در آتن از کجا سوغاتی بخریم؟

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/1/20
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

وقتی به آتن سفر می‌کنید علاوه بر مگنت یخچال به شکل پارتنون و کتاب‌های آشپزی یونانی به زبان‌های متنوع، می‌توانید سوغات یونانی اصیل دیگری هم بیابید.

تور اروپا

سفر به آتن، مهد فلسفه و تمدن در تور ۵ روزه یونان

خرید سوغاتی بخشی معمول در هر سفر است که از یک نیاز طبیعی برای نگه داشتن و یادآوری خاطرات سرچشمه می‌گیرد. در این مطلب راهنمای خرید سوغاتی‌هایی منحصر به فرد از شهر باستانی آتن، پایتخت یونان، را به شما ارائه می‌کنیم که محصولات سنتی یونانی مانند زیورآلات دست‌ساز تا بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی را در برمی‌گیرد.

۱. فروشگاه مرا فراموش کن، آتن را نه

سوغات سرا با نام «مرا فراموش کن آتن را نه» (Forget Me Not Athens) در خیابان پیاده‌روی مشهور «آدرینو» (Adrianou) در منطقه‌ «پلاکا» (Plaka) قرار دارد. با وجود طراحان یونانی پیشرو که چالش نوآوری در سوغاتی‌ها را قبول کردند، می‌توانید کیف دستی، کتاب، لوازم خانه، زیورآلات و اشیای اصیل دیگر را در این فروشگاه بیابید.

سوغاتی آتن

۲. فروشگاه کورس

«کورس» (Korres) یک برند یونانی محصولات مراقبت از پوست است که از اولین داروسازی هومئوپاتی یونان در سال ۱۹۹۶ متولد شده و با هدف تولید محصولات با کیفیت از مواد طبیعی فعالیت می‌کند. کورس با بیش از ۴۰۰ محصول حاضر در ۳۰ بازار، به عنوان یکی از مطرح‌ترین برندها در زمینه آرایشی و بهداشتی شناخته می‌شود. به عنوان خریدهای لحظه آخری هم محصولات کورس را به یاد داشته باشید، چرا که یک فروشگاه آن در فرودگاه آتن قرار دارد.

سوغاتی آتن

۳. صندل فروشی ملیسینوس

اگر به منطقه «سیری» (Psyri) آتن سر زدید، به صندل فروشی معروف «ملیسینوس» (Melissinos) بروید که صندل‌های چرم یونانی مرغوب آن در دنیا مشهور شده است. این صندل‌های سنتی هنوز هم از مُد نرفته‌اند و هر خانم یونانی حداقل یک جفت از آن را در کمدش دارد و یک سوغاتی پرکاربرد از یونان محسوب می‌شود که علاوه بر اینکه سمبلی از یونان به نظر می‌رسد، نشاط تابستانی را زنده می‌کند.

سوغاتی آتن

۴. فروشگاه مصطکی

«فروشگاه مصطکی» (Mastiha Shop) توسط «انجمن پرورش دهندگان مصطکی» (Mastiha Growers Association) تأسیس شد تا کاربردهای مختلف مصطکی از جزیره‌ی «شیوش» (Chios) را با تعدادی از محصولات آن در معرض نمایش قرار دهد و به توسعه و ارتقای آن کمک کند. در این فروشگاه می‌توانید محصولات ارگانیک آرایشی، دارویی و نوشیدنی بر پایه مصطکی را بیابید که از صمغ این درخت تولید می‌شوند. درخت مصطکی تنها در جزیره شیوش و بخش‌هایی از ترکیه یافت می‌شود.

سوغاتی آتن

۵. فروشگاه مایکروپلیس هلنیک گیفت

«مایکروپلیس هلنیک گیفت» (Micropolis Hellenic Gift) یکی از معدود فروشگاه‌های سوغاتی است که تقریباً همه‌ی چیزهایی که یک خانم دوست دارد در آن یافت می‌شود و همانند بهشتی برای آن‌ها به نظر می‌رسد. مجموعه‌ای از زیورآلات و اکسسوری‌ها، ست چای خوری دست‌ساز و چشم نظر که از سوغاتی‌ های معروف یونان شناخته می‌شود، در این فروشگاه به چشم می‌خورد. این فروشگاه در کنار ایستگاه متروی «آکروپولیس» (Acropolis) واقع شده و دسترسی به آن برای شما راحت خواهد بود.

سوغاتی آتن

۶. اپیویتا

«اپیویتا» (Apivita) برند نام آشنای دیگر یونانی در زمینه آرایشی و بهداشتی است که محصولات آن مانند کرم دست و صورت، شامپو و نرم‌کننده، لوسیون بدن، بالم لب و غیره را می‌توانید خریداری کنید. برای خریدن هدیه‌ای خاص و منحصر به فرد از این برند، به فروشگاه اپیویتا در خیابان «سولونوس» (Solonos) واقع در منطقه «کولوناکی» (Kolonaki) بروید. در این فروشگاه چهار طبقه می‌توانید تمام محصولات اپیویتا را جستجو ببینید.

سوغاتی آتن

۷. فروشگاه موزه هنرهای سیکلادی

آتن مجموعه‌ای بی‌نظیر از موزه‌ها را در اختیار دارد و فروشگاه «موزه هنرهای سیکلادی» (Cycladic Art Museum) یکی از بهترین آن‌ها محسوب می‌شود. مجسمه‌های مینیمال، کتاب، زیورآلات منحصر به فرد و دیگر یادگاری‌های ارزنده را می‌توانید از این فروشگاه سوغاتی بخرید.

سوغاتی آتن

۸. فروشگاه الینیکا کالودیا

«الینیکا کالودیا» (Ellinika Kaloudia) در خیابانی پشت «موزه آکروپولیس» (Acropolis Museum) واقع شده و دسترسی به آن آسان است. در این مغازه کوچک کالاها و محصولات خوراکی یونانی زیادی را خواهید یافت. عسل یونانی، پنیر، ادویه، شیرینی‌جات و غیره را می‌توانید از این‌جا خریداری کنید که برایتان به خوبی بسته‌بندی می‌کنند تا در حمل آن‌ها در حین سفر به مشکل برنخورید.

سوغاتی آتن

۹. کیرکیز آی

در «کیرکیز آی» (Kirki’s Eye) می‌توانید از بین پوشاک، عینک آفتابی، زیورآلات و دیگر محصولات طراحی مُد روز یونان سوغاتی انتخاب کنید. کارکنان این فروشگاه با رفتار حرفه‌ای و دوستانه شما را در خرید هدیه‌ای شیک و باکیفیت برای دوستان و خانواده راهنمایی خواهند کرد.

سوغاتی آتن

۱۰. فروشگاه اینهمه سوغاتی برای من!

«اینهمه سوغاتی برای من» (it’s all, oh so souvenir to me!) فروشگاه دیگری است که طراحان پیشروی مُد در یونان محصولات خود را در آن عرضه می‌کنند و می‌توانید سوغاتی‌هایی مدرن از آن‌ها تهیه کنید. ساک دستی، نقشه، کارت پستال، پوستر و سوغاتی‌های کوچک دیگر را از این فروشگاه انتخاب کنید.

سوغاتی آتن

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}