معروف ترین سوغات هر کشور در اروپا چیست؟

    نیلوفر عباسیان
    • نیلوفر عباسیان
    • 1396/12/27
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    تی‌شرت و جاسوئیچی‌های معمول را فراموش کنید؛ هر کشور اروپایی سوغاتی‌های منحصر به فرد خود را دارد که نمادی ملی از آن کشور به شمار می‌آید.

    تور اروپا

    هر کسی دوست دارد از سفر به اروپا سوغاتی بیاورد یا سوغاتی بگیرد. هر کشور اروپایی هم خوراکی‌ها و صنایع دستی مخصوص به خودش را دارد که با آن‌ها شناخته می‌شود و بهترین انتخاب برای سوغاتی هستند. مثلاً شکلات از سوئیس، محصولات چرم از ایتالیا و قهوه از ترکیه سوغاتی‌هایی ویژه محسوب می‌شوند. برای اینکه لیست را به صورت کامل‌تر بدانید این مطلب را بخوانید.

    ۱. محصولات چرم، ایتالیا

    در ایتالیا قدم به قدم بازارهایی را می‌بینید که در آن‌ها دستفروش‌ها به فروش انواع محصولات چرم از کیف تا کمربند و دفتر کلاسوری اقدام کرده‌اند. برای خرید باکیفیت‌ترین محصولات چرم به عنوان سوغات ایتالیا «سن لورنتزو» (San Lorenzo) را نقطه‌ای ایده‌آل می‌توان معرفی کرد که معروف‌ترین بازار کشور و یکی از بهترین خیابان های خرید در فلورانس شناخته می‌شود.

    بهترین سوغات کشورهای اروپایی

    ۲. کلوچه قلبی، کرواسی

    کلوچه قلبی یا «قلب لیسیتار» (Licitar heart)، سوغاتی محبوب کرواسی، کیک ساده‌ای است که با آرد، آب، خمیرمایه و شکر درست می‌شود. مواد کیک را در قالب‌های قلبی شکل می‌ریزند و سپس می‌پزند و به رنگ‌های شاد (معمولاً قرمز) رنگ می‌کنند. قلب‌های لیسیتار از قرون وسطی در بین مردم کرواسی وجود دارند و اندازه‌ی کوچک آن برای تزئین درخت کریسمس به کار می‌رود.

    سوغاتی کشورهای اروپایی

    ۳. محصولات دلفت، هلند

    «دلفت‌ور» (Delftware) نام ظروف سفالی آبی و سفیدی است که از شهر دلفت هلند نشأت گرفته‌اند. قدمت سفالگری در هلند به قرن هفدهم بازمی‌گردد و اوج رواج آن را می‌توان در شهر دلفت دید که ۳۳ کارخانه با تولیداتی منحصر به فرد داشت. هرچند امروز تنها یک کارخانه در آن باقیمانده است اما می‌توانید این محصولات آبی و سفید جذاب دلفت را در سراسر کشور بیابید و از بین بشقاب، قوری و اشیای تزئینی آن سوغاتی از هلند ببرید.

    سوغات هلند

    ۴. شکلات موتزارت کوگه، اتریش

    «موتزارت‌کوگه» (Mozartkugeln) از معروف‌ترین شیرینی‌جات اتریش است که به صورت ترافل‌های شکلاتی ساخته و با خمیر مارزیپان پسته‌ای و نوقا پر می‌شوند. این شکلات‌ها را اولین بار «پاول فوئست» (Paul Fürst) در سال ۱۸۹۰ در شهر سالزبورگ ابداع کرد و تصمیم گرفت به یاد آهنگساز مشهور اتریشی «ولفگانگ آمادئوس موتزارت» (Wolfgang Amadeus Mozart) آن را نامگذاری کند.

    سوغاتی کشورهای اروپایی

    ۵. قاشق چوبی، رومانی

    زمانی قاشق چوبی‌های رومانی کاربردهای مختلفی داشتند اما امروزه تنها به عنوان اشیای دکوری شناخته می‌شوند. این ابزارهای دست‌ساز به طرح‌های مختلفی مانند حیوانات یا سمبل‌های مذهبی ساخته می‌شوند و هر کدام مفهوم مخصوص به خود را دارند. مثلاً خروس، نماد امید است.

    سوغاتی کشورهای اروپایی

    ۶. بادبزن آوانیکو، اسپانیا

    در سراسر اسپانیا بادبزن‌های رنگارنگ در دست بانوان می‌بینید که به آن‌ها «آوانیکو» (Abanico) می‌گویند. حتی اگر علاقه‌ای به استفاده از بادبزن نداشته باشید، به دلیل نقوش دستی پیچیده و جذاب این بادبزن‌ها، به عنوان یک شیء تزئینی توجه شما را جلب خواهند کرد و در صدر لیست سوغات اسپانیا قرار خواهند گرفت.

    سوغاتی کشورهای اروپایی

    ۷. قهوه، ترکیه

    قهوه ترک به رنگ سیاه در می‌آید و قوی‌تر و شیرین‌تر از قهوه‌های آمریکایی است. «کوروکاهوجی مهمت افندی» (Kurukahveci Mehmet Efendi) یکی از بهترین برندهای قدیمی قهوه در ترکیه به شمار می‌رود. قهوه‌ ترک معمولاً در ظرف مسی دم و سرو می‌شود؛ پس برای تکمیل شدن سوغاتی به سبک ترکیه یک قهوه‌جوش مسی هم بخرید.

