فرودگاه میلانو مالپنسا، دومین فرودگاه شلوغ ایتالیا

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/2/3
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فرودگاه میلانو مالپنسا، فرودگاه بین‌المللی اصلی شهر میلان به حساب می‌آید و از لحاظ جابه‌جایی بار توانسته مقام شلوغ‌ترین فرودگاه در کشور ایتالیا را به دست بیاورد.

تور اروپا

«فرودگاه میلانو مالپنسا» (Milan–Malpensa Airport)، بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی شهر میلان به شمار می‌رود و در نزدیکی رود «تیچینو» (Ticino) واقع شده است. بعد از فرودگاه فیومیچینو یا همان لئوناردو داوینچی در رم، میلانو مالپنسا توانسته عنوان دومین فرودگاه شلوغ در کشور ایتالیا را از لحاظ جابه‌جایی مسافر به خود اختصاص دهد و از نظر حمل بار، مقام اول را دارد. همچنین بیشترین پروازهای فرودگاه میلانو مالپنسا تا سال 2008 برعهده‌ی شرکت هواپیمایی «آلیتالیا» بود؛ اما امروزه شرکت هواپیمایی «ایزی جت» (easyJet) جای آن را گرفته است.

فرودگاه میلان مالپنسا

تاریخچه

اولین فعالیت فرودگاه میلانو مالپنسا به سال 1910 برمی‌گردد که برادران «کاپرونی» (Caproni)، هواپیمای دوباله‌شان را به آسمان فرستادند و بعد از گسترش این ناحیه، کارخانه‌ی خود را نیز در همین محل تأسیس کردند. این فرودگاه خیلی زود توانست به بزرگ‌ترین مرکز تولید هواپیما در ایتالیا تبدیل شود. بعد از پایان جنگ جهانی دوم، باند این فرودگاه را بازسازی کردند و درنهایت در سال 1948، فعالیت تجاری آن آغاز شد. خطوط هوایی بزرگی همچون «بریتیش ایرویز» و «لوفتهانزا»، بیشتر خدمات خود را در سال 1960 به «فرودگاه لینیت» (Linate Airport) در میلان انتقال دادند و همین موضوع باعث شد تا تعداد مسافران فرودگاه میلانو مالپنسا تا حد زیادی کاهش پیدا کند. البته این فرودگاه به مرور زمان، تجهیزات و مسیرهای پرواز خود را گسترش داد و توانست دوباره سرپا بایستد. به طوری که عنوان فرودگاه لینیت هم‌اکنون به دومین فرودگاه بین‌المللی در میلان سقوط پیدا کرده است.فرودگاه میلان مالپنسا

ترمینال ها

فرودگاه میلانو مالپنسا، 2 ترمینال مسافربری اصلی دارد که از طریق اتوبوس‌های شاتل فرودگاه به هم متصل می‌شوند. علاوه بر آن، یک ترمینال کوچک باری نیز در این فرودگاه قرار گرفته است. ترمینال 1 را در سال 1998 تأسیس کردند که ترمینال بزرگ‌تر و جدیدتر این فرودگاه به حساب می‌آید و به 3 بخش تقسیم می‌شود. بخش 1A، پروازهای داخلی و مناطق شنگن را انجام می‌دهد. بخش 1B مختص به پروازهای غیرشنگن می‎باشد و به بعضی از مقاصد به خصوصی در قاره‌های دیگر نیز پرواز دارد. بخش 1C، در سال 2013 شروع به کار کرد و نوع فعالیت آن به بخش 1B شبیه است. ترمینال 2، ترمینال قدیمی‌تر این فرودگاه محسوب می‌شود و درحال حاضر به طور انحصاری به شرکت هواپیمایی ایزی جت تعلق دارد. پروازهای چارتر فرودگاه میلانو مالپنسا قبلاً در این ترمینال فعالیت داشتند؛ اما با تأسیس ترمینال 1، به ترمینال جدیدتر انتقال پیدا کردند. ابتدا اتوبوس‌های محلی و شاتل، تنها وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی این ترمینال بودند. اما در سال 2016، یک ایستگاه راه‌آهن دیگر نیز به آن اضافه کردند تا رفت و آمد مسافران را راحت‌تر کند.فرودگاه میلان مالپنسا

دسترسی به مرکز شهر

قطارهای «مالپنسا اکسپرس»، هر 30 دقیقه از هر 2 ترمینال‌های 1 و 2 به سمت «ایستگاه قطار کادورنا» (Milano Cadorna railway station) حرکت می‌کنند و مسافران می‌توانند از آنجا به سمت مسیرهای دلخواهشان، خط عوض کنند. جدیداً این قطارها به «ایستگاه راه‌آهن مرکزی میلان» هم حرکت دارند. قرار است یک خط دیگر نیز به این فرودگاه اضافه شود تا آن را به بخش‌های جنوب شرقی کشور سوئیس متصل کند. همچنین اتوبوس‌های شاتل و اکسپرس مالپنسا علاوه بر رفت و آمد میان ترمینال 1 و 2، به سمت ایستگاه راه‌آهن مرکزی و متروی میلان هم حرکت دارند.

یک خط اتوبوس ویژه نیز این فرودگاه را به طور مستقیم به فرودگاه لینیت متصل می‌کند و از سال 2018، شرکت «باس ایتالیا فست» (BusItalia Fast) امکان رفت و آمد آسان به بخش‌های مختلفی در کشور ایتالیا از جمله ورونا، «فرودگاه مارکو پولو» (Venice Marco Polo Airport) در ونیز و «جنوا» (Genoa) را فراهم کرده است. علاوه بر آن تاکسی‌های رسمی در شهر میلان، سفید رنگ هستند و از آن‌ها نیز می‌توانید برای رفتن به نقاط مختلفی در شهر کمک بگیرید.


اگر به دنبال پرواز مناسب هستید، بر روی بلیط هواپیما کلیک کنید.

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}