته بیشتر آن‌ها در دام فروشنده‌های خرت و پرت که توریست‌ها را شکار می‌کنند، می‌افتند. اگر می‌خواهید از خریدن وسایلی که چند ماه بعد باید آن‌ها را دور بیندازید جلوگیری کنید، این مطلب را هنگام سفر به انگلیس بخوانید تا بهترین سوغاتی‌های آن را به شما معرفی کنیم.

۱. چای

معمول‌ترین سوغاتی انگلیس را می‌توان چای عنوان کرد. برای افراد سنتی نام «پی‌جی تیپس» (PG Tips) یا «تتلی» (Tetley) احتمالاً آشنا به نظر برسد. اگر به دنبال هدیه‌ای به روزتر باشید «چای ویتارد چلسی» (Whittard of Chelsea Tea) را که برندی مشهور و چایی خوش‌طعم است را انتخاب کنید. زمانی که به پایتخت انگلیس، لندن، سفر می‌کنید به فروشگاه چای ویتارد مخصوص آن بروید که یک فروشگاه زنجیره‌ای چای محبوب به شمار می‌آید و چای‌های اعلا چه گرم و چه سرد از سراسر جهان به فروش می‌رساند. فروشگاه‌های چای در اکثر شهرهای بزرگ و کوچک انگلیس به چشم می‌خورند. پس لذت چای انگلیسی را از این سفر هدیه ببرید.

چای سوغات انگلیس

۲. شکلات و شیرینی

این موضوع از کسی پوشیده نیست که انگلیسی‌ها عاشق شیرینی هستند. بدین ترتیب آن‌ها به تولید برخی از خوشمزه‌ترین شیرینی، آب‌نبات و شکلات‌هایی معروف هستند که مردم جهان آرزوی آن‌ها را دارند. شکلات «کدبری» (Cadbury) معروف بریتانیا بسیار خوش‌طعم‌تر از نوع اصلاح شده‌ای است که از سوپرمارکت محله‌ی خود می‌خرید و توصیه می‌کنیم طعم بریتانیایی اصیل آن را امتحان کنید. «دیری میلک» (Dairy Milk)، «ویسپا» (Wispa) و «ارو» (Aero) از برندهای پرطرفدار دیگر محسوب می‌شوند. همچنین بیسکوییت و کوکی‌های فوق‌العاده‌ای مانند «جافا کیک» (Jaffa Cake) و «هوب‌نوب» (Hobnob) را در انگلیس فراموش نکنید.

شکلات کدبری سوغات انگلیس

۳. سوغات موزه ها

موزه‌های بسیاری در سراسر انگلیس یافت می‌شوند و از فروشگاه‌های آن‌ها می‌توان سوغاتی‌هایی خاطره‌انگیز خریداری کرد. ورودی اغلب موزه‌ های لندن رایگان است و می‌توانید پول خود را ذخیره کرده و در فروشگاه موزه خرج کنید. گردشگرانی که به لندن سفر می‌کنند معمولاً دیدن «موزه بریتانیا» (British Museum) و «موزه ویکتوریا و آلبرت» (V&A Museum) را از دست نمی‌دهند و باید بدانید فروشگاه سوغاتی این دو موزه با جاهای دیگر تفاوت دارد. در این فروشگاه اشیا و هدایای ویژه‌ای مانند اکسسوری‌، لوازم خانه و زیورآلات به فروش می‌رسند که بر اساس نمایشگاه‌های موزه ساخته شده‌اند و معمولاً آن‌ها را از هیچ کجای دیگر نمی‌توانید خریداری کنید.

سوغات انگلیس

۴. اشیای عتیقه و قدیمی

انگلستان گنجینه‌ای گرانبها از هدایا و عتیقه‌جات بی‌همتا در اختیار دارد که از اشیای ساده‌ی کوچک تا مصنوعات تاریخی خاص را شامل می‌شود. فروشگاه‌های پرشمار با کالاهای قدیمی بسیار متنوع شما را در انتخاب از میان انبوه اشیای چشم‌گیر متحیر خواهند کرد. اگر در لندن حضور دارید از میان مراکز خرید متنوع آن به سراغ بازارهایی مانند «کمدن» (Camden)، «بریک لین» (Brick Lane) یا «بازار قدیمی اسپیتال فیلدز» (Old Spitalfields Markets) بروید.
بازار قدیمی اسپیتالفیلدز در انگلیس

۵. سوغاتی های یونیون جک

در شهرهای مختلف انگلیس می‌توانید مغازه‌های فروش سوغاتی را بیابید که جاسوئیچی، کلاه و تی‌شرت با طرح پرچم ملی انگلیس که به آن «یونیون جک» (Union Jack) می‌گویند، به فروش می‌رسانند. اگر شما از کسانی هستید که در پایان سفر و هنگام حضور در فرودگاه به یاد خرید سوغاتی می‌افتید، سوغاتی‌های یونیون جک انتخاب پیش روی شما خواهد بود، چرا که در همه‌ی فرودگاه‌های بریتانیا می‌توانید آن‌ها را بیابید و یادگاری‌هایی جالب از بین آن‌ها انتخاب کنید که همیشه شما را به یاد سفرتان به انگلیس بیندازد.

سوغات انگلیس

۶. محصولات طراحان بریتانیایی

به نام‌های مشهوری مانند «کت کیدستون» (Cath Kidston)، «تد بیکر» (Ted Baker)، «باربر» (Barbour)، «جک ویلز» (Jack Wills)، «پاول اسمیت» (Paul Smith)، «جولز» (Joules) و بسیاری دیگر فکر کنید. حتماً از بین پوشاک و اکسسوری‌های متنوع به سبک انگلیسی هدایایی بی‌نظیر پیدا خواهید کرد.

سوغات انگلیس

۷. ماگ اِما بریج واتر

اگر به یک عصرانه در خانه‌ی دوستی در انگلیس دعوت شوید، احتمالاً یکی از ظروف سفالی «اما بریج‌واتر» (Emma Bridgewater) را خواهید دید. ماگ اِما بریج‌واتر می‌تواند یک انتخاب خوب سوغاتی چه برای خودتان و چه برای هدیه به دیگران باشد. تمام بشقاب‌ها، ماگ‌ها، کاسه‌ها و پارچ‌های این برند را اِما و شوهرش طراحی می‌کنند از بین نقوش متنوع آن می‌توانید بنا به شخصیت هرکس قطعه‌ای را انتخاب کنید.

سوغات انگلیس

۸. خرس پدینگتون

اگر از «ایستگاه پدینگتون» (Paddington Station) گذر کردید یا به دنبال هدیه‌ای بامزه برای دوستتان هستید، یک «خرس پدینگتون» (Paddington Bear) خریداری کنید که نرم، دوست داشتنی و بریتانیایی اصیل است.

سوغات انگلیس

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}