    سوغاتی کشورهای اروپایی

    ۸. کهربا، لهستان

    کهربا که به آن طلای حوزه‌ی «بالتیک» (Baltic) هم می‌گویند، در سراسر شهر بندری «گدانسک» (Gdańsk) یافت می‌شود و از سوغاتی‌های معروف لهستان است. در بازار کهربای بین‌المللی این شهر بیش از ۲۱۵ فروشنده قطعات کهربا می‌فروشند. همچنین در بوتیک‌های شهر زیورآلات متنوع و بی‌همتایی از آن می‌یابید.

    سوغاتی کشورهای اروپایی

    ۹. اسب چوبی دالا، سوئد

    قدمت ساخت اسب چوبی «دالا» (Dala) به اوایل قرن نوزدهم بازمی‌گردد و به نام شهری که در آن شکل گرفته، یعنی شهر «دالارنا» (Dalarna) در مرکز سوئد نامگذاری شده است. امروز این اسب‌های رنگارنگ به خصوص رنگ قرمز آن که سنتی‌تر هم به نظر می‌رسد، مثل یک نماد در سوئد محسوب می‌شوند و آن را می‌توان یکی از بهترین سوغاتی‌های سوئد دانست.

    سوغاتی کشورهای اروپایی

    ۱۰. چشم نظر، یونان

    یونانی‌ها معتقدند که نماد چشم نظر، اتفاقات ناگوار را از انسان دور می‌کند. این نماد از دایره‌های آبی تشکیل شده و در زیورآلات یا به صورت آویز کاربرد دارد. چشم نظر قرن‌ها در تاریخ یونان وجود داشته و هنوز هم یکی از بهترین سوغاتی‌های آن شناخته می‌شود.

    سوغاتی کشورهای اروپایی

    ۱۱. پنیر، فرانسه

    شاید نان باگت را نتوانید به عنوان سوغاتی با خود بازگردانید اما پنیر «کممبر» (Camembert) فرانسه را می‌توانید. این پنیر خامه‌ای با شیر گاو در ناحیه‌ی شمالی این کشور ،یعنی «نرماندی» (Normandy) ساخته می‌شود و با هر غذایی جور در می‌آید.

    سوغاتی کشورهای اروپایی

    ۱۲. پتوی لیژنیک، اوکراین

    «لیژنیک» (Lizhnyk) پتوی پشمی دستبافت است که در روستایی در مرز غربی اوکراین با لهستان در ابتدا بافته می‌شد. پشم مورد استفاده در بافت پتو از گوسفندان پرورش یافته در کوه‌های «کارپاتئن» (Carpathian) تأمین شده و این پتوهای نرم و گرم را هنوز به روش قدیمی و با دستگاه بافندگی خانگی می‌بافند.بهترین سوغات کشورهای اروپایی

    ۱۳. کریستال بوهمیا، چک

    «کریستال بوهمیا» (Bohemian crystal) در «بوهم» (Bohemia) و «سیلسیا» (Silesia) تولید می‌شود که هر دو امروزه بخشی از جمهوری چک هستند. این ظروف کریستال با جزئیاتی زیبا ساخته می‌شوند و نسبت به دیگر بلورجات کیفیت و ماندگاری بالاتری دارند.

    بهترین سوغات کشورهای اروپایی

    ۱۴. شکلات لینت، سوئیس

    شکلات «لینت» (Lindt) یکی از خوشمزه‌ترین شکلات ها در اروپا شناخته می‌شود و به عنوان بهترین سوغاتی سوئیس می‌توان آن را معرفی کرد. سوئیس همچنین نقش مهمی در صنعت شکلات‌سازی داشته است؛ به عنوان مثال «رادولف لینت» (Rudolf Lindt)، شکلات‌ساز سوئیسی معروف، دستگاه «کنچ» (conche) شکلات را در سال ۱۸۷۹ اختراع کرد که برای همیشه روند تولید شیرینی‌جات را دگرگون کرد.

    بهترین سوغات کشورهای اروپایی

    ۱۵. شکلات کدبری، انگلیس

    شکلات «کدبری» (Cadbury) را در هر جای دیگر که بیابید، با اصل این شکلات در انگلیس تفاوت خواهد داشت. می‌توانید شکلات «کدبری تخم‌مرغی کرم‌دار» (Cadbury Creme Egg) یا یک تخته شکلات ساده آن را خریداری کرده یا از بین طعم‌های مختلف آن که در هیچ کجای دیگر یافت نمی‌شود، سوغاتی انگلیس خود را انتخاب کنید.

    سوغاتی های بریتانیا - شکلات کدبری

    ۱۶. پلیور پشمی بافتنی، نروژ

    با توجه به هوای سرد نروژ، این کشور به عنوان یکی از تولیدکنندگان پلیورهای بافتنی باکیفیت شناخته می‌شود. برند «دالا» (Dale) از محبوب‌ترین برندهای نروژ است که از قرن نوزدهم پلیورهای پشمی با طراحی‌های فوق‌العاده تولید می‌کند و در هر دمایی شما را گرم نگه می‌دارد.
    سوغاتی کشورهای اروپایی

    ۱۷. رومیزی گلدوزی، مجارستان

    چند نوع گلدوزی در مجارستان پرطرفدار است. مثلاً گل از طرح‌های رایج بوده که بر رومیزی‌ها و رانرها به وفور دیده می‌شود و می‌توانید از مغازه‌ها و غرفه‌های مختلف این کشور خریداری کنید.سوغاتی کشورهای اروپایی

    نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}